1) zpracovani a ergonomie:
Oproti fofo I maji rozhodne VW group lepsi karosarnu a laky (coz je skoda

Interier na me pusobi neprislis peknym dojmem, sice mekcene plasty, ale celkove vypada levnejsi nez v mem FoFo, je nenapadity a fadni.
U fofo si najdu pohodlnou pozici za volantem hnedle, sedacka /trend/ perfekdtne vede, neboli me z ni ani po mnohahodinove jizde zada, nikde zadna cas interieru nevadi zadne casti meho tela....coz se ovsem neda rict o oktavii, ktera vypada z venku jak tank a bohuzel se tak citim i za jejim volantem, sedacky me nesedly, merim necelych 180cm a bederni podpora me prijde prilis vysoko, takze me po par stech Km dosti boli v krizi. Dalsi jak rikaji anglani PITA (Pain In The Ass

Volant mi neprijde nijak priserny, ve firemaku ale mame ten zakladni polyuretanovy a kuze to holt neni. Nicmene me nijak neurazi. Co je u oktavky fajn vec, je plynovy pedal ala BMW - rostouci z podlahy, to mam rad, necha se dobre podrazovat pred zatackou s meziplynem pri soucasnem brzdeni... cimz ovsem prechazime k dalsimu bodu, kde osvetlim, ze toto je u oktavie naprosto zbytecne, a to je:
2) jizda
Po prvnim naskoceni motoru si myslite, ze vam chce zpodkapoty vyskocit, kultivovanost minuleho agregatu TDI (ktery mame v druhem firemaku, Octavia I sedan) je mnohem vyssi, nez u noveho...To stale ale jeste neni nic proti tomu co se ozyva pri jizde, pokud bych mel volit nejhnusnejsi zvuk dieseloveho motoru, tendle motor by atakoval mety nejvyssi.
Nu rikam si, treba to aspon pojede, ale ouha. Pravda OII je tezsi nez OI, navic je v kombiku, ale proste nase stara OI TDI(66kw) s 240tkm na tacho je o poznani agilnejsi. Novy agregat ma vetsi turbolag a mensi vyuzitelne otacky, takze rychle predjizdeni provadim systemem "nalet"

U OII se Skoda chlubila, jak vylepsila naprosto tragicky pdovozek prvni octavie, pravda vylepsila a to dost, tam kde OI uz predbihal nekontrolovane zadek, OII trpi spise lehkou nedotacivosti, ALE beda jakmile se nedejboze utrhne...spolu se slabym motorem se znacnym turbolagem se docela spatne rovna zpet, je to proste takovy tancik...Hodne asi delaji take standard 15" kola, kamarad ji ma na 17 a pry je to o poznani lepsi, holt vysoky profil neni moc dobry na pomerne masivni a tezke auto. Razeni rychlostnich stupnu hodnotim jako bezproblemove ovsem rizeni mi prilis nesedlo, odezva mi pripada, jako bych mel na volantovou tyc napojenou velkou hnetacky a michal puding...nevite poradne po cem jedete. Brzdy jsou ucinne dostatecne, nicmene stale pusobi VW syndromem - zbytecne preposilovane, hure se davkuji, nedejboze levou pokud presednete predim z FoFo


No a jsme u spotreby, opakovane mi napriklad trasa Pha-CB-Pha pri vicemene dodrzovani rychlostnich limitu a normalni plynule jizde vychazi u OI TDI 66kW cca 4.8litru/100km, kdezto pri stejnem stylu jizdy vychazi u OII TDI 77kW na cca 5,7litru/100km.... go figure...
Na zaver bych rech, ze pokud bych mel navyber, OII bych si jako auto nezvolil, (byt v kvalite nekterych soucasti predci FoFo) a to jednoduse proto, ze auto je od jezdeni a me se s OII nejezdi dobre
