Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
deekay
Junior
Junior
Příspěvky: 319
Registrován: 21.04.2008 22:06

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od deekay » 26.05.2008 18:49

Jelikoz jezdim casto s firemni Octavii II Kombi TDI 77kw, tak sem pridam s dovolenim i svoji takovou minirecenzi, muzeme se pak podivat nakolik se shodneme s chmelkem.

1) zpracovani a ergonomie:

Oproti fofo I maji rozhodne VW group lepsi karosarnu a laky (coz je skoda :( ), lak se zda byti silnejsi a mene nachylny na odstipavani od kaminku, karoserie pokud je nekde podrena tak na ni dlooouho neni koroze.

Interier na me pusobi neprislis peknym dojmem, sice mekcene plasty, ale celkove vypada levnejsi nez v mem FoFo, je nenapadity a fadni.

U fofo si najdu pohodlnou pozici za volantem hnedle, sedacka /trend/ perfekdtne vede, neboli me z ni ani po mnohahodinove jizde zada, nikde zadna cas interieru nevadi zadne casti meho tela....coz se ovsem neda rict o oktavii, ktera vypada z venku jak tank a bohuzel se tak citim i za jejim volantem, sedacky me nesedly, merim necelych 180cm a bederni podpora me prijde prilis vysoko, takze me po par stech Km dosti boli v krizi. Dalsi jak rikaji anglani PITA (Pain In The Ass :D) je stredovy tunel. Kdyz jedu za zakaznikem v lete a mam svetle kalhoty, ani klimatizace nezabrani tomu, abych mel na pravem lutky vypoceny flek od toho jak se noha opira o stredovy tunel! Musim rict ze pak to vypada docela nepatricne...
Volant mi neprijde nijak priserny, ve firemaku ale mame ten zakladni polyuretanovy a kuze to holt neni. Nicmene me nijak neurazi. Co je u oktavky fajn vec, je plynovy pedal ala BMW - rostouci z podlahy, to mam rad, necha se dobre podrazovat pred zatackou s meziplynem pri soucasnem brzdeni... cimz ovsem prechazime k dalsimu bodu, kde osvetlim, ze toto je u oktavie naprosto zbytecne, a to je:

2) jizda

Po prvnim naskoceni motoru si myslite, ze vam chce zpodkapoty vyskocit, kultivovanost minuleho agregatu TDI (ktery mame v druhem firemaku, Octavia I sedan) je mnohem vyssi, nez u noveho...To stale ale jeste neni nic proti tomu co se ozyva pri jizde, pokud bych mel volit nejhnusnejsi zvuk dieseloveho motoru, tendle motor by atakoval mety nejvyssi.
Nu rikam si, treba to aspon pojede, ale ouha. Pravda OII je tezsi nez OI, navic je v kombiku, ale proste nase stara OI TDI(66kw) s 240tkm na tacho je o poznani agilnejsi. Novy agregat ma vetsi turbolag a mensi vyuzitelne otacky, takze rychle predjizdeni provadim systemem "nalet" :D. Kdyz uz zabere turbo tak to ujde.
U OII se Skoda chlubila, jak vylepsila naprosto tragicky pdovozek prvni octavie, pravda vylepsila a to dost, tam kde OI uz predbihal nekontrolovane zadek, OII trpi spise lehkou nedotacivosti, ALE beda jakmile se nedejboze utrhne...spolu se slabym motorem se znacnym turbolagem se docela spatne rovna zpet, je to proste takovy tancik...Hodne asi delaji take standard 15" kola, kamarad ji ma na 17 a pry je to o poznani lepsi, holt vysoky profil neni moc dobry na pomerne masivni a tezke auto. Razeni rychlostnich stupnu hodnotim jako bezproblemove ovsem rizeni mi prilis nesedlo, odezva mi pripada, jako bych mel na volantovou tyc napojenou velkou hnetacky a michal puding...nevite poradne po cem jedete. Brzdy jsou ucinne dostatecne, nicmene stale pusobi VW syndromem - zbytecne preposilovane, hure se davkuji, nedejboze levou pokud presednete predim z FoFo :D Ale pro normalniho smrtelnika asi ok. Nicmene proti OI pokrok, ta totiz zastavila ve meste na petniku, ale na dalnici brzdy vadly, docela spatne nadimenzovane hehe :)
No a jsme u spotreby, opakovane mi napriklad trasa Pha-CB-Pha pri vicemene dodrzovani rychlostnich limitu a normalni plynule jizde vychazi u OI TDI 66kW cca 4.8litru/100km, kdezto pri stejnem stylu jizdy vychazi u OII TDI 77kW na cca 5,7litru/100km.... go figure...

Na zaver bych rech, ze pokud bych mel navyber, OII bych si jako auto nezvolil, (byt v kvalite nekterych soucasti predci FoFo) a to jednoduse proto, ze auto je od jezdeni a me se s OII nejezdi dobre :)
Ford Focus Futura, 5-door, 00/01, 1.6 Zetec-S, light sapphire blue, KN, KONI...
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od chmelko » 26.05.2008 22:07

deekay:dopísal si len to, čo som ja zabudol, 100%suhlas :wink:
Stehnak:snad do konca tohoto tyždna už bude klud :wink:

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od TripleJay » 26.05.2008 22:14

Ja som mal vcera "cest" jazdit Fabiu I 1.2 16V, a po hodine a pol ma tak neskutocne bolela zo sedaciek prdel, ze to ani v kreslach v megane nebolo take zle... :roll: A hrozne mi vadilo nekomunikativne riadenenie, radenie celkom fajn, aj ked trosku dlhsie a naprd pocit z brzd... Podvozok ako taky bol pri beznej jazde ok, citil som sa isto...

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od Kvak » 27.05.2008 23:19

Ja zas kdyz srovnam svyho TDDi 66kW a Fabii I 1,9 TDI 77 kW tak mi prijde, ze v ni je vetsi ticho za jizdy. Ale holt ta zadni focusacka naprava dela svoje no

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od killerhammer » 28.05.2008 06:19

TripleJay píše:Ja som mal vcera "cest" jazdit Fabiu I 1.2 16V, a po hodine a pol ma tak neskutocne bolela zo sedaciek prdel, ze to ani v kreslach v megane nebolo take zle... :roll: A hrozne mi vadilo nekomunikativne riadenenie, radenie celkom fajn, aj ked trosku dlhsie a naprd pocit z brzd... Podvozok ako taky bol pri beznej jazde ok, citil som sa isto...
fabia vs megane alebo focus je ina trieda :!:
plz, neporovnavaj neporovnatelne :D

ak by si porovnal Fa1 s inymi autami tej istej triedy napr. C3, Renault Clio, Fiat punto, Hyundai getz, P206 atd. atd., Fa1 vychadza v tomto porovnani dost dobre (vo vybave elegance bola najmenej umela zvnutra aspon na pohlad 8)) a mala porovnatelne ak nie lepsie jazdne vlastnosti ako konkurenti. Fa1 bolo podla mna vydarene male auto :idea: 8)

ale co ma znamenat Fa2, to som zatial vobec nepochopil :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od killerhammer » 28.05.2008 06:32

Kvak píše:Ja zas kdyz srovnam svyho TDDi 66kW a Fabii I 1,9 TDI 77 kW tak mi prijde, ze v ni je vetsi ticho za jizdy. Ale holt ta zadni focusacka naprava dela svoje no
ja, ked som zacinal na tomto fore, kedze som presadol z Fa1 prave do FoFo2, podrobil som viackrat FoFo2 velkej kritike v oblasti odhlucnenia, zaco som tu na fore bol viackrat vysmiaty :mrgreen:
pisem teraz o benzine Fa1 1.2HTP vs FoFo2 1.6 ti-vct.
aj mne sa spociatku zdalo, ze Fa1 je tichsia ako FoFo2 alebo bol to len pocit :!: (mozno prilis prehnane ocakavania od auta vyssej triedy ako Fa1 8) )
na dobrej ceste v nizkych otackach je FoFo2 velmi tiche auto, je to ina trieda :!:
zle je to az vo vyssich otackach, a hluk od naprav je hrozny, a tu prichadza to porovnanie s Fa1, ktora sa zda byt tichsia, ale zasa nedosahuje takych rychlosti ani dynamiky :idea:
a to ze FoFo2 naozaj trpi na hluk od naprav, a naozaj to nie je iba moj subjektivny dojem, vidno aj vo vlaknach na tomto fore, kde sa uz viaceri z nas pokusili napravy odhlucnit odhlucnujucim materialom 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od zirafak » 28.05.2008 07:09

okrem mna KH :idea: Mne nic nehuci,mozno vyfuk,ked mu nalozim :wink: :D :)

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od killerhammer » 28.05.2008 08:37

jasne zirafak, prepac 8)

podla mna je OII ako auto lepsie odhlucnene ako FoFo2, samozrejme ak porovnavame benzin a benzin, napr. 1.6ti-vct a 1.6fsi :!:
na druhej strane porovnavat OII 1.9TDI s hocijakym dizlovym FoFo2 sa neda, lebo vo FoFe tak neuveritelne nekultivovany motor aky 1.9TDI nesporne je, urcite nenajdete :idea: 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od TripleJay » 28.05.2008 10:15

killerhammer píše: fabia vs megane alebo focus je ina trieda :!:
plz, neporovnavaj neporovnatelne :D
Neboj, ja viem velmi dobre co je aka trieda, to porovnanie sa tykalo cisto len hroznych sedadiel :idea:

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od killerhammer » 28.05.2008 18:41

OII 1.9TDI vs FoFoI 1.6 vs FoFoII 1.6 :idea:
flaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
bluepeter
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko-Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od bluepeter » 24.06.2008 21:41

Tak vobec niesom prekvapeny tou recenziou , inak pri kupe jazdeneho auta bola u mna O2 tiez vo vybere , Ale vyhral FOFO na celej ciare , neviem co tu niekto pisal ze fofo je hlucne v interiery , sadni do octavky a uvidis co je hlucnot a vibracie pri urcitych otackach , kaslem nato ze ma o 0,5 l mensiu spotrebu ked to trasie celym autom, pridas a za tebou cierny dym to sa mi na FOFo nikdy nestalo .Inak po kupe auta a ceste z nemecka som si sem tam dupol 200km.h a v auticku pekne tichucko . Stacila mi jedna jazda na O2 obycajna hupacka nie auto , sedela na 17 prejdes po diere tak dobre ze ti stavec nevyskoci a v zakrute sa naklana ako favorit . Jedine PLus kufor inak oproti fofo vo vsetkom inom minus . Ako sa hovory Skodovka sa kupuje len z troch dvovodov : 1. Nedostatok rozumu
2. Nedostatok fantazie
3. zo zvyku :D :D :D :D :D
Ford FOCUS II 2.0 TDCI (100kw/136ps) Verzia SPORT r.v. 2005/8 Pruzenie Eibach Pro-Kit
Obrázek

Uživatelský avatar
bluepeter
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko-Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda OCTAVIA2 Combi 1.9 TDi 74(77)kW po 3 dnoch a 1800km

Příspěvek od bluepeter » 24.06.2008 21:45

A este som zabudol k tej spotrebe , ked sa blaznis s autom tak je fofo uspornejsie aj o 2-3 litre :D Samozrejme hovorim o zrovnatelnych motoroch a vykonoch.
Ford FOCUS II 2.0 TDCI (100kw/136ps) Verzia SPORT r.v. 2005/8 Pruzenie Eibach Pro-Kit
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host