Kolísání otáček a zhasnutí motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15.09.2016 19:24
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zdravím pánové. Jsem čerstvým majitelem fofo 2 2008 flexifuel 1.8 92kw mám ho asi 14 dnů. Když bylo relativně teplo tak byly starty v pohodě ale teď jak se začalo ochlazovat tak při prvním startu mi motor naskočí naběhne 2000 otáček a postupně klesá dolů až zhasne úplně a rozsvítí se kontrolka baterky.. Hned jak zopakuji start tak vše ready co by mohlo být za problém?
Focus 2008 1.8 flexifuel 92 kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.08.2015 23:52
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zdravím. Mám FF II 1,8 benzín rok a dělá mi to úplně to samé. Řeším to tím, že hned jak to po startu chytne, párkrát pošlapu plynový pedál a to stačí, ty otáčky to pak už udrží. Jen pak musím na prvních křižovatkách myslet na to, že je potřeba na rozjezd víc plynu, jinak má tendenci to chcípnout.
Co je na tom nepříjemné, že minulou sezónu mi to ještě nedělalo (nechcípalo). Ale čím to je, to nevím. Mám podezření na karbon, ale třeba jsem vedle. Jinak jsou s tím motorem občas i jiné problémy. Škubání po přidání plynu, špatný tah z nízkých otáček atd. Jak kdy, hodně záleží na počasí.
Co je na tom nepříjemné, že minulou sezónu mi to ještě nedělalo (nechcípalo). Ale čím to je, to nevím. Mám podezření na karbon, ale třeba jsem vedle. Jinak jsou s tím motorem občas i jiné problémy. Škubání po přidání plynu, špatný tah z nízkých otáček atd. Jak kdy, hodně záleží na počasí.
Focus II kombi benzin 1.8 92 kW, 9/2006, najeto 140 000km
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15.09.2016 19:24
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
No mě to právě udělá jen při startu a potom to v pohodě drží otáčky.. Teda zvláštně občas zakolisaji ale to není tak šílené a časté zatím no..
Focus 2008 1.8 flexifuel 92 kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ahoj jsem tu nový. Koupil jsem focuse II 2.0 107kw 2005. Mám problém se studenými starty pod 6°C. Otočím klíčkem otáčky jdou kolem 1500 ot/min. potom to lineárně padá na 1000 a pak následuje poměrně prudký pád někde na 500 ot/min tam se auto zaklepe, naskočí kontrolka baterky a zase to vyletí k 1500 ot/min a už drží. Zatím to nikdy nechcíplo ale klepe to autem. Zkoušel jsem aditivum do benzínu a změny nic moc maximálně o trošku lepší, ale problém to nevyřešilo. Za tepla to nedělá a jiný problém jako kolísání volnoběhu atd. nepozoruji. jde jen o ty starty. Neví někdo kde hledat příčinu? než jít naslepo a vrážet peníze tam kde to není potřeba?
Díky za reakce
Díky za reakce
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.08.2015 23:52
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Jen takovej nápad: pro začátek bych zkusil reset řídící jednotky, odpojit na nějakou tu hodinku baterii (pozor u toho na zakódování rádia, sehnat si kód !). Možná to auto bylo zvyklé na jiný benzin, než se tam lije teďka a podle toho si taky nastavuje volnoběžné otáčky.
Focus II kombi benzin 1.8 92 kW, 9/2006, najeto 140 000km
- ominina
- Junior
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09.01.2014 23:45
- Bydliště: Teplice
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zkus vyměnit baterku, někde jsem četl že by to mohlo pomoct.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw
Kawasaki ZX10-R 147Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
No jezdil s tím Polák předtím ( bohužel to se zjistilo až na místě pri koupi v Německu...)
Co mě ale teď trápí mnohem víc je spotřeba oleje. Teďka po najetí 3000 km o výměny jsem kontroloval hladinu a měrka sucha. Dolil jsem litr a jen na spodní rysku. Takže na horní rysku bylo potřeba dolit 2l oleje!! To jsem se nestačil divit a překvapuje mě že motor vůbec běží a že se nerozsvítila kontrolka mazáni. Vím že tyto motory něco baští,ale tohle strašně moc
Co mě ale teď trápí mnohem víc je spotřeba oleje. Teďka po najetí 3000 km o výměny jsem kontroloval hladinu a měrka sucha. Dolil jsem litr a jen na spodní rysku. Takže na horní rysku bylo potřeba dolit 2l oleje!! To jsem se nestačil divit a překvapuje mě že motor vůbec běží a že se nerozsvítila kontrolka mazáni. Vím že tyto motory něco baští,ale tohle strašně moc
- ominina
- Junior
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09.01.2014 23:45
- Bydliště: Teplice
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
To že byl předchozí majitel Polák by nemělo mít vliv na spotřebu oleje (jako by auto po Angličanovi mělo mít spotřebu oleje v cajku?
) ale z toho co se dá vidět na netu ohledně jejich lásky k autům, bych asi sáhl raději po auto po někom jiném. Dotyčný mu asi nakládal za studena...

Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw
Kawasaki ZX10-R 147Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
V Německu s tím jezdil Polák. To dopředu nikdo nevěděl, bohužel. A to, že tomu dával za studena pri koupi nezjistíš. To bude brát přes kroužky nebo spíš přes gufera na ventilech?
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
FF2 FL 1.8 92kW
Po prvním studeném startu má tendenci okamžitě chcípnout (občas i chcípne, podle teploty). Druhý start už vždycky OK. Pokud se auto nehejbe (např. stojím na křižovatce apod.), tak volnoběh drží naprosto krásně stabilně, žádné výkyvy. Pokud ale vyřadím třeba při jízdě z kopce, tak se většinou volnoběh rozhoupe s čím dál větším rozkmitem až do té fáze, kdy to chcípne.
Svíčky nové
Vzduchový filtr nový
Klapku jsem čistil, navíc mi zas tolik zasraná nepřišla; při přidání plynu běhá hladce
Hadici odvětrání jsem kontroloval, děravá ani promáčklá není
Co dál? Respektive co je ještě zkontrolovatelné v domácích podmínkách?
Po prvním studeném startu má tendenci okamžitě chcípnout (občas i chcípne, podle teploty). Druhý start už vždycky OK. Pokud se auto nehejbe (např. stojím na křižovatce apod.), tak volnoběh drží naprosto krásně stabilně, žádné výkyvy. Pokud ale vyřadím třeba při jízdě z kopce, tak se většinou volnoběh rozhoupe s čím dál větším rozkmitem až do té fáze, kdy to chcípne.
Svíčky nové
Vzduchový filtr nový
Klapku jsem čistil, navíc mi zas tolik zasraná nepřišla; při přidání plynu běhá hladce
Hadici odvětrání jsem kontroloval, děravá ani promáčklá není
Co dál? Respektive co je ještě zkontrolovatelné v domácích podmínkách?
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02.02.2017 16:21
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ahoj.Mam pocit,ze jsem ve stejne situaci.Mit garaz tak si fofika rozeberu taky sama..V servisech si nevedi rady..otacky mi sice drzi ale na 1500 a dokud uplne nezastavim nespadnou.pak drzi na 900.auto se nesmi vytacet nebot rve motor.pri jizde drzi na 2000 a stalo se mi,ze vyletely z niceho nic na 3000 4000 motor rval a otacky rychle stoupaly a ja temer stala ma miste.takze otacky drzi auto nechcipa ale drzi otacky vysoko
.to stalo 10500,-vymenili svicky,rozvod.remen?vodni pumpu,elektro.podtlakovy motorek.doporueni,vypnout motor a ch ili pockat.parada.to je reseni..
A kdyz se zeptam na volnobezny ventil,lambda sondu a dalsi o jsem se tady docetla,jen tvrdi,ze to tim byt nemuze.na diag.to bylo..nejpre nekomunikova a tak to el.premeril.vymena el.svazku a tot vse.vcera jsem jela do forda a tam se na to podivaji.tak koukat umim take..mit garaz a kamarada automech.tak to jdu rozebrat.
.to stalo 10500,-vymenili svicky,rozvod.remen?vodni pumpu,elektro.podtlakovy motorek.doporueni,vypnout motor a ch ili pockat.parada.to je reseni..
A kdyz se zeptam na volnobezny ventil,lambda sondu a dalsi o jsem se tady docetla,jen tvrdi,ze to tim byt nemuze.na diag.to bylo..nejpre nekomunikova a tak to el.premeril.vymena el.svazku a tot vse.vcera jsem jela do forda a tam se na to podivaji.tak koukat umim take..mit garaz a kamarada automech.tak to jdu rozebrat.
- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Tohle mi začlo taky dělat, z kopce když vyřadím tak začnou kolísat otáčky a někdy i chcípne. Dělá to spíš ve vyšších rychlostech, ve městě to nedělá. Když stojím tak vše v pořádku...jarous350 píše:FF2 FL 1.8 92kW
Pokud se auto nehejbe (např. stojím na křižovatce apod.), tak volnoběh drží naprosto krásně stabilně, žádné výkyvy. Pokud ale vyřadím třeba při jízdě z kopce, tak se většinou volnoběh rozhoupe s čím dál větším rozkmitem až do té fáze, kdy to chcípne.
Nevíte teda někdo čím by to mohlo být?

- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Nikdo neví čím by to mohlo být? Co zkušení mechanici jako Foki? Jak to sleduji tak je to celkem častý problém u 1,8, tak už to někdo musel řešit 

- Cimi
- Zkušený
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 23.03.2013 11:15
- Bydliště: Křemže/Plzeň
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
mohlo by to dělat i čidlo rychlosti si myslim.. a jinak na to hodně má vliv zatížení alternátoru a tedy i motoru.. třeba když vyřadíš a budeš brzdit tudíž přepouštíš tlak mezi sacím potrubím a posilovačem tak tam když je špatná membrána tak může tohle taky haprovat.. vysoká zátěž motoru v tak extrémní situaci na volnoběh..
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990

- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Můžete ještě někdo s Duratec 1.8 vyzkoušet jednu věc?
Neutrál, plynule a pomalu přidávat plyn... při cca 2.500ot mi to začne kolísat (vynechávat), při vyšších otáčkách už zase dobrý.
Sání jsem dole neměl, možná vibruje klapka, možná bude stačit pootočit to ozubený kolo u klapky.
Neutrál, plynule a pomalu přidávat plyn... při cca 2.500ot mi to začne kolísat (vynechávat), při vyšších otáčkách už zase dobrý.
Sání jsem dole neměl, možná vibruje klapka, možná bude stačit pootočit to ozubený kolo u klapky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti