Turbo - komu húka krajšie?

Odpovědět
Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cereus » 23.11.2012 18:51

smoula píše:Koukám, že všichni za studena vytáčíte motor až k hranici 3tis otáček. Je to bezpečný? Jakmile nastartuju, tak motor nevytáčím přes 2tis otáček, dokavad se jakž takž nezahřeje a děsím se jakékoliv silnější akcelerace abych neoddělal turbo a motor :D
Díky za info
Presne nad tymto som sa pozastavil aj ja. :D
Ale je to vlastne naprazdno, takze tepelne namahanie tam bude minimalne. Velmi by som sa toho nebal. Na druhej strane by som to zas ani velmi neprehanal. Za studena povazujem tych 2400-2500 za hranicu.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 23.11.2012 18:55

V12 gratulujem. Nech som fordak aky chcem,toto je pre mna najlepsi dieslovy motor.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 23.11.2012 19:01

Kua, o co tu ide ? Do 10 sekund su plne oleja aj tie najtajnejsie kanaliky, vratane turba. Tepelna zataz tam tiez nie je, takze uplne bez obav. Mne mechanik tvrdil, ze dnesne oleje su podstatne dalej nez tie zpred 20 rokov, takze mazu ihned a netreba ich zohrievat. Takisto aj materialy pouzite na vyrobu motora a jeho prislusenstva sa posunuli niekde uplne inde, ako za cias S100. Takze nejake to kratkodobe povyrazenie rucicky po otackomere az k cislu 3000 ani studenemu motoru nemoze ublizit. Pruser je ked sa startuje pod plnym plynom a hned po natoceni vyletia otacky. Vtedy je naozaj riziko, ze nieco chvilku bezi nasucho, co samozrejme motoru nerobi dobre.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cereus » 23.11.2012 19:05

Najlepsi dokaz o tom, ze nakladat studenemu motoru nevadi, je otcovo HDi. Od zaciatku mu daval hned po starte plny kotol a auto ma dnes 166 tis a motor ide ako novy. :D
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 24.11.2012 14:10

já vím že asi vyhraju :) zatím ale nemá rad. vůli, olej bere málo. potkane to neni. maze skvěle. počkám ještě na dalsi symptomy.:) s pd 77kw si asi pomůžete. je to od nich v dane době nejlepší motor.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 24.11.2012 15:12

vita ja som si ten tvoj zvuk pustil až teraz. A si určite adept na medailu :D...no ale u teba oproti mojmu pekne počuť ten dojazd turba..toto mne chýba :wink:

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cereus » 24.11.2012 20:34

A prave preto ta V12 hned na zaciatku diskvalifikoval. :D
U vita je naozaj ten koniec najkrajsi. Motor si uz par sekund pradie na volnobehu a turbo vydava este zvuk ako spomalujuca sirena. :D
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 24.11.2012 20:43

Prrresssneee taaak. Prave preto si myslim, ze marod problem s turbom nema.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 24.11.2012 20:55

Ono ináč aj ťahá, dneska som ho potiahol až do 4000..len ozaj neviem ako zistím či to je ten altík. Dvom ľuďom som to dal počúvať a zdalo sa im že to ide od turba..ale neni to úplne jednoznačné pri tom hluku vytočeného motora. Asi to jednoducho nechám tak...ale pokial by to bol altík, rád by som sa toho zvuku zbavil aby som prípadne počul turbo keď sa ohlási :nixw:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 24.11.2012 21:07

Jazdi a neries. Ked jedneho dna nenatocis, bude to altik, ked jedneho dna Tvoj motor vyleti vysoko nad obmedzovac, bolo to turbo :twisted:

Milujem vonu benzinu :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od smoula » 24.11.2012 21:09

Miluji spotřebu kolem 5l :P :mrgreen:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 24.11.2012 21:51

v12 by nas v tomto trumfnul jen kdyby presel na LPG :) To by nas uz strcil kompletne do kapsy. tentokrat si nedelam srandu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 24.11.2012 22:20

No ja by som lpg nemohol len z toho dovodu,ze casto parkujem v podzemnych garazach. Ale to je moj pripad :wink:

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cereus » 24.11.2012 22:35

Marod, ono to mozno ide aj od turba, aj od altika. :D To mozno myli tych, co prikladaju ucho pod kapotu, aj teba. :lol:
Ja by som este skusil posledny test. Otvor okno dokoran a skus ist na 2-ke okolo 1500 otacok (pri takejto rychlosti by rusivy hluk nemal byt este taky intenzivny). Musi to byt pri nejakom mure, stene alebo niecom takom. Krasne to odrazi zvuk motora k tebe. Potom rychlo slapni na plyn (nemusi to byt az na podlahu), turbo sa rychlo roztoci do vysokych otacok, kdezto motor zrychluje ovela pomalsie ako turbo. Prave tymto sa otacky turba a motora vzdialia od seba na maximum. Potom das nohu dole z plynu, turbo sa rychlo spomali a motor si dlhsie podrzi otacky. Ak pri takomto teste nic nezistis, tak by som to zatial neriesil.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 30.11.2012 18:45

Tak chlapci, dnes som išiel podľa návodu od cereusa - na trojke okolo 1600 ot., prudké zošliapnutie plynu a následné pustenie...a bolo to počuť mimo otáčok motora, takže V12, som z toho smutný, ale asi si sa mýlil...nebola to nejaká strašná húkačka, ale bolo to počuť. A navyše sa mi zdá, že nejak mi rýchlejšie začal ubúdať olej. :(

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů