Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.01.2021 06:44

no spotreba 20kWh/100 je podle me prumer, leto klima v zime topeni, kdyz vemu nabijeni na rychlonabijecce to je 1kWh/8 Kc dnes a kolik v budoucnu :nixw: a to neberu v potaz ztraty pri nabijeni, solary doma to nevyresej, pokud chci mit i poradnej dojezd, tak to vypada tak na domaci atom. elektrarnu a poradne draty aby tech 100kWh namlatila do baterky, nejvic me dostalo 100km a 200kg baterka :roll: :lol: jako auto kolem komina mozna, jak je tu psano, ale jako auto na delsi trasu ani nahodou, pokud clovek nechce stravit mladi na nabijeckach, tedy pokud nevyresi rychlost nabijeni a vahu baterek, dnesni technologie ma snad +- jen co se tyce rychlosti nabijeni Porsche. Mozna Tesla uz prijde s novym typem baterek(co slibuje uz dlouho) co maj vetsi kapacitu a mensi vahu.
Nejvic me vzdycky rozesmeje jak rikaji, cestou se stavim na benzince, dam si kafe a mam nabito na x-km, jo par elektroaut dnes, ale staci se podivat na parkoviste pred nak. centry a predstavit si jak vsichni nabijeji pri navsteve tech center :mrgreen: osobne neverim ze do deseti let vymysli technologie co odstrani tyhle nedostatky, pak nam opravdu zbyde jen autobus(elektro) a stat se cyklozm.... :wink: zakaz vyroby spal. motoru je blbost, nevim jak tim urychli vyvoj kdyz uz dnes mate auta o 20-50% drazsi, schvalne jsem koukal kolik bych platil dnes za +- stejnou vybavu, mne to vyslo + 100k :nixw: a dat meloun za elektro, kolik je to "jen" cistych platu? mozna za 10 let bude i jina technologie vyladena, ze elektro bude zastarale, vzdyt elektroauta uz tu byla pred spalovacim motorem :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 21.01.2021 07:39

pkadecka píše: 21.01.2021 06:27 Soláry na střeše... k čemu? Abys to z nich dobíjel? 1) by ta energie nestačila a 2) nevím jak dneska, ale dřív se prostě vyplatilo tu energii prodávat do sítě, protože výkupní cena byla vyšší než za jakou tu elektřinu nakupuješ.
takhle uz to davno nefunguje - musis vyrobit a spotrebovat ci ulozit do baterii (pak dostanes zaplaceno), o prebytky neni zajem (kazi rovnovahu site)
pkadecka píše: 21.01.2021 06:27 Finančně to samozřejmě nevychází vůbec dobře, na 40km denně se nevyplatí ani nové benzínové auto, ojeté elektrické zas bude mít špatné baterie. Ojetá Tesla stojí pořád milion a když to stojí kolem 200 000, tak je to nějaký leaf, peugeot ion nebo smart s dojezdem 80-100km.
a na 40km denne Ti dojezd 80-100 nestaci? :nixw:
jako druhe auto do rodiny dojezd do 100 km staci bohate (prvni je samozrejme spalovak :) )
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 21.01.2021 08:20

Na spritmonitor.de je to zhruba:
elektro: 16,6 kWh / 100km
hybrid (benzín): 5,6 l / 100 km
diesel: 6,9 l / 100 km
benzín: 7,7 l / 100 km

Postavit X dobíjecích stanic, je řešitelné poměrně jednoduše, samozřejmě to nebude zadarmo a někde se to musí projevit (cena za nabíjení). Rychlonabíjecí stanice je mnohem dražší než obyčejná třífázová zásuvka, opět, projeví se to na ceně za nabíjení. S tím souvisí i jak tam tu energii přivést, není to jen o zásuvce na zdi.

Postavit novou jadernou elektrárnu, to je taky řešitelné, samozřejmě se nepostaví za týden a taky to není zadarmo...

Co je řešitelné hůř, to je to elektrické auto, resp. jeho baterie a nabíjení. Rychle nabít se umí jen některá auta, určitě ne všechna. A každý takový rychlý cyklus zkracuje životnost baterie. Dál je to otázka bezpečnosti, rychle nabít znamená i rychle ohřát.

Ani kdyby nezáleželo na penězích, dojezd nejde zvyšovat do nekonečna, protože větší baterie = větší hmotnost (a větší spotřeba energie). Takové teoretické auto by prostě narazilo na strop, kdy přidáváním dalších baterií roste hmotnost celého auta, že už nemá smysl je tam přidávat...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 21.01.2021 08:33

ZaQik píše: 21.01.2021 07:39 a na 40km denne Ti dojezd 80-100 nestaci? :nixw:
jako druhe auto do rodiny dojezd do 100 km staci bohate (prvni je samozrejme spalovak :) )
V kategorii 10-letých aut si můžeš koupit za 100 000 focuse nebo za 250 leafa s reálným dojezdem 80-100km. Baterie bude dál degradovat a za dalších 5 let budeš řešit jestli těch 40km denně dojedeš bez toho, abys auto tlačil i očima.

A to mě napadají takové srandy, jako že ráno přijdeš k autu a z nějakého důvodu se to přes noc nenabilo, buď jsi zapomněl, nebo spadl jistič, nebo vypadl proud... Včera jsi najel 40km, takže ti z dojezdu 100km zbylo 40-60 = slušný adrenalin, jestli odpoledne nepojedeš z práce na laně.

Nebo to sice nezapomeneš nabít, ale cestou tě potká uzavírka, kvůli které budeš muset jet o 15km delší trasu... to už není 2x20, ale 2x35 = 70km. V bateriích máš 80km.

A koupit si jako druhé auto nového leafa za 1 000 000, když to první byla třeba nová oktávka za 500 000? Druhé auto do rodiny se obvykle kupuje levnější než to první :mrgreen:
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 21.01.2021 08:58

pkadecka píše: 21.01.2021 08:33 A to mě napadají takové srandy, jako že ráno přijdeš k autu a z nějakého důvodu se to přes noc nenabilo, buď jsi zapomněl, nebo spadl jistič, nebo vypadl proud... Včera jsi najel 40km, takže ti z dojezdu 100km zbylo 40-60 = slušný adrenalin, jestli odpoledne nepojedeš z práce na laně.
to je teda argumentace :roll:
u spalovaku mi klekla baterka, zena zapomnela natankovat a sviti na me dojezd 0km (benzinka je treba 10km), zamrzla mi nafta, ... u kazdeho typu neco najdes, ale bud trochu ferovejsi ... na do 20km bych elektroauto klidne odtahl na lane (neni to tak dlouha cesta na jeho uvareni :) )

az bude elektrickych ojetin vic, tak cena klesne ... navic nove elektroauta si kupuji hlavne lide ve mestech (teoreticky maji vyssi prijem, chteji vypadat jako ekologove, maji parkovani zdarma, ...), ale jako ojeta (nizsi kapacita baterie) konci prave v primestskych aglomeracich jako druhe auto v rodine :wink:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4023
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 21.01.2021 09:14

Stejně je to nakonec všechno o ceně ... že by se nám všem hodilo elektroauto jako druhý do rodiny pro manželku, to čtu všude, ale ty ceny jsou zatím prostě celkem brutál.

Bohužel s tím jak přibejvaj, tak se zatím moc neděje to, co by jeden čekal a že půjde cena pomaličku dolu. Naopak celkem zásadně stoupaj ceny "normálních" aut.

Pro většinu lidí by to na běžný dojíždění do práce a po nákupech bylo ideální, dojezd je pro tohle využití úplně v pohodě. Nabíjení doma (tedy u RD) není problém. Rozhodne to nakonec stejně asi direktiva zhora a ceny snad taky jednou půjdou dolu...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.01.2021 09:39

Stejne by me zajimalo jak chteji udelat to "vyhlazovani spicek", to jako vypnout proud celkove v urcite oblasti? Nebo dalkove jen ty rychlonabijecky, jenze jak to udelaj u RD co budou nabijet taky velkym odberem?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4023
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 21.01.2021 09:43

https://www.auto.cz/novy-ford-mustang-d ... ace-137703
Tady máte budoucí vývoj :roll:
Kdo chce ten 5.0, tak má ještě pár let ... pak už jen bzučák :mrgreen: Samo je to jen spekulace, ale nedivil bych se, kdyby kolem 2028-2030 bylo na elektriku vše.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 21.01.2021 09:47

Karel2 píše: 21.01.2021 09:39 Stejne by me zajimalo jak chteji udelat to "vyhlazovani spicek", to jako vypnout proud celkove v urcite oblasti? Nebo dalkove jen ty rychlonabijecky, jenze jak to udelaj u RD co budou nabijet taky velkym odberem?
Pozri si aktualne tarify od distribucky, podmienky, zapojenie, ovladanie zataze. Pribudne dalsia, wallbox na elektroauto. Je mozne, ze to bude vediet fungovat aj opacnym smerom, dodavat energiu do siete.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.01.2021 09:50

takze auto-auta budou vyrovnavat spicky? no to se muze stat, ze rano clovek prijde k autu(doma) a ikdyz bude na dratu, tak nabity nebude :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 21.01.2021 10:00

Bude. Ani teraz sa realne nepouziva 100% kapacita baterie. Vzdy je tam rezerva od vyrobcu.
Ak budes mat auto s dojazdom povedzme 400km, ale vies, ze skoro stale jazdis 20km tam a 20km naspat, za nizsiu cenu nabijania by si sa vedel podelit o cast kapacity baterie? Ak pojdes niekde na dlhy vylet, nechal by si to nabit do plna.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 21.01.2021 10:10

Karel2 píše: 21.01.2021 09:39 Stejne by me zajimalo jak chteji udelat to "vyhlazovani spicek", to jako vypnout proud celkove v urcite oblasti? Nebo dalkove jen ty rychlonabijecky, jenze jak to udelaj u RD co budou nabijet taky velkym odberem?
vypnou rychlonabijecky, resp. je prepnou na pomale nabijeni ... uplne vypnuti by prislo na radu az v dalsim kroku k udrzeni soustavy ... pokud mas doma rychlonabijecku, tak o tom dodavatel energie vi a jeji samostatna regulace zatim neni mozna, ale uz existuji dalkove ovladana zarizeni, ktera Ti casem domu vnuti a budou moci odpojit i Tvoji domaci rychlonabijecku (nebo zpomalit) ... takze nabijeni klasicky ze zasuvky pres noc bude jistota :)

take se da ovladat zarizeni primo pres rozvod elektriny, ale to by muselo byt dalkove ovladane vysilaci zarizeni na ulicnim trafu a Tvoje rychlonabijecka s nim komunikovat (mozna to uz dnes umi, jen se o tom nevi :nixw: )
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 21.01.2021 10:11

ZaQik píše: 21.01.2021 08:58 to je teda argumentace :roll:
u spalovaku mi klekla baterka, zena zapomnela natankovat a sviti na me dojezd 0km (benzinka je treba 10km), zamrzla mi nafta, ... u kazdeho typu neco najdes, ale bud trochu ferovejsi ... na do 20km bych elektroauto klidne odtahl na lane (neni to tak dlouha cesta na jeho uvareni :) )
Jenže i s vybitou baterkou natočíš auto přes kabely nebo za půl hodiny na nabíječce ji oživíš, abys odjel. 10km k benzínce dojedeš i se skoro prázdnou nádrží, v nejhorším si vezmeš kanystr a pojedeš stopem. Vybité elektroauto je jen drahé těžítko a na dobití potřebuješ pár hodin.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6861
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 21.01.2021 10:14

Treba ta primeska auta s dojezdem 100-150 km, u tech vetsich, dobijenych doma, je perfektni vec pro barak ze ho udrzi v provozu i bez elektriny, ovsem napr. nahulakam baterku na nabijecce a doma mne ji "vycucne" vyrovnavani spicky, tedy ja ji nakoupim za 5-8Kc a doma ji dam do site za kolik, za 1kc? Je to sice dovedene ad absurdum, ale stejne. :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24565
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 21.01.2021 10:18

stano. píše: 21.01.2021 09:47Je mozne, ze to bude vediet fungovat aj opacnym smerom, dodavat energiu do siete.
tohle uz realne existuje, ale problem je s placenim pretoku z auta pryc, takze se to nepouziva ... pribuzny ma na strese fotovoltaiku a ve sklepe baterii a k baterii pripojene elektroauto a kdyz potrebuje, tak dokaze z baterky fotovoltaiky i z baterky auta provozovat domacnost ... jak to ma se smlouvou s dodavatelem elektriny, netusim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti