Problem pri starte tdci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 04.07.2006 22:01

tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#

a k mojmu problemu.. Baterku som zatial nakonec nekupil, bol som u baterkoveho guru a ten ju prebral k zivotu a funguje :D aj ked hovoril, ze na zimu budem mozno muset kupit druhu.. precistili sa komplet kontakty a vymenila sa utahovacia skrutka za pomoci mojho Tátu (za co mu touto cestou dakujem, nakolko som zistil, ze uz sem aj on chodi :D )a funguje zatial ako sa patri. Potom vsak zmeral napatie a mala 15,5 V co vraj znemena, ze sa prebija takze si mam najst elektrikara a asi menit regler. No ked som s tym prisiel domov merali sme to viackrat a ukazovalo len nieco okolo 14 V co je Ok. Co sa mi vsak nepacilo bol vrely pluskovy kontakt po prvej jazde. Potom som nechal auto odstavene a isiel tu istu vzdialenost, kontakt uz nebol vrely ale len vlazny... takze mam nadalej v tom hokej a asi navstivim elektrikara...
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 04.07.2006 22:11

Pokud by byl spatne dotazeny, tak by se mohl zahrivat, ale to asi ne, kdyz jste to urcite poradne dotahli.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.07.2006 22:17

Kontakt se zahřívá přechodovým odporem - špatný elektrický kontakt. Očistit znovu + svorku na baterce a svorku na připojení káblíku až do čistého kovu.
Naposledy upravil(a) pelen dne 04.07.2006 22:35, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 04.07.2006 22:31

cole píše:tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
Rozdíl bude v hodnotách podle EN (ty vyšší) a DIN (německé ty nižší).

http://www.mulac.cz/autobaterie.php#varta_standard

Po rozkliknutí "technická data" bude vidět rozdíl.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 05.07.2006 09:09

pelen píše:
cole píše:tak kto je trosku zdatny v nemcine z ADAC testu:
"Kaltstartstrom:
Batterien mit einem hohen Kaltstartstrom werden zur Zeit zwar gerne empfohlen, sind jedoch technisch nicht notwendig. Gute Batterien weisen Werte zwischen 360 und 420 A auf, mehr ist auf keinen Fall nötig. Ein Fahrzeug der Golf-Klasse zum Beispiel kommt normalerweise mit 250 A aus, so dass auch die Batterie mit dem niedrigsten Kaltstartstrom ausreichend ist." co znamena ze viac ako 420 nie je potrebne...
tu je cely test:
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/ ... ageID=9186#
Rozdíl bude v hodnotách podle EN (ty vyšší) a DIN (německé ty nižší).

http://www.mulac.cz/autobaterie.php#varta_standard

Po rozkliknutí "technická data" bude vidět rozdíl.
yo to bude asi ono, som nevedel, ze este aj tam su EN a DIN 8O hold v elektrike si doma ..dik :D
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 05.07.2006 09:13

zle dotiahnuty by uz nemal byt, este skusim poriadne ocistit.. Este otazka: moze sa stat, ze raz dobija 14 V a potom zas nekedy prebija? Moze sa to prehrievanie prejavovat aj pri prebijani?
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 05.07.2006 10:31

To by ti "bublala" baterka a byla by cela tepla. Si dej na palubovku voltmetr a uvidis :lol: Mozne je vsechno, nevim, jake ma ten regler poruchy, mozna ze to muze delat jenom obcas. Tak nech treba nastartovane, pripoj si merak a cekej, jestli se ti ten kontakt taky zahreje a jestli nekolisa napeti. Jestli jsi to necim oskrabal nebo cistil smirkem a zustal ti tam ten prach, tak se ti to bude zahrivat a mozna i opalovat ten kontakt. Melo by se to potrit jeste kontaktni vazelinou nebo nastrikat sprejem na kontakty.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.07.2006 14:38

KOntakt baterky a svorka mají kuželové plochy. Pokud nejsou kužely skoro shodné, pak je mezi nimi menší kontaktní plocha a ta se může také zahřívat.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 06.07.2006 15:22

no precistene, vysmirglovane, obrusene.. a uz je to len vlazne, takze to bolo zrejme necistotou resp. malou stykovou plochou, uz to citit aj pri startovani, ze to ide ovela rychlejsie/lachsie... takze zatim dik vsetkym :D
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
toro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovy Vary

to cole

Příspěvek od toro » 06.07.2006 19:26

Je to na pravděpodobně na výměnu aku.Vše, co popisuješ tomu napovídá.On totiž ten proud ještě teče polovými nástavci a jeden jaksi ztrácí materiál a druhému zase něco příbude v důsledku chem. reakce. Pak s tou teplotou nic neuděláš, protože vzniká mimo prostor kam to neovlivníš. To poslední je nechat seřizovat nebíjení, pokud se v tom už někdo pchal.Kup baterku podle doporučení výrobce.
1,8 TDDI 66 kW - HB, red pipe met.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 06.07.2006 20:42

Jak tu někde psal Foki, není u FoFo klasický reglér, ale napětí řídí jednotka PCM (elektrické schéma "Chargigng Circuit" dá se stáhnout z http://www.focus.kvalitne.cz/down.html). Mohou být špatné kontakty mezi alternátorem a PCM. Jinak jednotka drží napětí na baterce něco málo nad 14V, pokud je napětí 15,5V, nastává přebíjení a elektrolyt se může zahřívat. Trvalé přebíjení by se mělo poznat podle úbytku elektrolytu v článcích. Vadný článek má menší hustotu elektrolytu než ty zbývající a u vadné baterky je hustota elektrolytu u všech článku trvale nízká ( pokud není jen vybitá).
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti