Stránka 10 z 33
Napsal: 22.12.2007 01:47
od Jozkablack
Zewl: Tak je pravda že ten jev co popisuješ se stát může. Pokud je motor vychladlý, termostat by měl bejt zavřenej a měl by se zahřejvat jen malej okruh, pokud teplota dojde požadované teploty, termostat by měl tuto teplotu udržovat a tudíš se asi trochu, nebo více otevře a pustí tam studenou vodu z velkého okruhu a pak bys mohl zaznamenat ten pokles o 2mm na ručičce teploty, ale nevim proč by to mělo udělat z kopce (se sotva zahřátym motorem) když se motor neochladí, protože voda z chladiče se do malého okruhu nedostane dokud to termostat nedovolí. Teda pokud správně funguje. Tenhle jev jsem vlastně zaznamenal naposled u Š 120. Tam to bylo zřetelný a člověk poznal kdy se otevře termostat když se ručička propadla.
Jinak dnešní jízda z kopce 3.3km dlouhého bez kvaltu při -6°C a ručička se ani nehla.
Napsal: 22.12.2007 08:54
od LH
Tak jsem vcera vymenil termostat a ted uz raficka pri jizde z kopce nepada, pouze kdyz se termostat poprve otevre, tak je citelny propad raficky, ale hned zase vyleze do spravne polohy. Prikladam to tomu, ze kdyz otvira poprve je v systemu velky rozdil teplot vody. Taky to ted zacina topit podstatne driv, mam tam to pridavny elektricky topeni, vlazi to uz po uleji 500m, tvrdit ze to topi si troufnu po 2km a horkej motor tedy provozni teplota 6km. Driv to vlazilo taky skoro hned, o topeni jsem si troufal mluvit po 4-5km a provozni teplota byla az za 10km...Na stejny trase...
Napsal: 22.12.2007 10:21
od zewl
LH: kolik stala vymena termostatu?
Napsal: 22.12.2007 10:23
od chmelko
u mna, aj ked sa ma na to nepytas
200kč termostat, 300 praca

Napsal: 22.12.2007 11:11
od zewl
chmelko: byl jsi rychlejsi, diky. Cekal jsem vic, tak litr, prijemne si me prekvapil

Napsal: 22.12.2007 11:14
od chmelko
už som to niekde spomínal, ale v tomto prípade, original ford sučiastka deklasuje v cene všetky náhražky

Napsal: 22.12.2007 11:15
od zewl
za ty prachy original je zcela na miste...
Napsal: 22.12.2007 11:17
od chmelko
no hlavne, 350kč náhražka, 200kč origo ford podla vin

Napsal: 22.12.2007 11:18
od zewl
hmmm, pekne

Napsal: 22.12.2007 13:32
od LH
no nechal jsem si ho poslat i s postovnym vysel na 280,- a asi hodinku jsem na tom pracoval , volnym tempem....
Napsal: 22.12.2007 16:32
od zewl
Co se tyce toho padani rafiky, tak jsem dneska udelal maly test: Jel jsem uplne stejnou trasu jako kazdy den, akorat predtim jsem byl jeste nekde cca. 20 km. Proste tu svou trasu jsem jel s rovnou zahratym motorem. Jel jsem uplne stejne a zjistil jsem, ze se mi tentokrat rafika ani o mm nepohla, kdyz jsem jel z kopce na neutral (-6 stupnu). Cili ten muj problem s hybanim rafiky je opravdu jenom tehdy, kdyz se sotva zahreje motor. Kdyz je plne zahraty, rafika stoji ja patnactirocnemu

Vysvetluju si to tim, ze motor neni zcela uplne prohraty a proto se raficka trosku hybe dolu, pokud je radne prohraty, nedela to. Cili podle me je to v poradku.
Napsal: 22.12.2007 18:03
od Ahmed
To je ale uplne normalni, ze rucicka trosku padne dolu, kdyz se motor ochladi..., hlavne v takovem pocasi. U me neni problem mit rucicku v polovine a po delsi plynule jizde 90km/h mi spadne o 1/2 dilku...
Napsal: 22.12.2007 18:07
od zewl
Ahmed: dik za uklidneni, padly tu totiz nazory, ze kdyz se ti uz jednou postavi, musi uz furt stat jak patnactiletymu
jako bavime se furt o raficce

Napsal: 22.12.2007 18:53
od chmelko
Ahmed:ak ti ručička po zahriati a plynulej jazde spadne do prvej štvrtiny, jednoznačne to normalne nieje...
Napsal: 22.12.2007 19:25
od Stehnak
Nevim teda jak je "oddilkovanej" teplomer u FF2, ale:
Podle me ale otazka zni: dokaze uzavrenej malej okruh (napr. motor tesne po ohrati na provozni teplotu) chlazeni udrzet provozni teplotu (= ten sestnactiletej) motoru pri jizde na volnobeh (nebo hure pri jizde z kopce pri zarazene rychlosti) pri rychlosti napr 90km/h?
a) venkovni teplote +10
b) venkovni teplote 0
c) venkovni teplote -10
Dale benzin / nafta.
Sak do motoroveho prostoru ten chladnej vzduch pronika, takze podle me nemusi udrzet a teplota muze tudiz trochu spadnout.