Focus 3 v roku 2011

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1865
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od C-Maxis » 01.07.2011 10:15

Cowley píše:...A taky mam par veci veci bez kterych bych se v aute klidne obesel - namatkou ESP, ABS, predni nahon... bohuzel vyrobci to vidi jinak.
Je zajimave, jak odlisne pozadavky mohou byt.

ESP byl muj hlavni pozadavek. Potom tempomat a klima a min. 6 airbagu.
ABS, central a podobny veci uz vubec neresim ...

Ale pripoustim, ze jsem nekoupil jednoho C-maxe za solidni cenu v plne vybave jen kvuli barve karoserie. Byla to opravdu divne oskliva modra.

EDIT: Uživatelé procházející toto fórum: C-Maxis, Google [Bot], stal123 a 0 návštevníků ... :)
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od FUGAS » 01.07.2011 10:19

Raada: Jo, tak ten tempomat bych radši z výroby proto, aby tam byl hned, protože pokud bych ho nechal dodělat, budu muset počkat na konec záruky. Jinak je to řešení, to uznávám, do fábie mě tempomat ze superba (lepší ovládání než origo fábie) stál 2.300Kč i s prací :wink:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od Anndy » 01.07.2011 12:37

hehe, tak z mojej skusenosti by som vzdy chcel mat minimalne:

-abs/esp
-klima (auto-dvojzonova)
-el okna
-xenony
-pakr senzory
-tempomat
-aspon 6 airbagov
-ovladanie audia na volante

bez tohto uz auto nexcem :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od FUGAS » 01.07.2011 12:44

Vidíš to, smysl ovládání na rádia na nebo pod volantem jsem dodnes nepochopil - přesto, že ho tam mám :-) Nějaké řeči o větší bezpečnosti jsou podle mě zcestné, protože stejně rukou sjedu k těm tlačítům, čímž volant nedržím v ideální poloze...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Milinko
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1699
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od Milinko » 01.07.2011 12:51

Moje priority jsou punktlich stejné jako Anndyho :D

Ovládání rádia pod nebo na volantě je velmi komfortní. V tatíkové OII, v které momentálně jezdím to není a docela mě to otravuje furt natahovat ruku a hledat,čumět na čudlík který stlačit pokaždé když chci zesílit,zvolit jinou stanici. Zkrátka je to fajn věcička.
Ford Mondeo 1.6 Ecoboost 118kW - Enterprise - White Frozen Gallery
Byl: Ford Focus II, Eibach Pro-Spacer & Pro-KIT, Machine silver Gallery

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od Anndy » 01.07.2011 13:20

Fugas: jasne kazdy ma ine priority.
Len pre vysvetlenie :). Zmyslel ovladania audia vidim v tom, ze po hmate viem okamzite urobit zakladne veci, zmenit - hlasitost, stanicu, ci zdroj audia, bez toho aby som prestal ocami sledovat situaciu. A vobec pri tom nepustam volant - len sa trochu prstami natiahnem za spravnym tlacitkom - dlan s palcom ostava na volante. Samozrejme v zatacke (pri vytocenom volante) to nerobim.

Este ku klime :). Chapem, ze ju pouzivas malo. Ja tiez, na kratke jazdy po meste sa ani nevyplaca, jedine ked je naozaj horuco (osobne 28+°C alebo ak je dusno/vlhko). Na to je ovela vyhodnejsie mat v elektrike vsetky okna. Ale pri dlhsej ceste je klima celkom potrebna, aj pri nizsich teplotach - povedzme uz kolo 24°C.

Tiez mam este oblubenu cast vybavy - elektrochromaticke spatne zrkadlo (super je, ked je aj vonkajsie take).
Dalsim oblubenym prvkom vybavy je asfericke zrkadlo - najma ked je aj prave (za toto ford chvalim), alebo taka malickost, pri cuvani sa pravy spatak sklopi tak, ze vidim dolu k obrubniku (neskutocne vyborna vec).
tiez mam rad - sedadla s pamatou + zrkadla samozrejme a to ani nehovorim o dazdovom ci svetelnom senzore
a cim som starsi, tym viac aj automaticku prevodovku (ale poriadnu)

Ale tieto tu veci by som bol ochotny za urcitych podmienok ozeliet, aj ked najradsej nie.

(ako tak citam, asi som dost narocny)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od mehturt » 01.07.2011 13:56

Anndy píše:alebo taka malickost, pri cuvani sa pravy spatak sklopi tak, ze vidim dolu k obrubniku (neskutocne vyborna vec).
toto by sa mi hodilo, to ma novy Focus?
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od Cowley » 01.07.2011 14:30

Podle mne je sklopne zrcatko jenom levnejsi ekvivalent parkovaci kamery, kterou chtej udajne uzakonit.
A zase je to jeno dusledek cim dal tim horsiho vyhledu z auta, FF3 v tomhle smeru neni vyjimkou.
Jinak vzhledem k silenemu precudlikovani interieru zacina byt ovladani pod volantem nutnost ;-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od MK2 » 01.07.2011 15:49

Tak pokud klimaticaci tak asi jen automatickou, protože u manuální se s tím musí furt točit a hýbat, aby bylo v autě příjemné teplo (zima).
Kompresor klimatizace (chlazení) používám taky málo, jen v opravdu horkých dnech a na delší cesty. Takže takových dní za rok fakt neni mnoho a snad bych mohl mít i auto bez klimy. ALE, hlavní výhoda autoklimy je f tom, že tam mám nastavenou určitou teplotu (21 - 22 °C) a nemusím se o nic starat :idea: Nejčastěji používané tlačítko na ovládacím panelu se pak stává pouštění vnitřního okruhu, když jede předemnou nějaký starý dýýýýzl :blee: :mrgreen:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1865
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od C-Maxis » 01.07.2011 17:52

Lepsi auta prepinaji na vnitrni okruh automaticky :)
Ovladani radia na volantu taky beru jako jasny krok vpred co se tyka bezpecnosti. Koukam porad dopredu a jen prstama prehmatnu na hlasitost. Nic jineho nemenim, protoze 95% casu mam Radiozurnal.
AUTO CLIMA taky jede, ale relativne casto s vypnutym chlazenim. Ovsem i kdyz treba do Chorvatska jezdim pres noc, tak nekde od Grazu je klima uz pro nas nutnosti, protoze vzrusta vlhkost a v aute neni prijemne.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od georgi » 01.07.2011 19:59

stal123 píše:... 1,6 TDCI ... 2 vykonnosti verze...cca 90 koni a cca 110koni....... rozdil. Jen "software" ... "marketingovy tah aby si lidi museli ... priplatit a nebo jsou tam i nejaky jiny soucastky atd?
V praxi sa clovek u mnoho automobiliek stretne s tym, ze konstrukcne identicke motory maju rozne vykony, co je dosiahnute prakticky len zmenou software. Je to zdanlivo nefer - clovek musi platit za vyssi vykon a pritom staci zmenit casovanie a fici to ako raketa. Kde je spravodlivost? A tu prichadzame k vyrobnym postupom. Vyspela automobilka ma v dnesnej dobe rozsiahle aplikovane metody quality managementu a v potrebnej urovni detailu kontroluje vyrobne kroky vratane vyroby komponentov (obzvlast kritickych a vyrazne namahanych). Vystupom tychto casto automatizovanych kontrol nemusi byt len vyradenie pripadneho nepodarku, ale tiez zatriedenie jednotlivych komponentov do roznych kvalitativnych tried napriklad podla presnosti opracovania. S tymito informaciami sa dalej moze nakladat pri deleni komponentov medzi znacky v ramci koncernu (rozne automobilky dodavaju zdanlivo rovnaky motor), ale aj pri vyrobe motorov roznych vykonov. V konecnom dosledku teda rovnaky motor, ktory zide z pasu ako ako 90konovy a ako 110 konovy, nemusi byt uplne identicky a ten vykonnejsi moze byt v skutocnosti poskladany z komponentov, ktore vysli lepsie z vyhodnotenia QM. Samorejme po zvyseni vykonu chip-tuningom na uroven silnejsieho "brata" sa nic neprejavi. Dokonca ani pocas zivotnosti motora sa nemusi nic prejavit... ale moze ;). Vyssia dymivost (mozno volne nepostrehnutelna a tesne po chipe uz vobec nie), kratsia zivotnost, ...

A este 1 vec - silnejsi motor nestoji viac len koli motoru, ale aj koli dalsim komponentom, ktore musia byt patricne dimenzovane - prevodovka/brzdy (u prevodovky moze ist tiez o zdanlivo rovnaky diel ale s inym vysledkom v QM).
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
stal123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 31.03.2011 15:37

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od stal123 » 01.07.2011 22:55

georgi

Diky moc za info(radu) mel jsem moznost si nechat budouciho focuse predelat(jen software) zdarma na ten vyssi vykon.....ale jen softwarove....tak ted vidim ze by to nemuselo byt moc dobre...tak to necham na tom zakladu...diky :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od Anndy » 02.07.2011 09:04

Nesuhlasim s georgim. Resp. je to skor teoreticka uvaha, ako v praxi pouzivany postup. Automobilky hladia v prvom rade na peniaze, na nic ine a svojim sposobom sidia vsade. Vyssie uvedeny postup by im poznatelne zvysil naklady, minimalne na logistiku a to nehovorim o potencialnom posramoteni povesti, kedze by sa to neutajilo dlho. Kvalitativne procesy v aut. priemysle obvykle hovoria, ze bud je to ok a pouzijem to alebo nie a vratim to vyrobcovi daneho komponentu.
A ked automobilka riesi nieco take ako rozdiel pre "zdanlivo" rovnaky motor v audi a skodovke, tak proste poupravi specifikacie pre dane motory a ma to elegantne vyriesene.
Co sa tyka cien, zase Je to len o tom, ze zakaznik (trh) je ochotny akceptovat danu cenovu hladinu. Vid rozdiely v cenach EU a US trh.
Naposledy upravil(a) Anndy dne 02.07.2011 09:17, celkem upraveno 1 x.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Epi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 18.03.2011 20:08
Bydliště: Kósek za Prahó a chvílama aj kósek od Zléna

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od Epi » 02.07.2011 09:09

stal123 píše:georgi

Diky moc za info(radu) mel jsem moznost si nechat budouciho focuse predelat(jen software) zdarma na ten vyssi vykon.....ale jen softwarove....tak ted vidim ze by to nemuselo byt moc dobre...tak to necham na tom zakladu...diky :palec_nahoru:
Čoveče kde to dělají zadarmo? Udej kontakt, hned příští týden tam vyrazím! :mrgreen:

Jinak ještě pár poznatků k debatě a Fíkovi:
a) jak se tu debatuje ohledně ovládání rádia na volantu. Ono asi když člověk loví jenom mezi FM rádii tak OK. Ale já když tam lovím na flešce s momentálně 240 alby a přemýšlím které si zrovna pustím je jasné, že bezpečnosti zrovna dvakrát nepřidávám.
b) výbavově je to jasné mám osobně dvě kategorie - minimum a optimal. Logicky se každá z těchto variant odvíjí od mé finanční situace.
c) v pátek jsem byl na pobočce kde dva kluci dostali taky nového Fíka. Oba dva už měli ve spodní části otlučený přední nárazník od vysokého obrubníku. Fík tam má na "houno" takovou oblinu směrem před auto, hned nad silnicí, takže kdo si nedá pozor, okamžitě nárazník štrejchne.
d) loketní opěrka - předchozí Fík ji měl aspoň posuvnou dopředu a dozadu. Nový jí má napevno, takže pokud někomu nevyhovuje její poloha může si tam tak maximálně flastrem přilepit polštářek. :wallbash:
e) moc si skutečně nedovedu představit couvání bez senzorů. V novém kombiku jde zadním oknem vidět asi 5m za auto, takže dost bída.
Stal123 pak dej vědět, jak se ti couvá bez senzorů.
Fikoš 3 f kombajnu f barvě měsíčního prachu, taky f dechtu, 95 kobyl pod haupnó, na hlínách, ze zadním pípákem a sesle švic! Fajnový vozítko.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24887
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Focus 3 v roku 2011

Příspěvek od ZaQik » 02.07.2011 11:08

Anndy píše:hehe, tak z mojej skusenosti by som vzdy chcel mat minimalne:

-abs/esp
-klima (auto-dvojzonova)
-el okna
-xenony
-pakr senzory
-tempomat
-aspon 6 airbagov
-ovladanie audia na volante

bez tohto uz auto nexcem :D
+ vyhrev predniho skla :!:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti