Stránka 74 z 115

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 00:48
od Eidž
tak nad tím dumám taky
jedinou odpověď zatím mám - Vervu

ještě chci testnout ecodiesel od Eurooil - mělo by to mít 30% biosložky, tj. mazivost by mohla být vyšší

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 07:53
od stano.
To by som do TDCi v ziadnom pripade nelial.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 08:04
od Sagic
Ja taky ne. Co se tyce mazivosti, tak je opravdu dobra volba Verva :palec_nahoru:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 08:39
od smoula
Ale zase MaxxMotion a Aral Ultimate mají lepší cetanové číslo :lol: Uškodím motoru, když do něj přiliji ještě kapku aditiva Castrol pro lepší mazivost?

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 08:40
od Sagic
Rika se ze Diesel motor zvladne max cetanove cislo 60. Vyssi uz nijak nevyuzije :wink:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 12:00
od tomason
No jo,ale kolik stojí Ultimate v DE byla nafta za 1,5 e Heidenau a to byla normal nafta.
Verva stačí,ale Maxx taky zkusim až se tam dostanu na hranice.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 12:11
od emve
Minulý týden jsem tankoval Aral Ultimate Diesel za cca 34 Kč/l. Aral na DE-LU hranicích. Milá to země. Standardní nafta byla za 31,5 Kč/l.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 12:19
od Sagic
Skoda ze je to trochu z ruky :D

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 22.11.2012 13:53
od smoula
Já beru většinou za 1,36 EUR a OMV MaxxMotion na P3 za 38.40 :|

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.11.2012 06:10
od Eidž
stano. píše:To by som do TDCi v ziadnom pripade nelial.
Proč? Protože nemáš rád slovo biosložka?
Co googlim, tak biosložka v naftě (ne v benzinu) je OK, naopak lepší vlastnosti. Jediné mínus je skladovatelnost, neboť se rozkládá.
Sagic píše:Ja taky ne. Co se tyce mazivosti, tak je opravdu dobra volba Verva :palec_nahoru:
A Verva je nějak vyjímečná v mazivosti? NE - stejná, jako ostatní nafty v ČR. Kromě tedy prémiových naft založených na HVO.
Sagic píše:Rika se ze Diesel motor zvladne max cetanove cislo 60. Vyssi uz nijak nevyuzije :wink:
Nevím, toto jsou neslyšel. Což neznamená, že to nemůže být pravda.
Faktem je, že TDDi má na čerpadle pevně daný čas a délku předvsřiku a vstřiku. Litím nafty s jiným cetanovým číslem, než je nastaveno, je nesmysl. Nepoznají rozdíl. Pokud upraví čas vstřiku, tak ano.
U TDCi je čidlo klepání, takže si ŘJ nastavuje čas sama a po určité době se přenastaví.


Na mém motoru (240 tis. km) mohu potvrdit, že vyšší cetanové číslo je poznat v hlučnosti motoru, zejména v nízkých otáčkách. A v rychlejší reakci za plynem.
V létě jsem jezdil na Maxxmotion. Spotřeba šla ještě o 0,2 l/100 km dolů. Chod motoru super. Pak se objevil problém startů při vysoké teplotě. Vrátil jsem se k Vervě a je to OK. Takže pro moje stáří motoru není prémiová nafta s nízkou mazivostí to pravé ořechové.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.11.2012 13:14
od stano.
Eidž píše:
stano. píše:To by som do TDCi v ziadnom pripade nelial.
Proč? Protože nemáš rád slovo biosložka?
Co googlim, tak biosložka v naftě (ne v benzinu) je OK, naopak lepší vlastnosti. Jediné mínus je skladovatelnost, neboť se rozkládá.
Ano, je to lepsie kvoli lepsej mazivosti. Ale len ak je jej tam niekolko %, nie 30%. TDCi je velmi haklive na kvalitu nafty. Uz vobec nie je stavane na bionaftu. Preco asi automobilky nesuhlasili s miesanim bionafty do nafty? Napokon ustupili na tych niekolko %. Cerpadlo sa potesi, vstreky asi nie. Pozri, ak chces, lej si tam co sa ti zapaci. Aj vodu. Ak ti to pokazi vstreky, je to len a len tvoja hlupost.
TDDi zozere (s nadsadzkou) aj fritovaci olej a je mu to jedno. Takze nazory, ze jedna babka povedala, alebo sused tak jazdi, este nic neznamenaju.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.11.2012 21:33
od Eidž
Právě proto se ptám, na základě čeho nedoporučuješ ecodiesel ze sítě Euroil.
JPP neberu. Těch je dost. Ale reálných, objektivních zkušeností málo.

http://www.preol.cz/produkty/pohonne-hmoty/ekodiesel/

A další zdroj:

http://www.enviweb.cz/clanek/doprava/91 ... setadiesel

A. Směsná motorová nafta

Pokud máte diesela, můžete pro začátek vyzkoušet směsnou motorovou naftu. Na čerpacích stanicích ji najdete pod různými názvy: SMN30, B30, Biodiesel, Ekodiesel, Setadiesel.
Fakta o SMN30:
Směs minimálně 30% methylesteru řepkového oleje (MEŘO) a 70% motorové nafty.

Ryze česká směs. V Evropě nebo v USA najdete směsnou motorovou naftu s nižším podílem biosložky - MEŘA je v ní pouze 20%.
Mohou ji tankovat opravdu všechny diesely bez omezení - nejsou nutné konstrukční změny motoru.
Můžete na ni bez obav jezdit po celý rok, to znamená i v zimě.
Má vysoké čistící účinky v palivové soustavě - rozpouští a odvádí usazeniny vzniklé spalováním motorové nafty.
Má vysokou mazací schopnost, a proto snižuje opotřebení motoru.
Vysoké cetanové číslo zaručuje tišší a pružnější chod motoru.
Palivo musí splňovat normu ČSN 14214.

Na co je důležité dát si pozor:
Měňte častěji olej i palivový a olejový filtr. Díky čistícím účinkům paliva jsou rozpuštěné a usazené nečistoty odvedeny právě do filtrů. Toto je důležité hlavně při přechodu na toto palivo, kdy se nečistoty z motoru najednou usadí v olejovém filtru.
U starších vozidel kontrolujte těsnost gumového těsnění a hadiček, případně je vyměňte za nové z odolnějších materiálů.

Jako faktem je, že pokud jsou na autě hadice z gumy, která není odolná, tak zařvou. Nicméně, z jednoho tankování by ještě nemělo vzniknou něco negativního. Spíš bych čekal potíže cca po měsíci a otázkou je kolika, po kolika km.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 24.11.2012 21:44
od Jardak
Ještě mám v živý paměti když se u nás v podniku před asi 10 lety přešlo na bionaftu.
Výměna naftových filtrů,různých rozleptaných hadiček,vstřikovacich čerpadel,neustálý čištění nádrží - to bylo na denním pořádku. Navíc spotřeba nafty se asi o 20% zvýšila a řidiči náklaďáků tvrdili,že kopce jezdí o kvalt níž než na normální naftu. Nic se neušetřilo a všichni jsme si oddechli,když se začla brát zase normální nafta.

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 25.11.2012 19:33
od Ac1D
Me prijde ze ten kdo na bio jezdi je spokojeny a veskery negativni ohlasy maji jen ty co tankuji nejaky to premio palivo a potrebuji samy sebe presvedcit ze ty vyhozene prachy navic za to stoji ten premiozazrak dale brat :?

Automobilky se dohodly na tech par % bioslozky protoze maji strach co to udela s motorem.Kdyz je kvalitni bionafta co se tyce motoru nemelo by mu to ublizit jenze jak poznat "kvalitu"? Horsi zanasi vstriky,filtry a celkove to zasere cely motor.
Jeste navic bio prozira tesneni a jak se dostane do oleje znatelne to degraduje jeho kvalitu/vlastnosti takze ustrenych par korun na palivu se pekne prodrazuje :?


Takze jestli mate TDDI nebal bych se toho ale jestli to za usetrenych par korun stoji ty pripadne problemy protoze naftak jich ma sam dost (cerpadlo,vstriky apod.)
Jinak bych volil nejakou obyc naftu TopQ apod a pridaval VIFa

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Napsal: 25.11.2012 20:06
od Jardak
Pokud auto jezdilo na kvalitní naftu s čistícími aditivy,asi zvládne přechod na bionaftu bez větších problémů.

U staršího auta který jezdilo na průměrnou až horší naftu je bionafta poukázka na problémy. Bionafta totiž rozpustí veškerej bordel kterej se za léta v palivovým systému usadil a to se pak dějí věci. :mrgreen:
Najednou začnou odcházet stará řadová vstřikovací čerpadla o kterých člověk do tý doby skoro nevěděl. Vzpomínám si,že motory Perkins s rotačním čerpadlem nešlo na bionaftu spolehlivě provozovat. Výpadky byly častý a ovzdušňování komplikovaný. Pak odešla čerpadla na dvou novějších strojích (motor Johndere,oprava u každýho za cca 100 tkč) a to byla poslední kapka a návrat k normální naftě.