IvanSt píše:Pro některé starší a obzvláště pak pro dinosaury není lehké přijmout fakt, že vývoj jde stále dopředu. I díky tomu nám na stejný výkon stačí poloviční lehké motory s mnohem menší spotřebou, než na sklonku milénia............................
Taky jsem dinosaurus, pro mne je lepsi poslouchat mnoho valcove motory, jako "oturbene babety" jak tu nekdo poznamenal. Od nepameti jsem koukal na F1 a proste mam ten zvuk v podvedomi a to co slysim ted

Motory jdou udelat i bez turba a vykon k 1000 koniku splnujici emise, daval jsem tu nekde odkaz, takze i mensi motor by sel udelat. Dnesni oturbene. motory(male), pokrok to je, ale slepa ulicka. A vykon ci kroutak? Staci procist par odkazu od Ballua i jinde a clovek pozna, ze vse neni tak jednoznacne. Kdo ma auto na 2-3 roky, tak je mu to jedno, ale treba pri mem najezdu +- 10-13k km/rok to nema smysl kupovat porad nove, kdyz to stare funguje a s EURO5.
K olejum, nikdo, kdo se tu vyjadroval nema pristup do zkuseben a k vysledkum jejich zkousek. Jen varite z vody a predpokladate, mozna dobre mozna spatne.

A to ani temy berlickami co "musi" vyrobci delat pro splneni emisnich norem, pomalu nedokazou. U starsich motoru, jako mam ja, bych veril vyrobci, u novych bych asi taky pochyboval, ale daval co rika vyrobce. Myslim, ze vetsi problem je chovani "ridicu" k motorum, jak typ oleje. Dnes uz neplati na dalku nafta a na kratke benzin. Slozitost motoru neni umerna evoluci.
