Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13433
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od miki21 » 19.05.2012 12:21

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 19.05.2012 21:05

lalinek píše:Tak to si na stejné čáře jako já :-) Předevčírem jsem přijel ze servisu Ford. Svítila mi kontrolka diag. a chybová hláška P0420 - účinnost katu je pod prahem :-) Řekli mi, že jeden z katu je K.O. Novej origo kat. 30t :-) Pořád si to nechci připustit a myslím si, že bude třeba špatná jedná lambda za katem ale dle jejich tvrzení by to ukázalo zřejmě jinou chybovou hlášku kdyby nešla lambda.
Nechám to proměřit u elektrikáře, udělat emise a uvidím :nixw: Každopádně už se raději poptávám po nějakým katu. Na novej rozhodně nenám :-(
Sakra, to je hrozne. Asi bude problem to zohnat. Tipujem ze druhovyroba neexistuje, pretoze sa to davalo iba asi 1-2 roky, potom presli na jeden kat a z toho dovodu bude aj malo buraciek na vrakaci :irre:
Co ak by si privaril trubku z vadneho katu na ten dobry? Je ale dost maly, takze asi nebude stihat.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 19.05.2012 21:46

Isiel by som inou cestou - z buracky zobrat zvody aj s katom z klasickej 1.6i 74kW, pouzit iba 2 lambdy a do RJ nahrat software z novsieho 1 - katalyzatoroveho vozu. To by mohlo zafungovat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 19.05.2012 23:24

To skor soft aj trubky z jednokatoveho tivct.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 20.05.2012 12:41

Jednotrubkovych TiVCT je malo a na vrakacoch este menej. Obavam sa, ze tadial cesta nevedie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jarod72pm » 03.06.2012 21:15

Mám doma ještě Opel astra kombi rv.2001 1.4 16V a co jsem koupil Forda to je prostě luxus,ani se mi nechce věřit že obě auta spadají do stejné kategorie,Fordík má užasný zvuk motoru a dobrý zátah z 2 na 3 a 4 je živý i při 4000rpm a spotřeba je minimálně o litr lepší! lepší se v něm sedí a do zatáčky sedí jako přibitý ani se tak nenaklání ,už umím i předjíždět autobus což s Oplem nešlo.
rozhodně bych VCT neměnil za klasickou 1.6 . :perfect:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 04.06.2012 09:53

nechci ti brat radost, ale rozdil mezi klasickym 16V a Ti-VCT je az za 4000 otackama, tzn. pri beznych jizdnich rezimech neznatelny :wink:
Kazdopadne at slouzi :palec_nahoru:
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.06.2012 13:35

jarod72pm píše:...už umím i předjíždět autobus což s Oplem nešlo.
Slava kosackam 1.4 a mensim :mrgreen:
Cowley píše:nechci ti brat radost, ale rozdil mezi klasickym 16V a Ti-VCT je az za 4000 otackama, tzn. pri beznych jizdnich rezimech neznatelny :
Jj, a ked k tomu pripocitam problemy s TiVCT uz po 100k km, dakujem, neprosim si.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jarod72pm » 04.06.2012 18:51

Cowley píše:nechci ti brat radost, ale rozdil mezi klasickym 16V a Ti-VCT je az za 4000 otackama, tzn. pri beznych jizdnich rezimech neznatelny :wink:
Kazdopadne at slouzi :palec_nahoru:
Natolik to znám ty dvě auta že 1.4 byť v 16V prostě nemá takový tah už od 2500rpm !
v 1.6 16V by snad už porovnání bylo .Prostě na 1200kg těžkého 66KW výkoného Opla je 1.4 16V motor dost kruté vystřízlivění, hlavně moje použití na město bez problémů 9,5l spotřeba ani na to nešlapu ! :bebng:
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 05.06.2012 07:14

Cowley porovnaval fordacke motory 1.6i 74kW a 1.6 TiVCT 85kW. Tie su naozaj do 4000 otacok rovnake, rozdiel je citelny az potom a to tym vacsi, cim vyssie otacky. Klasika 74kW s pevnym rozvodom umiera po 4000, TiVCT ochotne taha az niekde k 5500 az 5700. Co je ale zaujimave, prakticki vsetci, co boli s TiVCT na brzde zistili, ze ten motor v serii dava cca 90 az 95 kW :palec_nahoru:

K tomu Oplu :
Akokolvek vykonna 1.4-ka bez turba bude v nizkych otackach leniva, az mrtva, pretoze tam ma maly krutiaci moment. Prave preto sa nehodi do tazkych aut. Krasnym prikladom je na papieri super, v reale crep korejsky 1.4CVVT 80kW s maximom krutiaku 137Nm pri 5000 rpm. Ked som skusal i30 s tymto motorom, nerobil som nic ine, len radil, aby to malo aspon 3500 otacok, inak to stracalo rychlost aj v protivetre ci miernom kopceku. Po vytoceni nad 4500 otacok to ale bolo uplne ine auto, tahal do zblbu az k obmedzovacu. Samozrejme vdaka variabilu. Takyto motor sa hodi do vozov s hmotnostou okolo 1 tony. Soferi jazdiaci na spotrebu ho budu tocit do dva a pol tisica, no spotreba nizsia nebude, pretoze tych 2500 rpm bude s plynom na podlahe. Netreba spekulovat, ako dobre bude robit takemu malemu motoru bud podtacanie, alebo tocenie az k cervenemu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 05.06.2012 12:02

No pozor, teraz porovnavas 2 rozne svety - Aziu a Europu. Azijci typicky ladia motor na vysoky vykon - teda do vysokych otacok a obetuju tocivvy moment - Honda, Mitsubishy alebo H/K, s tym suvisi aj rozvoj roznych variabilov a ostrych vacie mivec, vvti, ... Europa to robi opacne, radsej obetuje vykon, ale nalozene auto ma este stale nejaku silu, napriklad klasicke 1.4ky a 1.6ky - VW, Ford, Opel.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 05.06.2012 12:29

No, toto je debata do ineho vlakna. Ale nevadi, snad ma admin nepicne :
Rozdiel medzi 1.4 16V 66kW v Opli a 1.4CVVT 80kW od Hyu/Kia je v tom, ze ten Oplacky motor vyslovene umiera po prekroceni 4000 otacok. To iste sa z principu tyka vsetkych EU motorov. Azijske motory maju vdaka variabilu takmer konstantny krutiak od 1500 do 6000 otacok. A co je najpodstatnejsie, ten krutiak je v celom rozsahu otacok vyssi ako v pripade EU motorov. Cize aj tvrdenia, ze Azia vyhana vykon otackami nie su pravdive - vacsina ich motorov ma do 6500 rpm rovnako ako EU. Z toho vyplyva, ze sa jedna o technicky pokrok pred europskymi motormi. Preto sa aj v Europe zacali robit motory s variabilnym casovanim. Robi ich kdekto - PSA ich oznacuju VTi, Ford TiVCT, svoj nazov ma aj Renault (Denso system ako modry TiVCT so vsetkymi jeho chybami).
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 05.06.2012 13:23

Trochu to upresnim:
Nově má základní čtrnáctistovka jen 90 koní, což je o celých 19 koní méně, než před faceliftem (66 kW oproti 80 kW). Nejvyššího výkonu ale dosáhne o 200 otáček níž, v rovných 6000 ot./min. Zlepšil se i průběh točivého momentu, jehož maximálních 137 Nm nyní dostanete už ve 4000 ot./min (ve starším motoru to bylo o tisíc otáček výš) a lehce se snížila spotřeba (o 0,3 litru v kombinovaném cyklu). Přitom jsem nějaké zásadní změny v projevu nezaznamenal, naopak mi subjektivně připadala jízda svižnější, díky níž položenému točivému momentu.
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/kia- ... ici-zaklad
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 05.06.2012 15:34

Nicco píše:No pozor, teraz porovnavas 2 rozne svety - Aziu a Europu. Azijci typicky ladia motor na vysoky vykon - teda do vysokych otacok a obetuju tocivvy moment - Honda, Mitsubishy alebo H/K, s tym suvisi aj rozvoj roznych variabilov a ostrych vacie mivec, vvti, ... Europa to robi opacne, radsej obetuje vykon, ale nalozene auto ma este stale nejaku silu, napriklad klasicke 1.4ky a 1.6ky - VW, Ford, Opel.
to jsi uplne netrefil - zrovna klasicka 1.6 ve Focusu je od Yamahy :wink:

jinak ta zmena naladeni u Kia/Hyu je udajne kvuli Nemecku a jejich systemu placeni POV podle vykonu
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Klvys » 05.06.2012 15:43

Mě fascinuje jak všichni říkaji TI-VCT na hovno nějake kolečka ja to nikdy neslyšel auto ma ted najeto 112000 a buhvi jestli nema 170000 a nic neslyším atd.. to spíše vy se zabyvate každou hloučkem co kde šustne jinak zatím žádny problem za 20000km co jsem najezdil stím ja krom problemu s plynem :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host