


Nejvic me vzdycky rozesmeje jak rikaji, cestou se stavim na benzince, dam si kafe a mam nabito na x-km, jo par elektroaut dnes, ale staci se podivat na parkoviste pred nak. centry a predstavit si jak vsichni nabijeji pri navsteve tech center




takhle uz to davno nefunguje - musis vyrobit a spotrebovat ci ulozit do baterii (pak dostanes zaplaceno), o prebytky neni zajem (kazi rovnovahu site)pkadecka píše: 21.01.2021 06:27 Soláry na střeše... k čemu? Abys to z nich dobíjel? 1) by ta energie nestačila a 2) nevím jak dneska, ale dřív se prostě vyplatilo tu energii prodávat do sítě, protože výkupní cena byla vyšší než za jakou tu elektřinu nakupuješ.
a na 40km denne Ti dojezd 80-100 nestaci?pkadecka píše: 21.01.2021 06:27 Finančně to samozřejmě nevychází vůbec dobře, na 40km denně se nevyplatí ani nové benzínové auto, ojeté elektrické zas bude mít špatné baterie. Ojetá Tesla stojí pořád milion a když to stojí kolem 200 000, tak je to nějaký leaf, peugeot ion nebo smart s dojezdem 80-100km.
V kategorii 10-letých aut si můžeš koupit za 100 000 focuse nebo za 250 leafa s reálným dojezdem 80-100km. Baterie bude dál degradovat a za dalších 5 let budeš řešit jestli těch 40km denně dojedeš bez toho, abys auto tlačil i očima.ZaQik píše: 21.01.2021 07:39 a na 40km denne Ti dojezd 80-100 nestaci?![]()
jako druhe auto do rodiny dojezd do 100 km staci bohate (prvni je samozrejme spalovak)
to je teda argumentacepkadecka píše: 21.01.2021 08:33 A to mě napadají takové srandy, jako že ráno přijdeš k autu a z nějakého důvodu se to přes noc nenabilo, buď jsi zapomněl, nebo spadl jistič, nebo vypadl proud... Včera jsi najel 40km, takže ti z dojezdu 100km zbylo 40-60 = slušný adrenalin, jestli odpoledne nepojedeš z práce na laně.
Pozri si aktualne tarify od distribucky, podmienky, zapojenie, ovladanie zataze. Pribudne dalsia, wallbox na elektroauto. Je mozne, ze to bude vediet fungovat aj opacnym smerom, dodavat energiu do siete.Karel2 píše: 21.01.2021 09:39 Stejne by me zajimalo jak chteji udelat to "vyhlazovani spicek", to jako vypnout proud celkove v urcite oblasti? Nebo dalkove jen ty rychlonabijecky, jenze jak to udelaj u RD co budou nabijet taky velkym odberem?
vypnou rychlonabijecky, resp. je prepnou na pomale nabijeni ... uplne vypnuti by prislo na radu az v dalsim kroku k udrzeni soustavy ... pokud mas doma rychlonabijecku, tak o tom dodavatel energie vi a jeji samostatna regulace zatim neni mozna, ale uz existuji dalkove ovladana zarizeni, ktera Ti casem domu vnuti a budou moci odpojit i Tvoji domaci rychlonabijecku (nebo zpomalit) ... takze nabijeni klasicky ze zasuvky pres noc bude jistotaKarel2 píše: 21.01.2021 09:39 Stejne by me zajimalo jak chteji udelat to "vyhlazovani spicek", to jako vypnout proud celkove v urcite oblasti? Nebo dalkove jen ty rychlonabijecky, jenze jak to udelaj u RD co budou nabijet taky velkym odberem?
Jenže i s vybitou baterkou natočíš auto přes kabely nebo za půl hodiny na nabíječce ji oživíš, abys odjel. 10km k benzínce dojedeš i se skoro prázdnou nádrží, v nejhorším si vezmeš kanystr a pojedeš stopem. Vybité elektroauto je jen drahé těžítko a na dobití potřebuješ pár hodin.ZaQik píše: 21.01.2021 08:58 to je teda argumentace![]()
u spalovaku mi klekla baterka, zena zapomnela natankovat a sviti na me dojezd 0km (benzinka je treba 10km), zamrzla mi nafta, ... u kazdeho typu neco najdes, ale bud trochu ferovejsi ... na do 20km bych elektroauto klidne odtahl na lane (neni to tak dlouha cesta na jeho uvareni)
tohle uz realne existuje, ale problem je s placenim pretoku z auta pryc, takze se to nepouziva ... pribuzny ma na strese fotovoltaiku a ve sklepe baterii a k baterii pripojene elektroauto a kdyz potrebuje, tak dokaze z baterky fotovoltaiky i z baterky auta provozovat domacnost ... jak to ma se smlouvou s dodavatelem elektriny, netusimstano. píše: 21.01.2021 09:47Je mozne, ze to bude vediet fungovat aj opacnym smerom, dodavat energiu do siete.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti