Stránka 8 z 31

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 19.01.2012 22:04
od m_focus
m_focus píše:Ahoj kluci,
včera se mi při pohodové jízdě na dálnici z ničeho nic rozsvítila červená kontrolka a displej zobrazil "Engine Systems Fault". Motor ztratil výkon (předpokládám, že "safe mode") a já jsem pomalu dojel pár kilometrů před barák. Dnes po nastartování "Engine Systems Fault" již nesvítilo. Když jsem projel DTC kódy, tak mi to zobrazilo tohle:

DTC 9318 - Battery voltage low
DTC A103 - Antenna not connected (asi nic zásadního)
DTC 9602 - PATS received invalid format of key-code from ignition key transponder (taky asi nic zásadního)

Před 2 týdny jsem měnil olej, všechy filtry a rozvody. Zároveň byla za novou měněna i baterka, takže mi nejde do hlavy, jak to může hlásit nízké napětí baterky... :-/

Pro doplnění ještě jen dodám, že při studeném motoru mi na volnoběh kolísají otáčky, když se motor zahřeje, tak už je to v klidu - nevím, jestli to taky může něco znamenat (možná EGR).

Netušíte pls někdo, kde by mohl být problém? Předem díky moc za radu,

M.
Tak po týdenním pobytu v servisu jsem pořád na začátku... :-/ Diagnostika nic neukazuje a až na neklidný volnoběh je auto údajně v pohodě. Bylo mi řečeno, že to budou nejspíš vstřiky. Po cestě domů po dálnici se chyba objevila znovu. Netušíte prosím někdo, jestli se špatné vstřiky můžou takhle projevovat? Pořád mi přijde divné, že po vypsání té chyby by diagnostika nic neukázala a bojím se toho, že dám 20 tisíc za vstřiky a auto bude pořád zlobit... :-/

Předem díky moc za jakoukoliv radu,

M.

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 26.01.2012 22:03
od m_focus
m_focus píše:
m_focus píše:Ahoj kluci,
včera se mi při pohodové jízdě na dálnici z ničeho nic rozsvítila červená kontrolka a displej zobrazil "Engine Systems Fault". Motor ztratil výkon (předpokládám, že "safe mode") a já jsem pomalu dojel pár kilometrů před barák. Dnes po nastartování "Engine Systems Fault" již nesvítilo. Když jsem projel DTC kódy, tak mi to zobrazilo tohle:

DTC 9318 - Battery voltage low
DTC A103 - Antenna not connected (asi nic zásadního)
DTC 9602 - PATS received invalid format of key-code from ignition key transponder (taky asi nic zásadního)

Před 2 týdny jsem měnil olej, všechy filtry a rozvody. Zároveň byla za novou měněna i baterka, takže mi nejde do hlavy, jak to může hlásit nízké napětí baterky... :-/

Pro doplnění ještě jen dodám, že při studeném motoru mi na volnoběh kolísají otáčky, když se motor zahřeje, tak už je to v klidu - nevím, jestli to taky může něco znamenat (možná EGR).

Netušíte pls někdo, kde by mohl být problém? Předem díky moc za radu,

M.
Tak po týdenním pobytu v servisu jsem pořád na začátku... :-/ Diagnostika nic neukazuje a až na neklidný volnoběh je auto údajně v pohodě. Bylo mi řečeno, že to budou nejspíš vstřiky. Po cestě domů po dálnici se chyba objevila znovu. Netušíte prosím někdo, jestli se špatné vstřiky můžou takhle projevovat? Pořád mi přijde divné, že po vypsání té chyby by diagnostika nic neukázala a bojím se toho, že dám 20 tisíc za vstřiky a auto bude pořád zlobit... :-/

Předem díky moc za jakoukoliv radu,

M.
Ahoj, tak pro potenciální majitele FoFa se stejným problémem "Engine System Fault" při zatížení si sám odpovím a připojuju příčinu problému po návštěvě dalšího servisu - nějakým způsobem se mi údajně zasekly klapky turba v jedné poloze a to tak při přidání plynu nedodávalo dost vzduchu (nízký tlak), ŘJ vyhodila chybu a auto dala do safe-módu. Klapky v servisu nějak vyčistili, už se hýbou a teď by to údajně mělo fungovat...

Za neklidný studený volnoběh ale prý údajně fakt můžou vstřiky a zanedlouho mě tak zřejmě čeká další investice... :-/

M.

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 26.01.2012 22:33
od tomason
No nevim mě to houpe taky jen při studeném a reaguje to podle teploty venku při velikém mrazu to dělá s lepší naftou míň.Na emisích jsem prošel v pohodě a rozdíl v jednotlivých měřeních točení až do přeběhových oáček minimální ,vstřiky mají být v pořádku tedy.

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 26.01.2012 22:53
od m_focus
tomason píše:No nevim mě to houpe taky jen při studeném a reaguje to podle teploty venku při velikém mrazu to dělá s lepší naftou míň.Na emisích jsem prošel v pohodě a rozdíl v jednotlivých měřeních točení až do přeběhových oáček minimální ,vstřiky mají být v pořádku tedy.
Hmm, je možné, že vstřiky budou v pořádku (levnější varianta :-)), já jsem na jejich diagnostice ještě nebyl, takže nevím. Každopádně v servisu vyzkoušeli zřejmě všechno možné a na nic nepřišli, prý možná ty vstřiky, bez vyzkoušení to najisto neví. Každopádně mi bylo řečeno, že pokud mi to kolísání volnoběhu zastudena nevadí, tak to není snad žádný zásadní problém. Především jsem rád, že jsem se snad zbavil té "Engine Systems Fault" chyby, která na mě čučela na přístrojovce...

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 27.01.2012 15:44
od Behemond
Zdravím, tak dnes ráno jsem předjížděl traktor, podřadím vytočím motor a najednou ztráta výkonu a nápis "engine system fault" po chvíli jsem zastavil, po nastartování vše OK, ale ty nervy :shocked:
DPF nemám 1.6 r.v. 2008 najeto 95 tis
?? :nixw:

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 27.01.2012 16:53
od V12
Diagnostika, takto sa da iba varit z vody :
- CR cerpadlo nestiha, lebo je vybehane
- vstrekovace maju velke prepady
- atd, atd, atd.

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 28.01.2012 09:35
od m_focus
Behemond píše:Zdravím, tak dnes ráno jsem předjížděl traktor, podřadím vytočím motor a najednou ztráta výkonu a nápis "engine system fault" po chvíli jsem zastavil, po nastartování vše OK, ale ty nervy :shocked:
DPF nemám 1.6 r.v. 2008 najeto 95 tis
?? :nixw:
Mmm, tak přesně tohle to dělalo mně. Nejdřív jsem si myslel, že se ta chyba rozsvěcuje náhodně, pak jsem ale zjistil, že se rozsvítí vždy, když "na to šlápnu". Bylo jedno na jakou rychlost, studený/teplý motor, prostě při prudším přidání plynu (předjíždění, jízda do kopce) to vyskočilo. Po zhasnutí a nastartování to zase bylo ok, až do dalšího většího přidání plynu.

Ale asi to určitě může být jak píše V12 hodně jiných věcí...

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 28.01.2012 17:11
od zdenyvm
To samé jsem vyřešil výměnou palivového filtru, asi nepouštěl tolik nafty co bylo při vyšší zátěži třeba...

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 29.01.2012 11:14
od Behemond
zdenyvm píše:To samé jsem vyřešil výměnou palivového filtru, asi nepouštěl tolik nafty co bylo při vyšší zátěži třeba...
To zní rozumně, zkusím vyměnit ten filtr, už jsem ho chtěl měnit vloni a teď mám o důvod víc.
Díky

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 20.02.2012 15:18
od chudas
Behemond píše:
zdenyvm píše:To samé jsem vyřešil výměnou palivového filtru, asi nepouštěl tolik nafty co bylo při vyšší zátěži třeba...
To zní rozumně, zkusím vyměnit ten filtr, už jsem ho chtěl měnit vloni a teď mám o důvod víc.
Díky
a nemá sa filter vyminať vždy spolu s olejovým filtrom pri výmene oleja???

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 21.02.2012 09:21
od V12
Nie, na palivak je interval myslim 60k km, v pripade stazenych prevadzkovych podmienok polovica. Pri kvalite nasej nafty by som to nad 30k nesponoval, hrozia problemy, hlavne v zime. Mna uz tiez caka, pri pripadnej dalsej vymene oleja ide novy.

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 21.02.2012 09:58
od frantik.17
já ho měnim po 15 tis. a výsledek byl u mk3 mondea 220 tis. spokojen jízdy ..(2.0 TDCi)

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 21.02.2012 10:10
od chudas
frantik.17 píše:já ho měnim po 15 tis. a výsledek byl u mk3 mondea 220 tis. spokojen jízdy ..(2.0 TDCi)
Frantik..to je frajerka? :Dancer: kočka:)))

no a čo sa toho filtru týka ja ho mením vždy s olejom, na tom sa nedá nič pokaziť, teda je to nejakých 15.000 km..

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 21.02.2012 12:16
od V12
Nepokazis tym nic, iba sa Ti potom predrazuje prevadzka. Dalsi bod proti dieslu :mrgreen:

Re: "Engine Systems Fault" a DTC 9318

Napsal: 21.02.2012 23:37
od frantik.17
...takových bodů by bylo, a přesto s ním rád jezdím... :wink: