uv-pen píše:Dobry den pani, nechcem Vam tu zakladat novu temu tak pisem sem.
Rozmyslam nad novym autom a do volby spada aj FoFo 2 , benzin 1,6ka, kombi alebo hatch ale kedze maly hatch nema az tak maly kufor tak asi skor ten.
Zaujima ma udaj o 1,6 VCT co sa tyka premenliveho casovania, nedavno ako som cital ste riesili vymeny tychto komponentov, zaujimalo by ma ci je to nieco coho sa mam pri tomto motore obavat , pri akych kilometroch sa to vyskytuje alebo ci tie koliecka sa daju odrovnat neakym nespravnym zachadzanim ktoremu sa vyvarovat? pripadne ako pri kupe jazdenky zistim ci su vhodne na vymenu alebo vydrzia?
Zaujima ma to hlavne koli tomu ze je pre mna velmi dolezita spolahlivost tak ci radsej siahnut po slabsej 1,6ke. Nie som ziadny strelec, ale rezerva vykonu sa vzdy hodi tak som na vazkach.
Preto ak by mohli povedat majitelia VCT co uz maju odjazdenych nad cca 100 - 150tis ci menili alebo sa chystaju koliecka casovania menit?
Rozhodujem sa medzi SX4 4x4 a Hatch Focusom 2 od roku 2005 az 2008, pre SX4 hra 4kolka, a to je asi tak vsetko, pre Focus hra tempomat v beznej vybave, kufor o vyse 100litrov vacsi, a o malo lepsia spotreba.
Nakolko som zatial vsetky auta mal 2liter benzin a 4x4 tak som este neni uplne rozhodnuty pre predohrab ale vzhladom na posledne zimy, a moje jazdy, a to ze stvorkolku som realne vyuzil len ozaj obcasne, tak by som volil aj predohrab, uz si to len prehovorit aj v hlave
Dakujem za kazde info
Ked jazdenku Focusa, tak 1.6i 74kW - na tom sa nema co pokazit, je to vrazedne spolahlive auto. Kedze tu dost vela ludi popisuje problemy s TiVCT dlho pred planovanou vymenou rozvodov, tomu by som sa vyhol, tych 11kW sa aj tak prejavuje az nad 4000 otacok, kde sa bezne nejazdi (ked tak, tak iba na dialnici). Ford aj Renault ma VCT mechaniku od Densa, Suzuki podla vsetkeho tiez, ale zda sa, ze je spolahlivejsia.
Ked SX4 alebo Focus, pre mna je Suzuki je jasna volba a to aj napriek tomu, ze teraz jazdim na Focuse 2.0TDCI. Je pravda, ze Focus ma neprekonatelny podvozok, tato vyhoda je ale trochu iluzorna. Pokial jazdis predpisovo, jeho kvality nevyuzijes. A ked ich vyuzivas, koledujes si o pruser, pretoze ides za hranicou predpisov

Teraz nedavno som bol pozriet v bazosi jednu SX4 88kW - dovezena z HU, nikdy neburana v TOP stave. Burany samozrejme bol - vymena poloosi, ramena, tlmica a aj prevodovka sa mi zdala akosi novsia, nez motor. Nabeh kilometrov sa zdal realny. Co sa asi stalo ?

Previezol som sa v tom a bol som velmi prekvapeny, co to auticko na mokrej ceste dokazalo - akykolvek naznak nedotacavosti bol ihned korigovatelny dupnutim na plyn - pripojil sa zadok a auto slo hned tak, ako som chcel. Vo Focuse musim s vykonom bojovat, v SX4 som sa s nim doslova a do pismena pohraval. V 90-tke tocil cca 2400 otacok, co pri dialnicnej 130tke cini velmi prijemnych 3500, aj to je hodnota lepsia, ako v pripade Focusu 1.6i, danou za to je nutnost podradovat pri kazdom zrychlovani, pretoze v tychto otackach je ten motor mrtvy a vsetko trva vecnost.
Kedze bolo auto zborene, nebral som ho. No v kazdom pripade na mna urobilo vynikajuci dojem. Ten nebol pokazeny ani dost malym kufrom, mensim, ako FFII hatch.
4x4 > 4x2
Sorry za OT.