Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy

Moderátor:phofy
Odpovědět

Pouzivate aditiva?

Nemám DPF a nepoužívám aditiva
87
16%
Nemám DPF a občas používám aditiva
84
16%
Nemám DPF a vždy používám aditiva
133
25%
Mám DPF a nepoužívám aditiva
74
14%
Mám DPF a občas používám aditiva
66
12%
Mám DPF a vždy používám aditiva
89
17%
 
Celkem hlasů: 533

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od ACEMajky » 11.03.2013 07:44

Otazka je, co s mazivosti u nafty od eurooilu udela VIF - pak by to nebylo spatny eurooil + VIF

jinak na konci clanku pisi:
Kromě sítě EuroOil lze čistou naftu již pár měsíců koupit u společnosti KM-PRONA, která provozuje síť třiceti čerpacích stanic
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4032
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od djdekl » 11.03.2013 17:01

Tak sem poslal dotaz do SGS ohledně rozboru nafty...

Dobrý den,na základě Vaší poptávky Vám zasílám informace k rozboru motorové nafty.

Základní rozbor 1 vzorku motorové nafty stojí 6.300,- Kč bez DPH a obsahuje následující parametry:

- Bod vzplanutí v uzavřeném kelímku Pensky-Martens
- Destilační zkouška
- Hustota při 15°C
- Cetanový index
- Obsah methylesterů mastných kyselin
- Síra
- Voda podle Karl Fischera
- Celkové nečistoty nízkoviskózních paliv
- Teplota filtrovatelnosti
- Vzhled vzorku.

Výše uvedený rozbor obsahuje stanovení cetanového indexu, který se stanovuje (vzhledem k ceně) místo cetanového čísla jako orientační hodnota výpočtem z hustoty při 15°C a destilační zkoušky. (Stanovení cetanového čísla se provádí na motorou a cena je 5.000,- Kč bez DPH.)

V ceně základního rozboru je také zahrnuto hodnocení výsledků a skladování a likvidace vzorku. K tomuto rozboru jsou zapotřebí 3 L vzorku a předpokládaný termín vyhotovení (od doby dodání vzorku a objednávky) je 5 pracovních dní.

V případě Vašeho zájmu prosím o dodání vzorku/vzorků a objednávky na naši adresu: U Trati 42, 110 00 Praha 10 – Strašnice. Objednávku je možné zaslat také elektronicky, prosím o uvedení identifikačních údajů. Vzorek/vzorky, prosím, dodejte ve vhodné vzorkovnici - doporučujeme zakoupit nový 3 L plastový kanystr, který nejprve vypláchněte malým množstvím vzorku a následně jej naplňte vzorkem k rozboru (vzorek nedoporučujeme dodat např. v PET láhvi od nápojů).

Po zaevidování vzorku/vzorků naší laboratoří Vám bude zasláno potvrzení přijetí objednávky se všemi detaily. Jestliže se jedná o Vaši první zakázku u naší společnosti, bude Vám následně zaslána zálohová faktura, po jejíž úhradě a připsání částky na náš účet Vám budou zaslány výsledky (nejprve elektronicky a poté poštou).

S přáním hezkého dne a s pozdravem

Tereza Faktorová
Divize paliv a maziv
Referentka divize
SGS Czech Republic, s.r.o.
U Trati 42
100 00 Praha 10 – Strašnice
Phone: (+420) 274 021 318
Mobile: (+420) 731 429 162
Fax: (+420) 274 817 287
E-mail: tereza.faktorova@sgs.com

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 11.03.2013 21:08

Pokud by se našlo 100 lidí, kteří by se shodli na vzorku nafty, tak na hlavu 76,23 Kč.

Chtělo by to studenta programátora, aby udělal aplikaci na Androidu. Princip by byl ten, že se člověk přihlásí buď ke značce nebo ke konkrétní ČS a typu paliva. A dal by limit, kolik Kč je ochoten vložit. Pokud by dal 7623 Kč, jde se hned na test. Pokud 3811,50 Kč, tak by čekal, než by se k němu přidalo tolik lidí, aby dali k jeho 3811,50 Kč dalších 3811, 50 Kč.
Výsledek testu by byl jejich majetkem a mohli by výsledky třeba sdílet s jiným týmem, který bude mít taky výsledek :-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 11.03.2013 21:22

ACEMajky píše:...ale kdo vi, jak stara (otazka, zdali nafta bez bioslozky vadi delsi skladovani)
Nemám ověřeno, ale četl jsem, že nafta bez biosložky, uzavřená v kanystru, roky. Musíš jen zajistit, aby neabsorbovala vlhkost. Jen bacha na letní a zimní :-)
S biosložkou, uzavřená, tak 3 měsíce. Pak se biosložka začne rozkládat a to je pak průser pro vstřiky.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
prying
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 20.12.2008 17:41

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od prying » 12.03.2013 21:33

Je jasné, že řepka zlepšuje mazivost. Je ale nesmysl tvrdit, že bez řepky se zničí čerpadlo. Diskuze tu probíhá v jakési sinusoidě. Chvíli je MEŘO zatracováno a pak zase bráno jako látka bez které motor nefunguje.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ac1D » 12.03.2013 22:37

Nafta bez bio nemuze motoru nic udelat,jedine ze by se jeji vyrobce spolehal na mazani bioslozkou ale to si nemuze dovolit protoze jeji dany % podil v nafte je prumerem takze muzete natankovat i treba bez bio :wink:

Kdyz se to vezme z druheho konce tak motor zvladne i provoz na bionaftu jen nesmi byt moc mlsny a musi byt v aute kvalitni "vedeni" protoze moc rado zere hadicky a tesneni :mrgreen:

Jo jeste dodam ze existuje i 100% bio ale nikde na pumpach jsem ji nevidel a "je vhodná pouze pro novější diesely" jenze chybi seznam ktere to vubec jsou 8O .Ja bych rekl ze tahle bio uz prozere i ty tvrzeny hadicky tak novejsi diesly uz maji vse v kovu :mrgreen:
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Uživatelský avatar
prying
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 20.12.2008 17:41

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od prying » 12.03.2013 23:41

Souhlasím s tebou. Až na jednu vyjímku. Výrobci i těch nových motorů zakazují provoz na bionaftu a vyhrožují ztrátou záruky.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 13.03.2013 04:50

prying píše:Je ale nesmysl tvrdit, že bez řepky se zničí čerpadlo.
Jasně. Bez zvýšené mazivosti základní nafty nedosáhneš dlouhé životnosti common rail čerpadla. Každé čerpadlo jednou odejde. Otázkou je kdy.

U lidí je to podobné. Můžeš jíst cokoliv. Polské potraviny, biopotraviny. Stejně všichni umřeme. Otázkou je kdy a jak.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od kaminek » 13.03.2013 08:26

Eidž,už bys mohl kolegy přestat masírovat těmi řečmi,jak není nad českou naftu s řepkou která vlastně válcuje Maxx-motion a jiné Rakouské nebo Německé prémiovky,někteří ti to baští i s navijákem.Řepka nejenom že zalepuje vstřikovače ,natáčení lopatek v turbu ale zalepí ti i EGR ventil ale i celkový sání v motoru a to že špatně maže čerpadlo ,to je další blbost .Ale aby si to tady zase všechno neotočil,tak se bavíme o Maxx-Motion a západních prémiovkách .Dám sem dvě stránky ,kde se o tom zase píše.
img040.jpg
img041.jpg
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od smoula » 13.03.2013 08:40

Tak co mám teda tankovat? S vervou mi přijde, ež to auto jede líp, ale zase zalepuje vstřikovače, s Maxík má zase horší mazivost :-(

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5761
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Stanley_vy » 13.03.2013 10:08

To je otázka. Od podzimu jezdím jen na Vervu a a teď zhase koketuju s myšlenkou vyzkoušet pár nádrží MM Dieselu. :nixw:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Eidž » 13.03.2013 13:33

kaminek píše:Eidž,už bys mohl kolegy přestat masírovat těmi řečmi,jak není nad českou naftu s řepkou která vlastně válcuje Maxx-motion a jiné Rakouské nebo Německé prémiovky,někteří ti to baští i s navijákem.Řepka nejenom že zalepuje vstřikovače
neúplná informace
,natáčení lopatek v turbu
tohle jsem ještě neslyšel
ale zalepí ti i EGR ventil ale i celkový sání v motoru
tohle jsem ještě neslyšel
a to že špatně maže čerpadlo ,to je další blbost .Ale aby si to tady zase všechno neotočil,tak se bavíme o Maxx-Motion a západních prémiovkách.
1. Nechci nic otáčet. Nejsem placený Benzinou, ale ani OMV.
2. Chci fakta. Exkurzi do rafinerie Swechat bych přijal i já. Obzvláště v prosinci, ona Vánoční Vídeň má své kouzlo. Ale nemůžeš čekat, že Ti řeknou vše, hlavně své slabiny. To neudělá žádná firma na exkurzi.
3. Cetanové číslo MaxxMotion Diesel v zimním období, kdy mají naftu do -35C, NENÍ 60 cetanů. Jsou kolem 55.
4. Verva Diesel celoročně 60 cetanů, ALE teplota filtrovatelnosti -26C.

Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) je super věc. O tom žádná. Když si projdeš toto vlákno zpět, tak jaxi zjistíš, že jsme tady hned po uvedení Maxxmotion Diesel na český trh řešili, co to HVO je vůbec zač a jaké že to vlastně ta nafta má vlastnosti. Podívej se do minulosti. A podívej se, kdo hájil Maxxmotion Diesel.
Taky se podívej, co prodávají na stojanu označeným arktickou naftou třídy 2 - opět, je to zde.

Dále zmínka na konci článku, že dnešní diesely mají nízkou kompresi a tak žhavící svíčky pomáhají po startu i minuty, případně že se aktivují i během chodu motoru - fajn. To je pravda.
Ale já se bavím o starých common railech, já se bavím o Ford TDCi motoru z roku 2002. Žhavíš 3 s a šlus. A ten TDCi motor rozhodně nemá nízkou kompresi.

Prémiová Rakouská či Německá nafta je fakt dobrá. Proti ní ani popel.
Prémiová Česká nafta z Benziny je taky dobrá. Věř tomu nebo ne. V některých parametrech předčí i tu zahraniční. V některých ne.

A když přečteš moje příspěvky, nikomu nezakazuji či nepřikazuji, co má tankovat.

Dnes máš na trhu možnost výběru. Nesouhlasíš-li s biosložkou, tankuj u EuroOil.
Pokud se nechceš trápit s aditivy, tankuj prémiovou naftu.

Ale jen měj na paměti, že některé parametry jsou lepší a některé horší. Test zde v tomto vlákně ukazuje, že nafty s HVO mají plnění parametrů mazivosti na samé hranici normy. To je prostě fakt.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Jardak » 13.03.2013 13:59

kaminek píše:,tak se bavíme o Maxx-Motion
Zrovna v tomhle časopisu v minulým dieslovým speciálu psali,že tato nafta mazivostí taktak splní normu... :nixw:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od smoula » 13.03.2013 14:01

Tak třeba kapříci připluli a rázem je na tom ta nafta jinak :mrgreen:

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy

Příspěvek od Ac1D » 13.03.2013 21:02

kaminek píše:.Řepka nejenom že zalepuje vstřikovače ,natáčení lopatek v turbu ale zalepí ti i EGR ventil ale i celkový sání v motoru....
Nemas az tak uplne pravdu protoze v normalni nafte je tak mala primes te bioslozky ze toto nastat nemuze. A ani u bionafty kde je cca 30% bio zalepovani nehrozi ta ti tak akorat vyplachne nadrz a tim premio sajrajtem co si doted tankoval zalepi filtry.To co popisujes se deje u 100% bionafty kde je te bioslozky moc a:

"obsahuje nenasycené mastné kyseliny, které mají tendenci slučovat se na makromolekuly a vytvářet tím nerozpustnou plastickou vazelínovou hmotu, která může ucpat palivové potrubí, vstřikovací trysky, filtry, a může poškodit vstřikovací čerpadla".

Samozrejme lze doporucenym postupem toto riziko eliminovat a auto kdyz je na to stavene bezproblemu provozovat.


S tim zadrenym cerpadlem bych pockal az se u nas zacne prodavat tzv. Sun-diesel ten se vyrabi z klacku a slamy a ty toho moc nenamazou :mrgreen:
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host