Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 23.08.2010 18:07
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Neviem či môj problém mám zaradiť niekam ku klepaniu motora, no skúsim to dať sem. Keď naštartujem motor po dlhšom sáti (napr. cez noc), tak mi po naštartovaní pár sekúnd klepe motor a svieti kontrolka oleja. Ďalšie naštartovanie, prípadne štart po kratšom čase je bez problémov, prípadne to sem tam na 0,5 sekundy zaklepe. Toto sa mi sporadicky dialo už asi 30 tis. km, no v posledom čase sa to deje vždy po dlhšom státi. V zime to nebolo také časté a klepalo to tak každý štvrtý studený štart. Zintenzívnilo sa to od jari po výmene oleja (predtým som mal Castrol Edge TD 5W40, teraz Total Quartz 5W40) a teraz v lete to podľa mňa klepe dosť. Natočíl som to klepanie na video, tak sa na to prosím pozrite a povedzte mi svoj názor.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jy_zXJpWGEA[/youtube]
Svietiacu kontrolku dobíjania neriešte - nefunguje mi smart charging.
Vďaka!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jy_zXJpWGEA[/youtube]
Svietiacu kontrolku dobíjania neriešte - nefunguje mi smart charging.
Vďaka!
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Buď klepou hydraulický zdvihátka, nebo řetízek mezi vačkami, který šponuje hydraulický napínák. Obojí zmizí po náběhu tlaku oleje.
Spíš bych si tipnul na ten řetízek, protože zdvihátkům trvá dýl než vůli vymezí.
Spíš bych si tipnul na ten řetízek, protože zdvihátkům trvá dýl než vůli vymezí.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Dela mi to to same... neresil jsem.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Mě se to občas také stane 

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
ja bych hned radsi zkontroloval prutok oleje turbem kolik protece po minute. Clovek nikdy nevi, co ta kontrolka znamena. Ja bych to uplne za hlavu nehazel zvlast u tohoto motoru.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
A ja bych se na to vykaslal, protoze to bych jinak vic furt neco meril nez jezdil. Beru to tak ze nez se dosahne idealniho tlaku oleje tak to ma hrubsi chod 

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Myslim, ze jednou za dva roky mereni prutoku oleje turbem nemuze uskodit. Zalezi na kazdem soudruhovi, jak se k tomu postavi:)
Zvuk by me taky nevadil ale vse spojene s olejem u tohoto motoru ma u me prioritu.
Zvuk by me taky nevadil ale vse spojene s olejem u tohoto motoru ma u me prioritu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Vsetci vieme, ze 1.6TDCI maju problem s mazanim. Preto by som to tiez nezlahcoval.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Rano sem koukal na jednu octavii tdi a po nastartovani znela stejne. Nejdriv klapani a pak pohoda...
-
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 23.08.2010 18:07
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Čiže zatiaľ to podľa komentárov vyzerá tak, že to spôsobuje pomalý nárast tlaku oleja a kvôli tomu klepe napínak reťaze. Prečo tlak nabieha pomaly netuším, no asi 2 mesiace dozadu sme mali dole olejovú vaňu kvôli pretesneniu a všetko vrátane sacieho koša je tam čisté. Keďže tlak oleja je po naštartovaní OK, tak to asi nebudem riešiť. Pri najbližšej oprave to spomeniem môjmu mechanikovi. Aj keď už len pôvod klepania sa nebude hľadať ľahko, keďže to spraví len po dlhom státi a aj to nie stále (napr. dnes ráno - 48 hod. státia, žiaden klepot, kontrolka mazania svietila asi 2,5 sekundy).
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Tlak nemusi nabieat pomaly, ten sa skokovo moze zmenit na nominalny. Problem moze byt inde - olej sa nedostava vcas na mazacie miesta. A to moze byt sposobene napr. zanesenim mazacich kanalov, velkeho opotrebovania klukovych a ojnicnych lozisk atd. atd. Pridavam vyjadrenie z fordclub.sk, jedna sa o mechanika specializujuceho sa na motory PSA :
tlak oleja je zavisly od teploty a otacok..je na to presne tabulka...a za dalsie samotny tlak nestaci..musis mat aj dostatocny prietok..
pre vsetky DV6 motory okrem DV6UTED4
olej zohriaty na 110stupnov
otacky minimalny tlak
1000 1,3 bar
4000 3,5 bar
pre DV6UTED4
otacky minimalny tlak
1000 1,2 bar
2000 2,0 bar
3000 2,7 bar
4000 2,9 bar
zdroj :
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 81#p473081
Package, diky za info
tlak oleja je zavisly od teploty a otacok..je na to presne tabulka...a za dalsie samotny tlak nestaci..musis mat aj dostatocny prietok..
pre vsetky DV6 motory okrem DV6UTED4
olej zohriaty na 110stupnov
otacky minimalny tlak
1000 1,3 bar
4000 3,5 bar
pre DV6UTED4
otacky minimalny tlak
1000 1,2 bar
2000 2,0 bar
3000 2,7 bar
4000 2,9 bar
zdroj :
http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic. ... 81#p473081
Package, diky za info

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.08.2013 21:45
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Před časem jsem koupil FF II 1.6 TDCI 80KW 5/2005. Auto je po babičce, najeto 72 tis.
Zatím jsem vyčistil olejovou vanu + koš ve vaně byl čistý bez jediné špony + výměna oleje + olejový a vzduchový filtr.
1. Po odšroubování hadice, která vede od vzduchového filtru k turbu, byla vidět v turbu (před lopatkama) troška oleje - to je ale asi normální...?
2. Koš byl čistý => asi není nutné dávat pryč sítko ze šroubu přívodní hadice oleje k turbu...? resp. kontrola průchodu oleje iol čerpadlem (někde tu bylo foto - ucpává se)
3. Co DPF? je lepší jej rovnou vyhodit viz http://www.fapoff.cz/fap_a_dpf , nebo do toho raději nerejpat?
4. Nerad bych měl stejné problémy jako někteří diskutující. Může někdo shrnout co vše zkontrolovat?
Zatím jsem vyčistil olejovou vanu + koš ve vaně byl čistý bez jediné špony + výměna oleje + olejový a vzduchový filtr.
1. Po odšroubování hadice, která vede od vzduchového filtru k turbu, byla vidět v turbu (před lopatkama) troška oleje - to je ale asi normální...?
2. Koš byl čistý => asi není nutné dávat pryč sítko ze šroubu přívodní hadice oleje k turbu...? resp. kontrola průchodu oleje iol čerpadlem (někde tu bylo foto - ucpává se)
3. Co DPF? je lepší jej rovnou vyhodit viz http://www.fapoff.cz/fap_a_dpf , nebo do toho raději nerejpat?

4. Nerad bych měl stejné problémy jako někteří diskutující. Může někdo shrnout co vše zkontrolovat?
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
kazda z tech otazek se tu probirala. Hledat bude rozumnejsi nez to tu zase vsechno znova psat.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů