Stránka 2 z 4
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 12.05.2009 09:43
od Nedbik
madbugie píše:hmmm... chcelo by to zmerat hrubku toho kotuca...
A kolik má být minimální tloušťka kotouče? Na bubnech je max průměr vyražený uvnitř bubnu, ale na kotoučích to asi nenajdu...

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 12.05.2009 10:40
od madbugie
co ti ja viem to sa musi niekdo fundovany vyjadrit...
napr. co som mal favorita tak novy kotuc bol 20 mm a pouzitelne minimum 12mm a pri 11 uz uricte vymenit... (samozrejme merane brzdne plochy lebo ked je kotuc vydraty tak sa robi na konci zliabok ktory je vacsi ale to nie je cinna plocha)
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 12.05.2009 12:43
od Tonda-B
Nedbik píše:A kolik má být minimální tloušťka kotouče? Na bubnech je max průměr vyražený uvnitř bubnu, ale na kotoučích to asi nenajdu...

Na kotoučích je to samozřejmě taky, ale proto, že je to na obvodové hraně kotouče, po nějakém čase a vrstvě rzi už to k přečtení není.
Já mám tl.kotouče 24mm a minimální tloušťku 22 mm.
Ty budeš mít něco podobného, ale to není rozhodující.
Pokud se ti při brzdění třepe volant, je kotouče třeba vyměnit taky.
A dát pozor, aby se před montáží nových řádně očistily náboje kol od rzi.
A natřely vrstvičkou vazelíny.
Jinak vznikne rychle mezi novým kotoučem a nábojem vrstva rzi, která nabobtnává v různých styčných místech různě rychle.
To pak způsobí nesouosost kotouče a náboje a kmitání volantu při brzdění.
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 12.05.2009 13:48
od Nedbik
Chlapci, co říkáte na značku Ate? Vyplatí se? Není to náhodou prvovýroba z Fordu?
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 12.05.2009 17:59
od Tonda-B
Mám s kotouči od Alfreda Tevese ty nejlepší zkušenosti.
Můžu jen doporučit.
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 08:47
od Nedbik
Takže když je seženu za lepší cenu než originály, mám do nich jít? Je to asi kvalitativně stejné? Nerad bych něco ušetřil na úkor kvality...

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 08:48
od Nedbik
Samozřejmě mám na mysli kotouče, desky i pakny...

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 09:35
od Tonda-B
Abys to nějak nepředobřil...
1) Kotouče ATE klidně kup, jsou fajn.
2) Destičky Ford originální kup taky.
3) Válečky a pakny máš vzadu nové - tak nekupuj nic a dej jim ještě šanci, ne?
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 10:47
od Nedbik
Nepředobřil... to je dobrý
Kotouče Ate ano, destičky Ate Nee (tudíž Ate neumí destičky???) a pakny jsem chtěl vyměnit, protože mi tyhle "levné" (FriTech) pískají jak blázen (jen na levém kole při dobržďování např.u křižovatky). Zřejmě špatná směs obložení. Válečky jsou samozřejmě v poho, ty jsme měnit nechtěl! S tím pískáním se asi nedá noc dělat, což

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 18:12
od Tonda-B
Destičky od ATE jsem nikdy neviděl a tak s nimi nemám žádnou zkušenost.
Jak to, že máš na levém zadním kole špatnou směs a na pravém ne?
Já bych ty bubny sundal a podíval se, co se tam děje.
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 18:59
od kaminek
Neboj Nedbik,ATE umí dobrý kotouče,ale i dobý destičky,když je koupíš neprohloupíš

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 13.05.2009 23:30
od foki
Nedbik píše:
A kolik má být minimální tloušťka kotouče?
20mm
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 14.05.2009 08:17
od Nedbik
kaminek píše:Neboj Nedbik,ATE umí dobrý kotouče,ale i dobý destičky,když je koupíš neprohloupíš

Máte někdo vyzkoušené Ate Power Disc???
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 14.05.2009 08:19
od Nedbik
Někde psali, že Power Disc jsou o něco hlučnější (nedokážu si představit, já při brzdění kotouče neslyším), ale že oproti origo kotoučům mají mnohem rychlejší náběh, vyšší účinnost a nevadnou... Tak co Vy na to?

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 14.05.2009 12:59
od Tonda-B
Já jsem zažil zlepšení jen při jízdě na dálnici v dešti.
Normální kotouče se ochladí vodou, jsou mokré a při prvním šlápnutí to není ono. Chvíli trvá, než se té vody zbaví a začnou brzdit.
Frézované kotouče brzdí v téhle situaci hned.
Jinak jsem žádný rozdíl nezaznamenal.
Pokud ovšem brzdy vadnou, je to záležitost destiček a ne kotoučů.
Obložení destiček má nějaký průběh součinitele tření v závislosti na teplotě a tenhle součinitel od určité teploty výrazně klesá - bez ohledu na použité kotouče.