Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 08.07.2011 21:34

Kdyz to vezmu ciste podle sebe, tak nedostatek Eolysu bych radeji videl oranzovy a nejaky primereny popis. Protoze pokud me nenapadne, ze cerveny ENGINE SYSTEMS FAULT znamena malo eolysu, tak asi nebudu pokracovat po dalnici spokojene v puvodni rychlosti. Skoro bych mel tendence to nekde odstavit a volat asistecni sluzbu.

Prakticky: pokud zbyva 0,3l eolysu, tak je jeste spousta km k dispozici. Minimalne to co uz mam v nadrzi (klidne 700km) a urcite jeste jedno tankovani, cili total i 1400km.
Nevim, jestli to RJ dal sleduje a dle ceho hodi nouzak...
Ale zhruba to vychazi 0,2 l eolysu na 6000 km. (nadrz 1,8l na 60 tkm).

Zjednodusene receno, ten DPF je kur...y drahy a nevyhodny :bebng:
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 08.07.2011 22:22

Ked sa pozrieme na nakup noveho dieslu 1.6TDCI 80kW DPF, porovname to s cenou benzinaku a budeme uvazovat, ze po 60k km doplnim aditivum, po 120k km vymenim DPF + opat dolejem aditivum a potom auto pred dalsim nalievanim aditiva predam, vyjze mi, ze sa mi ten smradlavy diesel vobec neoplatil - ma sice nizku spotrebu, no pridane naklady na aditivum a DPF su nenormalne.

Cize ludia - kupujte FFII 1.6/2.0 TDCI s DPF :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 08.07.2011 22:28

A to nemluve o nachylnosti palivove soustavy k nemocem z nasi superkvalitni nafty. A pomalu se zahriva motor v zime a pak i ta spotreba je nad benzinem. A pomalu to topi. A turbo. A ... :mrgreen:
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 09.07.2011 19:10

C-Maxis píše: Ale zhruba to vychazi 0,2 l eolysu na 6000 km. (nadrz 1,8l na 60 tkm).
To ale při nějaké vyšší spotřebě.
Raada, který jezdí za 5,3, dolejval chvíli před 60t km 0,7l EOLYS. pokud jsem to správně pochopil.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 09.07.2011 19:21

V12 píše:Ked sa pozrieme na nakup noveho dieslu 1.6TDCI 80kW DPF, porovname to s cenou benzinaku a budeme uvazovat, ze po 60k km doplnim aditivum, po 120k km vymenim DPF + opat dolejem aditivum a potom auto pred dalsim nalievanim aditiva predam, vyjze mi, ze sa mi ten smradlavy diesel vobec neoplatil - ma sice nizku spotrebu, no pridane naklady na aditivum a DPF su nenormalne.

Cize ludia - kupujte FFII 1.6/2.0 TDCI s DPF :twisted:
1. nákup nového auta pro soukromé účely je prodělkový vždy, už když to koupíš, má to 10-20% nižší cenu, proto kupujeme zánovní a ojeté.
2. Pokud kupuješ vše od Forda, nezbývá než souhlasit. Proto tady diskutujeme a kličkujeme a před nenažraným, hlavně českým Fordem, který si stále trochu myslí, že tu je Klondike, i když je to lepší než v minulosti.
Kdyby tak měl ti-VCT trochu jinak zpřevodované, tak ideální auto. Ale 1.6 Duratec nechci :puke_r: . Stejně dost možná brzy dostanou i benzíňáci turba a další kur.ítka jako máme my.
Ale to je dost OT.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Dav » 09.07.2011 21:51

Uz jsem to tu drive psal, tak jeste jednou pro info :wink:
Vydrz aditiva se da teoreticky vypocitat. Zalezi na prumerne spotrebe paliva. Tedy cim vic spotrebuji paliva, tim vice spotrebuji aditiva :) S regeneracemi ta spotreba aditiva nema nic spolecneho, aditivum se davkuje automacky pri tankovani do palivove nadrze v mnozstvi 0,5mml/L.
Tj. 0,5L aditiva/1000L nafty, celkova velikost nadrzky na aditivum je 1,8L.
Tedy na 3600L nafty vypotrebuji celou nadrzku aditiva a pri prumerne spotrebe 5,2L vydrzi tedy na 69 230km.
Vse si RJ jednotka vyhodnucuje sam, vi kolik se natankuje paliva, pokud nic nenatankuji, tak se aditivum nevstrikne. Musi tam byt natankovano minimalni mnozstvi, at nekacam ale asi 5L. Myslim, ze je to v Etzoltovi.
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od martasak » 09.07.2011 22:36

To zní zajímavě, pak si ale nedokážu vysvětlit, proč Raada doplňoval tak málo aditiva - 0,7l těsně před 60k km.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od V12 » 09.07.2011 23:15

martasak píše: Kdyby tak měl ti-VCT trochu jinak zpřevodované, tak ideální auto. Ale 1.6 Duratec nechci :puke_r: . Stejně dost možná brzy dostanou i benzíňáci turba a další kur.ítka jako máme my.
Ale to je dost OT.
Benzinak dostane (vlastne uz dostal - Ecoboost) turbo. DPF mat nikdy nebude. Ak by mal TiVCT dlhsie prevody, pre maly krutiaci moment by bolo treba castejsie podradovat. Ta prevodovka je k nemu akurat, lepsie sa to uz skratka neda. Keby bola kratsia, na dialnici mas 4500 a viac otacok, keby dlhsia, kazdy dialnicny kopec ides na stvorke s motorom, ktory chce vyskocit zpod kapoty. Riesilo by to pridanie sestky, ostatne kvalty by mohli zostat. V kopci by bolo treba radit, ale je to vzdy lepsie ako pri 130 pocuvat vrestiaci motor na 4k rpm. A je velmi smutne, ze to neporiesili ani v FFIII - oba TiVCT su s 5 kvaltom. Co je este smutnejsie, auto je o par desiatok kil tazsie ako FFII, no patku natiahli tak, ze pri 130 toci 3500 rpm. Vysledok podla viacerych zdrojov :
- 77 kW FFIII ide ako 1.4i FFII - cize nic moc a k obedu si ho pomaly da aj HTP
- 93 kW FFIII ide iba o cosi lepsie ako 1.6i 74 kW FFII, no stoji nekrestanske prachy
Preto je jediny rozumny agregat Ecoboost 1.6 110 kW. Rozoberat diesle je bezpredmetne - maju DPF. Aj ked ineho typu ako doteraz, ale maju ho. A DPF bol, je a asi aj bude zdroj mnohych problemov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 11.07.2011 22:23

Tak jsme dneska s martasakem dolevali Eolys, resp. Infineum od Citroenu plnici sada 1l. za 1440.
On ma tesne pred 60 tkm a ja mam asi 94 tkm.
Oba jsme dolili 1l. a z prepadoveho otvoru neslo nic. U martasaka se nedivim, u me je to trochu s podivem.
Nakonec jsme se shodli, ze jsme meli vzit to velke baleni, protoze vynulovanim pocitadla tankovani jsme defacto rekli RJ, ze ma k dispozici 1,8l, coz je mozna zhruba pravda u me, ale ne u martasaka.
Jak Focus, tak C-max maji nadobku na stejnem miste (demontaz PZ kola). Etzold v tomto pise nesmysly.
Trochu nam to trvalo, ale pokud uz bude sundane kolo, netrva to dele, nez 10 min. A to nulovani pocitadla nezabere vic, nez 2 minuty (pokud se dari) :)
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Nicco » 13.07.2011 11:50

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od milanivs » 13.07.2011 13:16

Čiže z toho plynie, že majitelia áut vybavených DPF všetkých značiek sú v podobných sračkách ako mi. A lepšie to už nebude. Čiže nevešať hlavu a žiť s tým ďalej a už nad tým toľko neplakať.

Ja mám prvého súkromného diesla aj s tým zázrakom DPF, kupoval som ho s vedomím čo ma čaká tak neplačem.

A Murphyho pravidlo hovorí, že všetko čo sa môže pokaziť sa aj pokazí (jedno či diesel, či benzín). :nixw:
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 13.07.2011 15:24

Dneska emise a technicka a jsem ponekud zmateny. Hodnota kourivosti je uplne nekde jinde, nez bych cekal. Zhruba na 0,45, povolena pro tenhle motor (ze stitku) 0,60. Coz tedy vyhovuje, ale je to dle meho nejak moc.
Emisni techni rikal, ze mohou jit o 0,50 nad hodnotu ze stitku, cili bych prosel az do 1,10.
Prikladam protokol. Nejak mi ten DPF malo dpfuje, nebo ze by se v tom nekdo hrabal?
Přílohy
emise DPF C-max.png
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 13.07.2011 17:25

tak 0,45 to su typicke hodnoty pre motor bez filtra-tolko mam napr na Octe TDI po 130t km...na Fofe pri tiez 130t km mam 0,02 a ked pozrem na koniec vyfuku tak je tam cisty surovy plech zadne cierne sadze ako na Octe
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od C-Maxis » 13.07.2011 20:45

Neni mozny, ze by kazda stanice pouzivala jine jednotky mereni kourivosti?
Jinak me to stalo 700+700.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Dav » 13.07.2011 22:23

To: C-Maxis: Mas tam jeste dost rezervu do 1,1,tak to neres. Je pravda, ze s DPF by jsi mel mit jako psal Komi. Ja na stejnem emisnim pristroji Bosh mel kourivost 0,7 a to mam vykuchany DPF.

To Komi, tak oktava ma sice podobnou kourivost, ale ne asi pri 5200ot/min. Ne?
Pri otackach 4tis, jak maji jine diesly by jsi byl zase nekde jinde :?
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host