zimní starty 1.8TDci
- bewc
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.01.2009 23:28
Re: zimní starty 1.8TDci
Zajímavé téma, mám 1.8TDci z roku 2002, najeto 160000. V létě no problem, v zimě utrpení. Fakt je, že mám původní baterku, ale pravidelné servisní kontroly u dobré firmy (alespoň se to říká - AUTO BOHEMIA ÚSTÍ N/L). Netuším jak jsou na tom žhaviče, ale jak je venku mínus, tak bez trochy plynu to nechytne. Točím to tak 4 vteřiny a na počtvrtý to za mohutného kouření chytne. Po chvilce (10 vteřin nepravidelného chodu) je opět dobrej a chová se korektně. Tankuju výhradně SHELL, ten nejdražší (docela se mi osvěčil, rozumná spotřeba a dobrý výkon), aditiva nepřidávám. Zítra zkusím návod třikrát žhavit a pak točit a dám vědět.
FoFo,85kW,2002,1,8TDci,160000 km.
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní starty 1.8TDci
Tak tim če tankuješ ten nejdražší Shell, tomu zrovna moc nepomáháš, ale rozhodně neubližuješ. Zaměř se na žhaviče, to je tak nějak u ropáka docela důležitý.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: zimní starty 1.8TDci
To: EL. Nemohu
. Krabičky jsem vyhodil a nekupoval jsem je osobně...nicméně cena 397,- kus.

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: zimní starty 1.8TDci
2 BEWC: podle popisu jednoznačně žhaviče. Kdyžjsou KO, tak nemá smysl 3x žhavit... Podotýkám, že kontrolka žhavení se chovala prakticky správně, takže sice to vypadá jako, že žhaví, ale jen vypadá
.

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní starty 1.8TDci
Jj....kontrolka s funkčností žhavičů nemá nic společnýho.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- jxmthp
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19.05.2008 19:19
- Bydliště: Rotava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní starty 1.8TDci
Souhlasim s " hihi " me take kontrolka svitila a skutecnost byla jina. Kontrolka by mela byt rizena relatky. Mozna se pletu , ale selskym rozumem by to tak byt melo 

Focus 1.8 TDCi (85kW) Combi rv.02
- Kiposek
- Junior
- Příspěvky: 257
- Registrován: 23.12.2008 16:46
- Bydliště: Svobody 377, Horní Benešov,Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní starty 1.8TDci
Pokud dobře chápu práci motoru u diesla a benzinu, tak u benzinu mi směs zapálí svíčka, u dieslu to je stlačený vzduch,který stlačením dostane nějakou teplotu,a pak se stříkne nafta. Při startu u benzinu je to svíčka, která dá jiskru, ale u diesla při startu nemám stlačený vzduch, tím pádem žádnou teplotu, takže si trochu pomůžu tím, že to dvakrát nažhavím a nějakou teplotu tam dostanu. A starter mi pomůže jen v tom, že mi roztočí kliku.
- jxmthp
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19.05.2008 19:19
- Bydliště: Rotava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní starty 1.8TDci
To Kiposek: Ahoj, u diesla mas stlaceny vzduch kdyz ti jde pist do horni uvrati tim jak ti pist stlacuje vzduch ten zmensuje objem a zvysuje tlak a teplotu(myslim, ze nekde bylo ze ma vice jak 600°C).Jakmile je pist v horni uvrati vstrikne se nafta do stlaceneho vzduchu a tim ti dojde k zazehu. Zhavici svicka ti vlastne pomaha pri velmi studenem motoru ohrat pracovni prostor pro stlaceni, aby doslo k dosazeni teploty pro zazeh. Teoreticky by ti melo dvoji zhaveni pomoci k lepsimu startu, ale pokud je vse ok mel by motor naskocit uz pri prvnim zhaveni . Aspon si to myslim
Doufam, ze me nekdo neutne , ze ti tu placam nejake kraviny , nejsem automechanik 


Naposledy upravil(a) jxmthp dne 04.01.2009 11:26, celkem upraveno 1 x.
Focus 1.8 TDCi (85kW) Combi rv.02
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 04.02.2008 15:19
Re: zimní starty 1.8TDci
DOBRÝ DEN BOHUŽEL JSEM NEZJISTIL KDY JSTE TAM PŘÍSPĚVEK (ZIMNÍ STARTY TDCI) VLOŽIL.MÁM NAPROSTO STEJNÝ PROBLÉM (1.8.TDCI 74 KW-2003,150000 NAJETO) V SOUČASNÉ DOBĚ 2.1.2009 PŘI RANNÍCH STARTECH SI BEZ PODRŽENÍ PLYNU VUBEC NEŠKRTNU.MÁM LONI VYMĚNĚNE VŠECHNY ŽHAV.SVÍČKY ,JINAK VŠE PŮVODNÍ A BEZ PROBLÉMŮ.ČAU
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.01.2009 19:01
- Bydliště: Mošnov
zimni starty
Tak konečně vim kde mam napsat.. Včera jsem měl auto cely den na mrazu ,zapnul jsem zapalovani nažhavil chtěl jsem nastartovat a vubec nic ,ani se neprotočil motor ani starter,až po několikatem otočeni kličku to tak tak naskočilo.Když mam auto v garaži tak bes problemu a baterku mam dva měsice starou74ah.Jinak startuje vpoho cely den,muže to byt žhavicima svičkama?
Ford Focus 1,8TDCi combi, rok. výr. 2004
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: zimní starty 1.8TDci
Nemůže, když startér nic nedělá. Problém hledej na startéru a kontaktech...
Před zimou je vždycky důležité zkontrolovat žhavící svíčky a nejlépe vyměnit palivový filtr. Vetšina lidí ani neví co to filtr je a mají ho tam 5 a více let a 150000km, u TDCI je obzvlášť důležité mít funkční alternátor a dobře nabitou baterku s dostatečnou kapacitou, páč je třeba pořádně potočit motorem aby to chytlo. Nebál bych se držet klíček déle, v manuálu myslím psali, že až 30s!
Před zimou je vždycky důležité zkontrolovat žhavící svíčky a nejlépe vyměnit palivový filtr. Vetšina lidí ani neví co to filtr je a mají ho tam 5 a více let a 150000km, u TDCI je obzvlášť důležité mít funkční alternátor a dobře nabitou baterku s dostatečnou kapacitou, páč je třeba pořádně potočit motorem aby to chytlo. Nebál bych se držet klíček déle, v manuálu myslím psali, že až 30s!
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zimní starty 1.8TDci
Tašun, motorovy olej mas 5W... nebo 10W..? Pokud 10W.., pak ti za mrazu tezko protoci motorem i dobra baterka.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.01.2009 19:01
- Bydliště: Mošnov
Re: zimní starty 1.8TDci
Mě se pravě neprotočil vubec ani nekvik.
Ford Focus 1,8TDCi combi, rok. výr. 2004
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: zimní starty 1.8TDci
Špatná kostra nebo kontakt, a nebo vadný startér, to taky není nic nového pod sluncem. Když takhle blbne a není to kabelama, tak už má to nejlepší za sebou 

- bewc
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.01.2009 23:28
Re: zimní starty 1.8TDci
Tak jsem ráno zkusil 3xžhavit (venku bylo -8°C) a pořád to samé, asi na popáté a s plynem....asi zkusim ty žhaviče, zajdu asi k FORDovi do servisu, je to k vzteku.
FoFo,85kW,2002,1,8TDci,160000 km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti