115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Moderátor:Quickie
Odpovědět

Kto vyhra ?

Benzin 1.6ti-vct
92
61%
Diesel 1.8tdci
48
32%
Narovnako
12
8%
 
Celkem hlasů: 152

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od misoka » 01.07.2009 22:13

Jasne , ze diesel ma neskutocnu silu napr 1,6 benzin (85kw) a diesel 1.8tdci (85kw) , ale jeden ma 150 nm a druhy 260nm krutiaci moment , cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od misoo » 01.07.2009 23:02

jj 260Nm, ale ako dlho ? :mrgreen:
ja som to vravel hned od zaciatku ako to treba odmerat, ziadne kruhace, ziadne karavany ! priviazat obe auta o seba a pretahovat sa lanom ! :lol:
PS: niesom predajca spojok !! :idea: :twisted:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od vcedula » 02.07.2009 07:32

misoka píše:Jasne , ze diesel ma neskutocnu silu napr 1,6 benzin (85kw) a diesel 1.8tdci (85kw) , ale jeden ma 150 nm a druhy 260nm krutiaci moment , cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
dalsi mytus. Sprevodovanie prevodovky spravi z dieseloveho krutiaceho momentu taky isty ako ma benzin. Ked neveris, dones otcov diesel, zozenieme 8 ludi (na plne 2 auta) a mozte si to s misoom rozdat na sprinte. Ja len mam obavy, aby to nakoniec benzin nevyhral.

Cely ten pocit "dokaze utiahnut viac" je o tom, ze na dosiahnutie vysokeho vykonu nemusis diesel tocit, ale stacia ti nizke otacky. Clovek zvyknuty, ze vsetky vykonne auta su benzinove a tam vykon so svysujucimi sa otackami neuastale narasta, podvedome vnima, ze kurna, to ked sa dostane do otacok, to musi tahat jak svina. Ale realita je opacna, tak ako to vsetci pozname.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od killerhammer » 02.07.2009 07:53

presne tak, tie auta utiahnu rovnaky naklad, pretoze vykonom su rovnake :idea:
benzin ale bude mat problem, ze bude musiet stale tocit vysoke otacky a bude mat sialenu spotrebu :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od Anndy » 02.07.2009 07:57

Vcedula. Presne tak! Problém je v tom, že pri plnom zaťažení sa u benzínu musíš dostať cez veľké pásmo otáčok, kde nemáš vykon ani mk a pociťujes to že to akože nejde. Akonáhle si (v focusa) za 4 tis. ot. tak už to ťahá a nemáš problém :-).
Ale treba uznať, že v praxi je príjemnejšie ísť naložený sdieselom , ako s benzínom. Ale len kvôli tomu rozsahu otáčok, ktorý je u nafty vyrazne menší.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Culex42

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od Culex42 » 02.07.2009 07:59

misoka píše:cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
to je super prirovnanie :o)))

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od misoka » 02.07.2009 08:06

vcedula píše:
misoka píše:Jasne , ze diesel ma neskutocnu silu napr 1,6 benzin (85kw) a diesel 1.8tdci (85kw) , ale jeden ma 150 nm a druhy 260nm krutiaci moment , cize dokaze utiahnut viac ako henta vrtacka, to dieslu nikto neberie.....
dalsi mytus. Sprevodovanie prevodovky spravi z dieseloveho krutiaceho momentu taky isty ako ma benzin. Ked neveris, dones otcov diesel, zozenieme 8 ludi (na plne 2 auta) a mozte si to s misoom rozdat na sprinte. Ja len mam obavy, aby to nakoniec benzin nevyhral.

Cely ten pocit "dokaze utiahnut viac" je o tom, ze na dosiahnutie vysokeho vykonu nemusis diesel tocit, ale stacia ti nizke otacky. Clovek zvyknuty, ze vsetky vykonne auta su benzinove a tam vykon so svysujucimi sa otackami neuastale narasta, podvedome vnima, ze kurna, to ked sa dostane do otacok, to musi tahat jak svina. Ale realita je opacna, tak ako to vsetci pozname.
V nedelu doobeda mam cas, zozen 8ludi a mozeme to vyskusat , osobne by ma to zaujimalo.....cize , kto sa hlasi ?
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od killerhammer » 02.07.2009 08:10

hlavne pohynanie sa s tazkym nakladom na benzine a na dizly je velmi odlisne.
vela ludi totiz hovori, ze benzin sa ani nepohne s tazkym nakladom :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od TripleJay » 02.07.2009 08:30

no hej, sak diesel ma tazky naklad aj ked v nom nikto nesedi :mrgreen:
1257kg vs. 1374kg pohotovostnej. (zdroj http://www.carfolio.com). Ked sa nato clovek pozre aj s vahou, tak fakt, ze oba maju papierovo 115k a idu narovnako, vychadza mi ze diesel je "vykonnejsi", kedze ma rovnake casy a ma vyse 120kg :lol:

Culex42

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od Culex42 » 02.07.2009 08:50

jasne ze je silnejsi. lebo "ma turbo a 2 deci navyse" :o) potrebuje ich, aby utiahol sam seba :o)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od vcedula » 02.07.2009 08:53

Anndy píše:Ale treba uznať, že v praxi je príjemnejšie ísť naložený sdieselom , ako s benzínom.
Toto je pravda, ale plati to aj pre prazdne auto, nemusi byt zatazene. Jednoducho diesel je komfortny v tom, ze v podtate ti moze byt jedno, co tam mas hodene (myslim teraz mimo mesta), slapnes na to a ide to. U benzinu musis rozmyslat (teda ak sa bavime o normalnych objemoch do 2 litrov).

Misoka: ja ti asi nepomozem, musime hlavne zohnat benzinove auto. Ale vidim to na kamenolom pod Babou, tam sa snad stretneme viaceri a nebude problem to vyskusat. Ale este pred tym by som spravil najprv porovnanie prazdnych aut a az potom porovnanie tych istych plnych aut. Ale vopred varujem, ze cas sa v tomto pripade predlzi a preto priebeh krutiaceho momentu bude hrat vacsiu rolu. Preto len upozornujem, aby vytoceny benzin nebol na tom lepsie....

Ale aspon mame program :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od vcedula » 02.07.2009 08:57

TripleJay píše:no hej, sak diesel ma tazky naklad aj ked v nom nikto nesedi :mrgreen:
1257kg vs. 1374kg pohotovostnej. (zdroj http://www.carfolio.com). Ked sa nato clovek pozre aj s vahou, tak fakt, ze oba maju papierovo 115k a idu narovnako, vychadza mi ze diesel je "vykonnejsi", kedze ma rovnake casy a ma vyse 120kg :lol:
toto ja osobne chapem tak, ze benzin najlepsie taha nad 4000 ot, diesel uz od 1500 (cca, neviem to). Takze aby od zaciatku benzin tahal naplno, musel by si ho vytocit cez 4000 ot/min a nechat pracovat spojku = odrovnat spojku. Diesel to tam prdne, pusti a neserie sa. Ale to je zasa len problem toho, ze do benzinov sa davaju menej odolne spojky. Pretoze ak by to nebolo tak, tak tam prdnes to spojku aj pri 5000 :) jednodcho prvych x desatin sekundy ma desel vyhodu, ale akonahle sa spojka zopne, tak skoncil, moj osobny nazor.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od misoka » 02.07.2009 08:58

No aj v cunove je dostatocna rovinka ...... a myslim , ze aj ked bude benzin vyhoneny do vysokych otacok , tak diesel bude mat stale kusok navrh , ale to len pri plne nalozenych autach , ked su auta prazdne , tak tam sme videli , ze je to vyrovnane
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od Anndy » 02.07.2009 09:09

Vcedula, hej prijemnjsi je naftak na jazdenie. Ale pri normalne zatazenom aute (a ak zrovna nemas mikro objem 1,0l benzin) sa prijemne jazdi aj benzinom (aj ked ako ktorym, tiez zalezi od priebehu Mk a vykonu). Ale uznavam, ze musis trosku uvazovat, ze ak chces ist dynamickejsie ako len normal, treaba ist o stupen menej a tocit. Ale aj pri naftakoch musis ist tam kde sa turbo uz toci, inak si na tom rovnako. Inymi slovami - musis vzdy brat ohlad na to co mas pod kapotou a podla toho sa prisposobit.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3

Příspěvek od vcedula » 02.07.2009 10:18

misoka píše:No aj v cunove je dostatocna rovinka ...... a myslim , ze aj ked bude benzin vyhoneny do vysokych otacok , tak diesel bude mat stale kusok navrh , ale to len pri plne nalozenych autach , ked su auta prazdne , tak tam sme videli , ze je to vyrovnane
vaha to nezmeni, to je ten omyl. Ked chapes fyziku, tak to pochopis: vykon je vlastne sila posobiaca v case. Tzn. ked chcem 1500 kg premiestnit z bodu A do bodu B v case X, tak na to potrebujem urcity vykon. Ked zabudnem na prevodvku, preradovanie a pod, tak je jedno, ci ten vykon bude generovany naftou, benzinom, elektromotorom, konmi ci mysami. Potrebujes v tom case dosiahnut nejaky vykon. A o tom to je.
Potom samozrejme vplyvaju vsetky tie ostatne bocne veliciny ako hustota pneumatik (valivy odpor), auerodynamika, cas na preradovanie, ale asi najvacsi vplyv bude mat PRIEBEH VYKONU, kedze auto sa bude rozbiehat. No a preto si myslim, ze sa moze lahko stat, ze benzin bude mat este aj navrch. Ale rozdiel moze byt tak zanedbatelny, ze to tu cele zbytocne rozpisujem :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „.. aneb co nelze nikam zařadit“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů