Stránka 10 z 16

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 11:20
od M.P
Tak jak tak je to málo ... aby se baterce vrátilo to co spotřebovala na start je potřeba jet aspoň 60 kiláků . A teď v zimě když je zapnuto plno spotřebičů tak i víc .

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 11:35
od strop330
jakub.sampon píše:nestačí musíš najet 100km aby se ti dobila na 100% :)
a to jezdíš 30km tam a 30zpět a nebo 15tam a 15zpět?
Ahoj.. no spis jezdim tak 30km dohromady 5tam 15 zase tam a 10tam :D
Asi to pro tu baterku nebude nejlepsi ale je to varta a nova tak musi vydrzet:-)
Je pravda ze nekdy tak 1x za tyden jedu tech 100km na vylet at to protahnu sak to zname asi vsichni.

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 11:40
od Yeshterr
To je trochu složitější, musel bys vědět, kolik jsi odebral třeba při startu. Což nevím, to se dá špatně odhadnout. Ale úbytek kapacity jde změřit a spočítat. Každopádně to ber takto: Pokud pojedeš 30km průměrnou rychlostí 60km/h, jedeš to půl hodiny. Pokud bereme fakt, že altík dobíjí desetinou kapacity, tak např. u 70Ah akumulátoru je to 7A. Což znamená, že pokud dobíjí 7A půl hoďky, tak se za Tvou 30ti km cestu do akumulátoru "navrátí" 3,5Ah odebrané kapacity. No a abys věděl, zda to stačí, musel bys vzít po startu akumulátor, vymontovat ho, zatížit třeba žárovkou o parametrech které jsou známé a vybít ho na určitou hodnotu, nejlépe k "nule", což u kyselinového aku bývá něco přes 10V. Potom tento akumulátor vzít, nabít do plna a a opět ho zatížit žárovkou a opět vybít k nule. U každého z obou měření si zapsat čas, za jak dlouho se vybil na stejnou hodnotu pro obě měření. Odečtením času nabíjení aku po startu od aku nabitého získáš rozdíl, který se rovná kapacitě odebrané při startu. Je na to dobré použít zátěž s parametry, ze kterých se to dobře počítá, např. žárovku, o které víš (nebo si změříš), že při 12V jí protéká proud 1A (má 12W) (samozřejmě při poklesu napětí na baterii poklesne i proud, protékající žárovkou, ale to je ve 2V rozdílu nabité/vybité baterie celkem lhostejné). Vypadá to složitě, ovšem největší opruz je vyndavat baterku z auta :mrgreen:

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 11:45
od Yeshterr
jakub.sampon píše:nestačí musíš najet 100km aby se ti dobila na 100% :)
To jako proč?

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 11:49
od strop330
Yeshterr píše:To je trochu složitější, musel bys vědět, kolik jsi odebral třeba při startu. Což nevím, to se dá špatně odhadnout. Ale úbytek kapacity jde změřit a spočítat. Každopádně to ber takto: Pokud pojedeš 30km průměrnou rychlostí 60km/h, jedeš to půl hodiny. Pokud bereme fakt, že altík dobíjí desetinou kapacity, tak např. u 70Ah akumulátoru je to 7A. Což znamená, že pokud dobíjí 7A půl hoďky, tak se za Tvou 30ti km cestu do akumulátoru "navrátí" 3,5Ah odebrané kapacity. No a abys věděl, zda to stačí, musel bys vzít po startu akumulátor, vymontovat ho, zatížit třeba žárovkou o parametrech které jsou známé a vybít ho na určitou hodnotu, nejlépe k "nule", což u kyselinového aku bývá něco přes 10V. Potom tento akumulátor vzít, nabít do plna a a opět ho zatížit žárovkou a opět vybít k nule. U každého z obou měření si zapsat čas, za jak dlouho se vybil na stejnou hodnotu pro obě měření. Odečtením času nabíjení aku po startu od aku nabitého získáš rozdíl, který se rovná kapacitě odebrané při startu. Je na to dobré použít zátěž s parametry, ze kterých se to dobře počítá, např. žárovku, o které víš (nebo si změříš), že při 12V jí protéká proud 1A (má 12W) (samozřejmě při poklesu napětí na baterii poklesne i proud, protékající žárovkou, ale to je ve 2V rozdílu nabité/vybité baterie celkem lhostejné). Vypadá to složitě, ovšem největší opruz je vyndavat baterku z auta :mrgreen:
Tak tomu se rika kompletni rozbor. Ja ti za nej moc dekuji ale jelikoz jsem vyuceny reznik tak tomu zas az tak moc dobre nerozumim :D A podle toho co sem cetl mi bude asi stacit tech km vic nez min a muzu byt v klidu pri nejhorsim za 2roky koupim novou. Asi to prijde levneji nez vzdy ujet 60-100km po startu kvuli baterce kdyz si vezmu ceny pohonych hmot. Ale jako kloboucek dolu nad tim jak si to dokazal vysvetlit :gott: :gott:

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 12:02
od Yeshterr
Je to celé dost složitý proces, musí se v něm brát v potaz nabíjecí a vybíjecí křivky (charakteristiky) různých typů akumulátorů, to samé nabíjecích zařízení. Nikdy jsem se o to extra nezajímal, vždycky jsem to řešil taky víceméně uživatelsky, připnout na nabíječku, zkontrolovat elektrolyt a čau :) . Je o tom napsáno i dost odborné literatury, každopádně to už je pro normální uživatele celkem zbytečné. Jinak ale při běžném provozu by Ti měl akumulátor i u nafty čtyři roky vydržet.

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 12:15
od jakub.sampon
Yeshterr píše:
jakub.sampon píše:nestačí musíš najet 100km aby se ti dobila na 100% :)
To jako proč?
četl jsem na netu článek,o bateriích že se ti baterka dobije po cca 80-100km úplně,osobní zkušenost s tím nemám ,ale když jezdím cca 40km tak vím že se mi dobije z části a zatím žádný problém co se týče baterky nenastal :wink:

To:strop330 Dle mého je to v pohodě o baterku se bát nemusíš pokud jezdíš alespon 1xtýdně 100km je to ok :)) :wink: a jak říkáš pokud máš novou baterku a kor vartu tak se bát nemusíš :wink:

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 12:37
od Yeshterr
Já furt nevím, co je na značce Varta tak zázračnýho :nixw:

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 12:38
od M.P
strop330 píše: Asi to prijde levneji nez vzdy ujet 60-100km po startu kvuli baterce kdyz si vezmu ceny pohonych hmot. Ale jako kloboucek dolu nad tim jak si to dokazal vysvetlit :gott: :gott:
Možná by stálo za to pořídit si nabíječku , stačí nějakou za pár stovek , a jednou za měsíc baterku v zimě na ni připojit . No a i občas v létě , ono když auto stojí odstavený někde na slunku , tak z toho baterka není taky zrovna odvázaná .
A investice do nabíječky , není zas tak moc , vždyť ji budeš mít několik let ... a pokud koupíš nějakou echt dobrou , tak na furt .

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 12:57
od Yeshterr
strop330 píše:...ale jelikoz jsem vyuceny reznik tak tomu zas az tak moc dobre nerozumim :D
No vidíš, to bys zase ty mohl dávat přednášky o tom, jak vypadá opravdický uzený proti těm namletým kůžím, spojeným emulgátorama co prodávaj v Tescu :puke_r:
Šidí nse dneska všude, člověk se nesmí dát.
Jinak se přikláním k tomu co píše M.P, pořiď nabíječku, vyplatí se to. Název "bezůdržbová" baterie je dnes často skloňovaný pojem, který si jeden výrobce propůjčí k baterii, u které se nemusí dolévat elektrolyt, jiný výrobce to bere tak, že baterie potřebuje údržbu jednou za čtvrt roku...ve finále ale platí to, že vybitý akumulátor v mrazech obrovsky trpí, protože v tu chvíli (když je vybitý) je většina kyseliny z elektrolytu "vsáklá" do desek článku a mezi deskami je z elektrolytu víceméně jen destilovaná voda. To krásně ukáže hustoměr. A tato voda kolem nuly už zamrzá, tudíž desky akumulátoru trpí a pak stačí jedna taková zima a akumulátor je k zahození. Tuhle zimu už jsem nabíjel podruhé - ne, že by mi to už nestartovalo, ale mám tam origo 43 Ah akumulátor od Fordu, který funguje už sedmým rokem. Příští zimu už asi nedá, ale léto se s ním ještě odjezdí :palec_nahoru:

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 15:07
od Noah
Mam jeste original baterku...a to jezdim fakt trasy max 20 km a nemel sem problem ze by byla vybita.

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 17:15
od Jardak
Noah: mám přesně tutéž zkušenost. Je třeba si uvědomit,že baterka v autě se nedobíjí konstantním proudem,ale konstantním napětím.V praxi to znamená,že po startu motoru kdy se z baterky odebrala nějaká energie je dobíjecí proud daleko větší než 1/10 kapacity.Tyhlety kydy,že se musí najet na 1 start 60 km,podle mě slouží k tomu aby lidi ochotněji kupovali nový baterky a nezdržovali se pokusem ji třeba jenom dobít. Když vezmu můj služebák (felda vanplus 1.9 D) jezdím převážně na jeden start trasy 3 -10 km a denně najedu 100-130 km. Párkrát týdně trasa kolem 30 km.Baterka je stará asi 5 let zn perion a ani jednou ji nebylo potřeba dobíjet mimo vůz.Auto má 380 tkm a studené starty tomu odpovídají.

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 18:00
od onysx
no já dnes vzal nabitou baterku do servisu na přeměření a maník to poměřil nějakým starým verglem na kterým se rozpálila spirála nebo co to bylo a prej dobrý.nabijte ji a bude ok.já říkám že nabitá je a on začal hledat jakejsi další bazmek-zátěžák.přišel druhej frajer našel ten zátěžák prdnul na baterku a zase že je ok.tak šup s ní do auta a brm už jezdí.startoval na pohodu jako v létě.bylo -2 a hustá kupa sněhu.takže nejdůležitější je nabitá baterie a je jedno jaké značky.apropo ptal jsem se ve fordu na diagnostikovanou chybu kterou mě ukázal displej P0115 a odpovědí bylo krčení ramen.a to tam dělá fakt hodně dobrej frajer na fordy.tak už nevím kam jezdit.teda vím k fokymu ale letos to nedám bo z úsporných dúvodů do Prachatic na dovču nejedu.

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 18:35
od Yeshterr
onysx píše:no já dnes vzal nabitou baterku do servisu na přeměření a maník to poměřil nějakým starým verglem na kterým se rozpálila spirála nebo co to bylo a prej dobrý
To je ten čert, je to zkratový voltmetr. Ta spirála je defacto bočník, na kterém se měří úbytek napětí na zdroji a vztaženo k času to vypovídá o "akceschopnosti" akumulátoru. A ta spirála se rozžhaví proto, že přes ní jde aku vpodstatě do zkratu, jelikož má malý odpor. To druhé byl asi zátěžový ampérmetr, pracující na podobném principu, ale ukazuje proud v ten moment protékající připojenou zátěží. Vidíš, jak jsou ty starý :hah: vergly furt funkční :wink:

Re: Špatné starty VIDEO Z 99% VYŘEŠENÉ,ZBÝVA 1% problému.

Napsal: 15.02.2012 18:58
od Jardak
Když už mluvíte o tom čertu,tak ten je použitelnej pouze na starý asfaltový baterie a měřily se s ním jednotlivý články,které se posléze nechaly vyměnit.To co se používá teď funguje na stejným principu-odporová spirála s přepínačem kterým se nastaví proud odpovídající proudu baterky a sleduje se pokles napětí při tomto zatížení.