Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Joni » 29.02.2016 10:14

A ještě jsem narazil na "saze" na turbu. Může to být problém? Kde to může unikat?- pod ten kryt jsem se ještě nedostal...
Přílohy
Začouzené turbo.jpg
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Komi » 29.02.2016 12:12

poznamky k zaznamu:
je tam dost jazdy bez plynu...hoci mas DPFoff, regeneracie evidentne stale prebiehaju
cca 11:15:16 spusta sa regeneracia , po 3,5min akoby vypla - dost prudky pokles teploty, jazda bez plynu aby po pridani plynu 11:19:58 znova nabehla regeneracia aby po polminute zaseklo meranie teploty na 453 - tak to by si mal overit preco meranie teploty nespravne funguje...(na limite nie je lebo predtým ma aj vyssiu teplotu nameranu) - chyba mi napr udaj o rychlosti, otacky su dobre ale nestacia na analyzu, tlak vzduchu v psi ? budiz, nenasiel som v jeho priebehu zasadny problem , je tam o.i. pekne vidiet vplyv zaslepeného EGR
otazka je ake mas vzdialenosti medzi regeneráciami - na kazdu sa spali cca 0,2 litra - pri 3 reg na 100km stupne spotreba o 0,6 l/100km
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Joni » 29.02.2016 12:52

Dík
Po dvou návštěvách FAP-OFF mi olej "nepřibývá", takže bych to regen. nepřisuzoval. Spíš mě štve ten postupný pokles výkonu. Zrychlení, které jsem měl dřív na čtverku, nyní dosahuji na trojku ...(pocitově).
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Komi » 29.02.2016 16:50

dva postrehy z tvojich dat
1. max tlak paliva cca 1370bar to by chcelo analyzu ci je to OK
2. mas tam malo dat s plnym plynom, nasiel som sekvenciu asi 5s dlhu
rozbeh cca z 2000 na 2500 kde motor bez OB dosahuje 50-60kW, tebe
tam uvadzaju 30kW....netusim z coho to pocitaju ale zrejme zo vstrekovanej
davky

mozno by to xcelo navstivit Bosch diagnostiku-ta spolahlivo zisti stav
vstrekovacieho systemu, ovsem nie je to lacne
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 01.03.2016 07:15

Fapoff neuměli vypnout regenerace, komi má zřejmě pravdu.
Ale komu není rady tomu není pomocí.
P1412 bude souviset s dpf a ne egr
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Joni » 03.03.2016 08:35

P1412, EGR Valve Frozen

"The codes are P1412, P0489, P042E, P0698 and are all linked to the EGR valve and system." tolik citace.
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Joni » 10.04.2016 18:34

Tak nakonec ta chyba byla v souvislosti se zaslepeným EGR - objevovala se pravidelně po ujetí několika km. Po zrušení zaslepení se již neobjevuje! ..A motor se dřív ohřeje... (se všemi dalšími "následky"...)
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 10.04.2016 23:44

Dřív ohřeje? Spíš pocit.
Už nevím proč jsem psal, že P1412 souvisí s dpf.
Každopádně já mám zaslepený egr a žádná chyba za 3 roky
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Joni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2011 13:11
Bydliště: 3nec-ko

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od Joni » 11.04.2016 11:45

A máš EGR řízené podtlakem, nebo elektronicky?
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie

martin1200
Příspěvky: 1
Registrován: 08.04.2016 16:45

ESD - chyba na žhavičkách a únik oleje

Příspěvek od martin1200 » 12.04.2016 08:12

Dobrý den,
chtěl bych Vás požádat o radu. Mám FF 07, 1,6 tdci 80kW. Rozsvítila se mi kontrolka a auto spadlo do nouzového režimu. Diagnostika hlásí chybu na žhavičkách, ale se startem jsem nikdy problém neměl. vždy na poprvé, i v mrazech. Navíc kontrolka se rozsvítila při jízdě.
Poté jsem zjistil, že v okolí turba mám rozcákaný olej (ale je to asi trošku něčím naředěný olej). Nevím, zda to s tím souvisí, ale vadí mi to. Nikde jsem únik nenalezl, jen prasklou hadici sání vzduchu z filtru do turba. Servis řekl, že je turbo v pořádku.
Můžete mi někdo prosím poradit co by to mohlo být?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od vita_k » 12.04.2016 10:56

je treba najit unik, ocistit a sledovat.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od favo222 » 07.05.2016 20:11

Ahojte. Joni sem dával fotku, kde má turbo troška od spalín. Neviete, aký je tam problém? Niečo podobné mám aj ja. Už šetrím prachy na nové turbo... Vychádza to akoby z tých 3(4) srobikov (tie hrdzave), ktoré držia tú časť s naklapajucimi lopatkami.. A mne turbo zaberá až niekde od 2200 ot/min. Dovtedy skoro nič. Olej meneny, sitko vybrané, turbo asi pôvodné, 205k km. Ale tých spalín mám troška viac. A keď som tam nastriekal niečo na penenie, tak ako je spájané turbo a slimak, tam to penilo. Trysky pretesnene.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 08.05.2016 20:37

Záleží jak moc, turbo se neda udělat hyper super těsné. Mám maličký únik jak je regulace vnt. Ochuzeni je minimální.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

trutratru21
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 16.05.2016 21:48

Re: Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Příspěvek od trutratru21 » 19.09.2016 17:41

Zdravím. Při kolika otáčkách spíná turbo? FoFo 1.6 ,80kw, r.v. 2007.
Mě začíná (odhadem) kolem 1800 ot/min. Někdy ale auto (většinou na dálnici) netáhne jak by mělo. Může za to regenerace DPF? Jak častá by měla být? Díky

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 22.09.2016 20:14

Turbo nespina, buď se točí rychlej nebo pomalej
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti