Stránka 100 z 167

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 10:15
od C-Maxis
Cowley píše:...A taky mam par veci veci bez kterych bych se v aute klidne obesel - namatkou ESP, ABS, predni nahon... bohuzel vyrobci to vidi jinak.
Je zajimave, jak odlisne pozadavky mohou byt.

ESP byl muj hlavni pozadavek. Potom tempomat a klima a min. 6 airbagu.
ABS, central a podobny veci uz vubec neresim ...

Ale pripoustim, ze jsem nekoupil jednoho C-maxe za solidni cenu v plne vybave jen kvuli barve karoserie. Byla to opravdu divne oskliva modra.

EDIT: Uživatelé procházející toto fórum: C-Maxis, Google [Bot], stal123 a 0 návštevníků ... :)

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 10:19
od FUGAS
Raada: Jo, tak ten tempomat bych radši z výroby proto, aby tam byl hned, protože pokud bych ho nechal dodělat, budu muset počkat na konec záruky. Jinak je to řešení, to uznávám, do fábie mě tempomat ze superba (lepší ovládání než origo fábie) stál 2.300Kč i s prací :wink:

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 12:37
od Anndy
hehe, tak z mojej skusenosti by som vzdy chcel mat minimalne:

-abs/esp
-klima (auto-dvojzonova)
-el okna
-xenony
-pakr senzory
-tempomat
-aspon 6 airbagov
-ovladanie audia na volante

bez tohto uz auto nexcem :D

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 12:44
od FUGAS
Vidíš to, smysl ovládání na rádia na nebo pod volantem jsem dodnes nepochopil - přesto, že ho tam mám :-) Nějaké řeči o větší bezpečnosti jsou podle mě zcestné, protože stejně rukou sjedu k těm tlačítům, čímž volant nedržím v ideální poloze...

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 12:51
od Milinko
Moje priority jsou punktlich stejné jako Anndyho :D

Ovládání rádia pod nebo na volantě je velmi komfortní. V tatíkové OII, v které momentálně jezdím to není a docela mě to otravuje furt natahovat ruku a hledat,čumět na čudlík který stlačit pokaždé když chci zesílit,zvolit jinou stanici. Zkrátka je to fajn věcička.

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 13:20
od Anndy
Fugas: jasne kazdy ma ine priority.
Len pre vysvetlenie :). Zmyslel ovladania audia vidim v tom, ze po hmate viem okamzite urobit zakladne veci, zmenit - hlasitost, stanicu, ci zdroj audia, bez toho aby som prestal ocami sledovat situaciu. A vobec pri tom nepustam volant - len sa trochu prstami natiahnem za spravnym tlacitkom - dlan s palcom ostava na volante. Samozrejme v zatacke (pri vytocenom volante) to nerobim.

Este ku klime :). Chapem, ze ju pouzivas malo. Ja tiez, na kratke jazdy po meste sa ani nevyplaca, jedine ked je naozaj horuco (osobne 28+°C alebo ak je dusno/vlhko). Na to je ovela vyhodnejsie mat v elektrike vsetky okna. Ale pri dlhsej ceste je klima celkom potrebna, aj pri nizsich teplotach - povedzme uz kolo 24°C.

Tiez mam este oblubenu cast vybavy - elektrochromaticke spatne zrkadlo (super je, ked je aj vonkajsie take).
Dalsim oblubenym prvkom vybavy je asfericke zrkadlo - najma ked je aj prave (za toto ford chvalim), alebo taka malickost, pri cuvani sa pravy spatak sklopi tak, ze vidim dolu k obrubniku (neskutocne vyborna vec).
tiez mam rad - sedadla s pamatou + zrkadla samozrejme a to ani nehovorim o dazdovom ci svetelnom senzore
a cim som starsi, tym viac aj automaticku prevodovku (ale poriadnu)

Ale tieto tu veci by som bol ochotny za urcitych podmienok ozeliet, aj ked najradsej nie.

(ako tak citam, asi som dost narocny)

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 13:56
od mehturt
Anndy píše:alebo taka malickost, pri cuvani sa pravy spatak sklopi tak, ze vidim dolu k obrubniku (neskutocne vyborna vec).
toto by sa mi hodilo, to ma novy Focus?

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 14:30
od Cowley
Podle mne je sklopne zrcatko jenom levnejsi ekvivalent parkovaci kamery, kterou chtej udajne uzakonit.
A zase je to jeno dusledek cim dal tim horsiho vyhledu z auta, FF3 v tomhle smeru neni vyjimkou.
Jinak vzhledem k silenemu precudlikovani interieru zacina byt ovladani pod volantem nutnost ;-)

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 15:49
od MK2
Tak pokud klimaticaci tak asi jen automatickou, protože u manuální se s tím musí furt točit a hýbat, aby bylo v autě příjemné teplo (zima).
Kompresor klimatizace (chlazení) používám taky málo, jen v opravdu horkých dnech a na delší cesty. Takže takových dní za rok fakt neni mnoho a snad bych mohl mít i auto bez klimy. ALE, hlavní výhoda autoklimy je f tom, že tam mám nastavenou určitou teplotu (21 - 22 °C) a nemusím se o nic starat :idea: Nejčastěji používané tlačítko na ovládacím panelu se pak stává pouštění vnitřního okruhu, když jede předemnou nějaký starý dýýýýzl :blee: :mrgreen:

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 17:52
od C-Maxis
Lepsi auta prepinaji na vnitrni okruh automaticky :)
Ovladani radia na volantu taky beru jako jasny krok vpred co se tyka bezpecnosti. Koukam porad dopredu a jen prstama prehmatnu na hlasitost. Nic jineho nemenim, protoze 95% casu mam Radiozurnal.
AUTO CLIMA taky jede, ale relativne casto s vypnutym chlazenim. Ovsem i kdyz treba do Chorvatska jezdim pres noc, tak nekde od Grazu je klima uz pro nas nutnosti, protoze vzrusta vlhkost a v aute neni prijemne.

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 19:59
od georgi
stal123 píše:... 1,6 TDCI ... 2 vykonnosti verze...cca 90 koni a cca 110koni....... rozdil. Jen "software" ... "marketingovy tah aby si lidi museli ... priplatit a nebo jsou tam i nejaky jiny soucastky atd?
V praxi sa clovek u mnoho automobiliek stretne s tym, ze konstrukcne identicke motory maju rozne vykony, co je dosiahnute prakticky len zmenou software. Je to zdanlivo nefer - clovek musi platit za vyssi vykon a pritom staci zmenit casovanie a fici to ako raketa. Kde je spravodlivost? A tu prichadzame k vyrobnym postupom. Vyspela automobilka ma v dnesnej dobe rozsiahle aplikovane metody quality managementu a v potrebnej urovni detailu kontroluje vyrobne kroky vratane vyroby komponentov (obzvlast kritickych a vyrazne namahanych). Vystupom tychto casto automatizovanych kontrol nemusi byt len vyradenie pripadneho nepodarku, ale tiez zatriedenie jednotlivych komponentov do roznych kvalitativnych tried napriklad podla presnosti opracovania. S tymito informaciami sa dalej moze nakladat pri deleni komponentov medzi znacky v ramci koncernu (rozne automobilky dodavaju zdanlivo rovnaky motor), ale aj pri vyrobe motorov roznych vykonov. V konecnom dosledku teda rovnaky motor, ktory zide z pasu ako ako 90konovy a ako 110 konovy, nemusi byt uplne identicky a ten vykonnejsi moze byt v skutocnosti poskladany z komponentov, ktore vysli lepsie z vyhodnotenia QM. Samorejme po zvyseni vykonu chip-tuningom na uroven silnejsieho "brata" sa nic neprejavi. Dokonca ani pocas zivotnosti motora sa nemusi nic prejavit... ale moze ;). Vyssia dymivost (mozno volne nepostrehnutelna a tesne po chipe uz vobec nie), kratsia zivotnost, ...

A este 1 vec - silnejsi motor nestoji viac len koli motoru, ale aj koli dalsim komponentom, ktore musia byt patricne dimenzovane - prevodovka/brzdy (u prevodovky moze ist tiez o zdanlivo rovnaky diel ale s inym vysledkom v QM).

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 01.07.2011 22:55
od stal123
georgi

Diky moc za info(radu) mel jsem moznost si nechat budouciho focuse predelat(jen software) zdarma na ten vyssi vykon.....ale jen softwarove....tak ted vidim ze by to nemuselo byt moc dobre...tak to necham na tom zakladu...diky :palec_nahoru:

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 02.07.2011 09:04
od Anndy
Nesuhlasim s georgim. Resp. je to skor teoreticka uvaha, ako v praxi pouzivany postup. Automobilky hladia v prvom rade na peniaze, na nic ine a svojim sposobom sidia vsade. Vyssie uvedeny postup by im poznatelne zvysil naklady, minimalne na logistiku a to nehovorim o potencialnom posramoteni povesti, kedze by sa to neutajilo dlho. Kvalitativne procesy v aut. priemysle obvykle hovoria, ze bud je to ok a pouzijem to alebo nie a vratim to vyrobcovi daneho komponentu.
A ked automobilka riesi nieco take ako rozdiel pre "zdanlivo" rovnaky motor v audi a skodovke, tak proste poupravi specifikacie pre dane motory a ma to elegantne vyriesene.
Co sa tyka cien, zase Je to len o tom, ze zakaznik (trh) je ochotny akceptovat danu cenovu hladinu. Vid rozdiely v cenach EU a US trh.

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 02.07.2011 09:09
od Epi
stal123 píše:georgi

Diky moc za info(radu) mel jsem moznost si nechat budouciho focuse predelat(jen software) zdarma na ten vyssi vykon.....ale jen softwarove....tak ted vidim ze by to nemuselo byt moc dobre...tak to necham na tom zakladu...diky :palec_nahoru:
Čoveče kde to dělají zadarmo? Udej kontakt, hned příští týden tam vyrazím! :mrgreen:

Jinak ještě pár poznatků k debatě a Fíkovi:
a) jak se tu debatuje ohledně ovládání rádia na volantu. Ono asi když člověk loví jenom mezi FM rádii tak OK. Ale já když tam lovím na flešce s momentálně 240 alby a přemýšlím které si zrovna pustím je jasné, že bezpečnosti zrovna dvakrát nepřidávám.
b) výbavově je to jasné mám osobně dvě kategorie - minimum a optimal. Logicky se každá z těchto variant odvíjí od mé finanční situace.
c) v pátek jsem byl na pobočce kde dva kluci dostali taky nového Fíka. Oba dva už měli ve spodní části otlučený přední nárazník od vysokého obrubníku. Fík tam má na "houno" takovou oblinu směrem před auto, hned nad silnicí, takže kdo si nedá pozor, okamžitě nárazník štrejchne.
d) loketní opěrka - předchozí Fík ji měl aspoň posuvnou dopředu a dozadu. Nový jí má napevno, takže pokud někomu nevyhovuje její poloha může si tam tak maximálně flastrem přilepit polštářek. :wallbash:
e) moc si skutečně nedovedu představit couvání bez senzorů. V novém kombiku jde zadním oknem vidět asi 5m za auto, takže dost bída.
Stal123 pak dej vědět, jak se ti couvá bez senzorů.

Re: Focus 3 v roku 2011

Napsal: 02.07.2011 11:08
od ZaQik
Anndy píše:hehe, tak z mojej skusenosti by som vzdy chcel mat minimalne:

-abs/esp
-klima (auto-dvojzonova)
-el okna
-xenony
-pakr senzory
-tempomat
-aspon 6 airbagov
-ovladanie audia na volante

bez tohto uz auto nexcem :D
+ vyhrev predniho skla :!: