Stránka 9 z 11

Re: Škrtící klapka

Napsal: 09.10.2014 19:40
od gargulakj
Zdravím,

přilepoval se mi pedál, tak jsem vyčistil klapku. Byla řádně zasraná a nezbylo nic jiného než očistit i hranu na které má být udajně tmel. Ten tam nebyl jen černá špina která utěsnovala klapku.. Klapka ted tedy 100% netěsní což se projevuje zvýšeným volnoběh cca 800 RPM.

Ten volnoběh je :perfect: . Řekl bych že se mi náhodou podařilo vyřešit všechny trable s volnoběhem na které tu všechny focusy trpí :)

Nicméně trochu mě trápí že za chvíli mam jít na technickou, tak mě napadlo jestli to nebude vadit na emisích že to má vyšší volnoběh?

Re: Škrtící klapka

Napsal: 09.10.2014 19:48
od Zizass
Neboj emise se teď prý na STK neměří. :D

Re: Škrtící klapka

Napsal: 09.10.2014 21:06
od miki21
No , ale než jdeš na technickou, tak musíš mít udělané emise. :ble2:

Re: Škrtící klapka

Napsal: 09.10.2014 21:06
od gargulakj
No a jak to tedy je? :D Je nutné mít volnoběh přesně 750 RPM?

Re: Škrtící klapka

Napsal: 09.10.2014 21:49
od Cimi
pokud máš v cajku kat tak si myslim že můžeš bejt vklidu vždyt při plně otevřené klapce za jízdy to furt musí splnovat emisní limity jinak by to nesmělo na silnice :D

Re: Škrtící klapka

Napsal: 10.10.2014 09:25
od bajeluk
Taky mam volnobeh cca 800 rpm (lita to tak 780-830) a na emisich jsem prosel, pravda, s novym katalyzatorem, v pohode.

V protokolu mam predepsane otacky 670-730, nicmene skutecne namerene 770, resp. 820 na LPG. V kazdym pripade nic nerikali a stempl mi dali.

Emise se meri jednak na volnobeh, jednak pri vyssich otackach (2500-3000).

Re: Škrtící klapka

Napsal: 11.10.2014 22:50
od vitr73
:D :D jj zavodni motory mivaj volnobeh az 2 tisice...a taky musej prijit urcitou emisni kontrolou... :D :D

Re: Škrtící klapka

Napsal: 12.10.2014 19:19
od solfan
tak som cez vikend cistil klapku na red devil (2003)...
neviem ako sa vam podarilo steteckem to vycistit, ale ja som to musel vydrhnut handrou a hrubsou silou :-)
vysroboval som samotnu klapku a poriadne ju cistil benzinom, ale ani to moc neslo, proste boli na tom dost hrube nanosy. kazdopadne som poriadne precistil hranu, kedze sa mi lepil plynovy pedal...
kazdopadne som musel poriadne precistit aj samotny tunel, pretoze na stenach boli drazky od usadenin, uplne dolu to ale neslo.
samotna klapka je z nejakeho porezneho materialu (silikon?), takze sa mi to po aplikovani benzinu celkom zasieralo, ale tak samotne pleochy nevadia, najdolezitejsa je asi dosadacia plocha.
cele to nezabralo moc casu, najhorsie bolo nasadit potom hadicu nasavania vzduchu, pretoze na tu stahovaciu pasku nemam klieste. nabuduce vymenim za klasicku srobovaciu.
by ma zaujimalo, preco je na telese klapky napisane, ze sa nema cistit...co tym mozem pokazit, ked uz je spinava a nefunguje ako ma...teraz mi pedal slape paradne a zdalo sa mi, ze aj otacky uz tak nekolisu...to ale zistim az behom tyzdna, ked budem jazdit.

mam este blby dotaz :-)
ako je ociachovany otackomer do 1000 otacok? su tam len dve male ciarky...dalej su uz tri, kazda po 250 rpm.
aktualne mam volnobezne otacky malinko pod poslednou malou ciarkou pred 1000 rpm :-)

Re: Škrtící klapka

Napsal: 12.10.2014 21:07
od stano.
Spusti si diagnosticky mod pristrojovky, preklikaj to na otackomer a budes mat presne cislo ;)

Re: Škrtící klapka

Napsal: 12.10.2014 21:12
od solfan
ok, aj ked nemam palubak tak to zobrazuje? a ten mod je rovnako ako na FF2?

Re: Škrtící klapka

Napsal: 12.10.2014 21:17
od stano.
Ano. To zobrazuje na budikoch, kde mas pocitadlo km. Zobrazi ti presne ciselne hodnoty (rychlost, otacky, teplota, palivo), podla ktorych potom ukazuju rucicky. Myslim, ze sa stlaci nulovaci gombik na tachometri, drzat, otoci sa klucik aby rozsvietilo kontrolky, stale drzat az pokym vyletia rucicky. Potom nastartujes a preklikavas. Daj si do guglu diagnosticky mod pristrojovej dosky focus 1999. Najde ti to na nejakom inom fore. Neviem ci slovenske alebo zelene.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 12.10.2014 21:53
od miki21

Re: Škrtící klapka

Napsal: 12.10.2014 22:49
od solfan
jj, nasiel, uz citam, zajtra zistim :-D

Re: Škrtící klapka

Napsal: 13.10.2014 07:39
od solfan
tak som skontroloval...otacky uz pekne drzali, po zahriati boli na urovni 800 rpm, takze parada, vycistenie zabralo :-)
co ma ale prekvapilo je, ze otackomer ukazuje nie uplne presne...to znamena, ze pri vytoceni na 2000 podla otackomera, displej ukazoval cca 2150.
a ako ceresnicka...mam hlucny otackomer, ako keby rucicka zadrhavala :-)

Re: Škrtící klapka

Napsal: 13.10.2014 07:47
od Cimi
můžete mi zopakovat postup jak se dostat do toho diagnostického modu na budíkách? prvně mi to šlo a od tý doby postupuji stejně a už to nejde. :nixw: