Jak Vám topí focus?
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Zewl: Tak je pravda že ten jev co popisuješ se stát může. Pokud je motor vychladlý, termostat by měl bejt zavřenej a měl by se zahřejvat jen malej okruh, pokud teplota dojde požadované teploty, termostat by měl tuto teplotu udržovat a tudíš se asi trochu, nebo více otevře a pustí tam studenou vodu z velkého okruhu a pak bys mohl zaznamenat ten pokles o 2mm na ručičce teploty, ale nevim proč by to mělo udělat z kopce (se sotva zahřátym motorem) když se motor neochladí, protože voda z chladiče se do malého okruhu nedostane dokud to termostat nedovolí. Teda pokud správně funguje. Tenhle jev jsem vlastně zaznamenal naposled u Š 120. Tam to bylo zřetelný a člověk poznal kdy se otevře termostat když se ručička propadla.
Jinak dnešní jízda z kopce 3.3km dlouhého bez kvaltu při -6°C a ručička se ani nehla.
Jinak dnešní jízda z kopce 3.3km dlouhého bez kvaltu při -6°C a ručička se ani nehla.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
-
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: CZ
Tak jsem vcera vymenil termostat a ted uz raficka pri jizde z kopce nepada, pouze kdyz se termostat poprve otevre, tak je citelny propad raficky, ale hned zase vyleze do spravne polohy. Prikladam to tomu, ze kdyz otvira poprve je v systemu velky rozdil teplot vody. Taky to ted zacina topit podstatne driv, mam tam to pridavny elektricky topeni, vlazi to uz po uleji 500m, tvrdit ze to topi si troufnu po 2km a horkej motor tedy provozni teplota 6km. Driv to vlazilo taky skoro hned, o topeni jsem si troufal mluvit po 4-5km a provozni teplota byla az za 10km...Na stejny trase...
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Co se tyce toho padani rafiky, tak jsem dneska udelal maly test: Jel jsem uplne stejnou trasu jako kazdy den, akorat predtim jsem byl jeste nekde cca. 20 km. Proste tu svou trasu jsem jel s rovnou zahratym motorem. Jel jsem uplne stejne a zjistil jsem, ze se mi tentokrat rafika ani o mm nepohla, kdyz jsem jel z kopce na neutral (-6 stupnu). Cili ten muj problem s hybanim rafiky je opravdu jenom tehdy, kdyz se sotva zahreje motor. Kdyz je plne zahraty, rafika stoji ja patnactirocnemu
Vysvetluju si to tim, ze motor neni zcela uplne prohraty a proto se raficka trosku hybe dolu, pokud je radne prohraty, nedela to. Cili podle me je to v poradku.

- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2232
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Nevim teda jak je "oddilkovanej" teplomer u FF2, ale:
Podle me ale otazka zni: dokaze uzavrenej malej okruh (napr. motor tesne po ohrati na provozni teplotu) chlazeni udrzet provozni teplotu (= ten sestnactiletej) motoru pri jizde na volnobeh (nebo hure pri jizde z kopce pri zarazene rychlosti) pri rychlosti napr 90km/h?
a) venkovni teplote +10
b) venkovni teplote 0
c) venkovni teplote -10
Dale benzin / nafta.
Sak do motoroveho prostoru ten chladnej vzduch pronika, takze podle me nemusi udrzet a teplota muze tudiz trochu spadnout.
Podle me ale otazka zni: dokaze uzavrenej malej okruh (napr. motor tesne po ohrati na provozni teplotu) chlazeni udrzet provozni teplotu (= ten sestnactiletej) motoru pri jizde na volnobeh (nebo hure pri jizde z kopce pri zarazene rychlosti) pri rychlosti napr 90km/h?
a) venkovni teplote +10
b) venkovni teplote 0
c) venkovni teplote -10
Dale benzin / nafta.
Sak do motoroveho prostoru ten chladnej vzduch pronika, takze podle me nemusi udrzet a teplota muze tudiz trochu spadnout.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host