Takže i já bych si dovolil napsat recenzi ke svému novému rádiu PIONEER DEH-2220UB
- 4x50W MOSFET, čelní vstup USB,čelní vstup AUX , ASR, D4Q RDS, CD-R/RW, MP3/WMA/WAV, CD/MP3 text, 1xRCA výstup , otočný regulátor hlasitosti, vstup pro kabelové DO z volantu, telefon MUTE, EEQ ekvalizér, 24 stanic
Výkon: 4 x 50 Watt
CD/MP3: ANO
USB: ANO
AUX: ANO
DVD: NE
Bluetooth: NE
Počet RCA výstupů: 1 pár
Možnost přímého přip. iPodu: NE
Podsvícení tlačítek: zelené
Display (barva, grafika): bílý
Odnímatelný čelní panel: ANO
Dálk. ovládání v ceně: NE

- ISO-DIN.JPG (4.98 KiB) Zobrazeno 6705 x
Asi jako každý v tomto vlákně jsem zatoužil po upgrade audia. Šlo mi hlavně o to, abych mohl na rádiu poslouchat i něco jiného než tuner, jelikož moje bývalé origo 5000 umělo navíc přehrávat pouze kazety a v dnešní době...

Nejprve jsem tuto situaci řešil trensmiterem. Vyřešilo to můj problém, mohl jsem poslouchat mp3 z Flashdisku, ale zvuk stál za prd. Hromada šumu, rušení apod... Během poslechu jsem spíše ladil volné frekvence než si "užíval" plochého sudového zvuku bez basů a výšek
Došla mi trpělovot a i přes moji finančí krizi jsem se se rozhodl pořídil rádio nové a vybral si přávě toto. Měl jsem obavy, že nízká třída rádia a tedy i pořizovací cena (1990,-Kč) se odrazí od kvality, ale z různých diskusí vyšlo najevo, že kvalita zvuku mezi různými třídami rádia Pioneer je k nerozeznání. Liší se pouze funkcemi, nastaveními a pod... Proto jsem neváhal a objednal.
V balení je rádio s kovovým výsuvným rámečkem, odnímatelný čelní panel, pouzdro na panel, redukce Pioneer-ISO, plechové vytahováky a návod (včetně českého). K rádiu jsem samozřejmě objednal plastový rámeček s přihrádkou (cca 290,-Kč bez poštovného) redukci FORD-ISO (99,-Kč bez poštovného) a redukci na anténu ISO-DIN (25,-Kč bez poštovného). Vhledem k nekonečné debatě o tom, které redukce jsou ty správné, jsem je vyfotil (4. a 5. obrázek).
Zapojení velmi snadné, vytáhnout staré rádio, jak jsem popisoval v minulém příspěvku, poté plechový rámeček rádia nasunout do plastového rámečku. Tento následně zasunout a zacvaknout do palubky vozu. Poté stačí zapojit všechny kabely (konektor od ovládní pod volantem mi zůstalo volné, neboť mě je líto dát 1.300,-Kč za redukci. Uvidíme, postupem času mě to začne vadit a pořídim si jí, ale spíš si dřív zvyknu na klasické ovládání:-)). Poté stačí kabely nacpat do palubky a rádio zacvaknout do rámečku.
První dojem. Rádio má zelené podsvícení tlačítek a bílý text na displeji. Ve dne je dobře vidět, tlačítka svítí lehce, takže při úplné tmě neřuší. Ovládání velmi jednoduché. Vzhledem k tomu, že jsem po obdržení rádia ještě týden čekal na redukce, přečetl jsem si návod předem ale i bez přečtení se dá ovládat intuitivně. Tuner a signál bych mohl srovnat s origo rádiem. Lazení velmi jednoduché buď mačkaním talčítka po 0,05 MHz, nebo podržením autovyhledávní. Uložení stanic jednoduchým podžením tlačítka 1-6.
Ovládání přehrávání přes USB taky jednoduché. Po zastrení USB klíče se rádio samo přepne do módu USB přehrávání. Velmi jednoduše funguje listování ve složkách s hudbou přes otočný ovladač (M.C.). Samozřejmostí je hromada fukncí, jako náhodné přehrávání všech mp3, nebo jen ve složce, dále opakování atd...
jediné co mi trochu vadí je, že pokud si písničku vyberu přes menu ve stromu složek, tak pro další výběr jiné písničky ve stejné složce se musím znova prokousat stromem složek od základního adresáře. Z toho vyplívá, že nejlepší je mít na flashce co nejmíň vrstev složek. Ale to je jen můj názor. (člověk pak dlouho listuje a nesleduje jízdu
).
Obdobně funguje i přehrávání přes AUX vstup a MP3 z CD.
Co se týče zvuku. Je tam několik přednastavených equalizerů, ale já mám aktivní vlastní, kde se zvlášť nastavují basy, středy a výšky v rozmezí -6 až +6. Potom stojí za zmínku funkce Loudnes, což funguje, tak že při sniživání hlasitosti rádio samo přidává výšky a basy a naopak. Tato funkce jde zapnout na Low a High. Při přepnutí do Low se síla basů a výšek zdvojnásobí. (Při High repráčky nestíhají

). V porovnáním s origo rádiem je to úplně jiná kapitola. Nevěřil jsem, co origo Ford repra dokážou. Zvuk čistý, nezkreslený. Staré rádio umělo sice také pěkně zabasovat, ale při vyšší hlasitosti byl zvuk zkreslený. U Pio se dá dosáhnout o mnoho vyšší hlasitosti bez zkreslení. Mohu tvrdit, že z repra se ozvou nižší frekvence, které u origa rádia nezaněly a nadruhou stranu výšky čisté a jasné. Staré rádio hrálo spíše středově, u Pia stačí středy náležitě ztlumit a je to. Eq mam nastaveny +2 bass, 0 Mid a +3 Treble. Rádio můžu dát maximálně na 1/2 výkonu, aby byl zvuk nezkreslený, ale i tak hraje velmi nahlas.
Rádio má 1 pár RCA výstupů, takže příprava na sub do kufru... až budou peníze
Na mnoha diskusích se objevilo, že rádio má nešikovně malá tlačítka, ale dle mého názoru v pohodě, rádio se dá ovládat po hmatu, takže žádný nekonečný sledování panelu a tím ohrožení při jízdě

.
Závěrem bych to zhrnul. Celá recenze je především chvála.
Mimo (pro mě) malé nevýhody, kterou jsem popisoval výše bych ještě uvedl, že se neposunuje text na displeji, což znamená, že pokud je dlouhý název složky, interpreta, nebo písničky, zobrazí se jen začátek. Je to škoda. Systém rozezná, co je u písničky interpret a co je název, ale při přepínání písniček tlačítky Next - Previous se zobrazí název MP3, takže např. místo "Komunální odpad - Děvka" se zobrazí jen "Komunální odp". A ještě bych dodal, že Rádio nezobrazí české znaky, takže ve finale to vypadá takto: "Komun l odp"
Tyhle nevýhody jsou však zanedbatelný proti ostatním výhodám...
Takže mohu dodat pouze to, že za cca 2.500,-Kč jsem nad míru spokojen !!! Mohu vřele doporučit.