Stránka 91 z 190

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 14:49
od Nepér
Stejně je to divná móda, svítit odněkud jinud, než z hlavního světlometu. Vypadá to divně.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 15:21
od C-Maxis
Porad mam nazor, ze denni sviceni nejvice prospiva vyrobcum a prodejcum. Uspora paliva v porovnani s nakladama me osobne prijde relativne nevyznamna. Cely ridicsky zivot stale svitim a ze bych nejak casto musel menit zarovky mi nepripada.
Denni sviceni jeste beru pokud je to "tovarni" vyroba i montaz nekde v oblasti hl. svetlometu.
Ale to co casto vidim na silnici, ta je proste silenost. Svetla 40 cm od sebe a uplne nejniz, co to jde. Zanedbatelna svitivost, DLR zapnuta i za deste a vecer pri soumraku. Viditelnost pouze primo zepredu ... Ja chapu, ze velkou cast tehle svetel nemaji schvalenou, ale to mi v realnem provozu je prd platny, ze to takhle byt nesmi.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 15:58
od FUGAS
C-Maxis: Ne každý je dává kvůli úspoře paliva nebo žárovek. Třeba já je tam mám prostě proto že se mi to tak líbí. Tečka. Jiný důvod nemám. Mám to legálně, všechny podmínky pro montáž dodržené. A že jsem přišel o mlhovky? To je mi úplně jedno, svítil jsem nima jednou do roka. Navíc po odečtení peněz co se mi vrátili z jejich prodeje mě celá záležitost vyšla cca. na 600Kč 8)

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 16:11
od C-Maxis
JO, jenze umisteni mlhovek ma svoji logiku - podsvitit mlhu. Ale kdyz tam das denni sviceni, tak je to obvykle velmi nizko a pokud je silnice trochu zvlnena, tak DLR vidis pozdeji nez hlavni svetlomety a to v pripade predjizdeni muze byt docela problem. A dalsi je to, ze pokud ma ridic DLR, tak normalni svetlomety proste casto nezapne v situaci, kdy by to bylo vhodne/nutne/povinne. Mrholeni, soumrak... ven je porad videt OK, ale auto uz na silnici ne tak. Stejne v pripade slunce do oci je DLR proste nedostatecne.

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 16:19
od Miguelicek
Ale to už není problém DRL, ale konkrétního řidiče :idea:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 16:27
od FUGAS
Miguelicek: Přesně to mě taky hned napadlo :wink:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 16:43
od FUGAS
C-Maxis: tak to o podsvícení mlhy je pouze tupý marketingový žvást, který má za úkol přinutit co nejvíce řidičů (nechci napsat ovcí) zaškrtnout při objednávce vozu příslušné políčko, a zvýšit tím automobilce možnost si vydělat. Pokud je mlha mírná, mlhovky bys zapínat neměl a pokud je mlha hustá, tak vidíš stejný kulový s nima jako bez nich - mluvím z vlastní zkušenosti, mlhovky jsem měl pokud počítám na čtyřech ze svých předchozích aut.
Píšeš o zvlněné silnici, ano znám silnice, kde se ti za takovým zvlněním dokáže schovat celé auto, což v případě předjíždění může být docela problém. Proto navrhuji, že každý majitel vozu dostane za povinnost si na střechu auta na výšku navařit železnou tyč o minimální délce 2m, a teprve na její vrchol, se přidělá jeden světlomet, čímž se nebezpečí skrytí vozu pod terénní nerovnost eliminuje a budeme všichni šťastní :lol: Víš co je zajímavé? Že ve většině států se ve dne stále svítit nemusí, a funguje to, prostě se stačí okolo sebe dívat a nehledat tupě před sebou pouze svítící body :wink:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 16:49
od Miguelicek
FUGAS píše:Že ve většině států se ve dne stále svítit nemusí, a funguje to, prostě se stačí okolo sebe dívat a nehledat tupě před sebou pouze svítící body :wink:
Tady je to ale dost sporný. Už o tom určitě bylo napsáno dost, ale kdybych byl hodně radikální, tak buď to by měli svítit všichni, nebo nikdo...sám si určitě už poznal, že mezi svítícími auty se jedno nesvítící schová tak, že ho lehce přehlídneš...

Jinak, s mlhovkami souhlasim, sám jsem je nepoužil a kolik aut má vlastně mlhovky :idea:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 16:54
od Quickie
ked su DRL v mieste hmloviek zlé, tak prečo ich škodovka do fabii a octavii montuje od vyroby práve v mieste hmloviek?

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 17:07
od FUGAS
Miguelicek: Kdyby bylo po mém, klidně bych to zakázal :mrgreen: Sice jsem někde četl výzkum EU kolik se celodenním svícením zachrání životů, ale nadruhé straně jsem četl jiný výzkum, kde se uvádí o kolik více lidí zemře na rakovinu plic v souvislosti s vyššími emisemi :nixw: Dodnes jsem přesvědčen, že za celodenním svícením stojí snaha státu o vybrání více peněz z kapes daňových poplatníků :dih: A to nesvící auto v koloně mezi ostatními svítícími? Ano, samozřejmě už jsem takových viděl iks, ale ještě se mi nikdy nestalo, že bych ho přehlédnul, možná právě proto, že se na silnici nezaměřuju na vyhledávání svítících bodů :wink:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 17:09
od FUGAS
Quickie: Protože jsou tam samý tupci a zapoměli se poradit s C-Maxisem :mrgreen:

Re: Denní svícení Ford C-max 2003 montáž

Napsal: 21.03.2011 17:25
od ybuba
winkl píše: ... Je to sice prasárna a ne krásný tunning ...
Naprostý souhlas :dih:

winkl píše: Pokud máte zájem dám sem podrobný návod.
Výborný vtip :hah: ... to jsi nemohl myslet vážně, že :?: :?: :?:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 17:26
od Miguelicek
Já na takové výzkumy nikdy moc nebyl :mrgreen: Ale svítící bod je to první, co mě praští do oka...a když někdo svítící řadu naruší, tak ho lehce překoukneš...proto jak říkám, buď všichni, nebo nikdo...ale vývoj směřuje k tomu všichni, někde jsem četl, že od února 2011 mají být všechna nová auta vybavena denním svícením :nixw:

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 17:31
od C-Maxis
Koukam, ze tady se uz ani nemuze vyjadrit nazor... :idea:
Proc by se se mnou mel nekdo radit? Nekomu to nutim?
Kdyz jsou DLR v miste mlhovek tak skvele, proc AUDI a pod maji diody primo u svetlometu, kde teda pro me jsou naprosto v pohode a hl. maji primerenou svitivost? Skodovka sla cestou nejmensiho odporu a vyjde to levneji, nez nove svetlomety.
Pro me je problem v tom, ze se povolily DLR "podomacku" montovane. Ne kazdy si koupi DLR, ne kazde DLR jsou opravdu homologovane, i OK DLR jsou casto nespravne umistene, protoze "ja to jinam dat nemohl"... A par "DLR" jsem uz videl, co svitily mene, nez svetlo na bicykl. Takze je jasne, ze za spatne osvetleni muze ridic, jenze je to ted proste strasne snadne mit spatne osvetleni. A ze by to cajti nejak intenzivne postihovali?

Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane

Napsal: 21.03.2011 18:14
od ybuba
Moc hezká diskuze chlapi, začínám se bavit a taky si dovolím přidat svůj vlastní názor na podporu DLR:

1. Mně se DLR líbí a chtěl bych je. Řekl bych, že mne DLR na protijedoucím autě vždy více zaujmou (tedy upozorní), než konvenční světla :palec_nahoru: .
2. Bohužel často měním přední žárovky, za poslední dva roky tak 5x 6x, vždy na střídačku pravá - levá :palec_dolu: .
3. Nemám automatické zapínání světel, takže při DLR bych neriskoval pokutu, když bych někdy zapoměl rozsvítit :palec_nahoru: .
4. Umístění DLR - dodrží-li se povolené rozměry, je minimum 250 mm od země - zákonodárci si to asi nevycucali z prstu, ale z něčeho musí vycházet :!: .
5. Přehlédnutí - dříve se taky nesvítilo a auto jsi nepřehlédnul. DLR beru spíše jako zlepšení, posun dopředu, ale ne jako samospásné řešení :idea: .
6. Denní povinné svícení naopak udělalo velký problém motorkám, které dříve jako jediné svítily a nyní jsou snadno přehlédnutelné :palec_dolu: .
7. Svítivost DLR - pokud mají homologaci a jsou dobře umístěné, tak proč ne dodatečná montáž :palec_nahoru: .
8. Nejvíce mne štve, že jsem zatím nenalezl žádné DLR, které by se hodily na FFII (kromě mlhovek). Mlhovky používám a rozhodně netvrdím, že jsou k ničemu. Když je mlha, tak je mlha a je obecně špatně vidět, ale mlhovky rozhodně viditelnost alespoň zlepší a navíc mne zviditelní pro ostatní, což je také dosti podstatný faktor :!: .