Jak poznat vadný volnoběžný ventil
- chalomi
- Pokročilý

- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
me padali otacky us jak dlouho.vymenil jsem snad vsechno co se dalo.nakonec mi pomohla uplne banalni vec.odsruboval jsem celou vahu vzduchu a poradne ji vycistil.od te doby mam klid otacky se pekne drzi.ale zalezi na jak dlouho

Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza
-
Markos83
- Nováček

- Příspěvky: 37
- Registrován: 19.02.2009 12:14
- Bydliště: Vrbičany u Litoměřic
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Mám podobný problém, ale ještě mi to trochu vystřeluje do výfuku a ukazuje mi to bohatou směs nevíte co by to mohlo být. předem dík.
Focus 2001 1.6 16V combi 74kW
-
dydy008
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.10.2009 22:00
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Zdravím,
jako většina z vás mám také problém nejspíš s ventilem, tedy původně jsme si to myslel, teď už jsem trochu na rozpacích. V autě nejprve kolísali sem tam otáčky, v zimě a postupem času už i teď na jaře mi dělá to, že hned jakmile vyjedu a zastavím, auto kolíše mezi 800-400 div že nechcípne, tak chvíli počkám, vylítne to na 1500 a už je to oukej. Za jízdy se mi začalo stávat to, že už mi to i jednou chcíplo na volnoběh, což je docela nepříjemné. Hledal jsem cokoliv by to mohlo být, i jsem zkoušel vyčistit ten ventil technickým benzínem, ale rozdíl byl tedy nějaké, ale dá se říci že minimální. Neváhal jsem a koupil jsem tedy ventil tento: http://aukro.cz/krokovy-motorek-ford-fi ... 84834.html . Dnes ráno jsem ho byl namontovat tedy do auta a jel jsem na malý cca 2km okruh, copak se bude dít s otáčkami. Bohužel autu začaly viset otáčky neustále při vyřazené rychlosti na 2400 a neklesli... Což mi občas dělalo i dříve, ale po chvilce to přestalo. Teď musím zastavit a cca po 2 vteřinách to spadne zpět na původních 800-900. Už jsem trochu na rozpacích, co by to tak mohlo být, nebo zda mám odpojit baterku, aby se vyresetovala řídící jednotka, nebo jestli se ventil musí trochu zajet, aby začal pořádně fungovat. Vážně nevím, chtěl bych vás požádat o radu, zda s tím někdo nemáte zkušenosti. Díky s pozdravem Peter K.
jako většina z vás mám také problém nejspíš s ventilem, tedy původně jsme si to myslel, teď už jsem trochu na rozpacích. V autě nejprve kolísali sem tam otáčky, v zimě a postupem času už i teď na jaře mi dělá to, že hned jakmile vyjedu a zastavím, auto kolíše mezi 800-400 div že nechcípne, tak chvíli počkám, vylítne to na 1500 a už je to oukej. Za jízdy se mi začalo stávat to, že už mi to i jednou chcíplo na volnoběh, což je docela nepříjemné. Hledal jsem cokoliv by to mohlo být, i jsem zkoušel vyčistit ten ventil technickým benzínem, ale rozdíl byl tedy nějaké, ale dá se říci že minimální. Neváhal jsem a koupil jsem tedy ventil tento: http://aukro.cz/krokovy-motorek-ford-fi ... 84834.html . Dnes ráno jsem ho byl namontovat tedy do auta a jel jsem na malý cca 2km okruh, copak se bude dít s otáčkami. Bohužel autu začaly viset otáčky neustále při vyřazené rychlosti na 2400 a neklesli... Což mi občas dělalo i dříve, ale po chvilce to přestalo. Teď musím zastavit a cca po 2 vteřinách to spadne zpět na původních 800-900. Už jsem trochu na rozpacích, co by to tak mohlo být, nebo zda mám odpojit baterku, aby se vyresetovala řídící jednotka, nebo jestli se ventil musí trochu zajet, aby začal pořádně fungovat. Vážně nevím, chtěl bych vás požádat o radu, zda s tím někdo nemáte zkušenosti. Díky s pozdravem Peter K.
Ford Focus 1.4/16V, 1998
- Pastovic
- Zkušený

- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Odpoj baterku na cca pul hodky, pak nastartuj (nešlap na plyn) a do ohřátí motoru to nech bežet na volnoběh...pak jízda.
Jinak teda je tu toho o volnoběhu milión takže hledej!!!!!
Jinak teda je tu toho o volnoběhu milión takže hledej!!!!!
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- kecup
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 11.03.2009 19:14
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Zdar Focusáci. Mám problém s vysokými otáčkami. Podobné problémy jsem tady našel pořád jen s nízkými. Po nastartování má cca 1400 otáček, po zahřátí neklesne pod 1200. Při vyzaření stoupají ke 2000. Jakmile ale zastavím, ustálí se asi na 1000, málokdy i na správných cca 850. Problémy začaly asi měsíc po tom, co jsem vyměnil levou podtlakovou hadici. Ventil jsem zatím neměnil, baterka byla odpojená. Díky za radu.
Focus 1.6 16V 74 kW, r. 1999 Silver metal
Mondeo 2.0 TDCi 103 kW, r. 2011, metal hnědá Lunar Sky
Mondeo 2.0 TDCi 103 kW, r. 2011, metal hnědá Lunar Sky
-
dydy008
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.10.2009 22:00
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Zítra budu čistit klapku, poté Ti napíšu co více, mě se výměnou ventilu projevila právě další závada a to je ta klapka nejspíš, díky němu bych to nezjistil. Vyčistím a dám vědět jak jsem na tom.
Ford Focus 1.4/16V, 1998
-
dydy008
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.10.2009 22:00
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Tak píšu, klapka vyčištěna, a auto si stejně dělá co chce. Zůstalo to tam kde to je, po zahřátí motoru mi otáčky drží při vyhození do neutrálu na 2100 až 2500 otáčkách, když mu přišlápnu už to dělá to že to padá dolů na 800 a hned se to vyhnoupne zpět na těch 2100. Jak poznám, jestli je vadna lambda?
Ford Focus 1.4/16V, 1998
-
Stenly
- Pokročilý

- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Pokud to dělá za jízdy " mi otáčky drží při vyhození do neutrálu na 2100 až 2500 otáčkách", tak to neřeš, není to chyba, ale vlastnost
- kola se točí a tak si ř.j. myslí, že budeš akcelerovat.
Mě to 1,6-ka dělá také a dělala mi to v menší míře i felda.
Mě to 1,6-ka dělá také a dělala mi to v menší míře i felda.
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13533
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Takže to, že mně při vyřazení za jízdy padnou otáčky na cca 750 , je vlastně chyba? 
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
miki21..no jasne ze je to chyba
..po vyrazeni za jizdy to ma stekat aspon pul hodky na omezovaci otacek

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
Stenly
- Pokročilý

- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Myslím, že záleží na rychlosti, kdysi to tu někdo popisoval.
Já to neřeším, bez kvaltu jsem jezdil naposledy s tatikovou Š110Lepčí
Já to neřeším, bez kvaltu jsem jezdil naposledy s tatikovou Š110Lepčí
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13533
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
No tak tu nehaž bludy,že to je vlastnost
Jednotka si přidá při klimě,při točení volantem(servo) při zapnutí spotřebičů...nevím na co by držela za jízdy 2000ot. 
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
dydy008
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.10.2009 22:00
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Nic příjemného to není když dojedeš na křižovatku zastavíš a vyhnoupne se Ti to na 2100 a řve to relativně... Jinak podle mě to nemá dělat, vezme si to i víc paliva. Ostatně snažil jsem se jezdit úsporně, tudíž vyhazovat kvalt, kde se mi dost potvrdilo, že jízda je daleko úspornější než jezdit se zařazenou a dojíždět. Ale co teď když se to tak s.... ? Nejspíš půjdu na diagnostiku, jestli to není lambda nebo katalyzátor. Jinak jsem četl, že jsou borci, co ho vyndavají. Chtěl bych vidět prvně jak projdou na emisích a za další není i vyšší spotřeba ?
Ford Focus 1.4/16V, 1998
- HonzaFF
- Nováček

- Příspěvky: 135
- Registrován: 16.06.2011 13:44
- Bydliště: Praha
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Bez kvaltu občas jezdím, při vyřazení ve vyšší rychlosti mi otáčky vždycky vzorně spadnou na cca 800 (někdy se to trochu zakývá, ten ventil by asi snesl vyčistit), ale při rychlosti kolem 20 se otáčky samy zvednou na asi 1100-1200. Při dobrzdění zase slezou zpátky na 800. Tak to snad má být.
Teď bez Focusu, BMW E46
Předtím:
DNW FYDC Ghia 2000 (předek po individuálním FL) - předán do dobrých rukou,
Škoda Forman 135L 1992 , Škoda 105L 1988, Trabant 601 lim. 1972 , Škoda Octavia "Barča" 1964 (skončila jako traktor)
Předtím:
DNW FYDC Ghia 2000 (předek po individuálním FL) - předán do dobrých rukou,
Škoda Forman 135L 1992 , Škoda 105L 1988, Trabant 601 lim. 1972 , Škoda Octavia "Barča" 1964 (skončila jako traktor)
-
dydy008
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.10.2009 22:00
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Kdyby mi to tak chodilo, tak jsem šťastný jako blecha, ale bohužel. Četl jsem že lambda je tak na 160 tis.... bohužel mám, snad to nebude ono. Kolik máš km ?
Ford Focus 1.4/16V, 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

