Mám další praktickou zkušenost s převodovkou:
Při výměně startéru jsem zjistil, že spínač zpátečky nebyl úplně těsný, tj. prosakoval kolem olej (což bylo vidět na povrchu převodovky jako mastný flek začínající u spínače a rozšiřující se směrem dolů). Při výměne startéru jsem v jeho okolí "operoval" s ráčnou a tento senzor jsem urazil (čili dorazil). Tak jsem si ještě užil výměnu spínače, protože tam časem nějak zdegradoval materiál (hliníkové pouzdro), který se drolil jako zkřehlý plast (viz červené šipky v obrázku). Tak jsem dal raději komplet nový.
Ještě jsem pak trochu doplnil olej - vlezlo tam skoro 0,3l, než začal vytékat z horního otvoru, což by v návaznosti na minulou výměnu (nalito 1,9l) souhlasilo s údajem z Haynese, že tam má vlézt 2,3l - viz viewtopic.php?t=38484&start=100.
Plus ještě nějaké malé množství, co zhruba za rok uniklo tou netěsností kolem senzoru, takže to +/- sedí.
Zatím je subjektivně řazení o trochu zlepšené, uvidíme ještě za nižších teplot
Update 30.3.2023: za nižších teplot je to zhruba stejné, tj. stále trochu tužší řazení, než se převodovka ohřeje. Za tepla to pak jde o trochu lépe, než před dolitím.
Problem s řazením
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Problem s řazením
Update po 7 letech a najetých 90tkm:
- při kontrole stavu oleje jsem pomocí zahnutého drátu nenašel hladinu oleje (cca 1 cm pod okraj díry horního šroubu na imbus) a protože Haynes stejně doporučuje doplnit tak, že olej vytéká (viz příspěvek viewtopic.php?t=38484&start=100), tak jsem tam zkusil doplnit nový olej. Vlezlo ho tam skoro 0,3l, než začal vytékat. Při minulém doplnění jsem nalil 2,0l a také už vytékal. Tak, že by se mezitím trochu ztratil netěsnostmi na převodovce (viděl jsem náznaky průsaků na boční přírubě).
Jinak už byl zase docela černý, tak možná zvážím opětovnou výměnu, myslím, že oficální doporučení bylo poprvé po 150tkm a pak po každých dalších 80-100tkm nebo 5 letech znovu (viz https://club.autodoc.cz/magazin/jak-zko ... u-kapalinu), tak to už bych měl vlastně zase najeto

Update po zkušební jízdě po dolití:
- převodovka trochu ztichla, ostatní vlastnosti bez pozorovatelné změny (hlavně mám po té kontrole klid, že je tam oleje dost)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti