Úprava převodovky na 6 stupeň
- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
Úprava převodovky na 6 stupeň
Jo ale ne u 1.6 ktera ma 74kw
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6635
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
A proc ne u 74kW verze? Osobne bych 6 na 3000ot/130 a 5 na 4000/130. Vse ostatni stejne.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 658
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
U 74 kw verze bych si to uměl představit pouze s automatem kterej by šestku používal čistě na rovinách a dálnicích a při zrychlení ihned podřazoval, a manuálem by se to auto utrápilo.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
-
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 02.01.2009 18:42
- Bydliště: Přerov
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Ve 3000 ot je pokles mk to by1.6 neutáhla snad 2.0i, ale 3500 by hodně pomohlo při 130 km/hod u 1.6 jak spotřeba, tak hluk.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6635
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Taky ted premyslim nad tema 3000ot. Tech 3500 by asi bylo optimalnejsi na "volnobezku" na dalnici.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 20.12.2012 19:50
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Fofan píše:Husty poctenicko precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Taky mě to pobavili se po čase podívat na tohle téma s odstupem. U mne osobně se to vyřešilo tím, že jsem přestal jezdit dlouhé trasy přes Německo a v ČR mi těch 120-130 jako běžná rychlost stačí (kompromis mezi rychlostí a spotřebou). Oceňuji spíše živější chování na okreskách, kde je FFII s 1,6i lepší, než FFI s delšími převody.PE68 píše:Fofan píše:Husty poctenicko precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi
Jinak to téma stále žije, před pár dny vyšel článek v SM:
http://www.auto.cz/prodlouzili-jsme-pre ... ika-104320
Závěr z jejich testu je stejný, tj. prodloužení převodů pomůže jen tomu, kdo jezdí převážně ustálenou rychlostí po dálnicích. Tam dosáhli úspory paliva o 0,3 l/100km (cca 4%). To je mimochodem podobný efekt, kterého se dá dosáhnout např. nasazením větších pneu (např. 205/55/16 za 205/60/16 dělá rozdíl 3%, ověřeno funguje)
Zaujala mne spíš informace o tom, že alternativně se dá k tomu přistoupit i posunem stálého převodu v diferenciálu. Tam se také jedná o 2 ozubená kolečka. Tím by se prodloužily všechny převody. Takže zbývá jen otázka, jak snadno je to přístupné a jestli existují u FF také různé varianty stálého převodu. Tuším, že FFI to v různých výbavách měl...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12946
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
U FF1 boli dve verzie prevodovky iB5, s rozdielnym stalym prevodom. A bolo to myslim iba pri 1.6 benzine. Sa mi zda, ze 1.8 ma tu "dlhsiu" uz od vyroby tak ci tak.
Uz mam "noveho" naftaka. "Stary" 1.8 benzin dojazdim na kratke trasy. Na hluk na dialnici uz kaslem
Uz mam "noveho" naftaka. "Stary" 1.8 benzin dojazdim na kratke trasy. Na hluk na dialnici uz kaslem
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
To, ze dosahli zmenou prevodu jine spotrby a to o 4%, neznamena prece vubec, ze prevody zmenily o 4 procenta. Ta poznamka o pneumatukach je trosku zavadejici blbost, alespon tak jak si ji podal.
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3%
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3%
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Snizi se valivej odpor o 3%, timpadem spotreba o asi 0,3%
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Prave ma napadlo zvacsit obvod kolesa o 10 ... nie 20 ... nie 50%! To bude uspora!
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
No, řekl jsem to opravdu stručně, takže to doplním, jak jsem to myslel.Jurawood píše:To, ze dosahli zmenou prevodu jine spotrby a to o 4%, neznamena prece vubec, ze prevody zmenily o 4 procenta. Ta poznamka o pneumatukach je trosku zavadejici blbost, alespon tak jak si ji podal.
Kdyz zmenis obvod kola o 3%, klesne spotreba o 3%
Mám dlouhodobě vypočítanou spotřebu kolem 7,5l (naježděno cca 60tkm z 2/3 po dálnici, zbytek okresky a něco málo po městě). Když jsem dal větší pneu o cca 3% (srovnání obvodů zde: http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=16), tak jsem na stejné trase naměřil stejnou spotřebu (naježděno asi 15 tkm). Protože jsem však nic nepřenastavoval v palubním počítači (u FF to možná ani nejde), znamená to, že jsem najezdil o 3% více kilometrů na stejné množství benzinu. Jinými slovy, na ujetí stejné absolutní vzdálenosti jsem spotřeboval o 3% méně paliva (v mém případě 7,28 místo 7,5 l/100km).
Jako hlavní efekt, který přispěl k nižší spotřebě vidím snížení otáček na dálnici při 130 km (skutečných dle GPS) z původních cca 4000 na cca 3870, což je očekávatelné.
Připouštím, že tento efekt (snížení spotřeby při použití větších pneu) nemusí být pozorovatelný pro každého, což byl stejný závěr, jaký udělali v SM při testování té prodloužené 5-ky. Závisí to na typické trase a způsobu jízdy (ustálená rychlost na dálnici tomu pomáhá, zatímco dynamická jízda po okreskách nikoliv). Do diskuze o valivém odporu bych se raději nepouštěl, protože to závisí na více faktorech jako dezén pneu, výrobce, zimní vs letní atd.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Souhlasím s tebou, že většíma kolama si pomůžeš k nišším otáčkám a poklesu spotřeby. Ale taky si zhoršíš dynamiku od 0km a ještě více zatížíš spojku díky většímu odporu.
Než větší kola je vhodnější delší pětka nebo ta šestka, kdy dynamika na nižší rychlosti je stejná a šetří se na poslední rychlost. V tom SM je dobrej článek s těma prodlouženýma rychlostma...ale úspora phm je téměř nicotná vs náklady na upgrade.
Můj postřeh je takovej, že benzíny 1,6l jsou moc slabý (Nm), aby snesly výrazně delší poslední rychlost při které mohou klesnout otáčky o 700-1100ot a tím i šetřit phm. Takovou dlouhou pětku neutáhne (1,6) do kopce a v protivětru a tím spotřeba naopak roste.
Než větší kola je vhodnější delší pětka nebo ta šestka, kdy dynamika na nižší rychlosti je stejná a šetří se na poslední rychlost. V tom SM je dobrej článek s těma prodlouženýma rychlostma...ale úspora phm je téměř nicotná vs náklady na upgrade.
Můj postřeh je takovej, že benzíny 1,6l jsou moc slabý (Nm), aby snesly výrazně delší poslední rychlost při které mohou klesnout otáčky o 700-1100ot a tím i šetřit phm. Takovou dlouhou pětku neutáhne (1,6) do kopce a v protivětru a tím spotřeba naopak roste.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti