Stránka 10 z 48
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 20.02.2009 18:26
od pitrss
Tak jako většina tady. Byla špatna cívka, fofo už je zase zdravej

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 22.02.2009 11:21
od pitrss
A asi po150km mi zhasla i kontrolka motoru

takže ani nemusim na smaznutí

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 11.03.2009 18:37
od Cagos
Taky přidám svoji historku s cukáním: mám FoFo krátce, takže jsem si až po nějaké době všiml, že občas při nízkých otáčkách to nějak cukne. Po předchozích zkušenostech s Escortem (taky motor 1.6 16V, předchůdce toho ve FoFo) jsem automaticky vyzkoušel jiné zap. kabely, ale překvapivě bez úspěchu. Po přečtení tohoto vlákna, jsem jestě vyměnil svíčky a cívku (btw za velice dobrou cenu z Aukra). Výsledek ale celkem žádný, trochu se to zlepšilo, ale nezmizelo. No a jednoho večera jsem si pročítal toto fórum a narazím na tento velice užitečný a pěkně napsaný příspěvek (díky Jemare) :
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=197&t=13442. Nejvíc mne zaujala pasáž u Snímače teploty hlavy motoru – CHT.
Cituji: " U vozů před FL je senzor schován pod černým krytem hlavy válců společně s vysokonapěťovými kabely a svíčkami. Po FL se kryt již nemontoval. Podle TSB (Technical service bulletinu) č. 97/2001, vydaného 7.2.2002 se doporučuje u všech motorů 1.4 a 1.6 připevnit páskou kabel snímače k hadičce podtlaku tak, aby byl kabel co nejdále od vysokonapěťového zapalovacího kabelu.
Hrozí možnost cukání při akceleraci."
Říkám si, za zkoušku nic nedám, vezmu dva stahovaci pásky přidělám ten kabel k hadičce, trochu jestě přeuspořádám VN kabely, aby byly co nejdál.
No a od té doby ani cuk!!
Někdy je dobře mířená investice za 2Kč více účinná než tisíce za svíčky/kabely/cívku...
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 13.03.2009 09:09
od patcha
No tak to teda klobouk dolu

Hned o vikendu to vyzkousim jelikoz mam stejny problem a pak se pochlubim. Bylo by to hodne vtipne, kdyby to pomohlo. Menit civku se mi moc nechce, jelikoz jsem ji menil pred par mesici za nejakou z vrakace a nevim jak bych se hadal o zaruku

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 14.03.2009 23:08
od Jairo
to Cagos:
jedna sa o kabel (na prilozenej fotke) oznaceny zelenou sipkou?
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 14.03.2009 23:15
od Jairo
Presunul som moj dotaz zo sekcie VYFUK (http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &start=120) sem,lebo zda sa,ze moj problem s vyfukom nema moc spolocneho.
čajda píše:Jairo viděl bych to na tu cívku, nebo kable, po me zkušenosti kdy jsem jel 400km a v puli cesty do kopce se autu vubec nechtelo jet a taky myslím smrdělo, volnoběch se dusil a jelo to jen když jsem to držel nad 3000 otaček, nezda se ti že jedeš na 3 valce? Možná by to chtělo sehnat civku a vyzkoušet jestli je to tím, nová stoji celkem dost
Taky jsem měl později ucpany kat, ale dělalo to uplně jine problemy, špatne rozjezdy a maximalka 110.
Mam za sebou testovaciu jazdu.Na ten vyfuk (stredna a koncova cast) to nevyzera

Ziaden podozrivy hluk,ziadne vyrazne drncanie vyfuku.
Ale auto ide trhane najma ked preradim prevodovy stupen na vyssi.Rozbeh,1-2,atd.
Dnes mi uz nesmrdelo nic (mozno uz nemalo co

).Volnobeh sa nejak nedusil,na krizovatke ziadne problemy so zdochynanim.
Ten vykon je diskutabilny,nemal som ako zatial vyskusat vyssiu rychlost ako 90.Ale kym som sa na nu vobec dostal,trvalo to dost dlho aj na 4-ke.
Nemoze byt problem aj v prevodovke? Ono auto po preradeni trha,ale ked si najde svoju 'stopu' a ustalia sa otacky,auto ide OK.Trha aj pri pridani plyny (to je vlastne aj pri preradovani).
Vdaka za kazdy postreh,pani !
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 10:10
od patcha
To Jairo: To co jsi vyfotil neni ono. Musis sundat kryt hlavy valcu a tam mezi kabelama ke svickam ho uvidis
http://forum.ford-focus.cz/download/fil ... =28756&t=1 jen nechapu k cemu se ten kabel ma pak uvazat, kdyz je hadicka pripevnena na ten kryt hlavy viz tvoje foto. Jediny co me napadlo, ten kryt sundat a hadicku nechat navolno.Pak k ni privazat ten kabel. Tim padem ale jezdit bez krytu hlavy valcu

Udelal jsem to tak, zatim jsem s tim jel jen po meste a zdalo se to byt ok. Za chvili to pojedu dukladneji projet tak napisu a pripadne i prihodim foto.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 13:16
od Cagos
Já tam žádnej dekl nemám, takže to vypada následovně (ty dva stahovací pásky jsou to bílé):

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 16:09
od patcha
To Cagos: Tak to je zajimave... To co jsi vyfotil je podle me motor po FL... I podle toho co jsi odcitoval ve svem prispevku. Cituji: " U vozů před FL je senzor schován pod černým krytem hlavy válců společně s vysokonapěťovými kabely a svíčkami. Po FL se kryt již nemontoval. Ja to mel tak jak vyfotil Jairo. Tu horni hadicku jsem odmontoval, kryt sundal a pak privazal... Vypada to takto:
Byl jsem to projet... Cukani se zda hodne zmirnilo ale uplne se to nevytratilo. Pokud treba jedu 45 v obci na 4-ku a prislapnu naplno pedal plynu tak si to 2x cukne a pak az plynule rozjizdi

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 18:07
od Jemar
Podle mě je rychlost 45 km/h na 4 málo. To může být odhadem tak 1600 - 1700 otáček. Při plný akceleraci určitě vstupuje do hry čidlo klepání, na základě kterého bude řídící jednotka upravovat předstih. To může způsobit to cukání. Když budeš používat motor od 2000 ot., určitě to cukat nebude.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 18:23
od patcha
no jasne... Zkousel jsem extrem... Ale i v tech vyssich otackach si to obcas cuklo, ale jak rikam... rozhodne se to zlepsilo. Jen nevim jestli jezdit bez deklu, nebo nejak vymyslet uvazani toho kabelu na spodni stranu deklu

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 20:33
od Cagos
To jsem nevěděl, že už mám FL motor (je pravda, že v Microcatu to píše něco o modelu roku 2001, i když byl vyroben v 11/2000)
Jinak musím přiznat, ten problém s tím, když se prutce dupne na plyn a motor 2x cukne to vliv nemělo... To bude asi jinej průser

. Mně furt vrtá hlavou, proč to cukne pokaždé 2x
Ale na občasné cukání při 1500-2500 otáčkách to u mne evidentně pozitivní vliv mělo. Mám pocit, že ta celá sranda kolem toho kabelu logicky poukazuje na problémy kolem vnější izolace VN zapalovacích kabelů.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 21:02
od patcha
jj, souhlas, neco pomohlo neco ne. Mam pocit ze pokud se jednalo o koncove mesice v roce mohly se obevit prvky z jineho roku..Aspon u skel to tak bylo mam pocit. Jeste zkusim checknout tu civku.Menili mi ji na podzim z vrakace tak treba to ukecam a bude dalsi vymena kdyz se to podelalo..Doklad mam

Jinak teda taky nechapu co se tam muze dit ze ma vliv posunuti kabelu o 2 cm na ss napeti

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 22:00
od pelen
Kolem vn kabelu je elektromagneticke pole, ktere indukuje v blizko se nachazejicich kabelech napeti. To se tyka kabelu od cidla a ridici jednotka pak chybne vyhodnocuje signal od cidla. Kablik od cidla mel byt pravdepodobne stineny. Protoze neni, musi byt co nejdal od zdroje elektromagnetickeho pole - od vn kabelu.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 15.03.2009 22:28
od canndale
indukuje sa tam toho dost, sak distribucia VN k svieckam je premenna v case.. kazdopadne je mi zvlastne, ze sa to prejavi az po dlhsom pouzivani auta
