Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 10.08.2011 13:28

zalezi na uhle pohladu... ked vidim okolo seba same STcka, tak ano, v podstate len tak postava na ceste... :mrgreen:

Uživatelský avatar
Mirec.K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 139
Registrován: 28.12.2010 11:33

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Mirec.K » 10.08.2011 16:18

1100 rpm na trojke a výjazd z križovatky... Atmosféra benzín... "Smekám"... :roll:

Tiež sa občas "veziem" v obci tachometrovými 55 na 5 stupni, ale po rovinke a bez akcelerácie, za obcou automaticky do štvorky, a päťka opäť až za 75/80...
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW

Uživatelský avatar
karl666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.03.2011 02:25

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od karl666 » 10.08.2011 21:13

tak ja doufam, ze muj fofo nikdy nepozna trapeni 1100 rpm. to by se snad otevrela houpna a ten motor by mi nafackoval. pri 1800 slysim premlouvani o nizsi kvalt
Fofo II combi 1.6 74kw Trend Plus 2011 blue blazer Obrázek

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 11.08.2011 09:38

tak to asi bude niečo špatne 1800 ??? aj pri papierovom filtri to bolo u mna niekde pri 1500 ot.

teda ja neviem či je to tým shell fuelsejvom alebo KN filtrom ale hranica kedy sa motor kucká je teraz hodne dole... dokonca na 1ke či 2ke teraz môžem ísť na "automat" :D spomalíš zaradíš 2ku a auto pôjde po rovine samé na cca 900 otáčkach bez držania pedálu a kuckania... (samozrejme žiadna prudká akcelerácia ale normálne sa dá plynule zrýchliť...ale toto používam len v strede mesta pri pešej zone ked "vyčkávam" na shoppingujúcu mangelku) na 2ke sa to ustáli cca na 15 km.h rýchlosti a sám si ide...

na Slovnaftackom benzine už pri 1200 skákal pri pomalej jazde na 1ke... na 2ke som musel ísť 20 km a viac...

z benzínom treba normálne jazdiť 2000 - 3500 ot a ked chceme troška aj nejaké tie výkonové parametre tak hybaj kua s otáčkami hore... jazdiť na 3ke 1100 ??? a chcieť akceleráciu... uff

ale aj tak má najkrajší zvuk od 5000 hore... :cooler: a na trojke si potiahne až po dialničné rýchlosti takže pohodičkaaaaaaaaa... kde dízel končí tam my benzíňáci začíname... :D :D :D
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
karl666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.03.2011 02:25

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od karl666 » 13.08.2011 02:41

neni nic spatne, jen jsem chtel podotknout, ze trapit motor v nizkych otackach je zhovadilost. moje provozni otacky jsou 2-3k. vyjimecne mam 1800 z kopce. muj moturek je snad uz navyknutej na tenhle rytmus a myslim, ze mu dela dobre. vcera jsem ho poslal poprve do omezovace :-) po 6k km uz na to snad ma narok
Fofo II combi 1.6 74kw Trend Plus 2011 blue blazer Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 13.08.2011 09:37

to to uz bol najvyssi cas !! :palec_nahoru: nezabudni ho sem tam takto pretiahnut aby nezlenivel :wink:

Uživatelský avatar
karl666
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 26.03.2011 02:25

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od karl666 » 14.08.2011 01:29

chtel jsem to udelat drive, ale nebyla prilezitost. poslednich 1000km byly snad vsechno couracky do 20km anebo byl spatny spolujezdec ;-)
btw V12: ja jsem si vzdycky myslel, ze turbo je v provozu porad a ne ze ho neco spina. spis si myslim, ze s vyssima otackama je komprese ucinnejsi. ale asi si to myslim spatne
Fofo II combi 1.6 74kw Trend Plus 2011 blue blazer Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 14.08.2011 08:50

turbo funguje tak ako ho naladia, zjednodusene to mozme chapat tak akoby boli v aute dva motory, kazdy taha vo svojom spektre otacok. normalny atmosfericky (benzin) taha od 2000 do 6500 a turbo zvyknu ladit od 2000 do 5000 (aby to tahalo vocpoda :D ). tj. motor taha dobre uz od spodnych otacok az po 5000 a potom uz turbo nefici az tak dobre, tak mu hore chyba vykonova spicka. kazdopadne je auto rychlejsie ak mas pri 5000 ot. uz 150kmh ako si uzivat vykonovu spicku pri 100kmh :mrgreen: (toto plati ak porovnavame tie iste motory s a bez turba)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 14.08.2011 14:10

Az na to, ze 150 sa jazdit u nas nesmie :twisted: S ostatnym suhlasim. Turbo naozaj bezi stale, nema nic, co by ho "spinalo". Len pri nizkych otackach ma malo vyfukovych plynov, aby ho bolo citit a vo vysokych otackach zasa nedokaze dodat vela vzduchu. Je to dane jeho velkostou. Velke turbo by bolo ucinne od 3000 do 5000 otacok s krasnou vykonovou spickou ako benzinak, no po sliapnuti na plyn by sa 3 sekundy nic nedialo. A opacne - male turbo reaguje velmi rychlo, nim dopovany motor je v 2000 otackach uz na vrchole krutiaceho momentu, potom ale az do maximalnych otacok krutiak upada. Inymi slovami - tam, kde sa benzinak zmieta v klinickej smrti, diesel uz maka naplno. A to je podstata jeho nizsej spotreby - na 95% casu sa jazdi v rozsahu 1/3 az 2/3 maximalnych otacok a prave tu ma diesel spicku krutiaku a ucinnosti. Benzinak zacina tahat az od tych 2/3 do obmedzovaca, teda v rozmedzi, kde sa jazdi zvysnych 5%. Prave z tohto prameni vsetok moj odpor voci maloobjemovym atmosferickym benzinakom - treba ich tocit do nepricetnosti. A takto toceny motor po 100 - 150 tis. km zerie liter oleja na 1000 km.
Idealna kombinacia by boli 2 turba - jedno male a jedno velke, medzi nimi by bola klapka usmernujuca vyfukove plyny podla otacok. Toto riesenie by ale bolo hodne drahe.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od georgi » 14.08.2011 17:55

@V12 - iba doplnim, ze takym dalo by sa povedat kompromisom v tomto je motor 1.8TDCi, ktory kombinuje vlastnosti maleho aj velkeho turba - po zoslapnuti plynu sa 3 sekundy nic nedeje, ale krutak vrcholi v ~1850 a nad 2600 sa uz zase nedeje nic ;).
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
viperk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1966
Registrován: 23.06.2008 18:23
Bydliště: Hodonín, work in Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od viperk » 14.08.2011 18:04

čím víc turb tím líp - lehký OT 8)
Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Obrázek Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Obrázek Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust

Uživatelský avatar
Bakster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 05.07.2011 05:39
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Bakster » 21.08.2011 13:38

Ahoj, mam motor 1,6 16V 74KW ve FF 2 kombi rok 2008, zajímalo by mě, při kolika tis. Km mam vyměnit rozvody (řemen + kladku) a jestli se musí měnit i vodní pumpa. ve Fordu mi řekli, že to mam vyměnit cca ve 160ti tis.Km, ale to mi přijde nějak moc. nyní mám cca 107tis
Ford Focus II kombi 2008, 1,6 74Kw
galerka

Uživatelský avatar
Road
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 768
Registrován: 04.11.2010 18:32
Bydliště: Přerov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Road » 21.08.2011 20:39

Bakster> jsou na to tabulky od fordu... original ford rozvody se meni po 160tis. km nebo po 7 letech (to mi bylo receno v servisu), tak bych jeste 2 roky pockal :palec_nahoru: vodni pumpa se menit nemusi, ale kdyz uz to bude vsechno shozene, tak se vymenit muze, protoze kdyz se vodni pumpa vy...e, tak budes platit znovu stejnou palku za praci...
Subaru XV 2.0i AWD 110Kw
Ford Grand C-Max 1.6 Ti-Vct 77kW Gallery - prodáno
bylo Ford Focus II 1.6 Ti-Vct 85kw Gallery - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 21.08.2011 20:42

Interval je naozaj 160k km, menil by som ale o cosi skor - uz pri 140 - 150 tisic. Nie je nic nad spokojny spanok. Vodna pumpa sa sice menit nemusi, ale ked sa namontuje novy remen, ta pumpa ma velku sancu zacat pustat vodu. Takze este raz rozobrat, novy remen atd. atd. Takze pri vymene rozvodov urcite aj pumpu, ak to nechces po par tisic robit este raz.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Bakster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 05.07.2011 05:39
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Bakster » 03.09.2011 13:37

Ahoj, chstám se měnit motorový olej v 1,6 74Kw Rok 2008. Mužete mi nějakej olej doporučit???
Ford Focus II kombi 2008, 1,6 74Kw
galerka

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti