Úprava převodovky na 6 stupeň

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Fofan » 13.09.2016 11:08

Jo ale ne u 1.6 ktera ma 74kw :D
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6635
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Karel2 » 13.09.2016 12:02

A proc ne u 74kW verze? Osobne bych 6 na 3000ot/130 a 5 na 4000/130. Vse ostatni stejne.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 658
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od finsa » 13.09.2016 14:56

U 74 kw verze bych si to uměl představit pouze s automatem kterej by šestku používal čistě na rovinách a dálnicích a při zrychlení ihned podřazoval, a manuálem by se to auto utrápilo.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Kombík » 13.09.2016 17:31

Ve 3000 ot je pokles mk to by1.6 neutáhla snad 2.0i, ale 3500 by hodně pomohlo při 130 km/hod u 1.6 jak spotřeba, tak hluk.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6635
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Karel2 » 13.09.2016 17:37

Taky ted premyslim nad tema 3000ot. Tech 3500 by asi bylo optimalnejsi na "volnobezku" na dalnici.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

PE68
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 20.12.2012 19:50

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od PE68 » 15.09.2016 09:07

Fofan píše:Husty poctenicko :D precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi :P
:bravo22:
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 322
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od LeonardoTM » 16.03.2017 10:55

PE68 píše:
Fofan píše:Husty poctenicko :D precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi :P
:bravo22:
Taky mě to pobavili se po čase podívat na tohle téma s odstupem. U mne osobně se to vyřešilo tím, že jsem přestal jezdit dlouhé trasy přes Německo a v ČR mi těch 120-130 jako běžná rychlost stačí (kompromis mezi rychlostí a spotřebou). Oceňuji spíše živější chování na okreskách, kde je FFII s 1,6i lepší, než FFI s delšími převody.

Jinak to téma stále žije, před pár dny vyšel článek v SM:
http://www.auto.cz/prodlouzili-jsme-pre ... ika-104320
Závěr z jejich testu je stejný, tj. prodloužení převodů pomůže jen tomu, kdo jezdí převážně ustálenou rychlostí po dálnicích. Tam dosáhli úspory paliva o 0,3 l/100km (cca 4%). To je mimochodem podobný efekt, kterého se dá dosáhnout např. nasazením větších pneu (např. 205/55/16 za 205/60/16 dělá rozdíl 3%, ověřeno funguje)

Zaujala mne spíš informace o tom, že alternativně se dá k tomu přistoupit i posunem stálého převodu v diferenciálu. Tam se také jedná o 2 ozubená kolečka. Tím by se prodloužily všechny převody. Takže zbývá jen otázka, jak snadno je to přístupné a jestli existují u FF také různé varianty stálého převodu. Tuším, že FFI to v různých výbavách měl...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12946
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od stano. » 16.03.2017 12:16

U FF1 boli dve verzie prevodovky iB5, s rozdielnym stalym prevodom. A bolo to myslim iba pri 1.6 benzine. Sa mi zda, ze 1.8 ma tu "dlhsiu" uz od vyroby tak ci tak.
Uz mam "noveho" naftaka. "Stary" 1.8 benzin dojazdim na kratke trasy. Na hluk na dialnici uz kaslem :D

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Jurawood » 30.03.2017 07:34

To, ze dosahli zmenou prevodu jine spotrby a to o 4%, neznamena prece vubec, ze prevody zmenily o 4 procenta. Ta poznamka o pneumatukach je trosku zavadejici blbost, alespon tak jak si ji podal.
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3% :totlsmile:
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 30.03.2017 10:32

Snizi se valivej odpor o 3%, timpadem spotreba o asi 0,3% :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od memento » 30.03.2017 16:09

Prave ma napadlo zvacsit obvod kolesa o 10 ... nie 20 ... nie 50%! To bude uspora! :)
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 322
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od LeonardoTM » 07.04.2017 16:49

Jurawood píše:To, ze dosahli zmenou prevodu jine spotrby a to o 4%, neznamena prece vubec, ze prevody zmenily o 4 procenta. Ta poznamka o pneumatukach je trosku zavadejici blbost, alespon tak jak si ji podal.
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3% :totlsmile:
No, řekl jsem to opravdu stručně, takže to doplním, jak jsem to myslel.
Mám dlouhodobě vypočítanou spotřebu kolem 7,5l (naježděno cca 60tkm z 2/3 po dálnici, zbytek okresky a něco málo po městě). Když jsem dal větší pneu o cca 3% (srovnání obvodů zde: http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=16), tak jsem na stejné trase naměřil stejnou spotřebu (naježděno asi 15 tkm). Protože jsem však nic nepřenastavoval v palubním počítači (u FF to možná ani nejde), znamená to, že jsem najezdil o 3% více kilometrů na stejné množství benzinu. Jinými slovy, na ujetí stejné absolutní vzdálenosti jsem spotřeboval o 3% méně paliva (v mém případě 7,28 místo 7,5 l/100km).

Jako hlavní efekt, který přispěl k nižší spotřebě vidím snížení otáček na dálnici při 130 km (skutečných dle GPS) z původních cca 4000 na cca 3870, což je očekávatelné.

Připouštím, že tento efekt (snížení spotřeby při použití větších pneu) nemusí být pozorovatelný pro každého, což byl stejný závěr, jaký udělali v SM při testování té prodloužené 5-ky. Závisí to na typické trase a způsobu jízdy (ustálená rychlost na dálnici tomu pomáhá, zatímco dynamická jízda po okreskách nikoliv). Do diskuze o valivém odporu bych se raději nepouštěl, protože to závisí na více faktorech jako dezén pneu, výrobce, zimní vs letní atd.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od TomFocus » 07.04.2017 21:10

Souhlasím s tebou, že většíma kolama si pomůžeš k nišším otáčkám a poklesu spotřeby. Ale taky si zhoršíš dynamiku od 0km a ještě více zatížíš spojku díky většímu odporu.

Než větší kola je vhodnější delší pětka nebo ta šestka, kdy dynamika na nižší rychlosti je stejná a šetří se na poslední rychlost. V tom SM je dobrej článek s těma prodlouženýma rychlostma...ale úspora phm je téměř nicotná vs náklady na upgrade.

Můj postřeh je takovej, že benzíny 1,6l jsou moc slabý (Nm), aby snesly výrazně delší poslední rychlost při které mohou klesnout otáčky o 700-1100ot a tím i šetřit phm. Takovou dlouhou pětku neutáhne (1,6) do kopce a v protivětru a tím spotřeba naopak roste.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti