Re: hluk od kol
Napsal: 02.10.2008 12:49
neviem naco ju ma teda zhadzovat z disku?
da dole koleso a hodi na druhu stranu, inside/outside bude sediet nie?
da dole koleso a hodi na druhu stranu, inside/outside bude sediet nie?
nebude,zmenis rotaciu, musis ju vyzut,dat presne naopak a potom ju mozes dat na druhu stranumehturt píše:neviem naco ju ma teda zhadzovat z disku?
da dole koleso a hodi na druhu stranu, inside/outside bude sediet nie?
ja som taku pneu sa priznam este ani nevidel aby bolo napisane alebo oznacene right side,left side a zirafak ju urco nema, takze ak vyzuje otoci a nahodi mohlo by to pomoctjamaka píše:jedina zatial mne znama guma, ktora mala aj rotaciu aj IN/OUT bola Nokian NRG (tusim taky nazov) a od vtedy som sa s takou gumou nestretol.
Takze taketo nieco mu nehrozi. Tato guma nema aj rotaciu aj IN/OUT.
Ste ma zamotali. Rozmotajte.
pockaj tak som sa uz zamotal aj jaStehnak píše:2 Merhut, all:
Presne tak, zhazovat ji nema smysl... leda ze by chtel mit IN out a OUT in, ale to by se mu zase tocila stejne...![]()
Nezhazovat, jen prohodit z leva do prava. Pozor prehozeni jen v ramci jedne strany nepomuze
Nakonec byl hluk tak nesnesitelný, tak jsem zkusil změnit směr otáčení i když Goodyear HydraGrip mají směrový vzorek. Vzhledem k tomu že měsíčně ujedu cca 1900 km, tak jsem tenhle pokus naplánoval na 2000 km. Po této době pokud přejedu prsty po pneumatice, nejsou po hmatu patrné žádné zoubky. Hlučnost se snížila ihned po otočení pneumatik, zkraje jsem slyšel takový pleskavý zvuk a jak se sjížděly ty zoubky ale potom ten zvuk ustával. Nyní jsem spokojen, hučení zmizelo. Akorát se mi je teď nechce znovu otáčet, protože zhruba za měsíc nazuju zimáky. Asi dvakrát jsem s nimi jel v dešti a pokud se člověk chová trochu slušně tak jsem žádný rozdíl v chování auta nepozoroval. Tím myslím i při brždění. Pneumatiky jsem měnil do kříže (LZ místo PP atd.).Jemar píše:V tom článku se píše o změně rotace pneumatiky (tedy levé kolo tak jak je, dát na pravou stranu a pravé na levou), nejde tedy o to že vnitřní strana bude vně, ale to to, že změní směr otáčení pneumatiky, takže se bude více opotřebovávat ta zvýšená část lamel až do úplného vyrovnání vzorku. Potom se mají zase otočit zpět.