Stránka 9 z 22

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 31.12.2015 10:35
od PetrS
zdravím pánové, povedlo se tento problém někomu OPRAVDU vyřešit? nejdříve jsem měl problém při prvních startech, po tankování vervy 100, toto zmizelo, ale náhle se objevil problém kolísání otáček u volnoběhu, někdy až chcípnutí. Mám vyměněné teplotní čidlo, vyčištěnou klapku, a vyměněné svíčky. diagnostika nehlásí nic. motorizace je 1,8 92 kW, jak čtu, asi nejvíce postižená tímto problémem.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 19.03.2016 18:14
od luigin
Ahoj mám dotaz, kolísaly mi otáčky při volnoběhu, někdy to i chcíplo. Dnes jsem čistil klapku a beze změn. Pak jsem si všiml syknutí při kařdém přidání plynu. Našel jsem prasklou hadici která vede od sání vzduchu do bloku motoru.Provizorní oprava vložkou z trubky a izolačkou a vše ok. Ta hadice je při běhu motoru dost podtlakovaná, prakticky zcuclá na placku. Chci se zeptat jestli je to normální. Pokud ne tak prosím o radu kde by mohl být problém. Přidávám obrázek. http://www.imgup.cz/image/RHm

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 19.03.2016 18:27
od stano.
Ako pises, je to PODTLAKOVA hadica. Takze je v nej podtlak. Ak je poskodena, steny nedrzia tvar a scucne ju.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 19.03.2016 19:21
od luigin
Stano děkuji za odpověď, koupím novou a vyměním.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 19.03.2016 19:49
od stano.
Nzc.
Predavaju len cele T-cko. A rovno vycisti ten sivo-modry plastovy ventilok, ktory je nasunuty na spodnej casti T-cka.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 01.06.2016 09:30
od luigin
Vyřešeno výměna hadice i ventilku, dík Stano :) Jen doplním že šlo o hadici odvětrání klikovky a u FFII tam není T-čko jen obyčejná tvarovaná hadice.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 01.06.2016 09:37
od stano.
Hej, pravdu mas. Neuvedomil som si to :roll:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 28.06.2016 14:49
od merlog
Tak po roce a půl, kdy otáčky chvíli držely a chvíli byly rozlítaný jak holubi na staromáku, jsem na to snad přišel. Konektor váhy vzduchu. Stáhnul jsem to páskou a už 3 týdny OK.
M

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.07.2016 10:54
od jirkasatyr
Ahoj. tak kolísání mě postihlo v nedávné době. Prvotní příčina byla, že jsem čistil MAF senzor (odpory byly celé černé). Při čištění benzínem odpadl jeden z odporů, aniž bych se ho násilím dotýkal. jelikož jsem musel jet tak jsem provedl alespon reset ridici jednotky. Po chvíli se s tím dalo jezdit. Ale to je vedlejší. Po koupení nového MAF vše ok. V posledních měsících jak začalo být horko a začal jsem používat klimatizaci motor najednou při volno běhu začal kolísat otáčkami nahoru a dolu a házet sebou až při rozjezdu a následném brždění chcípal. Po nastartování to dělal stále až do chvíle kdy mi za jízdy znovu zhasl motor naskožila hláška engine malfunction Pak po nastartování dále ok. A s klimou normálně šel několik desítek km dál. Po tom co se mi to stalo podruhé tak mě napadlo jestli to není tím že jsem prováděl po resetu jednotky seřízení volnoběhu bez zaplé klimy. Po tom co jsem to provedl s klimou tak vše ok. Ted jak začalo být horko a stál jsem v koloně, motor se začal přehřívat a tak sepl větrák. několikrát v pohodě až najednou se projevilo to samé co v předchozím případě s klimou a dočasné odbourání problému bylo stejmé. motor zhasl s hláškou malfunction engine a zas jede normálně. (Nejhorší na tom je jak při tom kolísání přestává auto brzdit. V té koloně to bylo nic moc) Nevím po čem jít jako první. Asi kouknu nejdříve na tu "podtlakovou" T-hadičku jak uvádí jako většina z vás jako hlavní příčinu. Ale nevím jestli to nebude něčím jiným když se to stane při zatížení motoru- klima nebo sepnutý větrák při přehřání motoru

Ford Focus 1.6 Ti-VCT 2008 po FL

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.07.2016 11:16
od stano.
Ty mas evidentne zlu regulaciu volnobehu. Pri zatazi zacne zdochynat. Nejde o prehrievanie, ale zataz dodatocnym odberom. Ak zapnes vyhrievanie okien a svetla, malo by to tiez robit to iste.
Zacat klasikou: podtlaky, volnobezny, klapka.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.07.2016 11:43
od jirkasatyr
světla mám zapnutá pořád, dokonce (100w žárovky) a vyhřívání oken (přední i zadní) jsem zkusil zapnout vše najednou i s dálkovými světly, abych nasimuloval zátěž, ale nic. I když jsem to dělal několikrát. Udělá to prostě náhodně

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.07.2016 12:49
od jarod72pm
Elektřinu v autě obsluhuje alternátor(a jeho problémy) při chodu auta nikoli benzín ,tedy zasahující problémy s elektřinou bych hledal tam , ale jak už bylo naznačeno pokud jsi měnil váhu vzduchu měl jsi měnit i vzduchový filtr a vyčistit klapku poté zkontrolovat svíce ,kabely a cívku následně resetovat veškeré moduly v motoru i za předpokladu že benzín je OK a používáš aditiva.Jednou za čas i nalít do benálu čistič palivové soustavy . Je fakt že mnohé zlobí volnoběžný ventil a kolísání otáček na volnoběhu může mít i příčinu v datech od přední lambda sondy která potom dává nevhodné info pro složení směsi do válců.(od toho jsou i čističe)
Je to běh na dlouhou trať a postupně lze se dopátrat k výsledku.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.07.2016 13:12
od jirkasatyr
O benzínu jsem nic nepsal. Ani nevidím souvislost s palivovou soustavou a tím, že při zatížení začnou lítají otáčky. Jinak tankuji jen u benziny Verva 100. Benzín jak jsem psal tankuji ten samí a dokud jsem neměnil MAF senzor vše bylo ok. Teď si tak říkám jestli nebude chyba v něm, ale přeci jen děje se to při větším zatížení tak tedy spíš chyba v elektrice???

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.07.2016 13:26
od jirkasatyr
ještě jedna vypozorovaná věc, to jsem nezmínil. Když nastane zmíněný stav když stojím v koloně na brzdě a kdy někdy po větším zatížení (zapne větrák při přehřátí motoru) tak kolísání už nepřestane i když větrák vypne, tudíž už není žádné zatížení, ale otáčky lítají stále

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 06.08.2016 09:59
od jirkasatyr
Tak jsem zkusil provést zátěž abych viděl jestli je to elektrický problém nebo ne. Pustil jsem co jen šlo. Na voltmetru se nejméně ukázalo 11,2V a při prošlapávání plynu a stoupání na brzdu jako při stání v koloně se nic nestalo, kolísání nenastalo, asi po 15min jsem to už chtěl vzdát, když najednou (alternátor už nebyl zatížen) se motor zase začal nejdříve třepat, tak jsem ho párkrát prošlápl a už zase začaly lítat otáčky. mám to i natočené co to dělalo. Měl jsem dojem že jsem slyšel než to začalo fouknutí, ale nevým jestli to nebyl dozvuk někde ve vzduchovém potrubí když jsem vypl klimu.
Potom jsem začal hledat od air boxu dál. Když jsem vymontoval škrtící klapku byla docela zanesená, vyčistil jsem a uvidím, ale zaskočilo mě že klapka neseděla přesně v poloze že je otvor neprůchozí a byla tam mezera (přiložená fotka) dál jsem asi našel vadu na červeném průchodném ventilu, byl trochu poškozený když jsem z něj vytáhl hadičku (fotka) neví někdo jak se jmenuje a jak ho vyndám? hadičku co jde do něj jsem omotal páskou aby víc utěsnila ten ožveklej ventilek. Jinak k deformaci hadiček nikde nemůže nastat, koukal jsem že jsou z nějakého tvrdého plastu a ne gumové. Jediná gumová je ta co jde z motoru(fotka)
Pak jsem koukal na kabely ke svíčkám, nic zoxidovaného ani vypáleného na obou stranách, svíčky měly pěknou cihlovou barvu a přišly mi taky v pohodě, ale jelikož tam jsou nejspíš ještě od výroby, tak byly moc utáhlé a viděl jsem jen 3, při povolování čtvrté mi rupnul klíč. Tak snad to není tou poslední.

Nějaké nápady a komentáře- hlavně k tomu ventilu?