Stránka 2 z 3
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 17.03.2009 10:45
od chalomi
me padali otacky us jak dlouho.vymenil jsem snad vsechno co se dalo.nakonec mi pomohla uplne banalni vec.odsruboval jsem celou vahu vzduchu a poradne ji vycistil.od te doby mam klid otacky se pekne drzi.ale zalezi na jak dlouho

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 13.04.2009 19:26
od Markos83
Mám podobný problém, ale ještě mi to trochu vystřeluje do výfuku a ukazuje mi to bohatou směs nevíte co by to mohlo být. předem dík.
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 12.05.2012 11:41
od dydy008
Zdravím,
jako většina z vás mám také problém nejspíš s ventilem, tedy původně jsme si to myslel, teď už jsem trochu na rozpacích. V autě nejprve kolísali sem tam otáčky, v zimě a postupem času už i teď na jaře mi dělá to, že hned jakmile vyjedu a zastavím, auto kolíše mezi 800-400 div že nechcípne, tak chvíli počkám, vylítne to na 1500 a už je to oukej. Za jízdy se mi začalo stávat to, že už mi to i jednou chcíplo na volnoběh, což je docela nepříjemné. Hledal jsem cokoliv by to mohlo být, i jsem zkoušel vyčistit ten ventil technickým benzínem, ale rozdíl byl tedy nějaké, ale dá se říci že minimální. Neváhal jsem a koupil jsem tedy ventil tento:
http://aukro.cz/krokovy-motorek-ford-fi ... 84834.html . Dnes ráno jsem ho byl namontovat tedy do auta a jel jsem na malý cca 2km okruh, copak se bude dít s otáčkami. Bohužel autu začaly viset otáčky neustále při vyřazené rychlosti na 2400 a neklesli... Což mi občas dělalo i dříve, ale po chvilce to přestalo. Teď musím zastavit a cca po 2 vteřinách to spadne zpět na původních 800-900. Už jsem trochu na rozpacích, co by to tak mohlo být, nebo zda mám odpojit baterku, aby se vyresetovala řídící jednotka, nebo jestli se ventil musí trochu zajet, aby začal pořádně fungovat. Vážně nevím, chtěl bych vás požádat o radu, zda s tím někdo nemáte zkušenosti. Díky s pozdravem Peter K.
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 16.05.2012 00:49
od Pastovic
Odpoj baterku na cca pul hodky, pak nastartuj (nešlap na plyn) a do ohřátí motoru to nech bežet na volnoběh...pak jízda.
Jinak teda je tu toho o volnoběhu milión takže hledej!!!!!
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 17.05.2012 19:14
od kecup
Zdar Focusáci. Mám problém s vysokými otáčkami. Podobné problémy jsem tady našel pořád jen s nízkými. Po nastartování má cca 1400 otáček, po zahřátí neklesne pod 1200. Při vyzaření stoupají ke 2000. Jakmile ale zastavím, ustálí se asi na 1000, málokdy i na správných cca 850. Problémy začaly asi měsíc po tom, co jsem vyměnil levou podtlakovou hadici. Ventil jsem zatím neměnil, baterka byla odpojená. Díky za radu.
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 17.05.2012 20:58
od dydy008
Zítra budu čistit klapku, poté Ti napíšu co více, mě se výměnou ventilu projevila právě další závada a to je ta klapka nejspíš, díky němu bych to nezjistil. Vyčistím a dám vědět jak jsem na tom.
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 19:25
od dydy008
Tak píšu, klapka vyčištěna, a auto si stejně dělá co chce. Zůstalo to tam kde to je, po zahřátí motoru mi otáčky drží při vyhození do neutrálu na 2100 až 2500 otáčkách, když mu přišlápnu už to dělá to že to padá dolů na 800 a hned se to vyhnoupne zpět na těch 2100. Jak poznám, jestli je vadna lambda?
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 20:12
od Stenly
Pokud to dělá za jízdy " mi otáčky drží při vyhození do neutrálu na 2100 až 2500 otáčkách", tak to neřeš, není to chyba, ale vlastnost

- kola se točí a tak si ř.j. myslí, že budeš akcelerovat.
Mě to 1,6-ka dělá také a dělala mi to v menší míře i felda.
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 20:24
od miki21
Takže to, že mně při vyřazení za jízdy padnou otáčky na cca 750 , je vlastně chyba?

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 20:33
od vitr73
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 20:35
od Stenly
Myslím, že záleží na rychlosti, kdysi to tu někdo popisoval.
Já to neřeším, bez kvaltu jsem jezdil naposledy s tatikovou Š110Lepčí
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 20:44
od miki21
No tak tu nehaž bludy,že to je vlastnost

Jednotka si přidá při klimě,při točení volantem(servo) při zapnutí spotřebičů...nevím na co by držela za jízdy 2000ot.

Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 21:39
od dydy008
Nic příjemného to není když dojedeš na křižovatku zastavíš a vyhnoupne se Ti to na 2100 a řve to relativně... Jinak podle mě to nemá dělat, vezme si to i víc paliva. Ostatně snažil jsem se jezdit úsporně, tudíž vyhazovat kvalt, kde se mi dost potvrdilo, že jízda je daleko úspornější než jezdit se zařazenou a dojíždět. Ale co teď když se to tak s.... ? Nejspíš půjdu na diagnostiku, jestli to není lambda nebo katalyzátor. Jinak jsem četl, že jsou borci, co ho vyndavají. Chtěl bych vidět prvně jak projdou na emisích a za další není i vyšší spotřeba ?
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 21:54
od HonzaFF
Bez kvaltu občas jezdím, při vyřazení ve vyšší rychlosti mi otáčky vždycky vzorně spadnou na cca 800 (někdy se to trochu zakývá, ten ventil by asi snesl vyčistit), ale při rychlosti kolem 20 se otáčky samy zvednou na asi 1100-1200. Při dobrzdění zase slezou zpátky na 800. Tak to snad má být.
Re: Jak poznat vadný volnoběžný ventil
Napsal: 21.05.2012 22:01
od dydy008
Kdyby mi to tak chodilo, tak jsem šťastný jako blecha, ale bohužel. Četl jsem že lambda je tak na 160 tis.... bohužel mám, snad to nebude ono. Kolik máš km ?