Světla pro denní svícení info na 1. strane
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Stejně je to divná móda, svítit odněkud jinud, než z hlavního světlometu. Vypadá to divně.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Porad mam nazor, ze denni sviceni nejvice prospiva vyrobcum a prodejcum. Uspora paliva v porovnani s nakladama me osobne prijde relativne nevyznamna. Cely ridicsky zivot stale svitim a ze bych nejak casto musel menit zarovky mi nepripada.
Denni sviceni jeste beru pokud je to "tovarni" vyroba i montaz nekde v oblasti hl. svetlometu.
Ale to co casto vidim na silnici, ta je proste silenost. Svetla 40 cm od sebe a uplne nejniz, co to jde. Zanedbatelna svitivost, DLR zapnuta i za deste a vecer pri soumraku. Viditelnost pouze primo zepredu ... Ja chapu, ze velkou cast tehle svetel nemaji schvalenou, ale to mi v realnem provozu je prd platny, ze to takhle byt nesmi.
Denni sviceni jeste beru pokud je to "tovarni" vyroba i montaz nekde v oblasti hl. svetlometu.
Ale to co casto vidim na silnici, ta je proste silenost. Svetla 40 cm od sebe a uplne nejniz, co to jde. Zanedbatelna svitivost, DLR zapnuta i za deste a vecer pri soumraku. Viditelnost pouze primo zepredu ... Ja chapu, ze velkou cast tehle svetel nemaji schvalenou, ale to mi v realnem provozu je prd platny, ze to takhle byt nesmi.
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
C-Maxis: Ne každý je dává kvůli úspoře paliva nebo žárovek. Třeba já je tam mám prostě proto že se mi to tak líbí. Tečka. Jiný důvod nemám. Mám to legálně, všechny podmínky pro montáž dodržené. A že jsem přišel o mlhovky? To je mi úplně jedno, svítil jsem nima jednou do roka. Navíc po odečtení peněz co se mi vrátili z jejich prodeje mě celá záležitost vyšla cca. na 600Kč 

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
JO, jenze umisteni mlhovek ma svoji logiku - podsvitit mlhu. Ale kdyz tam das denni sviceni, tak je to obvykle velmi nizko a pokud je silnice trochu zvlnena, tak DLR vidis pozdeji nez hlavni svetlomety a to v pripade predjizdeni muze byt docela problem. A dalsi je to, ze pokud ma ridic DLR, tak normalni svetlomety proste casto nezapne v situaci, kdy by to bylo vhodne/nutne/povinne. Mrholeni, soumrak... ven je porad videt OK, ale auto uz na silnici ne tak. Stejne v pripade slunce do oci je DLR proste nedostatecne.
- Miguelicek
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Ale to už není problém DRL, ale konkrétního řidiče 

- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Miguelicek: Přesně to mě taky hned napadlo 

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
C-Maxis: tak to o podsvícení mlhy je pouze tupý marketingový žvást, který má za úkol přinutit co nejvíce řidičů (nechci napsat ovcí) zaškrtnout při objednávce vozu příslušné políčko, a zvýšit tím automobilce možnost si vydělat. Pokud je mlha mírná, mlhovky bys zapínat neměl a pokud je mlha hustá, tak vidíš stejný kulový s nima jako bez nich - mluvím z vlastní zkušenosti, mlhovky jsem měl pokud počítám na čtyřech ze svých předchozích aut.
Píšeš o zvlněné silnici, ano znám silnice, kde se ti za takovým zvlněním dokáže schovat celé auto, což v případě předjíždění může být docela problém. Proto navrhuji, že každý majitel vozu dostane za povinnost si na střechu auta na výšku navařit železnou tyč o minimální délce 2m, a teprve na její vrchol, se přidělá jeden světlomet, čímž se nebezpečí skrytí vozu pod terénní nerovnost eliminuje a budeme všichni šťastní
Víš co je zajímavé? Že ve většině států se ve dne stále svítit nemusí, a funguje to, prostě se stačí okolo sebe dívat a nehledat tupě před sebou pouze svítící body 
Píšeš o zvlněné silnici, ano znám silnice, kde se ti za takovým zvlněním dokáže schovat celé auto, což v případě předjíždění může být docela problém. Proto navrhuji, že každý majitel vozu dostane za povinnost si na střechu auta na výšku navařit železnou tyč o minimální délce 2m, a teprve na její vrchol, se přidělá jeden světlomet, čímž se nebezpečí skrytí vozu pod terénní nerovnost eliminuje a budeme všichni šťastní


bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- Miguelicek
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Tady je to ale dost sporný. Už o tom určitě bylo napsáno dost, ale kdybych byl hodně radikální, tak buď to by měli svítit všichni, nebo nikdo...sám si určitě už poznal, že mezi svítícími auty se jedno nesvítící schová tak, že ho lehce přehlídneš...FUGAS píše:Že ve většině států se ve dne stále svítit nemusí, a funguje to, prostě se stačí okolo sebe dívat a nehledat tupě před sebou pouze svítící body
Jinak, s mlhovkami souhlasim, sám jsem je nepoužil a kolik aut má vlastně mlhovky

- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
ked su DRL v mieste hmloviek zlé, tak prečo ich škodovka do fabii a octavii montuje od vyroby práve v mieste hmloviek?
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Miguelicek: Kdyby bylo po mém, klidně bych to zakázal
Sice jsem někde četl výzkum EU kolik se celodenním svícením zachrání životů, ale nadruhé straně jsem četl jiný výzkum, kde se uvádí o kolik více lidí zemře na rakovinu plic v souvislosti s vyššími emisemi
Dodnes jsem přesvědčen, že za celodenním svícením stojí snaha státu o vybrání více peněz z kapes daňových poplatníků
A to nesvící auto v koloně mezi ostatními svítícími? Ano, samozřejmě už jsem takových viděl iks, ale ještě se mi nikdy nestalo, že bych ho přehlédnul, možná právě proto, že se na silnici nezaměřuju na vyhledávání svítících bodů 




bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Quickie: Protože jsou tam samý tupci a zapoměli se poradit s C-Maxisem 

bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: Denní svícení Ford C-max 2003 montáž
Naprostý souhlaswinkl píše: ... Je to sice prasárna a ne krásný tunning ...

Výborný vtipwinkl píše: Pokud máte zájem dám sem podrobný návod.




Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


- Miguelicek
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 09.08.2008 16:31
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Já na takové výzkumy nikdy moc nebyl
Ale svítící bod je to první, co mě praští do oka...a když někdo svítící řadu naruší, tak ho lehce překoukneš...proto jak říkám, buď všichni, nebo nikdo...ale vývoj směřuje k tomu všichni, někde jsem četl, že od února 2011 mají být všechna nová auta vybavena denním svícením 


- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Koukam, ze tady se uz ani nemuze vyjadrit nazor...
Proc by se se mnou mel nekdo radit? Nekomu to nutim?
Kdyz jsou DLR v miste mlhovek tak skvele, proc AUDI a pod maji diody primo u svetlometu, kde teda pro me jsou naprosto v pohode a hl. maji primerenou svitivost? Skodovka sla cestou nejmensiho odporu a vyjde to levneji, nez nove svetlomety.
Pro me je problem v tom, ze se povolily DLR "podomacku" montovane. Ne kazdy si koupi DLR, ne kazde DLR jsou opravdu homologovane, i OK DLR jsou casto nespravne umistene, protoze "ja to jinam dat nemohl"... A par "DLR" jsem uz videl, co svitily mene, nez svetlo na bicykl. Takze je jasne, ze za spatne osvetleni muze ridic, jenze je to ted proste strasne snadne mit spatne osvetleni. A ze by to cajti nejak intenzivne postihovali?

Proc by se se mnou mel nekdo radit? Nekomu to nutim?
Kdyz jsou DLR v miste mlhovek tak skvele, proc AUDI a pod maji diody primo u svetlometu, kde teda pro me jsou naprosto v pohode a hl. maji primerenou svitivost? Skodovka sla cestou nejmensiho odporu a vyjde to levneji, nez nove svetlomety.
Pro me je problem v tom, ze se povolily DLR "podomacku" montovane. Ne kazdy si koupi DLR, ne kazde DLR jsou opravdu homologovane, i OK DLR jsou casto nespravne umistene, protoze "ja to jinam dat nemohl"... A par "DLR" jsem uz videl, co svitily mene, nez svetlo na bicykl. Takze je jasne, ze za spatne osvetleni muze ridic, jenze je to ted proste strasne snadne mit spatne osvetleni. A ze by to cajti nejak intenzivne postihovali?
- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Moc hezká diskuze chlapi, začínám se bavit a taky si dovolím přidat svůj vlastní názor na podporu DLR:
1. Mně se DLR líbí a chtěl bych je. Řekl bych, že mne DLR na protijedoucím autě vždy více zaujmou (tedy upozorní), než konvenční světla
.
2. Bohužel často měním přední žárovky, za poslední dva roky tak 5x 6x, vždy na střídačku pravá - levá
.
3. Nemám automatické zapínání světel, takže při DLR bych neriskoval pokutu, když bych někdy zapoměl rozsvítit
.
4. Umístění DLR - dodrží-li se povolené rozměry, je minimum 250 mm od země - zákonodárci si to asi nevycucali z prstu, ale z něčeho musí vycházet
.
5. Přehlédnutí - dříve se taky nesvítilo a auto jsi nepřehlédnul. DLR beru spíše jako zlepšení, posun dopředu, ale ne jako samospásné řešení
.
6. Denní povinné svícení naopak udělalo velký problém motorkám, které dříve jako jediné svítily a nyní jsou snadno přehlédnutelné
.
7. Svítivost DLR - pokud mají homologaci a jsou dobře umístěné, tak proč ne dodatečná montáž
.
8. Nejvíce mne štve, že jsem zatím nenalezl žádné DLR, které by se hodily na FFII (kromě mlhovek). Mlhovky používám a rozhodně netvrdím, že jsou k ničemu. Když je mlha, tak je mlha a je obecně špatně vidět, ale mlhovky rozhodně viditelnost alespoň zlepší a navíc mne zviditelní pro ostatní, což je také dosti podstatný faktor
.
1. Mně se DLR líbí a chtěl bych je. Řekl bych, že mne DLR na protijedoucím autě vždy více zaujmou (tedy upozorní), než konvenční světla

2. Bohužel často měním přední žárovky, za poslední dva roky tak 5x 6x, vždy na střídačku pravá - levá

3. Nemám automatické zapínání světel, takže při DLR bych neriskoval pokutu, když bych někdy zapoměl rozsvítit

4. Umístění DLR - dodrží-li se povolené rozměry, je minimum 250 mm od země - zákonodárci si to asi nevycucali z prstu, ale z něčeho musí vycházet

5. Přehlédnutí - dříve se taky nesvítilo a auto jsi nepřehlédnul. DLR beru spíše jako zlepšení, posun dopředu, ale ne jako samospásné řešení

6. Denní povinné svícení naopak udělalo velký problém motorkám, které dříve jako jediné svítily a nyní jsou snadno přehlédnutelné

7. Svítivost DLR - pokud mají homologaci a jsou dobře umístěné, tak proč ne dodatečná montáž

8. Nejvíce mne štve, že jsem zatím nenalezl žádné DLR, které by se hodily na FFII (kromě mlhovek). Mlhovky používám a rozhodně netvrdím, že jsou k ničemu. Když je mlha, tak je mlha a je obecně špatně vidět, ale mlhovky rozhodně viditelnost alespoň zlepší a navíc mne zviditelní pro ostatní, což je také dosti podstatný faktor

Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti