Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
tak nad tím dumám taky
jedinou odpověď zatím mám - Vervu
ještě chci testnout ecodiesel od Eurooil - mělo by to mít 30% biosložky, tj. mazivost by mohla být vyšší
jedinou odpověď zatím mám - Vervu
ještě chci testnout ecodiesel od Eurooil - mělo by to mít 30% biosložky, tj. mazivost by mohla být vyšší
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To by som do TDCi v ziadnom pripade nelial.
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja taky ne. Co se tyce mazivosti, tak je opravdu dobra volba Verva 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ale zase MaxxMotion a Aral Ultimate mají lepší cetanové číslo
Uškodím motoru, když do něj přiliji ještě kapku aditiva Castrol pro lepší mazivost?

- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Rika se ze Diesel motor zvladne max cetanove cislo 60. Vyssi uz nijak nevyuzije 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No jo,ale kolik stojí Ultimate v DE byla nafta za 1,5 e Heidenau a to byla normal nafta.
Verva stačí,ale Maxx taky zkusim až se tam dostanu na hranice.
Verva stačí,ale Maxx taky zkusim až se tam dostanu na hranice.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- .
- Příspěvky: 130
- Registrován: 15.09.2010 22:50
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Minulý týden jsem tankoval Aral Ultimate Diesel za cca 34 Kč/l. Aral na DE-LU hranicích. Milá to země. Standardní nafta byla za 31,5 Kč/l.
Focus ST
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Skoda ze je to trochu z ruky 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já beru většinou za 1,36 EUR a OMV MaxxMotion na P3 za 38.40 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Proč? Protože nemáš rád slovo biosložka?stano. píše:To by som do TDCi v ziadnom pripade nelial.
Co googlim, tak biosložka v naftě (ne v benzinu) je OK, naopak lepší vlastnosti. Jediné mínus je skladovatelnost, neboť se rozkládá.
A Verva je nějak vyjímečná v mazivosti? NE - stejná, jako ostatní nafty v ČR. Kromě tedy prémiových naft založených na HVO.Sagic píše:Ja taky ne. Co se tyce mazivosti, tak je opravdu dobra volba Verva
Nevím, toto jsou neslyšel. Což neznamená, že to nemůže být pravda.Sagic píše:Rika se ze Diesel motor zvladne max cetanove cislo 60. Vyssi uz nijak nevyuzije
Faktem je, že TDDi má na čerpadle pevně daný čas a délku předvsřiku a vstřiku. Litím nafty s jiným cetanovým číslem, než je nastaveno, je nesmysl. Nepoznají rozdíl. Pokud upraví čas vstřiku, tak ano.
U TDCi je čidlo klepání, takže si ŘJ nastavuje čas sama a po určité době se přenastaví.
Na mém motoru (240 tis. km) mohu potvrdit, že vyšší cetanové číslo je poznat v hlučnosti motoru, zejména v nízkých otáčkách. A v rychlejší reakci za plynem.
V létě jsem jezdil na Maxxmotion. Spotřeba šla ještě o 0,2 l/100 km dolů. Chod motoru super. Pak se objevil problém startů při vysoké teplotě. Vrátil jsem se k Vervě a je to OK. Takže pro moje stáří motoru není prémiová nafta s nízkou mazivostí to pravé ořechové.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ano, je to lepsie kvoli lepsej mazivosti. Ale len ak je jej tam niekolko %, nie 30%. TDCi je velmi haklive na kvalitu nafty. Uz vobec nie je stavane na bionaftu. Preco asi automobilky nesuhlasili s miesanim bionafty do nafty? Napokon ustupili na tych niekolko %. Cerpadlo sa potesi, vstreky asi nie. Pozri, ak chces, lej si tam co sa ti zapaci. Aj vodu. Ak ti to pokazi vstreky, je to len a len tvoja hlupost.Eidž píše:Proč? Protože nemáš rád slovo biosložka?stano. píše:To by som do TDCi v ziadnom pripade nelial.
Co googlim, tak biosložka v naftě (ne v benzinu) je OK, naopak lepší vlastnosti. Jediné mínus je skladovatelnost, neboť se rozkládá.
TDDi zozere (s nadsadzkou) aj fritovaci olej a je mu to jedno. Takze nazory, ze jedna babka povedala, alebo sused tak jazdi, este nic neznamenaju.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Právě proto se ptám, na základě čeho nedoporučuješ ecodiesel ze sítě Euroil.
JPP neberu. Těch je dost. Ale reálných, objektivních zkušeností málo.
http://www.preol.cz/produkty/pohonne-hmoty/ekodiesel/
A další zdroj:
http://www.enviweb.cz/clanek/doprava/91 ... setadiesel
A. Směsná motorová nafta
Pokud máte diesela, můžete pro začátek vyzkoušet směsnou motorovou naftu. Na čerpacích stanicích ji najdete pod různými názvy: SMN30, B30, Biodiesel, Ekodiesel, Setadiesel.
Fakta o SMN30:
Směs minimálně 30% methylesteru řepkového oleje (MEŘO) a 70% motorové nafty.
Ryze česká směs. V Evropě nebo v USA najdete směsnou motorovou naftu s nižším podílem biosložky - MEŘA je v ní pouze 20%.
Mohou ji tankovat opravdu všechny diesely bez omezení - nejsou nutné konstrukční změny motoru.
Můžete na ni bez obav jezdit po celý rok, to znamená i v zimě.
Má vysoké čistící účinky v palivové soustavě - rozpouští a odvádí usazeniny vzniklé spalováním motorové nafty.
Má vysokou mazací schopnost, a proto snižuje opotřebení motoru.
Vysoké cetanové číslo zaručuje tišší a pružnější chod motoru.
Palivo musí splňovat normu ČSN 14214.
Na co je důležité dát si pozor:
Měňte častěji olej i palivový a olejový filtr. Díky čistícím účinkům paliva jsou rozpuštěné a usazené nečistoty odvedeny právě do filtrů. Toto je důležité hlavně při přechodu na toto palivo, kdy se nečistoty z motoru najednou usadí v olejovém filtru.
U starších vozidel kontrolujte těsnost gumového těsnění a hadiček, případně je vyměňte za nové z odolnějších materiálů.
Jako faktem je, že pokud jsou na autě hadice z gumy, která není odolná, tak zařvou. Nicméně, z jednoho tankování by ještě nemělo vzniknou něco negativního. Spíš bych čekal potíže cca po měsíci a otázkou je kolika, po kolika km.
JPP neberu. Těch je dost. Ale reálných, objektivních zkušeností málo.
http://www.preol.cz/produkty/pohonne-hmoty/ekodiesel/
A další zdroj:
http://www.enviweb.cz/clanek/doprava/91 ... setadiesel
A. Směsná motorová nafta
Pokud máte diesela, můžete pro začátek vyzkoušet směsnou motorovou naftu. Na čerpacích stanicích ji najdete pod různými názvy: SMN30, B30, Biodiesel, Ekodiesel, Setadiesel.
Fakta o SMN30:
Směs minimálně 30% methylesteru řepkového oleje (MEŘO) a 70% motorové nafty.
Ryze česká směs. V Evropě nebo v USA najdete směsnou motorovou naftu s nižším podílem biosložky - MEŘA je v ní pouze 20%.
Mohou ji tankovat opravdu všechny diesely bez omezení - nejsou nutné konstrukční změny motoru.
Můžete na ni bez obav jezdit po celý rok, to znamená i v zimě.
Má vysoké čistící účinky v palivové soustavě - rozpouští a odvádí usazeniny vzniklé spalováním motorové nafty.
Má vysokou mazací schopnost, a proto snižuje opotřebení motoru.
Vysoké cetanové číslo zaručuje tišší a pružnější chod motoru.
Palivo musí splňovat normu ČSN 14214.
Na co je důležité dát si pozor:
Měňte častěji olej i palivový a olejový filtr. Díky čistícím účinkům paliva jsou rozpuštěné a usazené nečistoty odvedeny právě do filtrů. Toto je důležité hlavně při přechodu na toto palivo, kdy se nečistoty z motoru najednou usadí v olejovém filtru.
U starších vozidel kontrolujte těsnost gumového těsnění a hadiček, případně je vyměňte za nové z odolnějších materiálů.
Jako faktem je, že pokud jsou na autě hadice z gumy, která není odolná, tak zařvou. Nicméně, z jednoho tankování by ještě nemělo vzniknou něco negativního. Spíš bych čekal potíže cca po měsíci a otázkou je kolika, po kolika km.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ještě mám v živý paměti když se u nás v podniku před asi 10 lety přešlo na bionaftu.
Výměna naftových filtrů,různých rozleptaných hadiček,vstřikovacich čerpadel,neustálý čištění nádrží - to bylo na denním pořádku. Navíc spotřeba nafty se asi o 20% zvýšila a řidiči náklaďáků tvrdili,že kopce jezdí o kvalt níž než na normální naftu. Nic se neušetřilo a všichni jsme si oddechli,když se začla brát zase normální nafta.
Výměna naftových filtrů,různých rozleptaných hadiček,vstřikovacich čerpadel,neustálý čištění nádrží - to bylo na denním pořádku. Navíc spotřeba nafty se asi o 20% zvýšila a řidiči náklaďáků tvrdili,že kopce jezdí o kvalt níž než na normální naftu. Nic se neušetřilo a všichni jsme si oddechli,když se začla brát zase normální nafta.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Me prijde ze ten kdo na bio jezdi je spokojeny a veskery negativni ohlasy maji jen ty co tankuji nejaky to premio palivo a potrebuji samy sebe presvedcit ze ty vyhozene prachy navic za to stoji ten premiozazrak dale brat
Automobilky se dohodly na tech par % bioslozky protoze maji strach co to udela s motorem.Kdyz je kvalitni bionafta co se tyce motoru nemelo by mu to ublizit jenze jak poznat "kvalitu"? Horsi zanasi vstriky,filtry a celkove to zasere cely motor.
Jeste navic bio prozira tesneni a jak se dostane do oleje znatelne to degraduje jeho kvalitu/vlastnosti takze ustrenych par korun na palivu se pekne prodrazuje
Takze jestli mate TDDI nebal bych se toho ale jestli to za usetrenych par korun stoji ty pripadne problemy protoze naftak jich ma sam dost (cerpadlo,vstriky apod.)
Jinak bych volil nejakou obyc naftu TopQ apod a pridaval VIFa

Automobilky se dohodly na tech par % bioslozky protoze maji strach co to udela s motorem.Kdyz je kvalitni bionafta co se tyce motoru nemelo by mu to ublizit jenze jak poznat "kvalitu"? Horsi zanasi vstriky,filtry a celkove to zasere cely motor.
Jeste navic bio prozira tesneni a jak se dostane do oleje znatelne to degraduje jeho kvalitu/vlastnosti takze ustrenych par korun na palivu se pekne prodrazuje

Takze jestli mate TDDI nebal bych se toho ale jestli to za usetrenych par korun stoji ty pripadne problemy protoze naftak jich ma sam dost (cerpadlo,vstriky apod.)
Jinak bych volil nejakou obyc naftu TopQ apod a pridaval VIFa
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Pokud auto jezdilo na kvalitní naftu s čistícími aditivy,asi zvládne přechod na bionaftu bez větších problémů.
U staršího auta který jezdilo na průměrnou až horší naftu je bionafta poukázka na problémy. Bionafta totiž rozpustí veškerej bordel kterej se za léta v palivovým systému usadil a to se pak dějí věci.
Najednou začnou odcházet stará řadová vstřikovací čerpadla o kterých člověk do tý doby skoro nevěděl. Vzpomínám si,že motory Perkins s rotačním čerpadlem nešlo na bionaftu spolehlivě provozovat. Výpadky byly častý a ovzdušňování komplikovaný. Pak odešla čerpadla na dvou novějších strojích (motor Johndere,oprava u každýho za cca 100 tkč) a to byla poslední kapka a návrat k normální naftě.
U staršího auta který jezdilo na průměrnou až horší naftu je bionafta poukázka na problémy. Bionafta totiž rozpustí veškerej bordel kterej se za léta v palivovým systému usadil a to se pak dějí věci.

Najednou začnou odcházet stará řadová vstřikovací čerpadla o kterých člověk do tý doby skoro nevěděl. Vzpomínám si,že motory Perkins s rotačním čerpadlem nešlo na bionaftu spolehlivě provozovat. Výpadky byly častý a ovzdušňování komplikovaný. Pak odešla čerpadla na dvou novějších strojích (motor Johndere,oprava u každýho za cca 100 tkč) a to byla poslední kapka a návrat k normální naftě.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů