Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1695
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 18.10.2019 17:46

IvanSt píše:..... vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.
Výměna pístních kroužků u atmo z důvodu vysoké spotřeby oleje (zpravidla jsou to dlouhé intervaly výměny oleje) a veškerých těsnění uvnitř motoru se dá pořídit u motoráře za cca 25, max 30t Kč. To je jediná oprava která se dělá častěji, rozvody řetězem (bavíme se o 1.8 a 2.0), výměna rozvodů pokud vím, není výrobcem stanovena.
Takže bych raději toto, než výměnu polomotoru u EB.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 17:55

:palec_nahoru:
Moje 1.8ka sla z domu s 200t km a olej A5 nebrala. Protoze jsem vyměnoval po 10-12t km.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 18.10.2019 18:12

Spíš jsem měl na mysli výměnu motorových částí, proto jsem psal ty ceny motorů.
Že duratec motory žerou olej vím. U EB se to zatím moc neřeší.

..jo už vím, jak jsi to pochopil. Myslel jsem cokoliv jiného, jako jakýkoliv jiný atmo motor ze seznamu se stejnou "totální" závadou.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od petulak » 18.10.2019 18:39

Jemar píše:
IvanSt píše:..... vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.
Výměna pístních kroužků u atmo z důvodu vysoké spotřeby oleje (zpravidla jsou to dlouhé intervaly výměny oleje) a veškerých těsnění uvnitř motoru se dá pořídit u motoráře za cca 25, max 30t Kč. To je jediná oprava která se dělá častěji, rozvody řetězem (bavíme se o 1.8 a 2.0), výměna rozvodů pokud vím, není výrobcem stanovena.
Takže bych raději toto, než výměnu polomotoru u EB.
https://www.cesomot.cz/nahradni-motorov ... &os=0&lt=2
https://www.cesomot.cz/nahradni-motorov ... lce-pisty/
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 18.10.2019 19:28

Nebudete tu dělat fiktivní generálku staré atmosféry že ne chlapi.. :)

Ty ceny motorů jsou tu proto, že turbo přineslo oproti obyčejným atmosférám nejen lepší parametry jako je výkon a spotřeba, ale že nabízí minimálně srovnatelné a pro náročnější řidiče i lepší ceny těchto motorů vzhledem k výkonu a tím i lepší cenu celých aut. :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 20:44

To jsi teda uplne mimo... nove motory jsou drazsi nez byly atmo. Myslís, ze je levne udrzovat kapacity na atmosky, co uz jsou jen na nd?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 19.10.2019 11:34

Dej už pokoj s těma atmoškama :)

https://automix.denik.cz/magazin/stanou ... 80704.html

Samozřejmě že vyšší účinnost není jediným důvodem, proč automobilky nyní tak intenzivně investují do vývoje tříválcových motorů. Menší počet válců znamená méně materiálu a tedy nižší náklady na výrobu. Při počtu vyrobených kusů jde o výraznou úsporu. Menší rozměry motoru také umožňují výrobu aut s větším vnitřním prostorem nebo také jednodušší zástavbu prvků pasivní bezpečnosti, případně dovolují umístit akumulátor u hybridních automobilů.

Ve speciálu SM z minulého roku o tříválcích jsou reálné naměřené hodnoty 1.0EB "92kW" - 104,5kW při 6375ot/min a 214,7Nm při 1895ot/min. Tyhle tříválce rozsekaly drtivou většinu starých atmosfér snad ve všech disciplínách.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 19.10.2019 12:16

Ty si opravdu myslíš, že kdyby EU neustále nezvedala normy, že by se někdo zabýval nějakými oturbenými tříválci? Tak maximálně do městských nákupních tašek.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 19.10.2019 12:55

Možná by bylo vhodnější debatovat o vlákno vedle, ale budiž.
Já se nebráním novým věcem, aniž bych si je pořádně vyzkoušel. A když fungují a jsou lepší, tak se ptám asi po třetí a teď konkrétně tebe, kam ty bys ubíral vývoj motorů, když ne cestou vyššího výkonu, nižší spotřeby a úspory materiálu? Vždyť je to cíl ve všech odvětvích.

Je ti sympatická Mazda se svými "atmo"? Nebo, když to přeženu, nechal bys to jak v Americe v 70.letech, kde měly osmiválce 120kW a spotřebu 30litrů i s tím, že žijeme v roce 2019 v České republice a benzín stojí kolem 35kč. Bylo by ti to jedno?
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 19.10.2019 12:58

No ... nesouhlasím s big bloky z USA a 30l.
Znám plno lidí co mají staré 5.7l V8 Hemi v různých autech (manuál, 3stup. aut) a jezdí kolem desítky (s provozem). Ano mají od 120 do 300kw.
Já jezdil s Mustangem GT V8 (2014) za 8,5l (nejmíň) a průměrně 9,5 - 12l.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 19.10.2019 13:05

Ono je prdel jak my (EU) se musíme chovat ekologicky a ostatní svět na to zvysoka sere. O kolik by se snížily emise na světě, kdyby naráz celá EU přestala jezdit autem? 0,00 prd.
Obhajuj si co chceš a zdůvodňuj si to jak chceš, ale pokud to jen pude, tak já si nechám svoji atmosféru... a pak mi zbyde ještě kolo. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 19.10.2019 13:26

Píšu fakta. Ani tvou atmosféru ti neberu, s tou dinosauří skálou to byla sranda, ale to víš :wink:
Jen mě mrzí, že vám, co furt brbláte, položím jednoduchou otázku a opět NIC. To taky o něčem vypovídá, nezlob se.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.10.2019 19:40

Kdyz tady meles o te ekologii, tak to neni vubec jednoznacne, zda tb s primym vstrikem jsou ekologicky setrnejsi. Mensi zlo co2 se sice potlacilo, ale vetsi prusvihy nox a mikrocastice nas zahubi spis.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.10.2019 19:43

IvanSt píše:Dej už pokoj s těma atmoškama :)

https://automix.denik.cz/magazin/stanou ... 80704.html

Samozřejmě že vyšší účinnost není jediným důvodem, proč automobilky nyní tak intenzivně investují do vývoje tříválcových motorů. Menší počet válců znamená méně materiálu a tedy nižší náklady na výrobu. Při počtu vyrobených kusů jde o výraznou úsporu. Menší rozměry motoru také umožňují výrobu aut s větším vnitřním prostorem nebo také jednodušší zástavbu prvků pasivní bezpečnosti, případně dovolují umístit akumulátor u hybridních automobilů.

Ve speciálu SM z minulého roku o tříválcích jsou reálné naměřené hodnoty 1.0EB "92kW" - 104,5kW při 6375ot/min a 214,7Nm při 1895ot/min. Tyhle tříválce rozsekaly drtivou většinu starých atmosfér snad ve všech disciplínách.
Tak tu nemel blbosti, kdyz o nakladech na vyrobu v prubehu zivotniho cyklu produktu vis prd ;)
2.0 duratecu namerili 114kw, tak v cem kdo co rozsekal?
3valec je proste na hov.o, to si muzes myslet, co chces
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 19.10.2019 21:23

Akorát ten 92kw EB je dneska pro focus základ, 2.0 byla dřív top benzínová motorizace když vynecháme ST a RS
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host