Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 08.01.2021 08:17

takove clanky, kde clovek musi pocitat, protoze autor mota dohromady cisla a procenta, mam rad - u cteni se nenudim :)

prodej v Norsku za rok 2020:
celkem: 141 412
ciste elektro: 76 789
ciste fosilni palivo: 10 606
kombinace: 54 017

a uvazovana meta 500 000 elektrickych aut v sobe zahrnuje samozrejme i kombinovane pohony (celkem je v Norsku registrovano skoro 5 000 000 aut) ... tady nazorne vidime, co udela s prodeji statni regulace (od roku 2025 plati zakaz registrace ciste spalovacich aut, od roku 2015 se neplati za elektro auto zadne poplatky ani DPH - cca 35% z ceny, za elektro auta se neplati parkovne, myto, trajekty) - nevim, jestli to za ty penize stoji ... navic ty dotace jsou ziskany za statni prodej ropy a plynu :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 08.01.2021 10:34

Ten clovek dela zavery z dat
Všechny nové osobní vozy na benzín tvoří 2,7 % a ty naftové 4,8 %. Dohromady tak dostáváme číslo 7,5 %, které jasně naznačuje, že auta na fosilní palivo už nejsou v Norsku žádoucí a už vůbec ne vyhledávaná.
nerekne proc :dih: spalovaci auta maji takove dane, ze se nevyplati je koupit, jsou drazsi jak elektro. Nedavno jsem cetl clanek, jak si koupil tusim Mustanga a cenu auta i s dovozem zaplatil 2x, to se pak honi cisla, nehlede na to, ze natazene draty ze sklepa u panelaku nejsou asi to prave orechove.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3110
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 08.01.2021 10:55

Náhodou, tuhle jsem si dětma udělal tour po hřištích po městské části a našel jsem na sídlišti hned 3 nabíjecí místa od PRE :shocked:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4021
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 18.01.2021 09:37

https://www.auto.cz/video-jak-si-zvykam ... lfu-137595
Jojo, tohle je něco o čem jsem tu psal v souvislosti s novou Oktávkou, kterou bych za některý věci nejraději napálil do stromu :roll:

Třeba to jak se tam kolem 5. minuty hlasově "pere" s tím, aby auto zaplo vyhřívání sedačky. V tomhle jsem asi staromilec a zlatý tlačítka.
Ale abych nehanil jen koncern, hlasový ovládání Sync3 je občas taky vtipný, že bych to používal při delších cestách čistě pro pobavení jako vložku mezi muziku, abych neusnul.

Mně se líbí, kam to došlo a kam to půjde, možnost nastavit si v autě kde co, mít tam parádní multim. systém, ale proboha PROC? mam ovladat zcela zakladní veci jako ventilator nebo klimu nekde v podmenu menu, který je tam pro jiný menu? :puke_r:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 18.01.2021 09:38

https://cnn.iprima.cz/jakoby-nebyly-pri ... nici-17204

tak limity nesplnil (nastesti) nikdo ... treba dojde k prehodnoceni pozadavku :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4962
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 18.01.2021 10:31

Ti neuhnou ani o píď.Pomalu a jistě se začínají cenově sbližovat elektra a fosilní auta.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 19.01.2021 11:23

https://www.autoforum.cz/predstaveni/na ... tromobilu/?

vyhlazovani spicek :dih: nebo
Dobíjení aut je energeticky náročné. Pro představu - kdyby i relativně pomalé, 20minutové dobíjení akumulátorů pomocí nejsilnější současné dobíječky, jaká stojí třeba v Lipsku, využilo 5 400 Porsche Taycan současně, spotřebovalo by to veškerou kapacitu celé jaderné elektrárny Temelín. A to je otázkou, co za síť by bylo třeba, aby k nim takové množství energie za takový čas doputovalo.
asi dopadnem jak na Kube a budem udrzovat spal. auta desitky let(ironie) :roll:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 19.01.2021 11:29

zakon na vyhlazovani spicek existuje i u nas - je jasne dane, co se odpoji pri nedostatku vykonu ... u sousedu jsou oproti nam napred a vyslovne uz uvadeji dobijeni elektroaut
s benzinem/naftou je to stejne - pokud by prestaly dodavky ropy a vyroba paliv, statni hmotne rezervy taky maji rozpis, koho a jak zasobovat :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 19.01.2021 11:31

... takze s elektroautem si musis poridit jeste fotovoltaiku ... mozna az zvladneme efektivnejsi fotovoltaiku, tak budes mit panel na strese a kapote (htb nebudou mit sanci :wink: ) a nebudes parkovat v podzemni garazi ale na strese :perfect:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 19.01.2021 11:39

jenze s benzinem alias ropou je ten problem tak jednou za kolik let, ci desitky let, ale s energii? Rakusaci museli minuly rok 240x spoustet "neekologicke" elektrarny + nakupovat i od nas, aby predesly uplnemu vypadku, v tom je ten problem, nenachystana sit a zdroje, vykyvy v siti atd. :nixw:

jojo, taky jsem cet neco o domacim atom. reaktorku :)
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3110
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 19.01.2021 13:09

Karel Capek: Tovarna na absolutno? :mrgreen:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 20.01.2021 08:26

YouTube Video

prof. Ing, Jan Macek, DrSc. (CVUT) k elektromobilum
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 20.01.2021 18:18

Pan profesor: spotřeba elektromobilu nižší střední třídy je něco pod 20 kwh
Reálný běžný provoz: kolem 15
Moderátor: pojďme vzít 30 :lol:
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pbjun » 20.01.2021 18:43

Tak mi by se elektro auto docela líbilo. ALE!
Hodilo by se to pro ženu, ráno jede 20km do práce odpoledne 20km z práce.
Samozřejmě by musely být soláry na střeše doma + baterie, musely by být soláry na střeše v práci + baterie. Tím pádem by to celé mělo smysl. Servis na elektro autě defacto není, brzdy vydrží nesmysl, jen gumy. Pokud by bylo nabíjení v rámci zaměstnání zadarmo případně aspoň doma ze solárů tak paráda. Problém je, že nejlevnější dostačující auto pro ženu je okolo 700tis nové :D A tím pádem se to prostě nikdy nevyplatí.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 21.01.2021 06:27

Soláry na střeše... k čemu? Abys to z nich dobíjel? 1) by ta energie nestačila a 2) nevím jak dneska, ale dřív se prostě vyplatilo tu energii prodávat do sítě, protože výkupní cena byla vyšší než za jakou tu elektřinu nakupuješ.

Elektroauto je drahé jak pes a ještě pár let bude. Jestli se jednou dostane cena na nějakou rozumnou cifru, tak určitě energie nebude zadarmo; to ostatně není ani dneska, jo, možná u tesly nebo porsche taycan, kde máš "doživotní nabíjení zdarma", ale to si v podstatě předplatíš v ceně auta.

Servis na elektroautě samozřejmě nějaký je, elektronika taky není na věky, všechno se může porouchat. Pokud jde o ty brzdy, ty se sice šetří, jenže to naopak znamená, že zatuhnou, zareznou, když se nepoužívají (= zadní brzdy, to se stává po letech i u klasických aut).

Finančně to samozřejmě nevychází vůbec dobře, na 40km denně se nevyplatí ani nové benzínové auto, ojeté elektrické zas bude mít špatné baterie. Ojetá Tesla stojí pořád milion a když to stojí kolem 200 000, tak je to nějaký leaf, peugeot ion nebo smart s dojezdem 80-100km.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti