problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Dik za radu, ale cuka to dost silne a ted jiz casteji, urcite to neni tempomatem. Pravdepodobne je problem ve skrtici klapce, u ktere mi dignostika nahlasila zavadu. Pristi tyden jsem objednan na vymenu te klapky, tak uvidim. Klapka se asi neotevirala nebo nedovirala, tim padem by to melo mit vliv i na kourivost a nasledne na zanaseni DPF, ktere se stale regenerovalo.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
K cukaniu - neopomínať aj kvalitu paliva - nafty + mám overené informácie /reálne prípady/zo svojho servisu, že niektoré druhy aditív do nafty - vytvoria s niektorou naftou akýsi maglajz a postupne upchajú palivový filter - začína to trhaním a po krátkej dobe i slabým až problematickým výkonom. Po výmene naftového filtra zas šlapú ok - takže s aditívami aj opatrne. Najmä "zázračné" nové či neznáme druhy...aj keď mne hovorili - že najradšej nič...ale VIF a Castrol TDA by som sa nebál - ak berieme normálnu naftu a správne dávkovanie - plus ak nemáme DPF!Dav píše:Dik za radu, ale cuka to dost silne a ted jiz casteji, urcite to neni tempomatem. Pravdepodobne je problem ve skrtici klapce, u ktere mi dignostika nahlasila zavadu. Pristi tyden jsem objednan na vymenu te klapky, tak uvidim. Klapka se asi neotevirala nebo nedovirala, tim padem by to melo mit vliv i na kourivost a nasledne na zanaseni DPF, ktere se stale regenerovalo.




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Jo, s tou naftou to je jasne, tankuji jen Benzinu a OMV, aditiva chci pridavat do nafty jen na zimu, asi VIF zimni nebo ten Castrol TDA, uvidim v jake kondici bude DPF. Predtim to jezdilo v nemecku, tak s naftou by problem byt nemel.
Zaneseni palivoveho filtru by se melo objevit asi i na diagnostice a to tam nebylo.
Jak jsi cistil to DPFko, tak jsi jej i rozriznul nebo jsi arvu lil primo pres katalyzator do toho DPF a pak proplachoval horkou vapkou
Jde mi o ten katalyzator, jestli to snese.
Taky me to cisteni pravdepodobne ceka, vyskocila mi hlaska Engine Systems Fault
a jedu jak bez turba. Asi to bude mit souvislost s tou skrtici klapkou, ktera nefunguje a zanesla DPF. No, musim do servisu, jsem zvedav, jak si s tim poradi, snad tam dojedu i na nouzak.
Kolik tak kilometru muzu najezdit na ten nouzak
Uz jsem najel asi 50km a budu muset jeste tak 150km, snad neprasknou nejake hadice, kdyby to bylo uplne ucpane

Zaneseni palivoveho filtru by se melo objevit asi i na diagnostice a to tam nebylo.
Jak jsi cistil to DPFko, tak jsi jej i rozriznul nebo jsi arvu lil primo pres katalyzator do toho DPF a pak proplachoval horkou vapkou

Taky me to cisteni pravdepodobne ceka, vyskocila mi hlaska Engine Systems Fault

Kolik tak kilometru muzu najezdit na ten nouzak

Uz jsem najel asi 50km a budu muset jeste tak 150km, snad neprasknou nejake hadice, kdyby to bylo uplne ucpane


- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
No čistili sme ho benzínom - nalievali a nalievali..dlho nič a potom to vygrclo. Potom ešte raz - nechať "marinovať" - hrkať....a potom výplach a tretí raz. No a keď si pozrieš foto - keď ho vyberali vyzeral celkom v pohode - takže účinné.Dav píše: Taky me to cisteni pravdepodobne ceka, vyskocila mi hlaska Engine Systems Faulta jedu jak bez turba. Asi to bude mit souvislost s tou skrtici klapkou, ktera nefunguje a zanesla DPF. No, musim do servisu, jsem zvedav, jak si s tim poradi, snad tam dojedu i na nouzak.
Kolik tak kilometru muzu najezdit na ten nouzak![]()
Uz jsem najel asi 50km a budu muset jeste tak 150km, snad neprasknou nejake hadice, kdyby to bylo uplne ucpane![]()
PETIK01 - už má po výplachu DPF/ale nevie čím a ani ako - ale jemu ho rozrezali a zvarili potom / viac ako 10tkm a vraj v poho.
Rezať netreba nič - bol by vydržal dosť - hlavne ak robíš dlhšie trasy aspoň občas 50 a viac km 90km/h a rýchlejšie.
Ak krátke - nestíha regenerovať a za&erie sa.
Do značkového servisu by som nešiel - sú nenažratí/majitelia/ a majú /zväčša/ málo fortieľa a talentu/lebo chcú mechanikov čo robia za pár šupov. Dobrí im odídu...a opravujú sami.
Núdzák vraj nie je problém - aj 500km. Ale nie je to bohviečo - zažil som aj to.
Tak napíš čo a ako si sa rozhodol a urobil. Ale zacvakáš tam pekný balík... Úprimnú sústrasť.






Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Malo i nemalo - ako je zadané v architektúre softu.Dav píše:Jo, s tou naftou to je jasne, tankuji jen Benzinu a OMV, aditiva chci pridavat do nafty jen na zimu, asi VIF zimni nebo ten Castrol TDA, uvidim v jake kondici bude DPF. Predtim to jezdilo v nemecku, tak s naftou by problem byt nemel.
Zaneseni palivoveho filtru by se melo objevit asi i na diagnostice a to tam nebylo.
![]()
Keď som kúpil Mégane II sedan 1.5dCi - tak som raz s plnou záťažou osôb potreboval rýchlo vyštartovať aprejsť križovatku - tak som zmačkol pedál snáď až na podlahu - auto vyrazilo - v strede križovatky červené kontrolka: /"neviemčo"....injectión. Ubral som plyn...za križovatkou zhasla...a ja som opatrne šiel ďalej.
Na druhý deň diagnostika - a nebolo tam nič - zhodli sme sa ale že ak oprvé výmena palivového filtra - a???? A už sa to nezopakovalo - našťastie nikdy.





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Tak uz konecne jezdim
Nebyl jsem s tim ve znackovem servisu, ale ve vychvalovanem servise v Kylesovicich
No prace to byla na cele dva dny, vymena skrtici klapy, kalibrace nove klapy pres diagnostiku, cisteni DPF nejakou vodickou, vymena oleje. Taky mi odeslo predni lozisko, takze to bylo vse pri jednom. Ted jiz to paradne tahne, zadna kontrolka nesviti, jsem zatim spokojen
K tomu DPF jsem se ptal, jestli ho umi odstranit, tak prej nemaji software na prehrani, ktery by byl funkcni a necukalo auto behem jizdy, parkrat to jiz zkouseli, ale nebylo to uplne OK. Nicmene pry to resi tak, ze se dlouhym vrtakem cca 10mm provrtaji tri diry do DPF a pak jiz nebyva problem s DPF
Zda se mi to jako nejjednodussi a nejlevnejsi reseni.
Dokud mi bude DPF fungovat, mam to nechat tak, pak uvidime. Zaneslo se tou klapou, jinak je OK.



K tomu DPF jsem se ptal, jestli ho umi odstranit, tak prej nemaji software na prehrani, ktery by byl funkcni a necukalo auto behem jizdy, parkrat to jiz zkouseli, ale nebylo to uplne OK. Nicmene pry to resi tak, ze se dlouhym vrtakem cca 10mm provrtaji tri diry do DPF a pak jiz nebyva problem s DPF

Dokud mi bude DPF fungovat, mam to nechat tak, pak uvidime. Zaneslo se tou klapou, jinak je OK.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Provrtani nemusi byt reseni, protoze na vstupu a na vystupu jsou senzory a ty meri tlaky. Pokud budou jine, tak ridici jednotka to muze vyhodnotit jako chybu a treba poslat motor do nouzoveho rezimu.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Asi preto sú tie diery (iba) tri - aby zostával ešte taký tlak, aký ešte neurobí "bezbariérový" prechod výfukových plynov cez teleso DPF...zrejme odskúšané ich vlastnou "vývojou základňou"...Raada píše:Provrtani nemusi byt reseni, protoze na vstupu a na vystupu jsou senzory a ty meri tlaky. Pokud budou jine, tak ridici jednotka to muze vyhodnotit jako chybu a treba poslat motor do nouzoveho rezimu.

"Na dvanáctým to bylo ještě studený a na čtrnáctým už teplý"





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.08.2010 19:18
Re: problem 1,6 tdci 80kw
AG79 píše:Tak dnes jsem vyměnil konečně ovládací ventil regulace turbodmychadla a tím se zdá být závada vyřešena - jak cukání motoru, tak neklidný volnoběh. Se závadou (překročeno maximální přípustné přeplňování motoru) jsem však najel nekolik desítek kilometrů a následek můžete shlédnout níže, kdy došlo k roztržení plastové trubky sání umístěné ihned za dmychadlem a vedoucí do intercooleru a dělící studené a teplé sání. Kdo si myslí (tak jako já doposud), že čidlo tlaku nasávaného vzduchu a potažno celá elektronika nedovolí dojít až tak daleko se patrně plete. Žádná signalizace diagnostiky na přístrojovém panelu vozidla, žádné přepnutí do nouzového režimu - jen markantní pokles výkonu způsobený nedostatečným plněním z důvodu perforace trubky. V paměti závad zaznamenáno, ale informace pro řidiče uživatele žádná. Zítra vyměním za nový kus, zdiagnostikuji, nafotím ovládací ventil regulace turbodmychadla a podělím se s vámi o poznatky jak se na to tváří ostatní závady jako nedostatečná regenerace PDF zapsaná v paměti závad. Sám jsem zvědav.
Mal si sa s tymto podelit
- Croog
- Nováček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 27.12.2009 00:39
- Bydliště: Praha
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Taky mi včera při popojíždění městem v určitých otáčkách začalo auto trochu cukat a spotřeba rapidně vzrostla. Pevně věřím, že to byla pouze spuštěná regenerace DPF - celkem mě štve, že to není nijak signalizováno uživatelovi. 
Radši jsem ten motor v tu chvíli tedy více vytáčel, aby se to stihlo vypálit než dojedu na místo. Těsně před koncem trasy byl 2km delší úsek na kterém jsem mohl i zrychlit a na konci už cukání přestalo a spotřeba se vrátila do normálu. Lze z toho odvodit, že se regenerace stihla ukončit? Jak dlouho regenerace standardně trvá?
Pokud si koupím ten levný kabel pro diagnostiku z aukra, budu schopen vyčíst i ty časy regenerací, nebo to jsou schopni přečíst pouze v servisu?
Idální by bylo dodělat extra kontrolku pro regeneraci, ale takový signál v autě asi nebude, co?

Radši jsem ten motor v tu chvíli tedy více vytáčel, aby se to stihlo vypálit než dojedu na místo. Těsně před koncem trasy byl 2km delší úsek na kterém jsem mohl i zrychlit a na konci už cukání přestalo a spotřeba se vrátila do normálu. Lze z toho odvodit, že se regenerace stihla ukončit? Jak dlouho regenerace standardně trvá?
Pokud si koupím ten levný kabel pro diagnostiku z aukra, budu schopen vyčíst i ty časy regenerací, nebo to jsou schopni přečíst pouze v servisu?
Idální by bylo dodělat extra kontrolku pro regeneraci, ale takový signál v autě asi nebude, co?

Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 30.03.2010 22:54
- Bydliště: Praha - Chodov
Re: problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Ahoj prosím o radu. Motor (1.6 tdci 80kw) napsal engine systems fault a přešel do nouzového režimu. Na diagnostice to vypsalo chybu "P242F - Celkové množství aditiva pro motorovou naftu vstříknuté do čističe částic (čítač 1) - trvale" . Nevím jestli pomůže pouze dolít eolys a problém zmizí nebo jestli může být problém i se samotným filtrem. Jedná se mi o to abych zbytečně nekupoval eolys a pak nezjistil ,že filtr musím stejně vyndat. Pokud to bude možné a finančně únosné chci tam filtr nechat. Jen pro upřesnění kontrolka se rozsvítila poprvé a rovnou do režimu omezeného výkonu. Bez jakýchkoliv předchozích varování. Díky za rady Erik
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti