Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrS
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Uherské Hradiště; (kousek vedle)

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od PetrS » 31.12.2015 10:35

zdravím pánové, povedlo se tento problém někomu OPRAVDU vyřešit? nejdříve jsem měl problém při prvních startech, po tankování vervy 100, toto zmizelo, ale náhle se objevil problém kolísání otáček u volnoběhu, někdy až chcípnutí. Mám vyměněné teplotní čidlo, vyčištěnou klapku, a vyměněné svíčky. diagnostika nehlásí nic. motorizace je 1,8 92 kW, jak čtu, asi nejvíce postižená tímto problémem.
je: Focus II FL 1,8 16v Ghia 7/08
byl : Focus 1,6 16v 74kW, 1/02 s drobnými úpravami

luigin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 08.05.2013 22:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od luigin » 19.03.2016 18:14

Ahoj mám dotaz, kolísaly mi otáčky při volnoběhu, někdy to i chcíplo. Dnes jsem čistil klapku a beze změn. Pak jsem si všiml syknutí při kařdém přidání plynu. Našel jsem prasklou hadici která vede od sání vzduchu do bloku motoru.Provizorní oprava vložkou z trubky a izolačkou a vše ok. Ta hadice je při běhu motoru dost podtlakovaná, prakticky zcuclá na placku. Chci se zeptat jestli je to normální. Pokud ne tak prosím o radu kde by mohl být problém. Přidávám obrázek. http://www.imgup.cz/image/RHm

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 19.03.2016 18:27

Ako pises, je to PODTLAKOVA hadica. Takze je v nej podtlak. Ak je poskodena, steny nedrzia tvar a scucne ju.

luigin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 08.05.2013 22:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od luigin » 19.03.2016 19:21

Stano děkuji za odpověď, koupím novou a vyměním.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 19.03.2016 19:49

Nzc.
Predavaju len cele T-cko. A rovno vycisti ten sivo-modry plastovy ventilok, ktory je nasunuty na spodnej casti T-cka.

luigin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 08.05.2013 22:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od luigin » 01.06.2016 09:30

Vyřešeno výměna hadice i ventilku, dík Stano :) Jen doplním že šlo o hadici odvětrání klikovky a u FFII tam není T-čko jen obyčejná tvarovaná hadice.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 01.06.2016 09:37

Hej, pravdu mas. Neuvedomil som si to :roll:

Uživatelský avatar
merlog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 75
Registrován: 17.10.2014 08:44

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od merlog » 28.06.2016 14:49

Tak po roce a půl, kdy otáčky chvíli držely a chvíli byly rozlítaný jak holubi na staromáku, jsem na to snad přišel. Konektor váhy vzduchu. Stáhnul jsem to páskou a už 3 týdny OK.
M
Fufík 2, 1.6 Ti-VCT Kombi...jo a je modrej
Fifina IV, 1.5 tříhrnek Kombi.RUBY RED

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 29.07.2016 10:54

Ahoj. tak kolísání mě postihlo v nedávné době. Prvotní příčina byla, že jsem čistil MAF senzor (odpory byly celé černé). Při čištění benzínem odpadl jeden z odporů, aniž bych se ho násilím dotýkal. jelikož jsem musel jet tak jsem provedl alespon reset ridici jednotky. Po chvíli se s tím dalo jezdit. Ale to je vedlejší. Po koupení nového MAF vše ok. V posledních měsících jak začalo být horko a začal jsem používat klimatizaci motor najednou při volno běhu začal kolísat otáčkami nahoru a dolu a házet sebou až při rozjezdu a následném brždění chcípal. Po nastartování to dělal stále až do chvíle kdy mi za jízdy znovu zhasl motor naskožila hláška engine malfunction Pak po nastartování dále ok. A s klimou normálně šel několik desítek km dál. Po tom co se mi to stalo podruhé tak mě napadlo jestli to není tím že jsem prováděl po resetu jednotky seřízení volnoběhu bez zaplé klimy. Po tom co jsem to provedl s klimou tak vše ok. Ted jak začalo být horko a stál jsem v koloně, motor se začal přehřívat a tak sepl větrák. několikrát v pohodě až najednou se projevilo to samé co v předchozím případě s klimou a dočasné odbourání problému bylo stejmé. motor zhasl s hláškou malfunction engine a zas jede normálně. (Nejhorší na tom je jak při tom kolísání přestává auto brzdit. V té koloně to bylo nic moc) Nevím po čem jít jako první. Asi kouknu nejdříve na tu "podtlakovou" T-hadičku jak uvádí jako většina z vás jako hlavní příčinu. Ale nevím jestli to nebude něčím jiným když se to stane při zatížení motoru- klima nebo sepnutý větrák při přehřání motoru

Ford Focus 1.6 Ti-VCT 2008 po FL
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 29.07.2016 11:16

Ty mas evidentne zlu regulaciu volnobehu. Pri zatazi zacne zdochynat. Nejde o prehrievanie, ale zataz dodatocnym odberom. Ak zapnes vyhrievanie okien a svetla, malo by to tiez robit to iste.
Zacat klasikou: podtlaky, volnobezny, klapka.

