Stránka 9 z 30

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 13:04
od jamaka
ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput.

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 15:05
od lewis
jamaka: No nevím, jak zjistíš vůli setrvačníku otvorem ze strany demontovaného startéru, když z této strany je viditelná a hmatatelná jen primární hmotová část setrvačníku pevně přimontovaná ke klice?......vůle povolených šroubů?.....

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 15:28
od jamaka
tak to sa teda mylis. rozober to a uvidis.

alebo som teda iny rambo a pretocil som teda kompresiu v motore obycajnym srobovakom - so dobryyyyyy :idea:


vůle povolených šroubů?..... - si robis srandu asi, ci?

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 19:51
od lewis
Ne, nedělám si srandu....jen vím, že po demontáži startéru v otvoru vidíš část setrváku s "ozubeným věncem"....a ten je upevněn na primární straně hmoty pevně spojené s klikou, na druhou část setrvačníku (odpružené hmoty - kde se dá vypozorovat již vůle oproti části s ozubeným věncem) je namontována spojka s přítlačákem....ale to z otvoru po startéru nenahmatáš....nechci dělat chytrého....

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 21:45
od jamaka
chytreho robit nemusis, ale je to presne naopak ako si napisal.

POzri sa tu: su tu dva obrazky, jeden zotrvak je jedna strana na Focus a ten druhy kde je dosadacia cast plochy spojky (ten prvy) je z mondea. Funkcia a uchytenie je uplne rovnke. Co myslis, ktora z tychto stran je uchytena na pevno ku kluke?

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 22:49
od lewis
Ano na prvním obrázku je setrvák z mondea....je to pohled ze strany spojky,převodovky... a těmi velkými otvory (v druhé hmotě - sekundární) se prostrčí šrouby pro připevnění samotného setrváku (první hmota s ozubeným věncem) pevně ke klice....nechceš snad tvrdit, že startérem namáháš tlumící elementy a pružinu....to by totiž nastalo v případě o kterém jsi přesvědčen....na druhém obrázku je pohled od motoru (otvorem po startéru) a vše je pevně spojené včetně děrovaného plechu pro snímač otáček kliky....

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 22:55
od jamaka
tak este inac, skus hadat co som teda posuval? ano, presne ozubenie venca zotrvaku. A ten je uchyteny medzi cim? Azda mi nechces tvrdit ze dokazem srobovakom a dost malou silou potocit to uzubenie a teda pretocit kompresiu? A teda ak si myslis ze to teda bola vola v skrutkach zotrvaku, tak to by uz asi musel byt odtrhnuty, nie?
A dokonca je tu aj niekde hodeny pripsevok z polskeho focus fora s presnym popisom ako sa to ma urobit, len teraz to rychlo najst sa mi nejako nedari.
No nic, budem asi musiet zajtra nafotit zotrvak z oboch stran a urobit aj video.

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 23:02
od lewis
Zkus se tedy zítra na ten setrvák podívat....opravdu na tom druhém obrázku je pohled od kliky...jsou tam vidět (mezi otvory pro šrouby - hlavy šroubů jsou z druhé strany) 3 důlky pro 3 čepy (které jsou na klice) zajišťující správnou polohu setrvačníku s ohledem na snímač....zítra to zkoukni a poreferuj....

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 23:06
od jamaka
ale ja viem ze je to pohlad od kluky, ved som to pisal.

Ved to je prave to, ze volne sa otaca cast kde je veniec a ta je spojena so spojkou. A medzi touto castou a castou co je na pevno na kluke su pruziny ktore tlmia razy. Ty potrebujes tlmit medzi spojkou a prevodovkou.

DUfam ,ze zajtra sa dostanem k zotrvaku a natocim to.

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 23:34
od lewis
Jo v pořádku...zítra to natoč....já jsem o to začal rozepisovat, protože na začátku jsi se zmínil..."ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput."........právě že tím otvorem po startéru vidíš část, která je pevná vzhledem ke klice a s níž startér otáčí...druhá hmota je již odtlumená směrem k převodovce (ale otvorem nelze vidět...)......já osobně mám po výměně setrváku, spojky, ložiska (u Fokiho), ale nejsem zcela spokojen - vibrace,hluk (díly z Elitu)... zřejmě nějaký vadný nebo nevyvážený díl...budu se muset do toho ještě jednou podívat.....

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 23:39
od jamaka
praveze ked ten starter vyberies, tak pekne vidis na ozubenie venca a mozes s nim potocit do jednej aj do druhej strany. Musis to ozubenie vidiet, ved ako by inac tocil starter zotrvakom? :wink: :roll:

A ten diel z Elitu - znacka? Elit je len predajca a to neznamena nic. A ani vyrobca nemusi nic znamenat, mohol to byt akurat jeden horsi kus z 50ks. Uz par zotrvakov odislo a nikto sa nestazoval.

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 27.02.2009 23:45
od lewis
Všechno od LUKu (na original dílech uvedeno MOTORCRAFT - LUK)..koukal jsem, že teď se dá u Elitu sehnat setrvák i od Sachsu.....možná mám opravdu jen smůlu na vadný díl....když jsem to porovnával s originálem..tak na pohled úplně stejné....

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 28.02.2009 01:21
od tchifla
lewis píše:Jo v pořádku...zítra to natoč....já jsem o to začal rozepisovat, protože na začátku jsi se zmínil..."ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput."........právě že tím otvorem po startéru vidíš část, která je pevná vzhledem ke klice a s níž startér otáčí...druhá hmota je již odtlumená směrem k převodovce (ale otvorem nelze vidět...)......já osobně mám po výměně setrváku, spojky, ložiska (u Fokiho), ale nejsem zcela spokojen - vibrace,hluk (díly z Elitu)... zřejmě nějaký vadný nebo nevyvážený díl...budu se muset do toho ještě jednou podívat.....
lewis: Podla mna to co hovoris, dava zmysel.
jamaka: ked pootacas ten veniec aku ma volu? Podla mna na to aby prisla do uvahy nejaka kompresia musis spravit s klukou aspon pol otacky. Klukovou hradelou mozes podla mna vzdy pootocit nejaky ten centimeter po obvode bez vacsej namahy... :idea:

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 28.02.2009 15:07
od Kačud
milansputnik píše:Zdravím všechny. Mám focuse 2004 a 175000km. nevím jestli je to setrvák,ale při zhasnutí auta to trochu zarachotí,není to příliš velké. byl jsem s tím ve fordu a řekli, že setrvák odchází a možná i spojka,která ještě nebyla dělána. Horší je,že dnes ráno mě začalo auto při akceleraci vydávat rachot z pod kapoty.Nedělá to pokaždé a výkon šel dolů.Nemůže to souviset???
Děkuji Milan
Vítej do klubu kamaráde. :lol: Jinak pokud ti řekli ve Fordu že to bude setrvačník, tak věř, že to ten setrvačník nejspíš bude. Jsou to odborníci. A kolik ti řekli za opravu? A taky ti chcou vyměnit i spojku? Mě v jednom servisu chtěli měnit vše a v druhým jen setrvačník, oba autorizovaný.

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK

Napsal: 28.02.2009 19:15
od jamaka
teraz som to pozeral - teda mam aj video, ale je v telefone.
No je to aj tak ako pise lewis (teda ze veniec je na pevno ku kluke a volna cast kde je dosadacia polcha spojky), a je to aj tak trochu ako pisem ja. Teda klukou urcite nepotocis nejakych 6cm(a viac) a ak mas zaradenu rychlost, tak dojdes do bodu kde to uz dalej nepojde, takze da sa to zistit. AKo som pisal, je k tomu komplet navod z polskeho focus fora, len teraz to niekde najst :idea: