
Světla pro denní svícení info na 1. strane
- malond
- Junior
- Příspěvky: 490
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4 - Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Tak jsem teda vyndal tu zkoušečku no
Vypada to, že je to pin 10. Když dám klíček do druhý polohy a zapnu světla do první polohy (parkovačky), tak jde proud do pinů 4 a 10. Když vyndám klíček a otočím kolečkem doleva, aby svítily parkovačky bez klíčku, tak jde proud jen do pinu 4. Z toho mi teda vychazí, že to asi napojím do 10, kam jde proud až s klíčkem

- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
- malond
- Junior
- Příspěvky: 490
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4 - Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Tak dílo je dokonáno
Je to nakonec pin č. 4. Nevim, jak jsem to předtim měřil, ale do pinu č. 10 jde po otočení klíčku a při vypnutých světlech plus a denní světla se tedy nerozsvítí, takže to musí být pin č. 4!!! Všem díky za rady 


- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Proc vlastne nestaci dat do obrysovek nejakou svitivejsi LED zarovku a "DRL" jsou na svete?
Neoslnovalo by to a viditelnost by mohla byt solidni.
Neoslnovalo by to a viditelnost by mohla byt solidni.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Homologace...
Prostě obrysovka je konstrukčně jinak, než světla pro denní svícení. Jde o světelný tok, směr a jas. Výměna světelného zdroje ještě nezajistí světelný rozptyl.
A po dlouhých úvahách kam a jaké světlo (při dodržení předpisů) jsem se rozhodl i já pro montáž. Dnes mají dorazit, takže pak dám fotky.
Prostě obrysovka je konstrukčně jinak, než světla pro denní svícení. Jde o světelný tok, směr a jas. Výměna světelného zdroje ještě nezajistí světelný rozptyl.
A po dlouhých úvahách kam a jaké světlo (při dodržení předpisů) jsem se rozhodl i já pro montáž. Dnes mají dorazit, takže pak dám fotky.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Ja se ptal spis akademicky. Vim, ze "obrysova DRL" nemaji homologaci.
Ale DRL maji za ukol zvyraznovat auto ve dne a neoslnovat protijedouci. Ve dne oslnuji tak mozna dalkova, ale ne potkavacky. Mluvim o spravne serizenych svetlech. Cili obrysovky tezko nekoho oslni. Zvlast, pokud by tam byla LED tak do 4W.
Jenze to by stacilo jen zmenit zdroj svetla a nemuselo by se pridavat cele svetlo. Verim, ze podobne veci prosazuji prumysl a politici na nej navazani. Pro jedny (teda pro oboje) to znamena vyssi prijem a politici jeste dosahnou "vyssi zamestnanost"
A uz vubec nechapu "zakaz" sviceni koncovych svetel pri pouziti DRL.
Konec uvahy.
Ale DRL maji za ukol zvyraznovat auto ve dne a neoslnovat protijedouci. Ve dne oslnuji tak mozna dalkova, ale ne potkavacky. Mluvim o spravne serizenych svetlech. Cili obrysovky tezko nekoho oslni. Zvlast, pokud by tam byla LED tak do 4W.
Jenze to by stacilo jen zmenit zdroj svetla a nemuselo by se pridavat cele svetlo. Verim, ze podobne veci prosazuji prumysl a politici na nej navazani. Pro jedny (teda pro oboje) to znamena vyssi prijem a politici jeste dosahnou "vyssi zamestnanost"
A uz vubec nechapu "zakaz" sviceni koncovych svetel pri pouziti DRL.
Konec uvahy.
- spoofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
o tom zakazu jsem nevedel 

Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Pretoze tu ide aj o znizenie spotreby (podla Autotipu 0.3/100km) a ked svietis obrysovkami, tak ti svietia aj zadne(aspon myslim), palubovka a osvetlenie znacky, ale hlavny dovod je, ze je to male svetlo a nestaci na zvyraznenie auta hlavne na ostrom slnku.C-Maxis píše:Proc vlastne nestaci dat do obrysovek nejakou svitivejsi LED zarovku a "DRL" jsou na svete?
Neoslnovalo by to a viditelnost by mohla byt solidni.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Ja ale nemam na mysli soucasne obrysovky s nejakou 5W zarovkou. Myslim s LED 1-4 W a pak ta svitivost je uplne jinde. Tu snahu o "usporu" jakoby chapu. Jenze zrovna tohle neni dle me spravna cesta. Potkavacky dejme tomu 50W a obrysovky 5W, ostatni sviti stejne. Porad mi to vychazi na usporu nejakych 100 W zhruba. Koncova svetla by dle mne mela svitit porad. A vypnuti SPZ a palubky - to je opravdu ohromna uspora.
Jestli usetrim 0,3 l/100 tak mi to pri cene 35/l dava zhruba 1000,- Kc usporu na 10 tkm. A to o tech 0,3 l/100 ja osobne pochybuji. A kolik stoji dodatecna montaz DRL sakumprask? Jo, je tu i uspora zarovek v hl. svetlometech, ale pak staci v desti nemit rozsvicena koncova a veskere uspory jsou do pryc.
Proste tyhle "uspory" jsou tady hl. kvuli tlaku podnikatelskych skupin, stejne jako pridavani repky a pod.
Jestli usetrim 0,3 l/100 tak mi to pri cene 35/l dava zhruba 1000,- Kc usporu na 10 tkm. A to o tech 0,3 l/100 ja osobne pochybuji. A kolik stoji dodatecna montaz DRL sakumprask? Jo, je tu i uspora zarovek v hl. svetlometech, ale pak staci v desti nemit rozsvicena koncova a veskere uspory jsou do pryc.
Proste tyhle "uspory" jsou tady hl. kvuli tlaku podnikatelskych skupin, stejne jako pridavani repky a pod.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Tlak podnikatelskych skupin by to bol vtedy, ak by boli LED svetla povinne.
Skor by si mohol napisat, ze denne svietenie, ako take, je tlak podnikatelskych skupin z oblasti osvetlovacej techniky a petrolejarskeho priemyslu.
Pri 0.3/100 sa mi ta investicia vrati iba cisto na palive za 40tkm. Nepocitam ziarovky ani cas na ich vymenu a pripadne alternator.
Skor by si mohol napisat, ze denne svietenie, ako take, je tlak podnikatelskych skupin z oblasti osvetlovacej techniky a petrolejarskeho priemyslu.
Pri 0.3/100 sa mi ta investicia vrati iba cisto na palive za 40tkm. Nepocitam ziarovky ani cas na ich vymenu a pripadne alternator.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Můžete prosím v diskuzi akceptovat fakt, že existuje něco jako světelný tok, intenzita světla, velikost paraboly, atd.?
Když do obrysového světla místo 5W žárovky dáš vysoce výkonou LED 3W, tak na spotřebu elektrické energie jsi plus 2W do úspory, v intenzitě světelného zdroje jsi řádově někde jinde ve prospěch LED. ALE nejsi schopen ten světelný zdroj rozptýlit do světelného toku. K tomu potřebuješ parabolu. Tj. sice to svítí jak prase, ale na 200 m protijedoucí auto vidí ho*no, max. 2 špendlíkové hlavičky.
Takže potřebuješ nejenom vysoce výkonný zdroj v případě LED, ale i plochu, kterou svítí.
Proto homologace.
A při denním svícení není důvod mít zapnutou palubovku a zadní lampy - ty zadní lampy jsou asi hlavní neznalost homemade bastlířů.
Druhá základní neznalost je směrovost, ač to v každém manuálu píšou. Jenže úhly měli lidi někdy na základní škole a to je už hoooooodně dávno.
Když do obrysového světla místo 5W žárovky dáš vysoce výkonou LED 3W, tak na spotřebu elektrické energie jsi plus 2W do úspory, v intenzitě světelného zdroje jsi řádově někde jinde ve prospěch LED. ALE nejsi schopen ten světelný zdroj rozptýlit do světelného toku. K tomu potřebuješ parabolu. Tj. sice to svítí jak prase, ale na 200 m protijedoucí auto vidí ho*no, max. 2 špendlíkové hlavičky.
Takže potřebuješ nejenom vysoce výkonný zdroj v případě LED, ale i plochu, kterou svítí.
Proto homologace.
A při denním svícení není důvod mít zapnutou palubovku a zadní lampy - ty zadní lampy jsou asi hlavní neznalost homemade bastlířů.
Druhá základní neznalost je směrovost, ač to v každém manuálu píšou. Jenže úhly měli lidi někdy na základní škole a to je už hoooooodně dávno.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Souhlas, ale treba v "mem" pripade jde jen o uvahy. Neni to mozne z hlediska zakonu, i kdyz takovych veci se zrovna u aut pouziva dost hodne.
Novejsi LED "zarovky" maji bezne v sobe i optiku. Neni problem mit uhel treba 60°.
U DRL si stale myslim, ze zhasnuta koncova svetla jsou spis na skodu. Staci destik a auto za sebou zveda vodni stenu, na coz ale automatika DLR nezareaguje = auto ze zadu ve vetsi rychlosti je spatne viditelne. Ano, ridic by mel sam v takovem pripade prepnout na normalni osvetleni, ale soucasny trend se snazi takoveto automaticke zasahy za ridice prebirat elektronikou. Ridic s DLR pak defacto ovladani svetel vubec nepouziva.
Novejsi LED "zarovky" maji bezne v sobe i optiku. Neni problem mit uhel treba 60°.
U DRL si stale myslim, ze zhasnuta koncova svetla jsou spis na skodu. Staci destik a auto za sebou zveda vodni stenu, na coz ale automatika DLR nezareaguje = auto ze zadu ve vetsi rychlosti je spatne viditelne. Ano, ridic by mel sam v takovem pripade prepnout na normalni osvetleni, ale soucasny trend se snazi takoveto automaticke zasahy za ridice prebirat elektronikou. Ridic s DLR pak defacto ovladani svetel vubec nepouziva.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Záleží, jakou automatiku tam máš.
V základním balení je jen to, že když řidič zapne obrysová světla, tak DRL zhasnou. Nic víc. Po startu, resp. zapnutí zapalování svítí, při zapnutí obrysovek zhasnou. Pokud obsluha jede a nezapne světla, souhlasím, že to je problém. Ale vyhláška je jasná - za snížené viditelnosti máš použít obrysové a potkávací světla.
Pokud ještě dokoupíš senzor, tak reaguje na světlo, tj. vjedeš do tunelu, garáží, soumrak - vypne DRL, zapne obrysovky, palubovku, tlumené, osvětlení SPZ
S tím úhlem - nepleteš náhodou úhel, ze kterého je LED vidět? LED obecně má jeden problém - směrovost. Jde o vysoce soustředěný paprsek, který není příliš rozptýlený.
To, že s tím bojují je fakt. Proto špatně namontované LED DRL svítí do stran a ne dopředu (oblé masky apod.).
Poznáš to podle změny intezity světla takto špatně namontované LED DRL, když se k auto blížíš. Cca 50-30 m předním to najednou zašajnuje - vjedeš totiž to toho úzkého světelného toku, předtím vidíš jen rozptyl (odpad) světelného toku (který nemá potřebnou intenzitu).
To, že světlo LED je vidět nejenom v ose LED, ale i 60 stupňů opět nemění nic na faktu, že PLOCHA zdroje je malá, tj. na vzdálenost, což je podstata DRL, vidíš oči krtka - tj. dvě špendlíkové hlavičky, co svítí. Rozhodně je přehlédneš.
V základním balení je jen to, že když řidič zapne obrysová světla, tak DRL zhasnou. Nic víc. Po startu, resp. zapnutí zapalování svítí, při zapnutí obrysovek zhasnou. Pokud obsluha jede a nezapne světla, souhlasím, že to je problém. Ale vyhláška je jasná - za snížené viditelnosti máš použít obrysové a potkávací světla.
Pokud ještě dokoupíš senzor, tak reaguje na světlo, tj. vjedeš do tunelu, garáží, soumrak - vypne DRL, zapne obrysovky, palubovku, tlumené, osvětlení SPZ

S tím úhlem - nepleteš náhodou úhel, ze kterého je LED vidět? LED obecně má jeden problém - směrovost. Jde o vysoce soustředěný paprsek, který není příliš rozptýlený.
To, že s tím bojují je fakt. Proto špatně namontované LED DRL svítí do stran a ne dopředu (oblé masky apod.).
Poznáš to podle změny intezity světla takto špatně namontované LED DRL, když se k auto blížíš. Cca 50-30 m předním to najednou zašajnuje - vjedeš totiž to toho úzkého světelného toku, předtím vidíš jen rozptyl (odpad) světelného toku (který nemá potřebnou intenzitu).
To, že světlo LED je vidět nejenom v ose LED, ale i 60 stupňů opět nemění nic na faktu, že PLOCHA zdroje je malá, tj. na vzdálenost, což je podstata DRL, vidíš oči krtka - tj. dvě špendlíkové hlavičky, co svítí. Rozhodně je přehlédneš.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Uhel myslim to, ze pokud ma LED optiku - reflekturek / cocku, tak na stene osviti z 1m kruh o prumeru treba 100 cm, ktery je relativne stejnomerne osvetleny s jasnejsim stredem.
Laicky usuzuju, ze na 100m bude videt z jakehokoli primereneho mista na silnici.
A ze by mala intenzita? Kdyz se podivas na nejakeho cyklistu, co ma solidnejsi osvetleni, tak nehrozi, ze bys ho prehledl.
Tim nechci rict, ze se vezme jakakoli LED, vrazi do "obrysovek" a hotovo.
Laicky usuzuju, ze na 100m bude videt z jakehokoli primereneho mista na silnici.
A ze by mala intenzita? Kdyz se podivas na nejakeho cyklistu, co ma solidnejsi osvetleni, tak nehrozi, ze bys ho prehledl.
Tim nechci rict, ze se vezme jakakoli LED, vrazi do "obrysovek" a hotovo.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Pokud ta LED, s čočkou, bude mít vyzařovací plochu jako 100 mm parabola, tak klidně. Až ji najdeš, napiš. Protože 100 mm parabola má jiný světelný tok, právě 1 m od zdroje.
To se zkouší v černých komorách lux metrem, jak to svítí. Měří se v různých bodech a z toho vyjde světelný kužel. Buď splní podmínky pro světla denního svícení nebo ne.
A samozřejmě měří se intenzita. Ono rozptýlit světlo je jedna věc. A intenzita druhá.
To se zkouší v černých komorách lux metrem, jak to svítí. Měří se v různých bodech a z toho vyjde světelný kužel. Buď splní podmínky pro světla denního svícení nebo ne.
A samozřejmě měří se intenzita. Ono rozptýlit světlo je jedna věc. A intenzita druhá.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host