DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Odpovědět
Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 27.02.2009 13:04

ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od lewis » 27.02.2009 15:05

jamaka: No nevím, jak zjistíš vůli setrvačníku otvorem ze strany demontovaného startéru, když z této strany je viditelná a hmatatelná jen primární hmotová část setrvačníku pevně přimontovaná ke klice?......vůle povolených šroubů?.....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 27.02.2009 15:28

tak to sa teda mylis. rozober to a uvidis.

alebo som teda iny rambo a pretocil som teda kompresiu v motore obycajnym srobovakom - so dobryyyyyy :idea:


vůle povolených šroubů?..... - si robis srandu asi, ci?
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od lewis » 27.02.2009 19:51

Ne, nedělám si srandu....jen vím, že po demontáži startéru v otvoru vidíš část setrváku s "ozubeným věncem"....a ten je upevněn na primární straně hmoty pevně spojené s klikou, na druhou část setrvačníku (odpružené hmoty - kde se dá vypozorovat již vůle oproti části s ozubeným věncem) je namontována spojka s přítlačákem....ale to z otvoru po startéru nenahmatáš....nechci dělat chytrého....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 27.02.2009 21:45

chytreho robit nemusis, ale je to presne naopak ako si napisal.

POzri sa tu: su tu dva obrazky, jeden zotrvak je jedna strana na Focus a ten druhy kde je dosadacia cast plochy spojky (ten prvy) je z mondea. Funkcia a uchytenie je uplne rovnke. Co myslis, ktora z tychto stran je uchytena na pevno ku kluke?
Přílohy
zotr Mo 03 LUK 415016810.jpg
dvoj mas zotr Fo TDCi LUK 415018510.jpg
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od lewis » 27.02.2009 22:49

Ano na prvním obrázku je setrvák z mondea....je to pohled ze strany spojky,převodovky... a těmi velkými otvory (v druhé hmotě - sekundární) se prostrčí šrouby pro připevnění samotného setrváku (první hmota s ozubeným věncem) pevně ke klice....nechceš snad tvrdit, že startérem namáháš tlumící elementy a pružinu....to by totiž nastalo v případě o kterém jsi přesvědčen....na druhém obrázku je pohled od motoru (otvorem po startéru) a vše je pevně spojené včetně děrovaného plechu pro snímač otáček kliky....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 27.02.2009 22:55

tak este inac, skus hadat co som teda posuval? ano, presne ozubenie venca zotrvaku. A ten je uchyteny medzi cim? Azda mi nechces tvrdit ze dokazem srobovakom a dost malou silou potocit to uzubenie a teda pretocit kompresiu? A teda ak si myslis ze to teda bola vola v skrutkach zotrvaku, tak to by uz asi musel byt odtrhnuty, nie?
A dokonca je tu aj niekde hodeny pripsevok z polskeho focus fora s presnym popisom ako sa to ma urobit, len teraz to rychlo najst sa mi nejako nedari.
No nic, budem asi musiet zajtra nafotit zotrvak z oboch stran a urobit aj video.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od lewis » 27.02.2009 23:02

Zkus se tedy zítra na ten setrvák podívat....opravdu na tom druhém obrázku je pohled od kliky...jsou tam vidět (mezi otvory pro šrouby - hlavy šroubů jsou z druhé strany) 3 důlky pro 3 čepy (které jsou na klice) zajišťující správnou polohu setrvačníku s ohledem na snímač....zítra to zkoukni a poreferuj....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 27.02.2009 23:06

ale ja viem ze je to pohlad od kluky, ved som to pisal.

Ved to je prave to, ze volne sa otaca cast kde je veniec a ta je spojena so spojkou. A medzi touto castou a castou co je na pevno na kluke su pruziny ktore tlmia razy. Ty potrebujes tlmit medzi spojkou a prevodovkou.

