Stránka 9 z 30
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 13:04
od jamaka
ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 15:05
od lewis
jamaka: No nevím, jak zjistíš vůli setrvačníku otvorem ze strany demontovaného startéru, když z této strany je viditelná a hmatatelná jen primární hmotová část setrvačníku pevně přimontovaná ke klice?......vůle povolených šroubů?.....
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 15:28
od jamaka
tak to sa teda mylis. rozober to a uvidis.
alebo som teda iny rambo a pretocil som teda kompresiu v motore obycajnym srobovakom - so dobryyyyyy
vůle povolených šroubů?..... - si robis srandu asi, ci?
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 19:51
od lewis
Ne, nedělám si srandu....jen vím, že po demontáži startéru v otvoru vidíš část setrváku s "ozubeným věncem"....a ten je upevněn na primární straně hmoty pevně spojené s klikou, na druhou část setrvačníku (odpružené hmoty - kde se dá vypozorovat již vůle oproti části s ozubeným věncem) je namontována spojka s přítlačákem....ale to z otvoru po startéru nenahmatáš....nechci dělat chytrého....
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 21:45
od jamaka
chytreho robit nemusis, ale je to presne naopak ako si napisal.
POzri sa tu: su tu dva obrazky, jeden zotrvak je jedna strana na Focus a ten druhy kde je dosadacia cast plochy spojky (ten prvy) je z mondea. Funkcia a uchytenie je uplne rovnke. Co myslis, ktora z tychto stran je uchytena na pevno ku kluke?
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 22:49
od lewis
Ano na prvním obrázku je setrvák z mondea....je to pohled ze strany spojky,převodovky... a těmi velkými otvory (v druhé hmotě - sekundární) se prostrčí šrouby pro připevnění samotného setrváku (první hmota s ozubeným věncem) pevně ke klice....nechceš snad tvrdit, že startérem namáháš tlumící elementy a pružinu....to by totiž nastalo v případě o kterém jsi přesvědčen....na druhém obrázku je pohled od motoru (otvorem po startéru) a vše je pevně spojené včetně děrovaného plechu pro snímač otáček kliky....
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 22:55
od jamaka
tak este inac, skus hadat co som teda posuval? ano, presne ozubenie venca zotrvaku. A ten je uchyteny medzi cim? Azda mi nechces tvrdit ze dokazem srobovakom a dost malou silou potocit to uzubenie a teda pretocit kompresiu? A teda ak si myslis ze to teda bola vola v skrutkach zotrvaku, tak to by uz asi musel byt odtrhnuty, nie?
A dokonca je tu aj niekde hodeny pripsevok z polskeho focus fora s presnym popisom ako sa to ma urobit, len teraz to rychlo najst sa mi nejako nedari.
No nic, budem asi musiet zajtra nafotit zotrvak z oboch stran a urobit aj video.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 23:02
od lewis
Zkus se tedy zítra na ten setrvák podívat....opravdu na tom druhém obrázku je pohled od kliky...jsou tam vidět (mezi otvory pro šrouby - hlavy šroubů jsou z druhé strany) 3 důlky pro 3 čepy (které jsou na klice) zajišťující správnou polohu setrvačníku s ohledem na snímač....zítra to zkoukni a poreferuj....
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 23:06
od jamaka
ale ja viem ze je to pohlad od kluky, ved som to pisal.
Ved to je prave to, ze volne sa otaca cast kde je veniec a ta je spojena so spojkou. A medzi touto castou a castou co je na pevno na kluke su pruziny ktore tlmia razy. Ty potrebujes tlmit medzi spojkou a prevodovkou.
DUfam ,ze zajtra sa dostanem k zotrvaku a natocim to.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 23:34
od lewis
Jo v pořádku...zítra to natoč....já jsem o to začal rozepisovat, protože na začátku jsi se zmínil..."ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput."........právě že tím otvorem po startéru vidíš část, která je pevná vzhledem ke klice a s níž startér otáčí...druhá hmota je již odtlumená směrem k převodovce (ale otvorem nelze vidět...)......já osobně mám po výměně setrváku, spojky, ložiska (u Fokiho), ale nejsem zcela spokojen - vibrace,hluk (díly z Elitu)... zřejmě nějaký vadný nebo nevyvážený díl...budu se muset do toho ještě jednou podívat.....
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 23:39
od jamaka
praveze ked ten starter vyberies, tak pekne vidis na ozubenie venca a mozes s nim potocit do jednej aj do druhej strany. Musis to ozubenie vidiet, ved ako by inac tocil starter zotrvakom?
A ten diel z Elitu - znacka? Elit je len predajca a to neznamena nic. A ani vyrobca nemusi nic znamenat, mohol to byt akurat jeden horsi kus z 50ks. Uz par zotrvakov odislo a nikto sa nestazoval.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 27.02.2009 23:45
od lewis
Všechno od LUKu (na original dílech uvedeno MOTORCRAFT - LUK)..koukal jsem, že teď se dá u Elitu sehnat setrvák i od Sachsu.....možná mám opravdu jen smůlu na vadný díl....když jsem to porovnával s originálem..tak na pohled úplně stejné....
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 28.02.2009 01:21
od tchifla
lewis píše:Jo v pořádku...zítra to natoč....já jsem o to začal rozepisovat, protože na začátku jsi se zmínil..."ale to je taky problem zistit ci je v prdeli zotrvak?????? vyhodim starter, poznacim si na zotrvaku polohu a tocim s nim do niektorej strany kolko sa bude dat a zistim aku ma vychalku, ake je velka napr 6cm tak je kaput."........právě že tím otvorem po startéru vidíš část, která je pevná vzhledem ke klice a s níž startér otáčí...druhá hmota je již odtlumená směrem k převodovce (ale otvorem nelze vidět...)......já osobně mám po výměně setrváku, spojky, ložiska (u Fokiho), ale nejsem zcela spokojen - vibrace,hluk (díly z Elitu)... zřejmě nějaký vadný nebo nevyvážený díl...budu se muset do toho ještě jednou podívat.....
lewis: Podla mna to co hovoris, dava zmysel.
jamaka: ked pootacas ten veniec aku ma volu? Podla mna na to aby prisla do uvahy nejaka kompresia musis spravit s klukou aspon pol otacky. Klukovou hradelou mozes podla mna vzdy pootocit nejaky ten centimeter po obvode bez vacsej namahy...

Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 28.02.2009 15:07
od Kačud
milansputnik píše:Zdravím všechny. Mám focuse 2004 a 175000km. nevím jestli je to setrvák,ale při zhasnutí auta to trochu zarachotí,není to příliš velké. byl jsem s tím ve fordu a řekli, že setrvák odchází a možná i spojka,která ještě nebyla dělána. Horší je,že dnes ráno mě začalo auto při akceleraci vydávat rachot z pod kapoty.Nedělá to pokaždé a výkon šel dolů.Nemůže to souviset???
Děkuji Milan
Vítej do klubu kamaráde.

Jinak pokud ti řekli ve Fordu že to bude setrvačník, tak věř, že to ten setrvačník nejspíš bude. Jsou to odborníci. A kolik ti řekli za opravu? A taky ti chcou vyměnit i spojku? Mě v jednom servisu chtěli měnit vše a v druhým jen setrvačník, oba autorizovaný.
Re: DVOUHMOTOVÝ SETRVAČNÍK
Napsal: 28.02.2009 19:15
od jamaka
teraz som to pozeral - teda mam aj video, ale je v telefone.
No je to aj tak ako pise lewis (teda ze veniec je na pevno ku kluke a volna cast kde je dosadacia polcha spojky), a je to aj tak trochu ako pisem ja. Teda klukou urcite nepotocis nejakych 6cm(a viac) a ak mas zaradenu rychlost, tak dojdes do bodu kde to uz dalej nepojde, takze da sa to zistit. AKo som pisal, je k tomu komplet navod z polskeho focus fora, len teraz to niekde najst
