Stránka 9 z 20

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 13:05
od stano.
Vy, zastancovia kuchania. Zaujima ma, ako by ste riesili sucasnu situaciu. Je tu kopu aut (chipnute, rozpadnute vraky, odstraneny filter, rozpadnuty motor), ktore smradia a dymia ako stare tatrovky. Akym sposobom chcete, aby sa to vyriesilo? Na vase auta nebudu platit normy, ale na ich ano? Ci ako?

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 13:32
od Slid
stano: ja si myslim, ze tohle se vyresit neda, mozna jen castejsi kontroly policie, posilani aut na premereni, kde treba v kazdem kraji by byla STK na spusob TUV ( komplet prohlidka vozu, bezpecnostnich prvku, emise, atd. ) treba statni s nepretrzitym online zaznamem, kde kazde auto co bylo poslano na zkusebnu bude mit svuj online zaznam, atd. Aby se zamezilo co nejvice podplaceni, dale vysoke pokuty pro soukrome STK kde by online zaznam mel take byt, odebirani licenci, proste na nas neplati nic jineho nez buzerace, ale slusny ridic se nema ceho bat. Tohle je hlavne v mentalite cechu, kdyz se nam neco posere, prvni vec je v hlave jak to obejit, Cesi dokazi vymyslet i nemozne. A to mluvim i za sebe, bohuzel :dih:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 14:37
od Nicco
To je uplne jednoduche, mesta maju problem s prachom a tento problem riesi filter DPF. Proste od urciteho roku sa tam montoval, tak tam ma byt.
Casto sa hnevame na EU, ktora tie filtre zaviedla, tak tu mam taky priklad, ako by sa to riesilo na nasej urovni bez EU:

Brno 2011:
Prachové filtry pro autobusy? Brno je nechce
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... echce.html

Brno 2014:
"Město prý problém řeší. „Zabýváme se tím dlouhodobě. V současné době zpracováváme studii, na základě které chceme navrhovat změny. Také například ve spolupráci s dopravním podnikem řešíme nákup nových autobusů, které by životnímu prostředí tolik neškodily, nebo plánujeme další výsadbu zeleně," řekl vedoucí odboru životního prostředí z brněnského magistrátu Martin Vaněček."

A tak je to aj s nasim meranim emisii.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 15:01
od PeS
Slid píše:Jedine reseni je pokud opet mluvime o centrech mest, je proste z efetkivnit MHD, proc lidi jezdi autem do centra? Protoze se jim to stale vyplati, nez MHD. A je to stale dokola, zachytna parkoviste, zvyhodneni MHD at lidi radeji voli tento dopravni prostredek, nebo i cyklostezky.
To je poněkud zjednodušeno - já jezdím MHD ale když potřebuju něco vyřídit tak beru auto. Člověk co musí ráno vzít děti do školy a odpoledne nakoupit se s MHD moc nechytá. Ta představa že rozvoj MHD sníží množství aut ve městě není úplně reálná.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 15:24
od Slid
PeS: bral jsem spise velka mesta Praha / Brno, atd. kde tam je hlavni problem

Pracujes v centru? Deti chodi do centra? Nakupujes v centru? A bydlis na okraji mesta, jedna se o Prahu Brno, priklad byl pro tyto mesta ne pro mesto co ma 10tis obyvatel.

Kdyz to vemu podle sebe, tak do prace do centra jezdim tramvaji, z bytu v praci jsem tramvaji za 15minut. Kdyz pojedu autem ve spicce pojedu to 30minut a 15minut budu saskovat s parkovanim mam 45minut fuc. Auto beru, kdyz jedu na nakup, nejedu nakupovat do centra, ale v okoli v kazde mestske casti urcite je nekolik nakupnich a obchodnich center. Vyuzivam MHD, ale znam spoustu lidi co jezdi autem, radeji 20minut jsou v aute a popojizdi nez 5minut metrem. Je to pohodlnejsi. Toto jsem resil, protoze lidi co takto jezdi je proste spousta. Dalsi co bydli mimo prahu, proc nenechaji auto na okraji Prahy a nevlezou do metra ale jedou co centra stale autem, protoze je to pohodlnejsi pro ne. Proto muj priklad MHD byl, aby jim nabidla neco navic a byla vyhodnejsi.

Nevim co myslis tim vyridit a co se tyce deti, tak je to individualni, malej pujde do skolky teprve, takze jezdit bude semnou :)

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 15:28
od Slid
Nicco píše:To je uplne jednoduche, mesta maju problem s prachom a tento problem riesi filter DPF. Proste od urciteho roku sa tam montoval, tak tam ma byt.
Casto sa hnevame na EU, ktora tie filtre zaviedla, tak tu mam taky priklad, ako by sa to riesilo na nasej urovni bez EU:

Brno 2011:
Prachové filtry pro autobusy? Brno je nechce
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... echce.html

Brno 2014:
"Město prý problém řeší. „Zabýváme se tím dlouhodobě. V současné době zpracováváme studii, na základě které chceme navrhovat změny. Také například ve spolupráci s dopravním podnikem řešíme nákup nových autobusů, které by životnímu prostředí tolik neškodily, nebo plánujeme další výsadbu zeleně," řekl vedoucí odboru životního prostředí z brněnského magistrátu Martin Vaněček."

A tak je to aj s nasim meranim emisii.

Nicco: to je furt dokola co rikas.......... :bebng:

jeste si zapomnel ale opsat, toto coz je dost zasadni

" Zastupitelé svoje rozhodnutí obhajují tím, že projekt nepovažují za dostatečně výhodný, a to i přesto, že město mělo doplatit pouze čtrnáct milionů korun. Zbytek by se zaplatil ze švýcarských fondů. „Filtry zachytí několik málo kilo popílku. Efekt takového opatření považuji za mizivý a není třeba na něj vyhazovat peníze,“ uvedl například náměstek brněnského primátora Ladislav Macek. Dalším argumentem byl fakt, že městský vozový park patří k nejmladším v republice.

Filtry podle mluvčí brněnského dopravního podniku Lindy Škrancové v současné době potřebuje asi sto padesát autobusů. Některé z nich však budou jezdit po silnici už jen dva nebo tři roky. „Autobusy pravidelně obnovujeme. Ročně bychom jich měli koupit osmadvacet, abychom splnili normu. Loni se nám to podařilo. Ty nové mají filtry už zabudované,“ uvedla Škrancová. "


Takze do 5ti let je upgrade autobusu po celem Brne.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 19:00
od foki
chtel bych te videt v MHD , dve deti za ruce , v zubech igelitka s nakupem , cim si stipnes listek ? :mrgreen:

a pro slida a vitu :

co by jsi delal kdyby ti treba odesel synchron na nejake rychlosti ? to by jsi tu prevodovku vykuchal a jezdil bez nej ?

nebo kdyby ti odesly zadni desky ? tak by jsi zadni brzdy odpojil


prosim o odpoved

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 19:52
od Slid
foki: precti si jeste jednou co jsem psal, asi si nepochopil co jsem psal, nebo ja to pisu blbe...

Ja se v zadnem pripade nezastavam lidi co kuchaji katy dpf atd. a jsem v zasade proti tomu, neni to spravne, vime to snad vsichni. Sam vykuchane nic nemam. Ale nahlizim na emisni problematiku jako na celek a nevinnim jednotlivce, ale koukam na celkovy problem, ktery je potreba nutne resit, o to mi slo.

Reagoval jsem na problem ve velkych mestech, jak si myslim, slo by uvolnit.
1. minimalizovat prujezdy centrem hlavnich tahu, cili obchvaty
2. z efektivnit mhd a mit co nejvetsi pokryti
3. vice zachytnych parkovist ( ZDARMA + sleva na MHD )
4. prujezd a vjezd do center mest pouze s normou Euro 4,
5. mit nastroje na mereni NOx STK, policie
atd. dalo by se pokracovat.

Dve deti, igelitku, stipat listek, nemuzu odpovedet. Mam jen jedno dite a litacku, takze jedno dite + jednu igelitku a pres rameno tasku s ntb stale jeste zvladam. :wink: Vice muzu rici casem :P

Co bych delal kdyby mi odesel synchron atd..... No pokusim se sehnat funkcni prevodovku a vymenim ji, novou ve Fordu kupovat nebudu. Pokud reagujes na DPF, tak pokud se mi zanese, kdy nepujde ani nucena regenerace, necham ho vycistit, uspesnot cisteni ja velika. :wink:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 20:23
od mikki
takže to zkusím jinak a odpovím ti
1.minimalizovat prujezdy centrem hlavnich tahu, cili obchvaty -tohle je na desítky let a stejně to nepůjde všude
2.z efektivnit mhd a mit co nejvetsi pokryti-jak to uděláš když jízda na nákup je rychlejší a levnější autem??
3.vice zachytnych parkovist ( ZDARMA + sleva na MHD )-krádeže na parkovištích je u nás problém všude
4.prujezd a vjezd do center mest pouze s normou Euro 4,-jestliže náš stát vytvoří desítky vyjímek tak to ztrácí smysl
5.mit nastroje na mereni NOx STK, policie-stát prostředky má ale nemá na to koule to hlídat,každý víme jak probíhají STK všude po republice

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 19.02.2014 22:11
od stano.
Podla toho, co citam sa ti, co kuchali, a aj odporcovia zhodnu na jednom:
Treba sprisnit kontroly a dodrzovat pravidla. Normy a pravidla maju platit pre vsetkych, celoplosne a rovnako.
A presne to tu cely cas opakujem. Nech sa to kontroluje poriadne. A ak na EK, pripadne namatkovej kontrole na ulici, bude mat vyssie hodnoty, tak zobrat papiere. BODKA. Ziadne uplatky za vybavenie EK.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 20.02.2014 13:50
od smoula
Nevím kam to dá, tak to dám se

http://www.autoforum.cz/technika/renaul ... na-sestky/

Konečně pořádný motor. Něco pro V12 :palec_nahoru:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 20.02.2014 14:39
od stano.
Turba, rovno dve. To budu "lacne" opravy :D
Další třecí ztráty redukuje Renault úpravou vaček DLC (Diamond Like Carbon).
Ten Carbon maju uz aj vo vypise technologii :D

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 20.02.2014 15:00
od smoula
:D

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 24.02.2014 18:05
od V12
Ten motor sa mi paci. bral by som ho hned. Ale ako novy a jazdit do konca zaruky, potom predat. Presne tak, ako EcoChrusta 1.0 namontovaneho v comkolvek tazsom, ako Fiesta.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 02.03.2014 20:40
od Nicco
http://www.autohit.cz/reportaze/40189-e ... o-na-emise
To by neboli Francuzi, keby nezvolili zase najvacsie komplikacie:
"Automobilky se však k tomuto problému postavily různě. Některé preferují jednodušší řešení (např. Mercedes-Benz nebo BMW) a hrdlo pro doplnění AdBlue je snadno přístupné: nachází se hned vedle víčka palivové nádrže. Těžkopádnější postup zvolili u Citroënu: močovinu budete dolívat ze speciálních lahviček (pouze jejich hrdlo pasuje na nádržku), které si musíte zakoupit jako náhradní díl."