Stránka 10 z 20
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 02.03.2014 23:16
od hihi
"Spotřeba AdBlue se pohybuje na úrovni 4–6 % spotřeby nafty."
Ať počítám jak počítám, tak při spotřebě 6l/100km (trošku přehnané...) je to 60 litrů na 20tis. km. Tak to se asi v servisních intervalech nedá!!! Takže autor článku buď chybuje v uvedených procentech, nebo, a to by bylo mnohem horší, nechybuje...
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 03.03.2014 08:44
od pkadecka
Stačí servisní interval zkrátit a pak už to vyjde

Jinak více informací k Adblue třeba tady:
http://www.adblue-bluesky.cz/adbluer-ak ... drobnosti/
Volkswagen Crafter BlueTDI má nádrž na 28 litrů adblue:
http://www.auto.cz/volkswagen-crafter-bluetdi-4757
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 03.03.2014 10:06
od Nicco
2.0TDI EU6 v Passate ma 5litrovu nadrz. Ak sa to da jednoducho doliat do nadrzky nie je problem, aj tak kazdy druhy majitel nafty dolieva VIFy. S francuzskym autom je to zlozitejsie. Uvidime, co predstavi Ford.
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/10 ... a-euro-vi/
"Prečo sa však automobilka tak poponáhľa, keď dnešné motory TDI bez problémov plnia požiadavky v súčasnosti platných predpisov Euro V? Dôvodom nie je Európa, ale americký trh a jeho averzia proti dieselovým motorom. Ani nie tak zo strany zákazníkov ako legislatívy, ktorá je k naftovým motorom najprísnejšia na svete. Aspoň čo sa týka zloženia výfukových emisií. Kým totiž v Európe platia pre dieselové agregáty odlišné mormy ako pre benzínové, v USA používajú na naftu aj benzín rovnaký meter. To v praxi znamená, že ani ten najúspornejší dieselový motor nemá za „veľkou“ mlákou šancu splniť americkú normu Bin 5. To napriek tomu, že spotrebuje neporovnateľne menej paliva ako smädné americké benzínové 8-valce.
Kameňom úrazu je limit pre produkciu oxidov dusíka, zodpovedných za smog a kyslé dažde."
2.0TDI
ina schema:
system s 2x egr - vysokotlakovy za motorom a nizkotlakovy za DPF
(obrazky z materialu od Mareka Brzezanski)
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 05.03.2014 18:52
od V12
Kua, tu uz konci vsetka sranda - biturbo, biEGR, AdBlue, SCR, DPF - to kolko bude ten diesel stat ??? A aka bude spolahlivost celej serie tychto kurvitiek ?
Tfuuuj, to uz naozaj radsej Hemi V8 ako tieto hypermoderne zazraky, kde sice budeme jazdit so 160 HP za 3l / 100km, ale ked sa nieco po 100k km poserie, bude oprava stat 2/3 ceny noveho motora.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 07.03.2014 00:49
od hihi
Ad zkrátit servisní interval. To je hloupost, uvedený odkaz je na dodávku, tam se 30l nádrž někam nacpe. U osobáku těžko. A když bude 5l, tak to vydrží na 1700 km. To je servis každý měsíc u normálně málo jezdícího majitele! A to nemluvím o "akčním rádiu". To abych cestou ČB-Ostrava a zpět hledal servis, nebo z něj vyjel. OT:Lidi... že by nás připravovali na seriovou velkovýrobu elektrických aut? Dojezd 200km, dobít (kávička, nákupeček...) a takhle až do cíle.
Provoz auta s DPF
Napsal: 28.04.2014 10:13
od Stanley_vy
Protože je tu řada témat věnující se odstranění, ale žádné ucelené o provozu auta s DPF a zkušenostech s ním, dovolil jsem si založit tohle vlákno. A začnu záznamem z dnešních emisí.
Ford Focus 2.0 TDCi, euro IV s DPF, v provozu od 5/5008, na tachometru skutečných 118 568 km (z toho mnou 75 tis. km), původní DPF, aditivum doplňováno po rozsvícení kontrolky v 80 tis. km. Pár dní před ME jsem motor točil trošku víc než obvykle, abych "vymetl" saze.
Až budu doma, doplním záznam z měření před dvěma lety.
Re: Provoz auta s DPF
Napsal: 28.04.2014 10:29
od Sobull
Není to nějak moc na to, že je tam DPF?
Re: Provoz auta s DPF
Napsal: 28.04.2014 11:08
od Lukas41
Moje hodnoty pri 186t km boli (pri identickom 2.0 TDCI s DPF):
-volnobeh 800 ot/min
-max.otáčky 4340 ot/min
-dymivosť 0.02
-rozptyl hodnot dymivosti 0.06
Aditívum doplnené pri 182t km.
Re: Provoz auta s DPF
Napsal: 28.04.2014 11:13
od Stanley_vy
Sobull píše:Není to nějak moc na to, že je tam DPF?
Schválně mrknu, kolik tam bylo při minulých ME (64 tis. km). U měření se nebyl, tak by mě zajímalo, jestli skutečně proběhlo.

Ale třeba přijde za chvilku V12 a poradí mi, že to mám hodit do áček.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 28.04.2014 11:24
od lucky.jack
Sloučena témata.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 28.04.2014 11:27
od Stanley_vy
Nepřijde mi to úplně to samé, ale budiž...
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 28.04.2014 18:49
od Slid
Tady je muj protokol z posledni STK min. rok v te dobe 364tis. Jedna se o Ford Mondeo 2.0 TDCI 85kw 29.12.2006 Euro 4 + DPF ted mame 385tis a pokud koukam zpetne na protokoly jsou + - stejne. Ja myslim, ze paradni hodnoty

posledni tri roky jezdeno mesto 60% a 40% dalnice. V minulosti jezdeno spise dalnice.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 29.04.2014 22:11
od Stanley_vy
Tak jsem se konečně dostal domů, abych mohl mrknout na minulé emise (nakonec tedy v 67 tis. km) a:
Kouřivost: 0,04
Rozptyl kouřivosti: 0,01
Tak by mě zajímalo, čím může být způsobena aktuální kouřivost 0,23. Stav DPF? Nafta? Vstřiky (ve 118 tis. km)? Fakt je ten, že cca 200 km po posledním natankování (Verva) mám pocit, že motor zlenivěl, na druhou stranu tahá plynule od 1500 do cca 3500 ot. a kopanec od turba je znatelně menší a posunul se někam těsně nad 2000 ot. (dřív pod 2000 ot.) Tak nevím.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 29.04.2014 22:21
od phofy
Trochu OT, ale prijde mi ze se verva zhorsila

ja uz jezdim jenom na maxxmotion a prijde mi to ohodne lepsi

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 29.04.2014 22:29
od Stanley_vy
Asi taky zkusím vyjezdit pár nádrží Maxxmotion.
Jinak dodám, že auto tahá bez problémů až do omezovače a dnes cestou z práce, což dělá cca 50 - 70 km od emisí, se mi spustila regenerace.