Stránka 2 z 4

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 12.05.2009 09:43
od Nedbik
madbugie píše:hmmm... chcelo by to zmerat hrubku toho kotuca...
A kolik má být minimální tloušťka kotouče? Na bubnech je max průměr vyražený uvnitř bubnu, ale na kotoučích to asi nenajdu... :?

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 12.05.2009 10:40
od madbugie
co ti ja viem to sa musi niekdo fundovany vyjadrit...

napr. co som mal favorita tak novy kotuc bol 20 mm a pouzitelne minimum 12mm a pri 11 uz uricte vymenit... (samozrejme merane brzdne plochy lebo ked je kotuc vydraty tak sa robi na konci zliabok ktory je vacsi ale to nie je cinna plocha)

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 12.05.2009 12:43
od Tonda-B
Nedbik píše:A kolik má být minimální tloušťka kotouče? Na bubnech je max průměr vyražený uvnitř bubnu, ale na kotoučích to asi nenajdu... :?
Na kotoučích je to samozřejmě taky, ale proto, že je to na obvodové hraně kotouče, po nějakém čase a vrstvě rzi už to k přečtení není.

Já mám tl.kotouče 24mm a minimální tloušťku 22 mm.

Ty budeš mít něco podobného, ale to není rozhodující.

Pokud se ti při brzdění třepe volant, je kotouče třeba vyměnit taky.
A dát pozor, aby se před montáží nových řádně očistily náboje kol od rzi.
A natřely vrstvičkou vazelíny.

Jinak vznikne rychle mezi novým kotoučem a nábojem vrstva rzi, která nabobtnává v různých styčných místech různě rychle.
To pak způsobí nesouosost kotouče a náboje a kmitání volantu při brzdění.

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 12.05.2009 13:48
od Nedbik
Chlapci, co říkáte na značku Ate? Vyplatí se? Není to náhodou prvovýroba z Fordu?

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 12.05.2009 17:59
od Tonda-B
Mám s kotouči od Alfreda Tevese ty nejlepší zkušenosti.

Můžu jen doporučit.

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 08:47
od Nedbik
Takže když je seženu za lepší cenu než originály, mám do nich jít? Je to asi kvalitativně stejné? Nerad bych něco ušetřil na úkor kvality... :oops:

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 08:48
od Nedbik
Samozřejmě mám na mysli kotouče, desky i pakny... :)

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 09:35
od Tonda-B
Abys to nějak nepředobřil...

1) Kotouče ATE klidně kup, jsou fajn.
2) Destičky Ford originální kup taky.
3) Válečky a pakny máš vzadu nové - tak nekupuj nic a dej jim ještě šanci, ne?

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 10:47
od Nedbik
Nepředobřil... to je dobrý :D
Kotouče Ate ano, destičky Ate Nee (tudíž Ate neumí destičky???) a pakny jsem chtěl vyměnit, protože mi tyhle "levné" (FriTech) pískají jak blázen (jen na levém kole při dobržďování např.u křižovatky). Zřejmě špatná směs obložení. Válečky jsou samozřejmě v poho, ty jsme měnit nechtěl! S tím pískáním se asi nedá noc dělat, což :(

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 18:12
od Tonda-B
Destičky od ATE jsem nikdy neviděl a tak s nimi nemám žádnou zkušenost.

Jak to, že máš na levém zadním kole špatnou směs a na pravém ne?

Já bych ty bubny sundal a podíval se, co se tam děje.

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 18:59
od kaminek
Neboj Nedbik,ATE umí dobrý kotouče,ale i dobý destičky,když je koupíš neprohloupíš :lol:

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 13.05.2009 23:30
od foki
Nedbik píše: A kolik má být minimální tloušťka kotouče?
20mm

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 14.05.2009 08:17
od Nedbik
kaminek píše:Neboj Nedbik,ATE umí dobrý kotouče,ale i dobý destičky,když je koupíš neprohloupíš :lol:
Máte někdo vyzkoušené Ate Power Disc???

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 14.05.2009 08:19
od Nedbik
Někde psali, že Power Disc jsou o něco hlučnější (nedokážu si představit, já při brzdění kotouče neslyším), ale že oproti origo kotoučům mají mnohem rychlejší náběh, vyšší účinnost a nevadnou... Tak co Vy na to? :)

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek

Napsal: 14.05.2009 12:59
od Tonda-B
Já jsem zažil zlepšení jen při jízdě na dálnici v dešti.

Normální kotouče se ochladí vodou, jsou mokré a při prvním šlápnutí to není ono. Chvíli trvá, než se té vody zbaví a začnou brzdit.

Frézované kotouče brzdí v téhle situaci hned.

Jinak jsem žádný rozdíl nezaznamenal.

Pokud ovšem brzdy vadnou, je to záležitost destiček a ne kotoučů.
Obložení destiček má nějaký průběh součinitele tření v závislosti na teplotě a tenhle součinitel od určité teploty výrazně klesá - bez ohledu na použité kotouče.