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 29.07.2016 11:43

světla mám zapnutá pořád, dokonce (100w žárovky) a vyhřívání oken (přední i zadní) jsem zkusil zapnout vše najednou i s dálkovými světly, abych nasimuloval zátěž, ale nic. I když jsem to dělal několikrát. Udělá to prostě náhodně
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarod72pm » 29.07.2016 12:49

Elektřinu v autě obsluhuje alternátor(a jeho problémy) při chodu auta nikoli benzín ,tedy zasahující problémy s elektřinou bych hledal tam , ale jak už bylo naznačeno pokud jsi měnil váhu vzduchu měl jsi měnit i vzduchový filtr a vyčistit klapku poté zkontrolovat svíce ,kabely a cívku následně resetovat veškeré moduly v motoru i za předpokladu že benzín je OK a používáš aditiva.Jednou za čas i nalít do benálu čistič palivové soustavy . Je fakt že mnohé zlobí volnoběžný ventil a kolísání otáček na volnoběhu může mít i příčinu v datech od přední lambda sondy která potom dává nevhodné info pro složení směsi do válců.(od toho jsou i čističe)
Je to běh na dlouhou trať a postupně lze se dopátrat k výsledku.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 29.07.2016 13:12

O benzínu jsem nic nepsal. Ani nevidím souvislost s palivovou soustavou a tím, že při zatížení začnou lítají otáčky. Jinak tankuji jen u benziny Verva 100. Benzín jak jsem psal tankuji ten samí a dokud jsem neměnil MAF senzor vše bylo ok. Teď si tak říkám jestli nebude chyba v něm, ale přeci jen děje se to při větším zatížení tak tedy spíš chyba v elektrice???
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 29.07.2016 13:26

ještě jedna vypozorovaná věc, to jsem nezmínil. Když nastane zmíněný stav když stojím v koloně na brzdě a kdy někdy po větším zatížení (zapne větrák při přehřátí motoru) tak kolísání už nepřestane i když větrák vypne, tudíž už není žádné zatížení, ale otáčky lítají stále
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 06.08.2016 09:59

Tak jsem zkusil provést zátěž abych viděl jestli je to elektrický problém nebo ne. Pustil jsem co jen šlo. Na voltmetru se nejméně ukázalo 11,2V a při prošlapávání plynu a stoupání na brzdu jako při stání v koloně se nic nestalo, kolísání nenastalo, asi po 15min jsem to už chtěl vzdát, když najednou (alternátor už nebyl zatížen) se motor zase začal nejdříve třepat, tak jsem ho párkrát prošlápl a už zase začaly lítat otáčky. mám to i natočené co to dělalo. Měl jsem dojem že jsem slyšel než to začalo fouknutí, ale nevým jestli to nebyl dozvuk někde ve vzduchovém potrubí když jsem vypl klimu.
Potom jsem začal hledat od air boxu dál. Když jsem vymontoval škrtící klapku byla docela zanesená, vyčistil jsem a uvidím, ale zaskočilo mě že klapka neseděla přesně v poloze že je otvor neprůchozí a byla tam mezera (přiložená fotka) dál jsem asi našel vadu na červeném průchodném ventilu, byl trochu poškozený když jsem z něj vytáhl hadičku (fotka) neví někdo jak se jmenuje a jak ho vyndám? hadičku co jde do něj jsem omotal páskou aby víc utěsnila ten ožveklej ventilek. Jinak k deformaci hadiček nikde nemůže nastat, koukal jsem že jsou z nějakého tvrdého plastu a ne gumové. Jediná gumová je ta co jde z motoru(fotka)
Pak jsem koukal na kabely ke svíčkám, nic zoxidovaného ani vypáleného na obou stranách, svíčky měly pěknou cihlovou barvu a přišly mi taky v pohodě, ale jelikož tam jsou nejspíš ještě od výroby, tak byly moc utáhlé a viděl jsem jen 3, při povolování čtvrté mi rupnul klíč. Tak snad to není tou poslední.

Nějaké nápady a komentáře- hlavně k tomu ventilu?
Přílohy
IMG_20160730_114325.jpg
IMG_20160730_113528.jpg
IMG_20160730_113104.jpg
IMG_20160730_112259.jpg
IMG_20160730_111327.jpg
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti