Taky přidám svoji historku s cukáním: mám FoFo krátce, takže jsem si až po nějaké době všiml, že občas při nízkých otáčkách to nějak cukne. Po předchozích zkušenostech s Escortem (taky motor 1.6 16V, předchůdce toho ve FoFo) jsem automaticky vyzkoušel jiné zap. kabely, ale překvapivě bez úspěchu. Po přečtení tohoto vlákna, jsem jestě vyměnil svíčky a cívku (btw za velice dobrou cenu z Aukra). Výsledek ale celkem žádný, trochu se to zlepšilo, ale nezmizelo. No a jednoho večera jsem si pročítal toto fórum a narazím na tento velice užitečný a pěkně napsaný příspěvek (díky Jemare) :
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=197&t=13442. Nejvíc mne zaujala pasáž u Snímače teploty hlavy motoru – CHT.
Cituji: " U vozů před FL je senzor schován pod černým krytem hlavy válců společně s vysokonapěťovými kabely a svíčkami. Po FL se kryt již nemontoval. Podle TSB (Technical service bulletinu) č. 97/2001, vydaného 7.2.2002 se doporučuje u všech motorů 1.4 a 1.6 připevnit páskou kabel snímače k hadičce podtlaku tak, aby byl kabel co nejdále od vysokonapěťového zapalovacího kabelu.
Hrozí možnost cukání při akceleraci."
Říkám si, za zkoušku nic nedám, vezmu dva stahovaci pásky přidělám ten kabel k hadičce, trochu jestě přeuspořádám VN kabely, aby byly co nejdál.
No a od té doby ani cuk!!
Někdy je dobře mířená investice za 2Kč více účinná než tisíce za svíčky/kabely/cívku...