Stránka 90 z 97

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 19:52
od Road
Mě so tohle nestalo, takže nevím... dát na diagnostiku?

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 19:57
od lucky.jack
Jako první bych řešil čidlo tlaku oleje.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 21:40
od Nicco
Zacal by som vyctenim pameti zavad. Pokial svieti cervena olejnicka, uz by som s tym nejazdil. Nie som expert na tivct, ale myslim, ze to by sa prejavovalo oranzovou kontrolkou motoru, ak vobec.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 21:59
od Nepér
Moje zkušenost:
Nepér píše:Tak dnes jsem si při čekání na semaforech všiml svítící olejničky 8O . Po restartu motoru se rozsvítila opět, po zvýšení otáček při rozjezdu zhasla a už se celou cestu nerozsvítila. Olej (formula f) a filtr (originál) je chvilku po výměně a hladina je na maximu. Tak doufám, že je to bylo jen zanesené čidlo a budu to pozorovat.
Od té doby (srpen 2012) se to neopakovalo.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 22:28
od Nicco
Moze byt zaneseny aj saci kos v olejovej vani od karbonu. Dal by som si to skontrolovat. Mozno nebude odveci precistit tu vanu, zalezi kolko mate najazdene.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 22:42
od Nepér
Viděl jsem motor po 150 tkm, co jezdil na Mogul, s výměnami po 15 tkm a byl čistý i koš, i vana. Pokud se fatálně nezanedbá údržba, nánosů karbonu bych se u benzínového motoru nebál. Spíš se přikláním k tomu, že se s výměnou uvolnily nějaké nečistoty a zaneslo se čidlo (ale netuším kde je :D ) Na Favoritu se mi krátce po výměně stalo totéž. Ona je v tom čidle dirka průměru špendlíku...

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 15.01.2013 23:04
od Kaizer
Asi bych začal čidlem.To by mohla byt nejpravděpodobnější závada a nejlacinější oprava.Kde to čidlo hledat taky netuším ale myslím si,že bude někde v blízkosti olejového filtru.Zítra se zeptám u Charouze na kolik si ho cení.Na Eliteauto mají na výběr od třech výrobců za +-200kč.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.01.2013 07:33
od V12
Skontroluj kabelaz cidla tlaku oleja, prestrekni kontakty konektora Kontoxom alebo nejakym inym elektrikarskym sajrajtom. Ked to nepomoze, skusit to cidlo. A nepomoze ani to, vana dole a zistit, v akom stave je sitko na olejovom cerpadle.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.01.2013 07:46
od lucky.jack
Kaizer píše:Asi bych začal čidlem.To by mohla byt nejpravděpodobnější závada a nejlacinější oprava.Kde to čidlo hledat taky netuším ale myslím si,že bude někde v blízkosti olejového filtru.Zítra se zeptám u Charouze na kolik si ho cení.Na Eliteauto mají na výběr od třech výrobců za +-200kč.
Jelikož jezdím spíše kratší trasy,měním olej s filtrem každých 10000km.
Čidlo je zepředu na bloku motoru. 480,-

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.01.2013 10:23
od Kaizer
Teď jsem si uvědomil,že se mi rozsvítila vždy když jsem jel stejnou trasu.Jsou to samá prudší stoupání a klesání a v kombinaci s dostatečně nerozehřátým motorem s olejem by to mohlo být ono.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 16.01.2013 10:38
od Nepér
Než čidlo koupíš, jen ho vyndej, dirku propláchni benzínem a zkus to.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 30.01.2013 15:08
od eltazar
zdarvím Forďáky :)

mám dotaz k 1.6TI-VCT, nějak jsem nenašel vhodnější téma a nové se mi zakládat nechce - jak je na tom tenhle motor se spolehlivostí? přemýšlím o koupi ojeitny, Focus II je jedna z variant, jen mám trochu strach že oproti normální 1.6 bude tenhle "sofistikovanější" motor náchylnější na zacházení a údržbu... auto budu kupovat z Reichu, max. 100.000tkm najeto, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti ohledně tohoto motoru. díky za rady a tipy.

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 30.01.2013 15:22
od mehturt
pocul som o problemoch, ale nepoznam nikoho konkretneho.. ja mam zatial 5.5 roka, 135t km, zatial bez problemov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 30.01.2013 15:22
od Nepér
Ve zkratce: Některé verze mají 4 lambda sondy, takže je větší pravděpodobnost, že některá odejde. VCT mechanismus někdy po ujetí 60000 km začne při startu cvakat, než natlakuje olej. Dokud to nedělá za jízdy, nebo dokud se nerozsvítí kontrolka motoru, nebudu to u mého řešit. Řešením je výměna rozvodových kol v rámci výměny rozvodů. Jinak pro to platí všechno, co pro obyč 1.6, jen to víc jede, víc žere a víc točí :twisted:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Napsal: 30.01.2013 15:28
od eltazar
díky za rychlou reakci! no ještě uvidím, momentálně jezdím s motorem 1.6 82kW a je to tak akorát, takže do slabšího asi nepůjdu... ale to s tou spotřebou, není to spíš závada mezi volantem a sedačkou? :) stejný objem o vyšším výkonu by měl teoreticky dávat spotřebu nižší