DUfam ,ze zajtra sa dostanem k zotrvaku a natocim to.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od lewis » 27.02.2009 23:34

Jo v pořádku...zítra to natoč....já jsem o to začal rozepisovat, protože na začátku jsi se zmínil..."ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput."........právě že tím otvorem po startéru vidíš část, která je pevná vzhledem ke klice a s níž startér otáčí...druhá hmota je již odtlumená směrem k převodovce (ale otvorem nelze vidět...)......já osobně mám po výměně setrváku, spojky, ložiska (u Fokiho), ale nejsem zcela spokojen - vibrace,hluk (díly z Elitu)... zřejmě nějaký vadný nebo nevyvážený díl...budu se muset do toho ještě jednou podívat.....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 27.02.2009 23:39

praveze ked ten starter vyberies, tak pekne vidis na ozubenie venca a mozes s nim potocit do jednej aj do druhej strany. Musis to ozubenie vidiet, ved ako by inac tocil starter zotrvakom? :wink: :roll:

A ten diel z Elitu - znacka? Elit je len predajca a to neznamena nic. A ani vyrobca nemusi nic znamenat, mohol to byt akurat jeden horsi kus z 50ks. Uz par zotrvakov odislo a nikto sa nestazoval.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od lewis » 27.02.2009 23:45

Všechno od LUKu (na original dílech uvedeno MOTORCRAFT - LUK)..koukal jsem, že teď se dá u Elitu sehnat setrvák i od Sachsu.....možná mám opravdu jen smůlu na vadný díl....když jsem to porovnával s originálem..tak na pohled úplně stejné....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od tchifla » 28.02.2009 01:21

lewis píše:Jo v pořádku...zítra to natoč....já jsem o to začal rozepisovat, protože na začátku jsi se zmínil..."ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput."........právě že tím otvorem po startéru vidíš část, která je pevná vzhledem ke klice a s níž startér otáčí...druhá hmota je již odtlumená směrem k převodovce (ale otvorem nelze vidět...)......já osobně mám po výměně setrváku, spojky, ložiska (u Fokiho), ale nejsem zcela spokojen - vibrace,hluk (díly z Elitu)... zřejmě nějaký vadný nebo nevyvážený díl...budu se muset do toho ještě jednou podívat.....
lewis: Podla mna to co hovoris, dava zmysel.
jamaka: ked pootacas ten veniec aku ma volu? Podla mna na to aby prisla do uvahy nejaka kompresia musis spravit s klukou aspon pol otacky. Klukovou hradelou mozes podla mna vzdy pootocit nejaky ten centimeter po obvode bez vacsej namahy... :idea:
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
Kačud
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 14.11.2008 21:05
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od Kačud » 28.02.2009 15:07

milansputnik píše:Zdravím všechny. Mám focuse 2004 a 175000km. nevím jestli je to setrvák,ale při zhasnutí auta to trochu zarachotí,není to příliš velké. byl jsem s tím ve fordu a řekli, že setrvák odchází a možná i spojka,která ještě nebyla dělána. Horší je,že dnes ráno mě začalo auto při akceleraci vydávat rachot z pod kapoty.Nedělá to pokaždé a výkon šel dolů.Nemůže to souviset???
Děkuji Milan
Vítej do klubu kamaráde. :lol: Jinak pokud ti řekli ve Fordu že to bude setrvačník, tak věř, že to ten setrvačník nejspíš bude. Jsou to odborníci. A kolik ti řekli za opravu? A taky ti chcou vyměnit i spojku? Mě v jednom servisu chtěli měnit vše a v druhým jen setrvačník, oba autorizovaný.
Ford Focus Combi 2004 TDCI 74KW GHIA

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Příspěvek od jamaka » 28.02.2009 19:15

teraz som to pozeral - teda mam aj video, ale je v telefone.
No je to aj tak ako pise lewis (teda ze veniec je na pevno ku kluke a volna cast kde je dosadacia polcha spojky), a je to aj tak trochu ako pisem ja. Teda klukou urcite nepotocis nejakych 6cm(a viac) a ak mas zaradenu rychlost, tak dojdes do bodu kde to uz dalej nepojde, takze da sa to zistit. AKo som pisal, je k tomu komplet navod z polskeho focus fora, len teraz to niekde najst :idea:
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host