Vyssie otacky (ak s nimi rastie aj vykon) pri rovnakej rychlosti znamenaju vzdy vacsie zrychlenie. T.j. ak tocim 6 tis. ot. (=max. vykon motora) na 1-ke mam zrychlenie vacsie (tak ako tvrdis) ako pri 6 tis. ot. na 3-ke, akurat na jednotke idem 80km/h na trojke 130km/h (cisla su orientacne), cize rychlosti su rôzne. Akurat je problem, ze inak to nejde, abs. hodnotu zrychlenia pri 6tis. otackach na 1 stupni nedokazem s rovnakym vykonom vygenerovat na tretom stupni, lebo rychlosti budu odlisne. Stale vsak bude platit, ze pri otackach, kde mam max. vykon motora, budem dosahovat maximalne mozne zrychlenie pre danu rychlost.Akceleracia bez podradenia na jednom prevode, aby som dokazal, ze vyssie otacky neznamenaju automaticky vacsie zrychlenie
A na akceleracii bez podradenia nie je co vymyslat. Proste mas rychlost, vykon (otacky su mensie ako otacky max. vykonu, prev. pomer, ...). A bud zosliapnes na plyn a pockas si na zvysenie otacok, alebo podradis tak, aby si mal max. otacky v max. vykone (teoreticky, rychlost bude rovnaka), zvysi sa vykon a co sa stane? Zrychlenie sa zvysi.