Právě proto se ptám, na základě čeho nedoporučuješ ecodiesel ze sítě Euroil.
JPP neberu. Těch je dost. Ale reálných, objektivních zkušeností málo.
http://www.preol.cz/produkty/pohonne-hmoty/ekodiesel/
A další zdroj:
http://www.enviweb.cz/clanek/doprava/91 ... setadiesel
A. Směsná motorová nafta
Pokud máte diesela, můžete pro začátek vyzkoušet směsnou motorovou naftu. Na čerpacích stanicích ji najdete pod různými názvy: SMN30, B30, Biodiesel, Ekodiesel, Setadiesel.
Fakta o SMN30:
Směs minimálně 30% methylesteru řepkového oleje (MEŘO) a 70% motorové nafty.
Ryze česká směs. V Evropě nebo v USA najdete směsnou motorovou naftu s nižším podílem biosložky - MEŘA je v ní pouze 20%.
Mohou ji tankovat opravdu všechny diesely bez omezení - nejsou nutné konstrukční změny motoru.
Můžete na ni bez obav jezdit po celý rok, to znamená i v zimě.
Má vysoké čistící účinky v palivové soustavě - rozpouští a odvádí usazeniny vzniklé spalováním motorové nafty.
Má vysokou mazací schopnost, a proto snižuje opotřebení motoru.
Vysoké cetanové číslo zaručuje tišší a pružnější chod motoru.
Palivo musí splňovat normu ČSN 14214.
Na co je důležité dát si pozor:
Měňte častěji olej i palivový a olejový filtr. Díky čistícím účinkům paliva jsou rozpuštěné a usazené nečistoty odvedeny právě do filtrů. Toto je důležité hlavně při přechodu na toto palivo, kdy se nečistoty z motoru najednou usadí v olejovém filtru.
U starších vozidel kontrolujte těsnost gumového těsnění a hadiček, případně je vyměňte za nové z odolnějších materiálů.
Jako faktem je, že pokud jsou na autě hadice z gumy, která není odolná, tak zařvou. Nicméně, z jednoho tankování by ještě nemělo vzniknou něco negativního. Spíš bych čekal potíže cca po měsíci a otázkou je kolika, po kolika km.