Atmosféra vs. downsizing motory
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ma.rt: koukám, že jsi z Prahy, tak jestli budeš chtít, můžeme někdy o víkendu, když budeš mít čas udělat porovnání tvoje 2.0i vs. 1.5TSI
Pružné zrychlení, zrychlení nad 160, zrychlení z určitého stupňě a pod 
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Otazkou jsou dojmy a skutecnost.. to i naftova oktavka 1.6 77kw mi pocitove prijde nekdy zivejsi nez muj dvoulitr. Ono turbo udela vetsi dojem nez jsou pak mereni se stopkama.
Uz jsem to tu nekde psal, jak jsme srovnavali oktavku 1.9tdi 77kw s mym předchozím 1.8 92kw. Pocitove rozdil ve prospech oktavky a kdyz jsme treba najizdeli na dalnici nebo vyjížděli ze zuzeni, tak pokud jsem to tocil, oktavku jsem nechaval bezne za sebou.
Uz jsem to tu nekde psal, jak jsme srovnavali oktavku 1.9tdi 77kw s mym předchozím 1.8 92kw. Pocitove rozdil ve prospech oktavky a kdyz jsme treba najizdeli na dalnici nebo vyjížděli ze zuzeni, tak pokud jsem to tocil, oktavku jsem nechaval bezne za sebou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
S 1.5t 150k je to pitomost, to je jasný, ze mi dvoulitr stacit nebude.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale zase vyšší auto a větší odpor, také a 17tky zimní nebo 18tky letní, což také udělá svoje
- 321910336
- Zkušený

- Příspěvky: 1070
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ano, kroutící moment, na kole, protože převodovka... takže se bavíme o výkonu, abychom nesrovnávali ty hrušky s jabkama.jenikHK píše:A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem?![]()
Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl.![]()
Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo...![]()
Výhoda 6 st převedovky je snad jasná a je jedno jestli je to turbomotor, nebo atmosféra. Buď je šestka dálniční rychlost, nebo jsou rychlosti blíž u sebe, takže se líp využívá výkon motoru. V obou případech je to plus pro řidiče. Buď šestku nevyužívá, nebo může některou rychlost přeskočit.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Do 120 odpor vzduchu takovy vliv nema.smoula píše:Ale zase vyšší auto a větší odpor, také a 17tky zimní nebo 18tky letní, což také udělá svoje
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A nebo, můžeme dát porovnání můj 2.0 vs. tvůj 2.0Ma.rt píše:S 1.5t 150k je to pitomost, to je jasný, ze mi dvoulitr stacit nebude.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No to jedine 
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- TomFocus
- Test driver

- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Čtu vás zde... a i když je chuť psát (poznatky z aut)
prdím na to, ALE? Listoval jsem na YT (zrychlení, pružnost) a tam si 1.2 TSI vytře zadel s 1.0 TSI 81-85KW. A tam Rapid 1.0 TSI udělá bez problémů Fiestu 1.0 EB.
A další srovnání
atmošek a TB. Já nejsem příznivcem porovnání jízdní dynamiky z místa na 100km/h a podobně, ale komplex reakcí motoru v jízdě atd.
A jak zde bylo tisíckrát uvedeno...převody, váha auta, naladění/charakter motoru!, kola, aerodynamika, řidič - to je oč tu běží. A není stejných 100kw stejně jako 300Nm - záleží na tom co upřednostil konstruktér (reakce, pružnost, spotřeba atd atd...vše nejde zároveň).
A proto jsou debaty
Moc se mě zatím líbí motor 1.33l Rencek, Nissan, M.B., Dáčka - snad to nebude časem propadák.
A další srovnání
A jak zde bylo tisíckrát uvedeno...převody, váha auta, naladění/charakter motoru!, kola, aerodynamika, řidič - to je oč tu běží. A není stejných 100kw stejně jako 300Nm - záleží na tom co upřednostil konstruktér (reakce, pružnost, spotřeba atd atd...vše nejde zároveň).
A proto jsou debaty
Moc se mě zatím líbí motor 1.33l Rencek, Nissan, M.B., Dáčka - snad to nebude časem propadák.
- jenikHK
- Moderátor

- Příspěvky: 3135
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak ano, můžeme si klást různá kritéria pro porovnání, nicméně srovnání dle výkonu se hodí tak pro marketingové účely, ale v praxi toho moc neřekne.321910336 píše:Ano, kroutící moment, na kole, protože převodovka... takže se bavíme o výkonu, abychom nesrovnávali ty hrušky s jabkama.jenikHK píše:A co teprv, jak by to autu s přeplňovaným motorem nandal elektromobil se stejným výkonem?![]()
Aneb, jistě to zde již zaznělo, výkon motoru není to, co roztáčí kola, anybrž kroutící moment. Takže srovnání hrušek s jablkama nedává valný smysl.![]()
Nemluvě o zprevodovani, jak již také zaznělo...![]()
Výhoda 6 st převedovky je snad jasná a je jedno jestli je to turbomotor, nebo atmosféra. Buď je šestka dálniční rychlost, nebo jsou rychlosti blíž u sebe, takže se líp využívá výkon motoru. V obou případech je to plus pro řidiče. Buď šestku nevyužívá, nebo může některou rychlost přeskočit.
Můžeme klidně srovnávat 2.0 TDI, 1.8 TSI a nebo CBR 1000RR, vše stejných +-140kW, ne?
Co se odstupňování převodovky týče, uniká mi spojení pruzneho motoru a převodovky s rychlostmi blízko u sebe. Proste tím jedno popírá výhodu toho druhého. Zajímavější mi přijde spíš řešení převodovky s větším rozsahem, jako hlavní důvod, proč se 6Q převodovky začaly používat.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- 321910336
- Zkušený

- Příspěvky: 1070
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pružnost je jedna věc, ale pak je fajn držet motor v oblasti nejvyššího výkonu při potřebě maximální akcelerace a přiblížit se tomu co v praxi dělá CVT převodovka, ta má úplně ideální průběh.
- jenikHK
- Moderátor

- Příspěvky: 3135
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Beru pro sportovní a závodní auta - ale pro tuctovku pro běžné ježdění
To snad ne...
Kolik času je tak potřeba plný výkon v normálním provozu? Zato rychloběh na dálnici bude mít časové využití řádově větší.
Kolik času je tak potřeba plný výkon v normálním provozu? Zato rychloběh na dálnici bude mít časové využití řádově větší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ZaQik
- Admin

- Příspěvky: 24879
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
tohle je taky o odhlucneni - novejsi auta (maji turbo) jsou na tom mnohem lip nez starsi (atmosfera)smoula píše:A ještě jedna věc. Zkuste někoho vést v autě s motorem s atmosférou a jet 160. Brzo Vám řekne, ať zpomalíte neboť to hučí a přijde mu, že jedete rychle. To v oturbené "srajdě" neřekne, dokavad se nepodívá na tachometr, protože ten hluk je tam o hodně nižší a celkově ten jízdní komfort je o několik tříd výše. Na delší cesty vyšší rychlostí rozhodně lepší.
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Neco na tom bude...kdyz si vezmu escorta, co mel dost dlouhy kvalty, tak tam byl proti novejsimu mondeu slusnej randal 
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Dobřeee
Tak pokud si vezmete například Fabii MPI vs. TSI, tak to TSIčko při 160ti na tom bude mnohem lépe, než atmosféra.
Ale souhlas, je lepší odhlučnění ale při této rychlosti bude hrát roli i motor
Ale souhlas, je lepší odhlučnění ale při této rychlosti bude hrát roli i motor
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti


