Stránka 9 z 34

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 09.07.2009 11:10
od richisan
alokk: Uplne suhlasim so zirafakom, dnes je nafta aditivovana aj v zime aj v lete, v kazdom obdobi inac a davat do nadrze vselijake aditiva :roll: :roll: :| aby ti potom neodisli vstreky... :? Ja som od zaciatku, co jazdim na CR diesloch nepouzil ani raz aditivum - nebolo treba :idea:

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 09.07.2009 11:36
od alokk
richisan píše:alokk: Uplne suhlasim so zirafakom, dnes je nafta aditivovana aj v zime aj v lete, v kazdom obdobi inac a davat do nadrze vselijake aditiva :roll: :roll: :| aby ti potom neodisli vstreky... :? Ja som od zaciatku, co jazdim na CR diesloch nepouzil ani raz aditivum - nebolo treba :idea:
Zatial len skusam, tankoval som iba 3x, ja sa ani nechystam davat nejake extremne mnozstvo aditiv, len ako som vravel do tej tempo plus od slovnaftu by sa urcie asi troch zislo sprtnut. Po natankovani V-power a zhodnoteni uvidime, je to trosku dlhodobejsi proces.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 09.07.2009 20:17
od tomason
Oficiálně se nedoporučuje míchat aditivum s jiným aditivem může to být kontraproduktivní a naopak Benzina používá VIF tak do Top Q je možné něco přidat ,rozhodně je nesmysl to přeaditivovávat ,protože se žádným znatelným způsobem lepší nafta nevytváří i aditivace má svůj strop.Aditivum do V power je tak drahý ,že snad je to nežádoucí navíc na Slovensku je kvalitativně lepší než v Česku .Tempo Plus v zimě v testu uspělo a bylo velmi nadstandartně aditivované spíš bych trochu zapátral po původu a způsobu aditivace třeba EVO diesel vypadá jako naše Verva já ji testovat nemohu :wink: Osobně aditivum používám jen k neaditivovanému palivu z Tesca .

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 13.07.2009 10:25
od radem
Ahojte, ja by som vas chcel poprosit o radu..cestujem na dovolenku do HR (cez Madarsko) a rad by som vedel, na ktorych pumpach v zahranici (ak mate dobry tip) odporucate tankovat naftu (kvoli kvalite nafty a tiez k spokojnosti CR) :?: :D

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 13.07.2009 11:10
od panther7
U cizích pump každý říká něco jiného, ale já to dělám tak, že vezmou plnou v ČR a pak dříve ve Slovinsku (ted už ne, nevyplatí se) a ted vemu v CRO asi u INA, spíše ber u větších benzínek u hlavních tahů, ale myslím, že INA+Tifon mají jednu cenu pro celou oblast takže v tom neušetíš. Dej tam vždy aditivum o trochu více a myslím, že to bude v poho. Já jel loni a letos také pojedu úplně na jih k Dubrovníku - bral sem v ČR, loni SLO-nyní CRO pak vemu B-H a pak uvidím a zpět zase B-H, CRO a u nás. Na jednu nádrž jedu cca 900-950km. Snad sem trochu pomohl. Jinak mrkni tady http://www.ihvar.cz/jaderske/phorum_new/list.php?4 tady máš vše o CRO.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 13.07.2009 11:15
od alexino
zrovna ti asi neporadim na tve trase, ale co sem ted resil ja, kde brat na dovce v Nemecku, Svycarsku a Francii, tak sem jezdil hlavne k Shellu, a kdyz nebyl, tak Total, Esso nebo BP a motor si nejak nestezoval. Zrovna jako u nas sem vynechal takovy ty obchodakovy pumpy, byt meli naftu levnejsi a u jmenovanych sem bral taky spise u tech vetsich, nez v nejaky kde maj jen jeden stojan... vsude sem bral zakladni naftu, ikdyz sem mel cukani zkusit premiovou, a do toho sem pridaval VIF....

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 14.07.2009 13:50
od radem
vdaka za radu :)

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 15.07.2009 13:58
od tomason
Při cestě do Chorvatska jsem se setkal s benzínem pod označením Eurosuper 95 a Super 95 s rozdílnou cenou, kdy Eurosuper byl o nějaký ten halíř malinko dražší. Totéž tam bylo i s naftou Diesel a Eurodiesel. Eurodiesel byl o malinko dražší. Domníval jsem se, že paliva s přívlastkem Euro mají díky normě EU přidávané biosložky a díky tomu jsou trochu dražší. Je můj předpoklad správný, nebo se mýlím?
Dalibor Fišer Eurodiesel je kvalitnější, obsahuje například méně síry, a naopak obsahuje některá aditiva, která prospívají motoru. Výsledkem je pak větší výkon a nižší spotřeba paliva, tedy i vyšší dojezdová vzdálenost. Miroslav Preclík (ÚAMK) a redakce PETROLmedia


Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 16.07.2009 11:21
od Vewehr
Tak jsem po V-Power Dieslu konečně vyzkoušel Vervu. Docela mi to, když tomu naložím, tmavě kouří, ale přijde mi, že kouř je řidší a tak nějak do hněda. Jezdí to dobře a uvidíme, jaká bude časem spotřeba. Mám zatím najeto cca. 150 km a spokojenost a cena o korunu nižší, než VPD. Ta barva kouře mě ale překvapila 8O.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 26.07.2009 18:00
od tomason
Už si připadám jak pacient :mrgreen: bral sem dvakrát v Tescu naftu vypadá a smrdí jako top Q .Ale když vyjedu půlku či třičtvrtě a dotankuju Vervu začnou hned po nastarování kolísat otáčky motoru. Myslím si, že to dělá cetanové číslo může to někdo potvrdit :?: :?: Za druhé auto je líný je třeba ho popohnat víc sešlápnout pedál a vytočit .Za třetí při průjezdu kruháče na třetí převodový stupeň auto asi dvakrát zaškobrtlo -zacukalo a jelo dál to bylo před 3 nádržemi teď mam druhou nádrž Vervy a první zcela plnou budu testovat dál ,ale zdá se že motor zase ožil a zatím se nazakuckalo :roll: Filtr paliva tam je 21tisíc ,auto je po servisu u fokiho :wink:

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 06.08.2009 08:51
od tomason
Nekvalitního benzinu a nafty přibývá, tvrdí Petrol Media

"České pumpy prodávají pančovaná paliva," tvrdí společnost Petrol Media. Během druhého čtvrtletí letos vyskočil počet vzorků nekvalitního benzinu na šest procent z necelých dvou v minulém roce. Odborníci si myslí, že ve špatném benzinu může být toluen nebo technický benzin.
Během prvních tří měsíců Česká obchodní inspekce vážné odchylky u pohonných hmot nezjistila. Další tři měsíce se to ale výrazně zhoršilo. U 474 vzorků našli kontroloři 21 závažných odchylek.
Ředitelka ČOI nárůst počtu závažných vzorků zpochybňuje. "Není možné jednoznačně konstatovat, že došlo k nárůstu vzorků s nekvalitní pohonnou hmotou. Dlouhodobé statistiky ukazují srovnatelnost těchto výsledků, kdy se někdy jedná o pokles nalezených čerpacích stanic s nekvalitním palivem a jindy se jich objeví více," říká ústřední ředitelka ČOI Jana Příhodová.
Společnost Petrol Media varuje řidiče, aby si dali na nekvalitní pohonné hmoty pozor. To ale není možné. Inspektoři dlouhodobě nechtějí zveřejnit, které pumpy nekvalitní benzin a naftu nabízejí.
"Z chemických analýz vzorků odebraných během dubna a května vyplývá, že ve zjištěných závadných vzorcích pohonných hmot se objevují látky, které nemají v benzinu nebo naftě co dělat," uvádí Petrol Media. Společnost poukazuje na příliš velké množství síry v naftě. Zákon povoluje 10 miligramů na kilogram paliva, někde tuto hodnotu ale překračují až dvacetkrát a v jednom z případů naměřili inspektoři dokonce 946 miligramů.
Podle Petrol Media může docházet k ředění nafty. "Těžko se dá usuzovat, o jaké produkty konkrétně se jedná," říká nezávislý expert na automobilová paliva Vladimír Matějovský. Nižší oktanové číslo u vzorků benzinu může podle odborníků ukazovat na přítomnost toluenu nebo technického benzinu, který může v motoru způsobit silné klepání a zadření motoru.
Nekvalitní pohonná hmota se může projevit zvýšenou spotřebou, špatným volnoběhem, úbytkem výkonu patrným zvláště při jízdě do prudkých nebo táhlých kopců. Ještě horší dopady však může mít přidávání topných olejů do nafty a technického benzinu, toluenu nebo acetonu do benzinu.

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 06.08.2009 09:23
od richisan
:roll: :roll: :roll: Stale som nepochopil, aky vyznam maju taketo previerky, ked nechcu zverejnit vysledky. Je to vysmech...Coho sa boja?Ze uz nebudu dotycni tankovat zdarma :?: :?: :!:

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 06.08.2009 10:14
od tomason
Doporučuje se tankovat jen u členů ČAPPO Benzina,Shell,Lukoil,OMV,Slovnaft,Čepro,Agip -Tesco zde mám pochyby moc to nejezdí :wink: U všech ostatních se výrazně zvyšuje riziko horšího paliva.Vyskytly se spekulace že ČOI sníží počet kontrol a tudíž se vyrojují spekulace o dalším neřízeném pančování paliva 8O chjo .

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 06.08.2009 17:03
od pette
jsou to k....i stačilo by zveřejnit kdo má špatné PHM a bylo by to vyřeřeno :evil:

Re: Kvalita motorové nafty

Napsal: 16.08.2009 10:36
od kaminek
Tak dnes jsem zajel konečně natankovat do Rakouska (Freištadt) naftu BP ultimate,tady u nás tankuju Vervu, do které vždy přidávám ještě VIF a dojem? Nepoznal jsem žádný rozdíl na obě paliva jede auto super. Cena BP ultimate je 1.099E ,ostatní normalní disel 1.037E a cena u nás Shell -disel extra 26,90 ,V power disel 28,90 kč , Tank Ono-disel 24,50 kč ,natural 95 ,26,50 kč . Tak si myslím , že jsem u nás našel tu správnou čerpačku u které zůstanu , pokud bude taková jaká je :wink: