Stránka 83 z 330

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 13:16
od Ahmed
vrzz píše:mam 1,6 16v z roku 2000 combi
a jezdim tak 6,2 - 7,5 l/100km, ale nemam palubni pocitac, proto bych se rad zeptal toho kdo ho ma.
Jaka je spotreba na rovnem useku pri zarazenem 5 stupni, pri udrovani konstatntni rychlosti: 90, 110, 130, 150 km/h

dekuji moc za odpoved:)
Tohle ti nikdy nikdo nerekne, ponevadz bez tempomatu to nema smysl a porovnat by se i tak dala akorat prumerna spotreba na stejnem useku za stejnych podminek (vitr, mokro, atd.).
Nema smysl strilet nejake cisla, tohle zjistis jenom v laboratornich podminkach :wink: Jeden den muzes jet za 5,5l, druhy den ti foukne vitr a jedes za 6,9l nebo seslapnes plyn o 5mm vice a je to uplne nekde jinde...
Akorat ti reknu to, ze mirne z kopce nebo na rovine budes mit nejnizsi spotrebu pri 80km/h, do 100 se to da, pak to jde hodne nahoru. Pokud jedes do kopce, muze byt 80km/h na 5 horsi nez 110 na 5ku :wink:
S mojim naftakem pri jizde po dalnici rychlost 80km/h 4,4l prumer, 90km/h 4,6l, 100km/h 4,9, 110km/h 5,2, 130km/h 5,5l. Je to stejny usek nekolikrat v prumeru.

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 13:34
od vrzz
diky moc, akorat ze ty mas jinej motor.
Me jde s spis o to o kolik se zvedne spotreba treba z 100 na 130km/h
to ze jednou je to tak a podruhy jinak je jasny,ale rozdil musi byt vicemene stejny...

To ze to ma mensi spotrebu do kopce treba pri 80 nez pri 110 je zajimavy.
Je to asi tim ze motor ma optimalnejsi vyssi otacky a nemusi se tolik trapit s kopcem?
Trochu je to nelogicke kdyz ma vyssi otacky a nizsi spotrebu, ale obcas to tak citim ze to jede lehceji pri vysssich rychlostech:)

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 13:44
od killerhammer
ja som raz isiel tu istu trasu BB-ZV tam aj naspat, cca rovnakou rychlostou, cca rovnaky profil cesty, a mal som rozdiel v spotrebe viac ako 2L/100km :!: a bolo to sposobene iba vetrom :!: ktory fukal na ceste tam spredu a naspat zasa zozadu :idea: 8)

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 13:45
od chmelko
vrzz:okamžitu spotrebu je fakt hlupost riešit..
zvýšene otačky niesu stale zavisle na vstriku paliva ale aj napr.na sklone cesty...
chod dole a kopcom a toč 3000otačok, chod hore toč 3000 otačok a uvidíš či bude rozdiel
tiež pri dosiahnuti a udržovani otačok budeš mat inu spotrebu ako pri ich dosiahnuti..zotrvačnost, gravitacia a pod

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 13:48
od killerhammer
presne tak, spotreba je dana odporom prostredia v ktorom sa auto pohybuje.
aku velku silu musi vyvinut aby islo tak, ako si ty v danom momente zelas 8)

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 14:19
od vrzz
me slo o to jestli pri danych podmickach kdyz pojedu po dalnici 110 nebo 140 o kolik zhruba bude vyssi spotreba....?
Jede o konkretni pripad a spotreba musi byt zhruba treba o 2-3 lity vyssi... (ta tak se jen ptam jestli mate zkusenost o kolik treba)
to ze fouka a sou na dalnici kopce, predjizdeni, ruzne pneu je jasne....
Ja si spocitm spotrebu vdy jen na celou nadrz tak nevim presne no:)

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 14:27
od chmelko

Re: Spotřeba

Napsal: 26.06.2008 21:24
od Ahmed
No, myslel jsem to tak ze treba pri tech 80km/h jsou otacky male na to (cca 1500ot. ?), aby byl motor schopny ten kopec vytahnout a tim padem muze byt spotreba o dost vyssi, nez kdyz to pojedes treba 110km/h s 2500ot.
Cim vyssi rychlosti pojedes, tim tezsi je tu rychlost udrzet (vitr, kopec, mokro, atd.), takze pocitej s tim, ze ve 150km/h to klidne muze byt +2l, protoze to uz mas plyn skoro na podlaze a urcite podstatnejsi cast cesty. Tady je podle me vyhoda motoru s velkym vykonem/obsahem - 1,8 2,0, atd., myslim, ze o tolik spotreba stoupat nebude, jako u slabych motoru.

Re: Spotřeba

Napsal: 28.06.2008 08:13
od dj-vozi
moje spotřeba je 7 až 8 a to si jízdu vychutnávám ale myslím si že se s tím dá jezdit i za 6,5 a nebo naopak klidně i 12 focus vysoké otáčky přímo miluje protože dostane pořádně nažrat :D

Re: Spotřeba

Napsal: 04.07.2008 13:17
od Chobby
Ahmed píše:No, myslel jsem to tak ze treba pri tech 80km/h jsou otacky male na to (cca 1500ot. ?), aby byl motor schopny ten kopec vytahnout a tim padem muze byt spotreba o dost vyssi, nez kdyz to pojedes treba 110km/h s 2500ot.
Cim vyssi rychlosti pojedes, tim tezsi je tu rychlost udrzet (vitr, kopec, mokro, atd.), takze pocitej s tim, ze ve 150km/h to klidne muze byt +2l, protoze to uz mas plyn skoro na podlaze a urcite podstatnejsi cast cesty. Tady je podle me vyhoda motoru s velkym vykonem/obsahem - 1,8 2,0, atd., myslim, ze o tolik spotreba stoupat nebude, jako u slabych motoru.
Hlavně je to taky tím, že při 80km/h na 5 ještě "nejde" turbo, kdežto při těch 110km/h na 5 již ano a je v oblasti největšího kroutícího momentu... dá se spekulovat všelijak :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 09.07.2008 07:04
od Stehnak
Za "cerven na 100 oktanech":
3600 km (70% dalnice, 25% mimo, 5% mesto)
7l/100 km
nejlepsi spotreba: Brno -> Praha -> Plzen -> Nemecko; naklad i s lidma tak 300kg vse dalnice
6,6l/100 s klimou, cestovni rychlost do 100km/h
Jinak jsem uz zase z5 na N95 bo si myslim ze 100oktanu do mesta je zbytecnej prepych.

Re: Spotřeba

Napsal: 09.07.2008 07:06
od Boban
Tak to je moc pěkná spotřeba :-)

Re: Spotřeba

Napsal: 09.07.2008 07:09
od Stehnak
Muze za ni (tech 6,6) tatka moji pritelkyne (my jeli za nim), ktery na spotrebu jezdit umi. Jezdi s fabou 1,4 i kolem 5 litru...

Re: Spotřeba

Napsal: 09.07.2008 08:14
od Skubi
tak mě se teď taky povedlo 6,6l :wink:
Praha-Vranov(s klimou)
Vranov-Přerov-Vranov
Vranov-Přerov(2x kolo na střeše)
okresky do 90km/h
dálnice a rychlostky kromě předjíždění kolem 120km/h
tankováno u Agipu N95

ovšem nádrž předtím 7,4
Přerov-Brno-Přerov(s klimou) kolem 130km
couračky kolem Přerova
Přerov-Vranov(2x kolo na střeše + klima) kolem 120km/h
Vranov-Praha(dálnice s klimou) kolem 140km/h
průjezd (popojíždění) Prahou
tankováno u Hypernovy N95

takže se dá jezdit rozumně, když se chce :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 09.07.2008 08:18
od zewl
Skubi píše:...takže se dá jezdit rozumně, když se chce :wink:
ale vydrz to cukani nohy na plynu 8)