Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Otazka je, co s mazivosti u nafty od eurooilu udela VIF - pak by to nebylo spatny eurooil + VIF
jinak na konci clanku pisi:
Kromě sítě EuroOil lze čistou naftu již pár měsíců koupit u společnosti KM-PRONA, která provozuje síť třiceti čerpacích stanic
jinak na konci clanku pisi:
Kromě sítě EuroOil lze čistou naftu již pár měsíců koupit u společnosti KM-PRONA, která provozuje síť třiceti čerpacích stanic
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak sem poslal dotaz do SGS ohledně rozboru nafty...
Dobrý den,na základě Vaší poptávky Vám zasílám informace k rozboru motorové nafty.
Základní rozbor 1 vzorku motorové nafty stojí 6.300,- Kč bez DPH a obsahuje následující parametry:
- Bod vzplanutí v uzavřeném kelímku Pensky-Martens
- Destilační zkouška
- Hustota při 15°C
- Cetanový index
- Obsah methylesterů mastných kyselin
- Síra
- Voda podle Karl Fischera
- Celkové nečistoty nízkoviskózních paliv
- Teplota filtrovatelnosti
- Vzhled vzorku.
Výše uvedený rozbor obsahuje stanovení cetanového indexu, který se stanovuje (vzhledem k ceně) místo cetanového čísla jako orientační hodnota výpočtem z hustoty při 15°C a destilační zkoušky. (Stanovení cetanového čísla se provádí na motorou a cena je 5.000,- Kč bez DPH.)
V ceně základního rozboru je také zahrnuto hodnocení výsledků a skladování a likvidace vzorku. K tomuto rozboru jsou zapotřebí 3 L vzorku a předpokládaný termín vyhotovení (od doby dodání vzorku a objednávky) je 5 pracovních dní.
V případě Vašeho zájmu prosím o dodání vzorku/vzorků a objednávky na naši adresu: U Trati 42, 110 00 Praha 10 – Strašnice. Objednávku je možné zaslat také elektronicky, prosím o uvedení identifikačních údajů. Vzorek/vzorky, prosím, dodejte ve vhodné vzorkovnici - doporučujeme zakoupit nový 3 L plastový kanystr, který nejprve vypláchněte malým množstvím vzorku a následně jej naplňte vzorkem k rozboru (vzorek nedoporučujeme dodat např. v PET láhvi od nápojů).
Po zaevidování vzorku/vzorků naší laboratoří Vám bude zasláno potvrzení přijetí objednávky se všemi detaily. Jestliže se jedná o Vaši první zakázku u naší společnosti, bude Vám následně zaslána zálohová faktura, po jejíž úhradě a připsání částky na náš účet Vám budou zaslány výsledky (nejprve elektronicky a poté poštou).
S přáním hezkého dne a s pozdravem
Tereza Faktorová
Divize paliv a maziv
Referentka divize
SGS Czech Republic, s.r.o.
U Trati 42
100 00 Praha 10 – Strašnice
Phone: (+420) 274 021 318
Mobile: (+420) 731 429 162
Fax: (+420) 274 817 287
E-mail: tereza.faktorova@sgs.com
Dobrý den,na základě Vaší poptávky Vám zasílám informace k rozboru motorové nafty.
Základní rozbor 1 vzorku motorové nafty stojí 6.300,- Kč bez DPH a obsahuje následující parametry:
- Bod vzplanutí v uzavřeném kelímku Pensky-Martens
- Destilační zkouška
- Hustota při 15°C
- Cetanový index
- Obsah methylesterů mastných kyselin
- Síra
- Voda podle Karl Fischera
- Celkové nečistoty nízkoviskózních paliv
- Teplota filtrovatelnosti
- Vzhled vzorku.
Výše uvedený rozbor obsahuje stanovení cetanového indexu, který se stanovuje (vzhledem k ceně) místo cetanového čísla jako orientační hodnota výpočtem z hustoty při 15°C a destilační zkoušky. (Stanovení cetanového čísla se provádí na motorou a cena je 5.000,- Kč bez DPH.)
V ceně základního rozboru je také zahrnuto hodnocení výsledků a skladování a likvidace vzorku. K tomuto rozboru jsou zapotřebí 3 L vzorku a předpokládaný termín vyhotovení (od doby dodání vzorku a objednávky) je 5 pracovních dní.
V případě Vašeho zájmu prosím o dodání vzorku/vzorků a objednávky na naši adresu: U Trati 42, 110 00 Praha 10 – Strašnice. Objednávku je možné zaslat také elektronicky, prosím o uvedení identifikačních údajů. Vzorek/vzorky, prosím, dodejte ve vhodné vzorkovnici - doporučujeme zakoupit nový 3 L plastový kanystr, který nejprve vypláchněte malým množstvím vzorku a následně jej naplňte vzorkem k rozboru (vzorek nedoporučujeme dodat např. v PET láhvi od nápojů).
Po zaevidování vzorku/vzorků naší laboratoří Vám bude zasláno potvrzení přijetí objednávky se všemi detaily. Jestliže se jedná o Vaši první zakázku u naší společnosti, bude Vám následně zaslána zálohová faktura, po jejíž úhradě a připsání částky na náš účet Vám budou zaslány výsledky (nejprve elektronicky a poté poštou).
S přáním hezkého dne a s pozdravem
Tereza Faktorová
Divize paliv a maziv
Referentka divize
SGS Czech Republic, s.r.o.
U Trati 42
100 00 Praha 10 – Strašnice
Phone: (+420) 274 021 318
Mobile: (+420) 731 429 162
Fax: (+420) 274 817 287
E-mail: tereza.faktorova@sgs.com
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Pokud by se našlo 100 lidí, kteří by se shodli na vzorku nafty, tak na hlavu 76,23 Kč.
Chtělo by to studenta programátora, aby udělal aplikaci na Androidu. Princip by byl ten, že se člověk přihlásí buď ke značce nebo ke konkrétní ČS a typu paliva. A dal by limit, kolik Kč je ochoten vložit. Pokud by dal 7623 Kč, jde se hned na test. Pokud 3811,50 Kč, tak by čekal, než by se k němu přidalo tolik lidí, aby dali k jeho 3811,50 Kč dalších 3811, 50 Kč.
Výsledek testu by byl jejich majetkem a mohli by výsledky třeba sdílet s jiným týmem, který bude mít taky výsledek
Chtělo by to studenta programátora, aby udělal aplikaci na Androidu. Princip by byl ten, že se člověk přihlásí buď ke značce nebo ke konkrétní ČS a typu paliva. A dal by limit, kolik Kč je ochoten vložit. Pokud by dal 7623 Kč, jde se hned na test. Pokud 3811,50 Kč, tak by čekal, než by se k němu přidalo tolik lidí, aby dali k jeho 3811,50 Kč dalších 3811, 50 Kč.
Výsledek testu by byl jejich majetkem a mohli by výsledky třeba sdílet s jiným týmem, který bude mít taky výsledek

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Nemám ověřeno, ale četl jsem, že nafta bez biosložky, uzavřená v kanystru, roky. Musíš jen zajistit, aby neabsorbovala vlhkost. Jen bacha na letní a zimníACEMajky píše:...ale kdo vi, jak stara (otazka, zdali nafta bez bioslozky vadi delsi skladovani)

S biosložkou, uzavřená, tak 3 měsíce. Pak se biosložka začne rozkládat a to je pak průser pro vstřiky.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- prying
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Je jasné, že řepka zlepšuje mazivost. Je ale nesmysl tvrdit, že bez řepky se zničí čerpadlo. Diskuze tu probíhá v jakési sinusoidě. Chvíli je MEŘO zatracováno a pak zase bráno jako látka bez které motor nefunguje.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Nafta bez bio nemuze motoru nic udelat,jedine ze by se jeji vyrobce spolehal na mazani bioslozkou ale to si nemuze dovolit protoze jeji dany % podil v nafte je prumerem takze muzete natankovat i treba bez bio 
Kdyz se to vezme z druheho konce tak motor zvladne i provoz na bionaftu jen nesmi byt moc mlsny a musi byt v aute kvalitni "vedeni" protoze moc rado zere hadicky a tesneni
Jo jeste dodam ze existuje i 100% bio ale nikde na pumpach jsem ji nevidel a "je vhodná pouze pro novější diesely" jenze chybi seznam ktere to vubec jsou
.Ja bych rekl ze tahle bio uz prozere i ty tvrzeny hadicky tak novejsi diesly uz maji vse v kovu 

Kdyz se to vezme z druheho konce tak motor zvladne i provoz na bionaftu jen nesmi byt moc mlsny a musi byt v aute kvalitni "vedeni" protoze moc rado zere hadicky a tesneni

Jo jeste dodam ze existuje i 100% bio ale nikde na pumpach jsem ji nevidel a "je vhodná pouze pro novější diesely" jenze chybi seznam ktere to vubec jsou


Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- prying
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Souhlasím s tebou. Až na jednu vyjímku. Výrobci i těch nových motorů zakazují provoz na bionaftu a vyhrožují ztrátou záruky.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jasně. Bez zvýšené mazivosti základní nafty nedosáhneš dlouhé životnosti common rail čerpadla. Každé čerpadlo jednou odejde. Otázkou je kdy.prying píše:Je ale nesmysl tvrdit, že bez řepky se zničí čerpadlo.
U lidí je to podobné. Můžeš jíst cokoliv. Polské potraviny, biopotraviny. Stejně všichni umřeme. Otázkou je kdy a jak.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Eidž,už bys mohl kolegy přestat masírovat těmi řečmi,jak není nad českou naftu s řepkou která vlastně válcuje Maxx-motion a jiné Rakouské nebo Německé prémiovky,někteří ti to baští i s navijákem.Řepka nejenom že zalepuje vstřikovače ,natáčení lopatek v turbu ale zalepí ti i EGR ventil ale i celkový sání v motoru a to že špatně maže čerpadlo ,to je další blbost .Ale aby si to tady zase všechno neotočil,tak se bavíme o Maxx-Motion a západních prémiovkách .Dám sem dvě stránky ,kde se o tom zase píše.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak co mám teda tankovat? S vervou mi přijde, ež to auto jede líp, ale zase zalepuje vstřikovače, s Maxík má zase horší mazivost 

- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5761
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To je otázka. Od podzimu jezdím jen na Vervu a a teď zhase koketuju s myšlenkou vyzkoušet pár nádrží MM Dieselu. 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
neúplná informacekaminek píše:Eidž,už bys mohl kolegy přestat masírovat těmi řečmi,jak není nad českou naftu s řepkou která vlastně válcuje Maxx-motion a jiné Rakouské nebo Německé prémiovky,někteří ti to baští i s navijákem.Řepka nejenom že zalepuje vstřikovače
tohle jsem ještě neslyšel,natáčení lopatek v turbu
tohle jsem ještě neslyšelale zalepí ti i EGR ventil ale i celkový sání v motoru
1. Nechci nic otáčet. Nejsem placený Benzinou, ale ani OMV.a to že špatně maže čerpadlo ,to je další blbost .Ale aby si to tady zase všechno neotočil,tak se bavíme o Maxx-Motion a západních prémiovkách.
2. Chci fakta. Exkurzi do rafinerie Swechat bych přijal i já. Obzvláště v prosinci, ona Vánoční Vídeň má své kouzlo. Ale nemůžeš čekat, že Ti řeknou vše, hlavně své slabiny. To neudělá žádná firma na exkurzi.
3. Cetanové číslo MaxxMotion Diesel v zimním období, kdy mají naftu do -35C, NENÍ 60 cetanů. Jsou kolem 55.
4. Verva Diesel celoročně 60 cetanů, ALE teplota filtrovatelnosti -26C.
Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) je super věc. O tom žádná. Když si projdeš toto vlákno zpět, tak jaxi zjistíš, že jsme tady hned po uvedení Maxxmotion Diesel na český trh řešili, co to HVO je vůbec zač a jaké že to vlastně ta nafta má vlastnosti. Podívej se do minulosti. A podívej se, kdo hájil Maxxmotion Diesel.
Taky se podívej, co prodávají na stojanu označeným arktickou naftou třídy 2 - opět, je to zde.
Dále zmínka na konci článku, že dnešní diesely mají nízkou kompresi a tak žhavící svíčky pomáhají po startu i minuty, případně že se aktivují i během chodu motoru - fajn. To je pravda.
Ale já se bavím o starých common railech, já se bavím o Ford TDCi motoru z roku 2002. Žhavíš 3 s a šlus. A ten TDCi motor rozhodně nemá nízkou kompresi.
Prémiová Rakouská či Německá nafta je fakt dobrá. Proti ní ani popel.
Prémiová Česká nafta z Benziny je taky dobrá. Věř tomu nebo ne. V některých parametrech předčí i tu zahraniční. V některých ne.
A když přečteš moje příspěvky, nikomu nezakazuji či nepřikazuji, co má tankovat.
Dnes máš na trhu možnost výběru. Nesouhlasíš-li s biosložkou, tankuj u EuroOil.
Pokud se nechceš trápit s aditivy, tankuj prémiovou naftu.
Ale jen měj na paměti, že některé parametry jsou lepší a některé horší. Test zde v tomto vlákně ukazuje, že nafty s HVO mají plnění parametrů mazivosti na samé hranici normy. To je prostě fakt.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Zrovna v tomhle časopisu v minulým dieslovým speciálu psali,že tato nafta mazivostí taktak splní normu...kaminek píše:,tak se bavíme o Maxx-Motion

je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak třeba kapříci připluli a rázem je na tom ta nafta jinak 

- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Nemas az tak uplne pravdu protoze v normalni nafte je tak mala primes te bioslozky ze toto nastat nemuze. A ani u bionafty kde je cca 30% bio zalepovani nehrozi ta ti tak akorat vyplachne nadrz a tim premio sajrajtem co si doted tankoval zalepi filtry.To co popisujes se deje u 100% bionafty kde je te bioslozky moc a:kaminek píše:.Řepka nejenom že zalepuje vstřikovače ,natáčení lopatek v turbu ale zalepí ti i EGR ventil ale i celkový sání v motoru....
"obsahuje nenasycené mastné kyseliny, které mají tendenci slučovat se na makromolekuly a vytvářet tím nerozpustnou plastickou vazelínovou hmotu, která může ucpat palivové potrubí, vstřikovací trysky, filtry, a může poškodit vstřikovací čerpadla".
Samozrejme lze doporucenym postupem toto riziko eliminovat a auto kdyz je na to stavene bezproblemu provozovat.
S tim zadrenym cerpadlem bych pockal az se u nas zacne prodavat tzv. Sun-diesel ten se vyrabi z klacku a slamy a ty toho moc nenamazou

Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host